Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2018, 10:37   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Leuk! Een prachtkans voor Redouane Ahrouch om zich daar kandidaat te stellen.
De Turkse Limburgers zullen content zijn.
Oud 9 mei 2018, 10:38   #142
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb niet de minste interesse aangaande hetgeen er in Limburg gebeurt binnen politieke partijen.
Voor mij is Limburg een provincie met prachtige mogelijkheden tot samengaande ontsluiting met het hinterland en exploitatie van de uitzonderlijke natuur voor zowel mens; plant en dier.
Alleen worden de (verkeerde) beslissingen meestal elders genomen. Wegen en verkeer/ontsluiting naar bv buurlanden, economische en wetenschappelijke samenwerking met buitenlandse buren, openbaar vervoer, enz..

Citaat:
Geen enkele Limburger op dit forum die iets gemerkt heeft over hetgeen er in Limburg verkeerd loopt? Of die een visie heeft over wat er zou moeten gebeuren? Of laten ze het dus liever aan Brussel en Antwerpen over om Limburg uit het dal te halen?
Limburgers willen net liever zelf beslissen, dat is net het punt.
Citaat:
Of laten ze Limburg liever in handen van geitenwollen sokkendragers?
Die overal jacht maken op de mens. Zelfs op dezen die er komen en zijn met de beste bedoelingen?
Nog niet opgevallen dat die geitenwollen sokkendragers meestal meestal mensen van buiten deze provincie zijn die zich hier menen te moeten komen moeien? Denk maar aan de discussie over dat bungalowpark in Eisden/Lanklaar.
Citaat:
Maar goed dus. Als er in Limburg niet genoeg mayonaise onder de hersenpan zit om zich in te zetten voor hun provincie dan trek ik maar de grens over. Waar ik mits het volgen van de wettelijke voorschriften wel welkom ben.
Ze hebben in Limburg wel een excuus. In de provincie waar ik woon; Vlaams Brabant dus; is het nog erger gesteld. Wij zitten te veel onder de knoet van Brusselse Heren met een hoedje op hun kop. Voor de rest niet te veel!
Die mayonaise onder de hersenpan leert ons dat we best ons eigen beslissingen nemen. Wat men elders doet, moeten zij weten. Maar Antwerpen moet ons niets meer komen opleggen.

Eigenlijk lees ik dat gij ook een voorstander zijt van meer eigen bevoegdheden voor Limburgers.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 11:58   #143
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Nog niet opgevallen dat die geitenwollen sokkendragers meestal meestal mensen van buiten deze provincie zijn die zich hier menen te moeten komen moeien? Denk maar aan de discussie over dat bungalowpark in Eisden/Lanklaar.

Die mayonaise onder de hersenpan leert ons dat we best ons eigen beslissingen nemen. Wat men elders doet, moeten zij weten. Maar Antwerpen moet ons niets meer komen opleggen.
En omgekeerd ?

De Limburger Camille Huysmans

is anders wel lange tijd burgemeester van Antwerpen geweest.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 12:48   #144
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En omgekeerd ?

De Limburger Camille Huysmans

is anders wel lange tijd burgemeester van Antwerpen geweest.
Ge moogt zeker de familie Delwaide niet vergeten.

Trouwens:

Citaat:
Het rommelt stevig bij de N-VA in Limburg. De Limburgse voorzitter van de N-VA, Bart Schepens stapt op, samen met zijn echtgenote en provincieraadslid Bianca Maas. In zijn kielzog neemt ook de hele afdeling van N-VA-Overpelt ontslag. De ruzie is een gevolg van de bemoeienissen van de partijtop bij de aanduiding van de N-VA-lijsttrekker voor de nieuwe fusiegemeente Pelt.
bron: https://www.tvl.be/nieuws/noord-limb...-klappen-59488

Wie vroeg er weer naar bewijzen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 9 mei 2018 om 12:49.
Oud 9 mei 2018, 12:52   #145
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben er vanmorgen achter gekomen waar Tavek zijn mosterd haalde. Hier:

https://www.gva.be/cnt/dmf20180505_0...pen-alles-over

Van Tavek had ik nooit verwacht dat hij tsjeefse lulkoek zou nabauwen....
Daarbij....Ging Peeters niet voor de Antwerpse burgemeesterssjerp?
Beke vertelt zaken die hij ook maar heeft opgevangen bij jan met de pet.

De Antwerpse politici gedragen zich te vaak alsof het centrum van de wereld in hun stad ligt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 15:11   #146
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alleen worden de (verkeerde) beslissingen meestal elders genomen. Wegen en verkeer/ontsluiting naar bv buurlanden, economische en wetenschappelijke samenwerking met buitenlandse buren, openbaar vervoer, enz..

Eigenlijk lees ik dat gij ook een voorstander zijt van meer eigen bevoegdheden voor Limburgers.

Dat lees jij heel juist Pajoske.
Feitelijk heb ik mij niet echt te moeien met Limburg maar het is inderdaad een streek waar ik mij meer thuis voel dan in Vlaams-Brabant.
Limburg heeft meer en echte mogelijkheden. Maar ik hoop dat de Limburgers ze kunnen en mogen benutten. Want politiek België heeft maar één aandachtspunt en dat is de macht van de partijen behouden.
50 jaar terug had ik bijzondere aandacht voor mijn streek en stelde diverse projecten voor; o.a. het waterniveau terug op peil brengen in de meeste zijbeken van het Demerbekken en dit zonder veel kosten. Over details ga ik niet uitweiden.
Maar o.a. de ijsvogel een leefbaar habitat bezorgen was één van de opties.
Maar vijftig jaar vergaderen heeft.....nog niks opgebracht.
Telkens zijn er hier of daar plaatselijke politiekers die om verdachte redenen alleen maar tegenwerken. Familie van varkenskwekers meestal die absoluut iedere beek willen vervuilen met drijfmest. Zelfs Nederlands mest wordt via Postel over de grens gebracht en wordt bij ons uitgereden.
Zelfs de groene jongens liggen soms dwars.
In beken met zuiver water gedijen volgens hen teveel muskusratten.
Ofwel gaan ze op zoek naar minuskule verdwenen waterplantjes in drooggevallen beken. (o.a. waterlepeltje)
Terwijl dat plantje nooit zal groeien of overleven zonder water.
Iedereen wil op zijn manier pluimen op zijn hoed steken via de stomste voorstellen. Zet tien groene jongens bij mekaar en er volgen tien idiote voorstellen. En zo komt er nooit iets waardevols van grond natuurlijk.
Eenden hebben we ook bij ons niet nodig in overtal.
Wij kwaken zelf al genoeg. Alleen de eieren komen niet tevoorschijn.
Mijn leven zal te kort zijn om nog een stukje vroegere natuur uit zijn as te zien herrijzen zoals het eenmaal was.
Je merkt dat ik een gek van de oudere generatie ben.
De generatie van zotten die hebben afgedaan.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 mei 2018 om 15:16.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 15:15   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen worden de (verkeerde) beslissingen meestal elders genomen. Wegen en verkeer, openbaar vervoer, enz..
AWV werkt gedecentraliseerd.

OV. Ik herinner me een belangrijke figuur in het verhaal van De Lijn. Een zekere Stevaert. Was dat een Limburger? Of vergis ik mij?

NMBS. Ook Vlaanderen is hier niet in bevoegd. Het is en blijft een federale bevoegdheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 15:20   #148
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
AWV werkt gedecentraliseerd.

OV. Ik herinner me een belangrijke figuur in het verhaal van De Lijn. Een zekere Stevaert. Was dat een Limburger? Of vergis ik mij?

NMBS. Ook Vlaanderen is hier niet in bevoegd. Het is en blijft een federale bevoegdheid.

Hopla! Het feest kan beginnen!
Oud 9 mei 2018, 18:25   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Beke vertelt zaken die hij ook maar heeft opgevangen bij jan met de pet.

De Antwerpse politici gedragen zich te vaak alsof het centrum van de wereld in hun stad ligt.
Toch bauw jij Beke na.
Oud 9 mei 2018, 20:07   #150
pajoske

Standaard

Citaat:
Hopla! Het feest kan beginnen!
Gene paniek.

Ik heb geen tijd en goesting meer om te antwoorden op zinloos gelul.
Veel liever lees ik uw antwoorden die dikwijls langdradig, maar wel zinvol zijn.

En voor de rest denk ik dat wij tegenwoordig veelal met hetzelfde bezig zijn: onze eigen hof. Maar dat is tevens voor een deel werken aan de groene long waarvan anderen mee profiteren.
Oud 9 mei 2018, 20:11   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toch bauw jij Beke na.
Kan goed zijn.

Ik geef hem gelijk.

Het is niet omdat ik niet op hem stem dat ik op sommige punten hem niet gelijk kan geven. Idem ditto voor de NVA.
Oud 9 mei 2018, 20:13   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarover willen die Limburgers liever zelf beslissen? Enkel over toerisme?
Oud 9 mei 2018, 20:42   #153
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gene paniek.

Veel liever lees ik uw antwoorden die dikwijls langdradig, maar wel zinvol zijn.

En voor de rest denk ik dat wij tegenwoordig veelal met hetzelfde bezig zijn: onze eigen hof. Maar dat is tevens voor een deel werken aan de groene long waarvan anderen mee profiteren.

Ik ga er al te dikwijls van uit dat men moet aantonen dat de aangebrachte elementen aantoonbare waarheid zijn. Zoiets kan je niet bereiken met one -liners. Dat zijn maar kreten van dezen die er gewoonlijk niks van af weten of politieke slogans.
Of mijn bijdragen zinvol zijn vraag ik mij niet af.
Ik neem waar en als ik vind dat het de verkeerde kant uitgaat dan zeg ik mijn mening. Ik begrijp best dat iemand een andere mening kan uiten en soms ook een verkeerde. Mensen met een mening hebben tenminste iets.
Maar verkeerde opties nemen met vele mensen tesamen gaat er bij mij niet in. Dat zijn geen meningen maar gedrag van bendes handpoppen.
Ik heb wel al geleerd dat er op dit forum daar best niet op gereageerd wordt want dan krijg je soms een bende hooligans op uw nek.
En met zulke clubs valt zeker niet te praten. Het is gewoon tijdverlies.
Gewoon kraaien: "Dood aan de sossen" geeft bij mij aanleiding tot een definitief oordeel over waardeloze personen. Idem dito voor andere partijen.
In iedere partij zitten mensen die de scheve schaats rijden maar niet allemaal dus. Ik weet wat het is. Gewoonlijk draait iedereen op binnen een collectief voor het gedrag van een paar maffiosie.
Als het zover komt blijft alleen de eer aan zichzelf houden.
Dan kan je uw tijd steken in aangenamer zaken.
Oud 9 mei 2018, 21:52   #154
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gene paniek.

Je moet geen vragen stellen aan mensen wiens antwoorden jij toch negeert Jan. Pajoske heeft wel door dat je komt lullen.
Ik ook trouwens.
Oud 9 mei 2018, 22:00   #155
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarover willen die Limburgers liever zelf beslissen? Enkel over toerisme?

Nee hoor. Dat niet alleen. Ze willen vrij ademen en niet elk ogenblik van de dag een zeur op hun nek krijgen die alles beter weet.
Oud 9 mei 2018, 22:18   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog niet opgevallen dat die geitenwollen sokkendragers meestal meestal mensen van buiten deze provincie zijn die zich hier menen te moeten komen moeien?
Nooit gehoord over Natuurpunt Limburg?
Oud 9 mei 2018, 22:36   #157
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord over Natuurpunt Limburg?
Niet letten op pajoske op dit gebied, de meest limburgers apprecieren hun groen en natuur omdat hun dit net onderscheidt van bvb Antwerpen of Oost Vlaanderen.

Dat Bungalowpark in eisden staat daar perfect legaal, maar het is en blijft een klucht die al 20 jaar duurt en op dit moment door niemand gewenst is.

Ik denk dat ik weet vanuit welke optiek hij redeneert: die van ondernemer.
Oud 9 mei 2018, 22:44   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet letten op pajoske op dit gebied, de meest limburgers apprecieren hun groen en natuur omdat hun dit net onderscheidt van bvb Antwerpen of Oost Vlaanderen.

Dat Bungalowpark in eisden staat daar perfect legaal, maar het is en blijft een klucht die al 20 jaar duurt en op dit moment door niemand gewenst is.

Ik denk dat ik weet vanuit welke optiek hij redeneert: die van ondernemer.
Net zoals overal zal je ook in Limburg verschillende opinies daarover vinden. Limburg is evenmin monolithisch als bijvoorbeeld West- of Oost-Vlaanderen.
Oud 10 mei 2018, 14:49   #159
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar kom je nu weer mee af. Ik ben jaren lang lid geweest en heb ook zelfs festiviteiten georganiseerd om geld in hun bakje te brengen.
Als je verdomd de tijd zou nemen om de vorige inhoud van deze topic te lezen
voor je begint met nieuwe commentaar dan zou ik waarderen dat je U niet moeit met mensen die een gesprek voeren. Of serieus willen overleggen over hun provincie. Maar lees jij wel iets voor je begint met commentaar te spuien?
Natuurpunt dus. De vurige verdedigers en beschermers van de soort aalscholvers tegen de visie en benadering van Europa in.
De beschermengels van steenmarters die overal vernielingen bij mens en onder dieren aanrichten. Een bende asocialen die zelfs goede opties en voorstellen van eigen soortgenoten afschieten omdat ze zelfs niet kunnen verdragen dat iemand anders bloemetjes zou behalen.
Als je het hebt over vogels beginnen ze over uitgestorven plantjes.
Ik heb er reeds lang genoeg van hoor.
Memmen en gedurende vijftig jaar overal conflicten uitlokken zal nooit baat brengen. En vooral mensen overal weg jagen uit de natuur. Zelfs dezen die er komen met goede intenties.
En jij komt daar hier opnieuw over zagen?
Lees verdomd de vorige inhoud van deze topic man.
Maar van mij krijg je geen antwoord meer.
Ik ben u beu. Doet hetgeen je beloofde en negeer mij.
Dat is het beste wat U en mij kan overkomen.
En nogmaals......blijf uit mijn buurt als ik spreek met een paar mensen.
Je hebt nog topics genoeg waar je opnieuw bewust kan gaan lullen.
Je kan daar een hobby van maken maar zulk volk wens ik niet in mijn omgeving. Jij bent verdomd nog erger dan mevrouw Coolen destijds.
Die zat ook constant in andermans buik om ellende te veroorzaken.

En ter afsluiting van mezelf wil ik nog een advies kwijt en dat is :"hoedt U voor valse profeten." Je kunt hier gemakkelijk het kostuum aantrekken van een door uzelf geviseerde partij en iedereen op de heupen beginnen werken; wel wetende dat je die partij bewust naar de kloten helpt met uw inbrengen.
Daarom alleen al weiger ik het kostuum aan te trekken van gelijk welke partij.
Ik misbruik dus niks of niemand.
Maar wantrouwen doe ik er wel een paar op dit forum.
Daarom het advies. Einde.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 mei 2018 om 14:53.
Oud 11 mei 2018, 01:11   #160
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ter afsluiting van mezelf wil ik nog een advies kwijt en dat is :"hoedt U voor valse profeten." Je kunt hier gemakkelijk het kostuum aantrekken van een door uzelf geviseerde partij en iedereen op de heupen beginnen werken; wel wetende dat je die partij bewust naar de kloten helpt met uw inbrengen.
Daarom alleen al weiger ik het kostuum aan te trekken van gelijk welke partij.
Ik misbruik dus niks of niemand.
Maar wantrouwen doe ik er wel een paar op dit forum.
Daarom het advies. Einde.
Dat 'paar' moet nu stijf van de schrik staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be