Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2018, 10:42   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat klopt wel, maar dan ligt je halve naftbak er ook telkens achter ... om van dat ergelijke geluid van die hoge toeren nog maar te zwijgen...

naft is vinniger voor wie aan t ligt onnozel gelijk ne puber wil optrekken mss ... doe mij maar het koppel en luxueus krachtig hernemen op hoge snelheid van een diesel ...

van t weekend nog genoten bij t terugkomen van skiverlof...auto van mijne maat 2l diesel in Duitsland 210kmu 3500 toeren en nog overschot ... dat is toch wel zalig ze, mijn naft vliegt dit jaar nog terug buiten.
Ja, daar zijn ze weer: Duitsland.

In Belgie is de wettelijke limiet 120 km/h. De gemiddelde Belg,en dat zijn geen dpg's en Anna Lists, kopen geen auto om er mee op de Duitse autobaan te rijden.

En leg langs die diesel een benzine V8 en je wordt weer van je sokken geblazen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:45   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bougies kosten geen stukken van mensen he Jantje....

Mag ik u er op wijzen dat Leaseplan, toch wat groter kwa vloot dan D'Ieteren, met 1.7 miljoen voertuigen in eigendom, tegen 2022 al zijn eigen personeel electrisch wilt hebben en tegen 2030 al zijn lease voertuigen bij klanten full electric wilt hebben ?

Als deze mannen dat soort targets zetten en beginnen te kopen, gaat het snel. Dan kan VW en co niet anders als aanpassen.
Leaseplan is voor enkele jaren, de bedrijfswagens van d'Ieteren slechts enkele maanden, daarna worden die verkocht als directiewagens.
2022 is trouwens nog 4 jaar ver, tegen dan is er al veel water naar zee gelopen.

En ontstekingskaarsen kosten inderdaad geen stukken van mensen, maar een volledige ontsteking is wel wat meer dan enkel de ontstekingskaarsen en bij sommige wagens kruipt er tegenwoordig veel tijd in om aan die onderdelen te kunnen geraken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:48   #143
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aan het ligt

ook goeiemorgen
Het is erg dezer dagen, ik heb mij voorgenomen om in 2018 gewoon fonetisch te schrijven
Oud 2 januari 2018, 10:50   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daar zijn ze weer: Duitsland.

In Belgie is de wettelijke limiet 120 km/h. De gemiddelde Belg,en dat zijn geen dpg's en Anna Lists, kopen geen auto om er mee op de Duitse autobaan te rijden.

En leg langs die diesel een benzine V8 en je wordt weer van je sokken geblazen.
voor je woon werk en stadsverkeer heb je mss gelijk hoor, maar ik denk dat er van die gemiddelde Vlamingen toch wel een aantal op winter en/of zomervakantie trekken met de auto ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:50   #145
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat klopt wel, maar dan ligt je halve naftbak er ook telkens achter ... om van dat ergelijke geluid van die hoge toeren nog maar te zwijgen...

naft is vinniger voor wie aan t licht onnozel gelijk ne puber wil optrekken mss ... doe mij maar het koppel en luxueus krachtig hernemen op hoge snelheid van een diesel ...

van t weekend nog genoten bij t terugkomen van skiverlof...auto van mijne maat 2l diesel in Duitsland 210kmu 3500 toeren en nog overschot ... dat is toch wel zalig ze, mijn naft vliegt dit jaar nog terug buiten.
't, als het je om rust, stilte en snelheid gaat moet je elektrisch rijden.
Dan hoor je enkel de banden en de wind.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 10:52   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zou mijne huidige benzine willen aanpassen.
'k Heb geen bazilioen PK's nodig, maar zoals beschreven, meer koppel op lage toeren om vlot te hernemen zonder te schakelen. (Mijn huidige wagen heeft de helft meer vermogen dan mijn vorige, voor ongeveer hetzelfde gewicht, wat ben ik er fucking mee in een land waar je toch in de file staat?)

Aangezien er een langeslagmotor van maken eerder de oplossing van een enthousiaste tuner zou zijn, en het aanpassen tot een hybride ferm in de papieren zou lopen.
En dat niet alleen financieel met €4K voor 10Kwu aan accu, €1.5K voor 40Kw piek aan motor en nog eens €2K voor de controlers en BMS, maar ook nog eens met het debiele systeem van goedkeuringen hier in Blegië....

Oh, en van een gemiddeld verbruik van 6l/100km (op 100 000km), met climate control aan in de diesel naar een gemiddeld verbruik van 8l benzine, met dikwijls uitgeschakelde airco...

Oftewel, ik ben niet zo laaiend enthousiast meer over mijn overstap van diesel naar benzine.
Oud 2 januari 2018, 10:54   #147
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is erg dezer dagen, ik heb mij voorgenomen om in 2018 gewoon fonetisch te schrijven
echt! ik schreef zo gisteren naar een vriendin om 'dinsdach' af te spreken ...

... toch maar een recent fenomeen bij mij precies ... ik hoop dat t alleen maar opgebouwde vermoeidheid is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 januari 2018 om 10:54.
Oud 2 januari 2018, 10:55   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
voor je woon werk en stadsverkeer heb je mss gelijk hoor, maar ik denk dat er van die gemiddelde Vlamingen toch wel een aantal op winter en/of zomervakantie trekken met de auto ...
Ik ook.

Mijn 130 pk benzine voldoet perfect daarvoor.

Op de Franse autobaan is 130 km/h het maximum en die heeft genoeg vermogen om vlotjes in te halen. Dankzij een goede turbo.

Ik haal het ook niet in mijn hoofd om 200 per uur te rijden met mijn gezin in de wagen.

Diesel gaat in Belgie "the way of the dodo". De combinatie van de hogere aanschafprijs, de hogere BIV en taxen en de hogere brandstofprijs zullen het de nek omdoen als nieuwe wagen. Vergeet ook niet dat nog niet zo lang geleden een van de grote redenen voor lease maatschappijen om diesel te promoten de hoge restwaarde was van diesels. Zoals door Micele reeds aangehaald is dat ook een feit van het verleden aan het worden. Dan zal je daar ook een shift zien die op 4 jaar volledig kan ontdieselen, in het voordeel van benzine, hybride, gas of electrisch.
Oud 2 januari 2018, 10:57   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
'k Heb geen bazilioen PK's nodig, maar zoals beschreven, meer koppel op lage toeren om vlot te hernemen zonder te schakelen. (Mijn huidige wagen heeft de helft meer vermogen dan mijn vorige, voor ongeveer hetzelfde gewicht, wat ben ik er fucking mee in een land waar je toch in de file staat?)

Aangezien er een langeslagmotor van maken eerder de oplossing van een enthousiaste tuner zou zijn, en het aanpassen tot een hybride ferm in de papieren zou lopen.
En dat niet alleen financieel met €4K voor 10Kwu aan accu, €1.5K voor 40Kw piek aan motor en nog eens €2K voor de controlers en BMS, maar ook nog eens met het debiele systeem van goedkeuringen hier in Blegië....

Oh, en van een gemiddeld verbruik van 6l/100km (op 100 000km), met climate control aan in de diesel naar een gemiddeld verbruik van 8l benzine, met dikwijls uitgeschakelde airco...

Oftewel, ik ben niet zo laaiend enthousiast meer over mijn overstap van diesel naar benzine.
ben daar technisch niet zo in mee, maar ik kan je wel vanuit ervaring volledig bijtreden.

²
dus
Oud 2 januari 2018, 10:59   #150
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
echt! ik schreef zo gisteren naar een vriendin om 'dinsdach' af te spreken ...

... toch maar een recent fenomeen bij mij precies ... ik hoop dat t alleen maar opgebouwde vermoeidheid is.
Onlangs heb ik nog iets gezecht
Oud 2 januari 2018, 11:00   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Collega heeft zo een hybride BMW gekocht met een kleine (10 kWh) batterij. Hij heeft op 2 maand tijd 20 liter benzine verstookt. En hij heeft zijn rijgedrag niet veranderd.

Bleek dat de korte ritten (school, werk, bakker, winkel, sportclub,kinderen brengen van hot naar her, grootouders, enz...) het gros van zijn km's uitmaakten.

Het ding rijdt ook lekker, door de e-motor die ook in hybride modus kan werken meer koppel op lage toeren geeft.

Hij plugt het ding bij ons in en thuis standaard na iedere rit. Wilt hij verder rijden is het naft.
Oud 2 januari 2018, 11:01   #152
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke idioot koopt een benzine om zijn woon-werk verkeer sportief af te leggen in Belgie met zijn file records ?

Hey maat, weet je ik ben vandaag 10 seconden sneller op het werk geraakt door sportief te rijden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 11:03   #153
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb het omgekeerde gedaan. Van altijd benzine overgestapt naar diesel en ik ben er wel heel tevreden van.
Het is een andere manier van rijden: het optrekvermogen zit bij lage toeren ipv hoge. En voor dagelijks gebruik is dat optimaal. Je zit toch altijd bij lage toeren te rijden en als je dan gas geeft krijg je het vermogen onmiddellijk.
Oud 2 januari 2018, 11:03   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook.

Mijn 130 pk benzine voldoet perfect daarvoor.

Op de Franse autobaan is 130 km/h het maximum en die heeft genoeg vermogen om vlotjes in te halen. Dankzij een goede turbo.

Ik haal het ook niet in mijn hoofd om 200 per uur te rijden met mijn gezin in de wagen.

Diesel gaat in Belgie "the way of the dodo". De combinatie van de hogere aanschafprijs, de hogere BIV en taxen en de hogere brandstofprijs zullen het de nek omdoen als nieuwe wagen. Vergeet ook niet dat nog niet zo lang geleden een van de grote redenen voor lease maatschappijen om diesel te promoten de hoge restwaarde was van diesels. Zoals door Micele reeds aangehaald is dat ook een feit van het verleden aan het worden. Dan zal je daar ook een shift zien die op 4 jaar volledig kan ontdieselen, in het voordeel van benzine, hybride, gas of electrisch.
mijn 1.8 naft nu is 140 pk, mijn diesel 1.9 was 130 pk ... ik kan u gerust toegeven dat de diesel in alle omstandigheden aangenamer reed, ook in typisch Belgische verkeersomstandigheden ...
kostprijs van die twee is vergelijkbaar rond de 35K
een vergelijkbaar exemplaar elektrisch kost me op dit moment minstens 70K ...
Oud 2 januari 2018, 11:04   #155
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Ah ja, denk aan het milieu en verbruik 2 liter brandstof meer.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 11:04   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PAK' zijn wel degelijk kankerverwekkend. Maar er zijn belangrijker bronnen. Verbranding van vaste stoffen zoals hout en steenkool bijvoorbeeld. Daarom dat doe zouden moeten verboden worden voor huishoudelijk gebruik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Het thema is mobiliteit, rijdt jij op steenkool of hout?

http://www.leefmilieu.brussels/staat...nox-sox-en-nh3

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2018 om 11:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 11:05   #157
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Welke idioot koopt een benzine om zijn woon-werk verkeer sportief af te leggen in Belgie met zijn file records ?

Hey maat, weet je ik ben vandaag 10 seconden sneller op het werk geraakt door sportief te rijden.
??? waar slaat dit op?
denk dat je me verkeerd begreep.

heb die saaie naft gekocht omdat mijn diesel wegbelast werd met de LEZ
Oud 2 januari 2018, 11:06   #158
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Onlangs heb ik nog iets gezecht
ging dat over naft of diezel?
Oud 2 januari 2018, 11:06   #159
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
heb het al gezegd ik kijk niet naar de motor, ik kijk gewoon naar de taksen en minimaliseer de taksen. Als ik een verkeerde keuze maak is het door de politiek..
Neen, dat is door uw onwetendheid.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 11:08   #160
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht

Dus mensen die diesels kopen (die duurder zijn in alle opzichten) zijn dan idioten ? Want net de redenen die door Anna en Dadee worden aangehaald zijn rijplezier. Als je een people carrier wilt hebben kan je best een 1.0l bezine camionette kopen. Doet de job, van A naar B. En zo goedkoop mogelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be