Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2018, 13:18   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lees die tekst eens goed.

Uitsluiting op basis van taal is racisme.
De Belgische grondwet garandeert de vrijheid van taal.

Wie niet snapt dat BDW de grondwettelijke vrijheden van alle inwoners van dit land beknot raad ik aan eens verder te kijken dan zijn neus lang is.

Heeft de burgemeester van een provinciestad de bevoegdheid te oordelen over leefloon?
totale Bull Shit.

het N-VA voorstel heeft als doel elke kleuter in Vlaanderen naar de kleuterschool te krijgen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 13:21   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik begin het te geloven.

onlangs nog t verhaal gehoord van de beste leerkracht die ik ooit had in de lagere school. Hij was inmiddels directeur geworden in een voorbereidende afdeling van één van Vlaanderens top colleges.

de man is ontslagen (nu ja, men heeft m dik tegen zijn zin op vervroegd pensioen gestuurd) ... omdat hij de kwaliteitslat niet naar beneden wilde bijstellen ...

ik heb mijn kleine daar toen weggehaald en naar een Atheneum gestuurd waar ze uitdrukkelijk wel nog voor wetenschappelijke inhoud gaan.
Heel herkenbaar.... Ik ken ook mensen die hun kinderen weghaalden voor het telaat was en hun kinderen nog konden aanpikken in een betere school.

Een fraai voorbeeld van wat ons te wachten staat haalde zeven jaar geleden het regionale nieuws.

Citaat:
Gisterenavond was het feest in CC Muze. De rode loper lag uitgerold voor tientallen genodigden om het vijftigjarig bestaan van basisschool Het Bergske te vieren.

Wat onmiddellijk in het feestgewoel opvalt, is het kleurrijke Turkse buffet. Van baklava tot gevulde druivenbladeren, enkele Turkse moeders hebben hard gewerkt om het publiek te laten proeven van hun kookkunsten. Het merendeel van de leerlingen is immers van Turkse origine.

Doorheen de geschiedenis van de basisschool blijft er één rode draad lopen: de taal.

De ouders appreciëren deze werkwijze. Al vinden de Turkse moeders dat een Turkse concentratie niet de ideale situatie is voor hun kinderen. “Als ouder streef ik zelf naar een grotere mix van autochtone en allochtone kinderen”, zegt Sibel Gündüz. “Turkse kinderen spreken onderling vaak Turks. Met meer Nederlandstalige kinderen op de speelplaats, zullen ze de taal sneller aanleren. Dat is belangrijk voor de volgende generatie.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/blghe_20110326_002

Lieten en Smet beloofden extra centen voor de kansarme Turkjes.

Vandaag zit de partij van die twee eens te meer in de juu omdat een Turkse SP.a schepen een Turkse wolvenstoet aanvoerde.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180507_03501243

Je ziet. Het komt allemaal goed met "ons" prachtig landje.
Oud 7 mei 2018, 13:31   #143
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie niet snapt dat BDW de grondwettelijke vrijheden van alle inwoners van dit land beknot raad ik aan eens verder te kijken dan zijn neus lang is.

Heeft de burgemeester van een provinciestad de bevoegdheid te oordelen over leefloon?
Leeflonen zijn een bevoegdheid van het lokale OCMW.

De grondwettelijke vrijheid van taal ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 13:33   #144
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
totale Bull Shit.

het N-VA voorstel heeft als doel elke kleuter in Vlaanderen naar de kleuterschool te krijgen.
Als dat het doel was, zo ik daar onmiddellijk achter staan. Ik ben voorstander de leerplicht te vervroegen.

Citaat:
Kleuters uit gezinnen die thuis geen Nederlands spreken, moéten door hun ouders naar school gestuurd worden. Anders wil N-VA een stuk van het leefloon inhouden. Het is één van de 528 punten van het Antwerpse
bron: https://www.hln.be/de-krant/andersta...emen~a401ef1e/

Ge hebt toch leren lezen? Dat is toch iets héél anders dan wat gij beweert.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 13:34   #145
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leeflonen zijn een bevoegdheid van het lokale OCMW.
Het uitkeren van leefloon. Maar de wettelijke basis om te bepalen wie recht heeft ligt toch elders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grondwettelijke vrijheid van taal ?
Ja

Citaat:
Artikel 30 van de Belgische grondwet zegt -

"Het gebruik van de in België gesproken talen is vrij; het kan niet worden geregeld dan door de wet en alleen voor handelingen van het openbaar gezag en voor gerechtszaken."

Dat grondwetsartikel legt een basisprincipe van de Belgische taalwetgeving vast: de taalvrijheid van het individu. Privé mag iedereen de taal gebruiken die hij of zij verkiest. De taal die mensen hanteren in hun relaties met andere mensen, in de media, in het culturele, economische, commerciële en religieuze leven is vrij. Wie in Vlaanderen woont, mag romans in het Frans publiceren, bij de bakker zijn broodjes in het Engels bestellen, op het tennisveld met collega's Italiaans praten, enzovoort.
De taalvrijheid geldt dus ook voor de commerciële wereld. Wie in Vlaanderen een zaak heeft, mag zijn klanten rustig in een andere taal dan het Nederlands aanspreken. Bovendien mag iedereen ook reclame voeren in de taal van zijn keuze.

Van sportclubs tot privé-scholen

Een ander grondwettelijk recht is het recht om verenigingen op te richten. Vlamingen hebben altijd enthousiast van dat recht gebruikgemaakt: het Vlaamse verenigingsleven is legendarisch rijk. Maar ook de vele anderstaligen die in Vlaanderen wonen, richten links en rechts verenigingen op: clubs, verenigingen van expatriates, privé-scholen, cultuurverenigingen, religieuze gemeenschappen. Meestal gebruiken ze in die verenigingen hun eigen taal. Ook dat kan perfect. Amerikanen, Franstalige Belgen, Italianen, Zweden, Duitsers: allen hebben ze het recht om in Vlaanderen volop hun eigen cultuur te beleven.
bron: http://www2.vlaanderen.be/taalwetgev...lvrijheid.html

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 13:37.
Oud 7 mei 2018, 13:40   #146
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat het doel was, zo ik daar onmiddellijk achter staan. Ik ben voorstander de leerplicht te vervroegen.

bron: https://www.hln.be/de-krant/andersta...emen~a401ef1e/

Ge hebt toch leren lezen? Dat is toch iets héél anders dan wat gij beweert.
Aan een leefloon kan men voorwaarden koppelen.
Het OCMW van Antwerpen kan eisen dat in ruil je kinderen naar school gaan.
Ik zie trouwens niet in op welke manier dit iets negatiefs kan zijn.
En als men al te lui is om zijn kinderen naar school te brengen , terwijl men een leefloon trekt, dan moet men zich volgens mij ernstige vragen beginnen stellen.
Zoals bijvoorbeeld : hoe krijgen we dit gezin zo snel mogelijk het land uit.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 13:54   #147
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Aan een leefloon kan men voorwaarden koppelen.
Het OCMW van Antwerpen kan eisen dat in ruil je kinderen naar school gaan.
Ik zie trouwens niet in op welke manier dit iets negatiefs kan zijn.
En als men al te lui is om zijn kinderen naar school te brengen , terwijl men een leefloon trekt, dan moet men zich volgens mij ernstige vragen beginnen stellen.
Zoals bijvoorbeeld : hoe krijgen we dit gezin zo snel mogelijk het land uit.
Citaat:
De wet bepaalt hoeveel geld je iedere maand kan krijgen:
bron: https://www.mi-is.be/nl/equivalent-leefloon

Kunt gij mij aantonen dat een gemeentebestuur bevoegd is voor de wetgeving m.b.t. leefloon?
Oud 7 mei 2018, 13:58   #148
pajoske

Standaard

Citaat:
Het OCMW van elke gemeente heeft de opdracht het recht op maatschappelijke integratie te waarborgen aan de personen die over onvoldoende bestaansmiddelen beschikken en die de voorwaarden van de wet vervullen.
bron: https://www.mi-is.be/nl/recht-op-maa...an-26-mei-2002

Dat lijkt me duidelijk.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 13:59.
Oud 7 mei 2018, 14:12   #149
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens deze officiële site moet je zelfs Belg zijn.

https://www.vlaanderen.be/nl/gezin-w...dheid/leefloon
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:17   #150
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens deze officiële site moet je zelfs Belg zijn.

https://www.vlaanderen.be/nl/gezin-w...dheid/leefloon
Die website is onvolledig dan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:53   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wilt niet zeggen dat ze een uitkering moeten krijgen zonder voorwaarden.
Oud 7 mei 2018, 15:08   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Groenen, rooien en communisten en hun aanhangers hebben duidelijk een andere mening over uitkeringen. De massa kinderen die, net als hun ouders, in de bijstand zullen terecht komen als ze geen diploma behalen zullen hen worst wezen. Hen gaat hen niet om de toekomst van die kinderen maar om de onvoorwaardelijkheid van leeflonen en andere uitkeringen. Dat principe mag van de "progressieven" wat kosten. En geen klein beetje zo te zien.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2018 om 15:08.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 15:11   #153
Tavek
Banneling

Standaard

De houdingen van bepaalde partijen ondermijnen de sociale zekerheid.

Waarom gaat de gegoede vlaamse middenklasse nog willen deelnemen in een sociale zekerheid indien die vooral voor hun "betalen" is en voor de andere "ontvangen" ?

Je zal zien dat steeds meer partijen de sociale zekerheid willen gaan uithollen en hiermee gaan scoren.De NVA is al bezig met hiermee.

Slachtoffer: de autochtone armen.
Oud 7 mei 2018, 15:40   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De gegoede Vlaamse middenklasse krijgt niet de keuze om nog wel of niet deel te nemen in de sociale zekerheid. De N-VA zal decennia nodig hebben om de sossen bij te benen in het plunderen van de sociale zekerheid. De "Vlaamse" sossen putten hun kracht uit de PS, en die heeft er nooit een probleem van gemaakt om het eigen Waalse volk eerst te laten komen. Jammer van die honderden miljarden die dit de Vlaamse egoïsten heeft gekost, en wat niets heeft opgeleverd.....behalve besparingen in de sociale zekerheid. Langs die weg wordt het grootste deel van de transfers versluisd. En dat zal er niet op verbeteren als de hopen kinderen van de arme allochtonen die over afzienbare tijd afstuderen zonder diploma zich melden voor hun deel van de koek.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2018 om 15:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 15:53   #155
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vooral onthouden dat BDW vindt dat we migranten 'nodig hebben' en dat hij ze dolgraag wil integreren.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 16:05   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik heb vooral onthouden dat BDW vindt dat we migranten 'nodig hebben' en dat hij ze dolgraag wil integreren.
Niemand houdt hem tegen, hij kan ze naar hartenlust integreren.

Hij krijgt de kinderen nog niet naar de kleuterschool maar integreren zullen ze...

- lol -
Oud 7 mei 2018, 16:10   #157
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Je hebt ook iets heel belangrijks niet onthouden.
(ik heb het voor u onderlijnd)

"Ik ben absoluut niet tegen migratie, je hebt migratie nodig", zegt De Wever. "Maar je moet een goede balans vinden tussen actieve migranten, die kunnen bijdragen aan de samenleving, en passieve migranten. Maar als je geen beleid voert is die balans zoek."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...elvaartstaat-/
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 17:52   #158
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Very well said!!

Ja, dat is het!

En ik zal iets toevoegen om mijn punt nóg duidelijker te maken: Indien de N-VA écht zou inzitten met het welzijn van die kindjes zouden ze zoals ik reeds zei de ouders hun leefloon niet korten, maar ijveren voor een verhoging tot op z'n minst de armoedegrens! Maw iedere leefloner die z'n kindje(s) naar de kleuterschool stuurt extra belonen ipv te willen forceren!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 17:56   #159
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Groenen, rooien en communisten en hun aanhangers hebben duidelijk een andere mening over uitkeringen. De massa kinderen die, net als hun ouders, in de bijstand zullen terecht komen als ze geen diploma behalen zullen hen worst wezen. Hen gaat hen niet om de toekomst van die kinderen maar om de onvoorwaardelijkheid van leeflonen en andere uitkeringen. Dat principe mag van de "progressieven" wat kosten. En geen klein beetje zo te zien.
Jaja, en ik zal repliceren dat het er voor de niet-progressieven omgaat de maatschappij naar Amerikaanse toestanden te laten afzakken.
Oud 7 mei 2018, 18:00   #160
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens al dat gezever over taal is overrated, de Vdab heeft nu reeds dikke problemen om tal van haar autochtoonse werklozen aan een job te helpen, for instance me die goed NL kan alsook FR kan mocht nergens aan de slag, dus tja het zal niet de zogezegde kennis van taal zijn die doorslaggevend is, eerder het positieve economische klimaat en een werkgever die niets tegen kleurtjes heeft. Duh.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be