![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het N-VA voorstel heeft als doel elke kleuter in Vlaanderen naar de kleuterschool te krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#142 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een fraai voorbeeld van wat ons te wachten staat haalde zeven jaar geleden het regionale nieuws. Citaat:
Lieten en Smet beloofden extra centen voor de kansarme Turkjes. Vandaag zit de partij van die twee eens te meer in de juu omdat een Turkse SP.a schepen een Turkse wolvenstoet aanvoerde. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180507_03501243 Je ziet. Het komt allemaal goed met "ons" prachtig landje.
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De grondwettelijke vrijheid van taal ? |
|
|
|
|
|
|
#144 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Ge hebt toch leren lezen? Dat is toch iets héél anders dan wat gij beweert. |
||
|
|
|
|
|
#145 | |
|
|
Het uitkeren van leefloon. Maar de wettelijke basis om te bepalen wie recht heeft ligt toch elders.
Ja Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 13:37. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het OCMW van Antwerpen kan eisen dat in ruil je kinderen naar school gaan. Ik zie trouwens niet in op welke manier dit iets negatiefs kan zijn. En als men al te lui is om zijn kinderen naar school te brengen , terwijl men een leefloon trekt, dan moet men zich volgens mij ernstige vragen beginnen stellen. Zoals bijvoorbeeld : hoe krijgen we dit gezin zo snel mogelijk het land uit. |
|
|
|
|
|
|
#147 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Kunt gij mij aantonen dat een gemeentebestuur bevoegd is voor de wetgeving m.b.t. leefloon? |
||
|
|
|
|
|
#148 | |
|
|
Citaat:
Dat lijkt me duidelijk. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 13:59. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.vlaanderen.be/nl/gezin-w...dheid/leefloon |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Groenen, rooien en communisten en hun aanhangers hebben duidelijk een andere mening over uitkeringen. De massa kinderen die, net als hun ouders, in de bijstand zullen terecht komen als ze geen diploma behalen zullen hen worst wezen. Hen gaat hen niet om de toekomst van die kinderen maar om de onvoorwaardelijkheid van leeflonen en andere uitkeringen. Dat principe mag van de "progressieven" wat kosten. En geen klein beetje zo te zien.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2018 om 15:08. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banneling
|
De houdingen van bepaalde partijen ondermijnen de sociale zekerheid.
Waarom gaat de gegoede vlaamse middenklasse nog willen deelnemen in een sociale zekerheid indien die vooral voor hun "betalen" is en voor de andere "ontvangen" ? Je zal zien dat steeds meer partijen de sociale zekerheid willen gaan uithollen en hiermee gaan scoren.De NVA is al bezig met hiermee. Slachtoffer: de autochtone armen. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gegoede Vlaamse middenklasse krijgt niet de keuze om nog wel of niet deel te nemen in de sociale zekerheid. De N-VA zal decennia nodig hebben om de sossen bij te benen in het plunderen van de sociale zekerheid. De "Vlaamse" sossen putten hun kracht uit de PS, en die heeft er nooit een probleem van gemaakt om het eigen Waalse volk eerst te laten komen. Jammer van die honderden miljarden die dit de Vlaamse egoïsten heeft gekost, en wat niets heeft opgeleverd.....behalve besparingen in de sociale zekerheid. Langs die weg wordt het grootste deel van de transfers versluisd. En dat zal er niet op verbeteren als de hopen kinderen van de arme allochtonen die over afzienbare tijd afstuderen zonder diploma zich melden voor hun deel van de koek.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2018 om 15:41. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
|
Ik heb vooral onthouden dat BDW vindt dat we migranten 'nodig hebben' en dat hij ze dolgraag wil integreren.
|
|
|
|
|
|
#156 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij krijgt de kinderen nog niet naar de kleuterschool maar integreren zullen ze... - lol -
|
|
|
|
|
#157 | |
|
|
Citaat:
(ik heb het voor u onderlijnd) "Ik ben absoluut niet tegen migratie, je hebt migratie nodig", zegt De Wever. "Maar je moet een goede balans vinden tussen actieve migranten, die kunnen bijdragen aan de samenleving, en passieve migranten. Maar als je geen beleid voert is die balans zoek." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...elvaartstaat-/ |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, dat is het! En ik zal iets toevoegen om mijn punt nóg duidelijker te maken: Indien de N-VA écht zou inzitten met het welzijn van die kindjes zouden ze zoals ik reeds zei de ouders hun leefloon niet korten, maar ijveren voor een verhoging tot op z'n minst de armoedegrens! Maw iedere leefloner die z'n kindje(s) naar de kleuterschool stuurt extra belonen ipv te willen forceren! |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trouwens al dat gezever over taal is overrated, de Vdab heeft nu reeds dikke problemen om tal van haar autochtoonse werklozen aan een job te helpen, for instance me die goed NL kan alsook FR kan mocht nergens aan de slag, dus tja het zal niet de zogezegde kennis van taal zijn die doorslaggevend is, eerder het positieve economische klimaat en een werkgever die niets tegen kleurtjes heeft. Duh.
|
|
|
|