![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs dat een deur een deur is e.d.? Onzin; er moet ook nog wat redelijkheid in zitten. Er kan worden afgeleid dat objectivisten stellen dat over morele oordelen in termen van waarheid kan worden gesproken, en dat mensen via hun redelijkheid toegang hebben tot die waarheid. Redelijkheid vs absurditeit. Absurditeit is voor mensen die zich graag willen laten leiden tot op het waanzinnige af naar het totale niets toe. Er moet nog een zekere luciditeit in je denken zitten of anders is het gewoon wartaal. Heldere, simpele praat boven wartaal.
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk moeten ze hulp zoeken bij gestoorden. Het is uitzichtloos.
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen dromen teveel over van alles; de hemel en veel geld en weet ik veel wat nog allemaal. Het enige dat je kan doen is hun dromen kapotmaken en vertrappelen. Maar dat maakt je niet echt populair, je moet hard zijn. Je bent een figuurlijke "moordenaar"; alleen zo bekom je meer luciditeit. Mensen die niet lucide willen worden; laat ze maar in hun wereldje.
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() "Ik geloof alleen maar wat ik zie. "
Dus 's nachts zie je de zon niet dus ze bestaat niet. Ze komt weer op en dan bestaat ze weer.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 28 april 2018 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij zegt "Ik geloof in God" zeg je eigenlijk dat je God niet kent. Je veronderstelt iets of gaat van iets uit om je onwetendheid te verbergen. Als jouw gevoel of kennis zegt dat "God" bestaat moet je je afvragen wie de vraag stelt. Ben je zelf wel echt? Ben je zelf geen illusie? Ken je jezelf eigenlijk wel? Waarom dan al die domme vragen over "God"? Als je wel God kent is het okay; maar je gaat hem nooit ontmoeten. God kennen is een kwestie van vertrouwen; niet van geloof of intellectueel ja of neen zeggen. Stop met jezelf te bedriegen. Mensen willen dat allemaal niet horen omdat het hun ego pijn doet. Je snijdt om de illusies eruit te snijden, om zaken helderder te zien. Dan moet je ook door veel pijn gaan wat veel innerlijke moed vraagt...
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat de natuur gewoon de natuur zijn en laat al de rest achterwege. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De meeste mensen leven daarom onbewust en zijn zich nooit bewust van wat ze kunnen scheppen of creëren, maar de sleutel tot de benoemde "koninkrijk van God" slaat altijd neer op het werk dat je doet in innerlijke zi(j)n op ziel niveau of hoger. Ieder mens is drieledig dat bestaat uit lichaam, geest(verstand niet te verwarren met brein) en ziel waarmee je overeenkomstig handelt, alle gedachten zijn creatief vandaar dat mensen onterecht denken dat ze in een hel leven, immers creatieve gedachten en het denken van de mensen geeft al de richting aan waar het naartoe zal evolueren, die gedachten zijn grotendeels niet scheppend, omdat er een belemmerende factor tussen zit die hen belet dat te doen waarvoor ze hier gekomen zijn, en tevens de meeste mensen wensen iets maar krijgen het omgekeerde van wat ze verwachten....wat is op dat moment dan het perspectief van die mens, telkenmale is dat ofwel ervaar je de hel ofwel de hemel, het duidelijkst is de manier waarop je woorden gebruikt die het minst effectief is, woorden gebruik je alleen om iets te beschrijven of om aan iets uitdrukking te geven, het gevoel is daarom van hogere waarde dan woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ziel bestaat niet, de geest bestaat niet, noch de hemel, noch de hel.
Het is plat materialisme van de moderne wetenschap.
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een fenomeen, het bestaande concept zint niet en dus herdefinieert men het maar ipv. van het te negeren. Voor mij valt dit in de categorie van de ietsisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'De natuur is mechanisch, oorzaak en gevolg'. Maar de mens heeft van God een ziel gekregen en de ziel is vrij om te handelen; om Gods geboden te volgen of om ze te overtreden, om lief te hebben of te haten. 'Heb God lief bovenal en uw naaste als uzelf. Dat is een gebod voor de mens, niet voor een dier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doel van vele "spirituele" (ik hou niet van dat woord) stromingen is juist om die eindeloze stroom van verlangens te kanaliseren of er meer controle over te krijgen. Om weg te treden uit die "slavernij" van als ik A heb, wil ik B enzovoort... Dit vergt oefening.
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat van beesten; die opereren volgens hun programma. Als ik een beest bezig zie denk ik dat daar geen enkele vorm van vrije wil aan te pas komt. Eten, kakken en wat slapen. Het reptielenbrien in actie. Een konijn heeft een brein van 12 gram. Ik weet niet, ze? Er is wel een zekere synchronie in en beesten doden niet voor de sport maar puur uit overleving. Maar je kan wel een zekere schoonheid zien in dat programma. De beestjes zijn zo simpel, puur en onschuldig. Zo "cute". Whahaha.
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |