Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2018, 11:21   #141
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Op het gedeelte dat men als onkosten bij de belastingaangifte inbrengt moet men bij verkoop meerwaardebelasting betalen.
Ik ben geen fiscalist, maar volgens mij klopt het bovenstaande niet en is hij een meerwaarde verschuldigd omdat zijn huis deels als activa stond ingeschreven in de boekhouding van zijn vennootschap.
Oud 4 april 2018, 11:23   #142
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180403_03444910

Bewusteloos + "donkere periode" + hotelkamer = zelfmoordpoging met pillen
Ik wens hem veel sterke en beterschap

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 12:21   #143
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat over zijn bvba, geen meerwaardebelasting betaald op onroerend goed.
Serieuze villa verkocht of denken boven de wet te staan en jarenlang de boetes en interesten laten oplopen. Eigen schuld, dikke bult. Of een wel heel slechte boekhouder als die zijn klant niet deftig informeert. Maar wat is er daarna met de BVBA gebeurd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Bewusteloos + "donkere periode" + hotelkamer = zelfmoordpoging met pillen
De gemakkelijkste weg van iemand zonder ballen aan zijn lijf.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 12:30   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Serieuze villa verkocht of denken boven de wet te staan en jarenlang de boetes en interesten laten oplopen. Eigen schuld, dikke bult. Of een wel heel slechte boekhouder als die zijn klant niet deftig informeert. Maar wat is er daarna met de BVBA gebeurd?

De gemakkelijkste weg van iemand zonder ballen aan zijn lijf.
Als het zo gemakkelijk is, doe het dan eens.
Oud 4 april 2018, 12:31   #145
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Waarom zou ik dat moeten doen? Ik ben gelukkig en leef zonder enige vorm van stress. Ik heb mezelf niet serieus in schulden of zo gestoken. In mijn ogen is dat gewoon een heel zwak individu die zijn verantwoordelijk niet durft nemen en de ellende voor zijn erfgenamen wou laten. En dat is dan een Euro parlementslid

Laatst gewijzigd door Profiteur : 4 april 2018 om 12:32.
Oud 4 april 2018, 12:50   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik ben gelukkig en leef zonder enige vorm van stress. Ik heb mezelf niet serieus in schulden of zo gestoken. In mijn ogen is dat gewoon een heel zwak individu die zijn verantwoordelijk niet durft nemen en de ellende voor zijn erfgenamen wou laten. En dat is dan een Euro parlementslid
Jij zegt dat het gemakkelijk is, de bewijslast ligt bij u.
Oud 4 april 2018, 12:57   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Via die link van hetnieuwsblad lezen we waarover het gaat:

Op het gedeelte dat men als onkosten bij de belastingaangifte inbrengt moet men bij verkoop meerwaardebelasting betalen. Wie dat niet doet zal natuurlijk vervolgt worden door de belastingdiensten. En bijkomende boetes betalen die erg hoog kunne. oplopen.
Het lijkt me normaal dat mensen die niet aan hun belastingplichten voldoen daarvoor vervolgd worden.

Als er een vermoeden van fraude is, moet dat onderzocht worden.

Zolang de schuld niet bewezen werd is men onschuldig.

De wetgevers hebben de fiscus dermate veel mogelijkheden en vrijheden gegeven dat het soms heel gemakkelijk wordt om belastingplichtigen te beschuldigen zonder gegronde reden.
Beschuldigen zonder gegronde reden, zou nooit mogen. En kan eventueel later aanleiding geven tot schadevergoeding (bla bla ... roekeloos en tergend geding ... maar dan licht anders).

Eigenlijk zou het beter zijn dat de media slechts ingelicht worden vanaf dat er iets meer is dan een vermoeden.
Dat gold naar ik al zei, destijds voor Di Rupo, en verder dus ook voor iedereen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 13:03   #148
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij zegt dat het gemakkelijk is, de bewijslast ligt bij u.
Ik zal het dan speciaal voor u anders noemen : de lafste weg, typisch voor lafaards en mannen zonder ballen aan hun lijf.
Oud 4 april 2018, 13:45   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal het dan speciaal voor u anders noemen : de lafste weg, typisch voor lafaards en mannen zonder ballen aan hun lijf.
Zoals Steve 'Beria' Stevaert bedoel je?
Oud 4 april 2018, 14:32   #150
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het spreekt in elk geval tot de verbeelding, ik zocht het in die richting omdat ik me een schuld van 540k in personenbelasting niet kan voorstellen.
Meerwaardebelasting is een vloek en meestal een onrechtvaardig aanslag op familiaal bezit en enigszins vergelijkbaar met erfrechten.
Bij het liquideren van een BVBA, b.v. als een zelfstandige stopt, kunnen zulke lijken uit de kast vallen.
Meerwaardebelasting + liquidatiebonus bij het opheffen van hun familiale vennootschap hebben al velen geruïneerd als ze dachten op pensioen te kunnen gaan met een appeltje voor de dorst.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 14:48   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alweer een n-va’er in opspraak......

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...euro~a488e88f/

De grote verandering in de praktijk !
Hoera! Hoera! Hoera!
We hebben het weer over de NVA!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 14:50   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is dan eigenlijk, een fiscale schuld?

Is dat een laattijdige betaling? Is dat een betwisting? Is dat fraude?

De forummers die reeds reageerden, moeten het weten, want zij "veroordelen" al.
Aan de letters NVA hebben ze genoeg! Hun bloed begint al te koken...
Oud 4 april 2018, 14:55   #153
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mag zijn. Maar als iemand mij kan uitleggen wat Bart De Wever nu beter doet als burgemeester dan Patrick Janssens, die mag het mij zeggen.

Nog nooit zoveel schietpartijen en shootouts geweest in het -nu- Chicago aan 't Scheld en nog nooit zo'n verkeerschaos en sociale afbraak sinds dat De Wever burgemeester is .
Jullie zijn precies een beetje gehersenspoeld door links, zoals de moslims met hun islam!
Jullie zijn ok en al de rest zijn "ongelovigen" die niet beseffen hoe goed links toch is!
Gooi er een bommetje in...
Oud 4 april 2018, 14:57   #154
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk zou het beter zijn dat de media slechts ingelicht worden vanaf dat er iets meer is dan een vermoeden.
Dat gold naar ik al zei, destijds voor Di Rupo, en verder dus ook voor iedereen.
Hmmm ... ik krijg ineens zin om hier op het forum eens te zoeken naar "auteur=schoofzak && tekst bevat 'Meeuws' of 'Termont'"...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:02   #155
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Meerwaardebelasting is een vloek en meestal een onrechtvaardig aanslag op familiaal bezit en enigszins vergelijkbaar met erfrechten.
Bij het liquideren van een BVBA, b.v. als een zelfstandige stopt, kunnen zulke lijken uit de kast vallen.
Meerwaardebelasting + liquidatiebonus bij het opheffen van hun familiale vennootschap hebben al velen geruïneerd als ze dachten op pensioen te kunnen gaan met een appeltje voor de dorst.
Het is de bluts met de buil. Tijdens het bestaan van de vennootschap heb je van allerlei belastingsverminderingen kunnen profiteren.
Het zou te gemakkelijk zijn moest je bij de liquidatie gewoon de activa onbelast in je zak kunnen steken.
Oud 4 april 2018, 15:12   #156
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is de bluts met de buil. Tijdens het bestaan van de vennootschap heb je van allerlei belastingsverminderingen kunnen profiteren.
Het zou te gemakkelijk zijn moest je bij de liquidatie gewoon de activa onbelast in je zak kunnen steken.
Normaliter zou ik je gelijk geven. Zeker voor diegenen die het later konden weten.

Alleen hebben velen bij de start van hun activiteiten met de toenmalige regel- en wetgeving rekening gehouden.
Steeds weer heeft de overheid de regels veranderd en aangepast tijdens de rit.
Op dat ogenblik zaten bepaalde activa reeds in de vennootschap en kon men het niet meer terugwerkend maken.
Het is vooral de regering De Haene die op deze wijze de kleine vennootschappen geviseerd heeft door de regels aan te passen met grote fiscale gevolgen, die nu op latere leeftijd duidelijk worden.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:40   #157
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Was die demesmaecker geen vtm nieuwsanker in een vorig leven? Een bekende vlaming wiens bekendheid politiek werd gerecupereerd om stemmen te winnen. Zo zie je maar, wanneer boertjes aan politiek gaan doen, vroeg of laat vallen die door de mand.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:41   #158
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het mag inderdaad eens gesteld worden. In de media wordt weer eens weergeven dat Johan Vanoverveldt voordelen zou geven aan bewoners van vastgoed dat eigendom is van hun vennootschap.

Veel accountants en boekhouders hebben geadviseerd om vastgoed voor privaat gebruik in een vennootschap te duwen. Ze verdienen er goed aan. De notaris mag ook zijn ereloon rekenen. Soms komt er nog een bedrijfsrevisor met zijn rekening langs. Deze doet beroep op een beëdigt schatter of landmeter die ook zijn rekening presenteert.

Maar, ....

Het leven gebeurt....

De familiale opvolging loopt niet zoals ooit gedacht. De inkomsten van de vennootschap leiden onder de conjunctuur of andere redenen ( vechtscheiding, ambras in de familie, ziektes, overlijdens, ontaard nageslacht, drank, drugs, hoeren, veelwijverij, nymfomanie, megalomanie, spilzucht, schoonfamilie, fiscus die het anders ziet, ...)

Geen nood.

De notarissen, accountants, bedrijfsrevisoren, boekhouders, beëdigde schatters, landmeters etc. staan klaar om opnieuw hun rekening te presenteren voor het regulariseren of liquideren van de vennootschap.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 april 2018 om 15:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:42   #159
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Arme Mark.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:53   #160
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke belastingverminderingen ? Voor zover ik kan opmaken gaat het om een bvba waar de N-VA'er zijn media-activiteiten mee factureerde. Als deze bvba zonder inkomsten raakt dan gaat ze geen belasting meer betalen. Laat staan dat er nog belastingverminderingen zouden zijn.

Ieder spreekt uit zijn eigen ervaring of waarvan men kennis heeft uit zijn omgeving. Ik raad niemand aan om vastgoed in een bvba te stoppen die ook andere activiteiten heeft.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be