Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2018, 08:00   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van 1979 tot vandaag rij ik met diesel.
Ik ben éénmaal gecontroleerd geweest. Douaniers namen een staal uit mijn tank om te checken, tijdens een controle langs de kant van de weg.

Als je éénmaal rode diestel getankt zou hebben, dan blijven daar nog tot 20 tankbeurten daarna sporen van in de brandstoftank zitten. De verdunning tot niet meer detecteerbaar gaat maar zeer langzaam.
3 tankbeurten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 08:09   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is ongeveer even kortzichtig als zeggen dat de zon vanavond eens een keer niet zal onder gaan. er is immers nog niemand hier die de zon al heeft zien ondergaan vanavond
Wel, ik heb nog niemand horen zeggen dat de zon niet onder zal gaan deze avond.
En evenmin heb ik al een naam gehoord van iemand die nu 65+ is, en die moet (moet) verder werken.

Kijk, als iemand mij rond de oren slaagt met het feit dat hij tegenstander is dat we met zijn allen langer gaan moeten werken, dan krijgt hij lik op stuk.
De berekeningen zijn duidelijk.
Het verschil (werken vanaf je 14, sterven op je 68; tegenover werken vanaf je 22, sterven op je 80ste met een hoorapparaat, een nieuwe knie en vele pillen tegen de cholestorol - dingen die vroeger simpelweg nog niet uitgevonden waren - op kosten van de ziekenkas ... wie gaat de studies en wie gaan de pensioenen betalen?) is duidelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 08:11   #143
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3 tankbeurten.
Jij met je reukorgaan, of de douanier met zijn strip met chemische reactie?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 08:30   #144
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zorgen maken en op rekenen niet, maar druk maken wel. je draagt het meest af in de EU en je krijgt er t minst voor terug.
Zei ik niet eerder al: "Quand on aime on ne compte pas !?"
Oud 17 mei 2018, 08:33   #145
dpg
Banneling

Standaard

https://www.hln.be/geld/economie/pen...mals~a55bbce8/

Het is dat of de wereld gezien hebben op je 35ste, beiden is alleen voor de happy few mogelijk.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 08:42   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zei ik niet eerder al: "Quand on aime on ne compte pas !?"

daar ga je mij toch niet van verdenken hé schat!

ps het gemiddelde pensioen in NL is 1800 € die komen daarmee zelfs toe voor hun RVT factuur!

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 mei 2018 om 08:44.
Oud 17 mei 2018, 08:43   #147
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En men kon zich zelfs nog permitteren om met rode mazout te rijden.
Zo sterk zijn de kontroles nu ook weer niet opgevoerd. Heb nog maar tweemaal kontrole gehad, en de laatste maal is meer dan twintig jaar geleden.
Rekening houdend met de hoogte van de boetes is het een berekend risico.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 08:44   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zo sterk zijn de kontroles nu ook weer niet opgevoerd. Heb nog maar tweemaal kontrole gehad, en de laatste maal is meer dan twintig jaar geleden.
Rekening houdend met de hoogte van de boetes is het een berekend risico.
maar toen was een eerste boete 50€, vandaag is de eerste boete 800€ ...
Oud 17 mei 2018, 08:46   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij met je reukorgaan, of de douanier met zijn strip met chemische reactie?
testbaar (edit: bij 3 complete tankbeurten he, niet als je half vol al bij tankt)

er is overigens, dacht ik, geen reukverschil?

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 mei 2018 om 08:47.
Oud 17 mei 2018, 08:51   #150
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
https://www.hln.be/geld/economie/pen...mals~a55bbce8/

Het is dat of de wereld gezien hebben op je 35ste, beiden is alleen voor de happy few mogelijk.
Nu een jaarloon op je dertigste, en twee jaarlonen op je vijfendertigste kan wel zo ongeveer overeenstemmen met de bijdragen die je (rechtstreeks en via je werkgever) levert aan de pensioenkas.
Oud 17 mei 2018, 08:52   #151
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar toen was een eerste boete 50€, vandaag is de eerste boete 800€ ...
Maar toen werden ze nog betaald
Dacht trouwens dat het aantal "gepakten" altijd rond de 1a2% heeft gedraaid.
En trouwens, winst per tankbeurt 30€, aantal tankbeurten per jaar 20 en om de 10 jaar kontrole, geeft een winst per kontrole van 6000€ (tegenover een boete van 800€ - te betalen door degenen die geld hebben, en niet te betalen door degenen die geen geld hebben). Kan mij voorstellen dat het segment van 100000a200000 die zonder verzekering, technische kontrole... rondrijden, dezelfde zijn als die met rode diesel rijden.

Laatst gewijzigd door Bob : 17 mei 2018 om 09:03.
Oud 17 mei 2018, 09:14   #152
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar toen werden ze nog betaald
Dacht trouwens dat het aantal "gepakten" altijd rond de 1a2% heeft gedraaid.
En trouwens, winst per tankbeurt 30€, aantal tankbeurten per jaar 20 en om de 10 jaar kontrole, geeft een winst per kontrole van 6000€ (tegenover een boete van 800€ - te betalen door degenen die geld hebben, en niet te betalen door degenen die geen geld hebben). Kan mij voorstellen dat het segment van 100000a200000 die zonder verzekering, technische kontrole... rondrijden, dezelfde zijn als die met rode diesel rijden.
Elaba, mij niet viseren, he! En dat ging trouwens om gecorrigeerde snelheidsovertredingen van respectievelijk 2 km boven 50 en eentje van 3 km boven 70!
Ik besloot na lang wikken en wegen dat 'de kool 't sop niet waard was' om te betalen!
Vwalla!

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2018 om 09:15.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 10:00   #153
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps het gemiddelde pensioen in NL is 1800 € die komen daarmee zelfs toe voor hun RVT factuur!
De realiteit is dat het pensioen (AOW) in Nederland minder dan 1.000 euro is.
Die hoge (gemiddelde) pensioenen is een gevolg van (soms verplichtte) bijdragen door de Nederlanders of hun werkgevers.

Om een correcte vergelijking te maken moeten we die 1.800 euro vergelijken met een optelsom van Belgische verplichtte en vrijwillige pensioenopbouw.

Mijn pensioen is lager dan het minimumpensioen. Maar als ik daar bijtel, verdeeld over 20 jaren, hetgeen ik aan vrijwillige pensioenopbouw deed, komt mijn pensioen toch dicht in de buurt van die Nederlanders.
Maar dan is er nog één groot verschil: hoeveel van die Nederlanders konden zich de aankoop van een woning veroorloven die na 20/25 jaren afbetaald is? Als je van die 1800 euro nog huur of rente moet betalen tot je overlijden, dan lijkt mijn gepensioneerd leven toch comfortabeler te zullen worden.

PS volgens een kennis die al 22 jaar in Nederland werkt, krijgt zij vanuit Nederland pas een pensioen als ze 67 jaren oud is. Als zij vandaag op vervroegd pensioen gaat zal ze nog jaren moeten overleven met een Belgische pensioentje dat ze opgebouwd heeft door eerst 20 jaren in België te hebben gewerkt. Hoeveel zou dat zijn? Dat betekent voor haar dus in praktijk dat ze verplicht is om tot haar 67e door te werken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 10:11   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Die hoge (gemiddelde) pensioenen is een gevolg van (soms verplichtte) bijdragen door de Nederlanders of hun werkgevers.

Om een correcte vergelijking te maken moeten we die 1.800 euro vergelijken met een optelsom van Belgische verplichtte en vrijwillige pensioenopbouw.

Mijn pensioen is lager dan het minimumpensioen. Maar als ik daar bijtel, verdeeld over 20 jaren, hetgeen ik aan vrijwillige pensioenopbouw deed, komt mijn pensioen toch dicht in de buurt van die Nederlanders.
Maar dan is er nog één groot verschil: hoeveel van die Nederlanders konden zich de aankoop van een woning veroorloven die na 20/25 jaren afbetaald is? Als je van die 1800 euro nog huur of rente moet betalen tot je overlijden, dan lijkt mijn gepensioneerd leven toch comfortabeler te zullen worden.

PS volgens een kennis die al 22 jaar in Nederland werkt, krijgt zij vanuit Nederland pas een pensioen als ze 67 jaren oud is. Als zij vandaag op vervroegd pensioen gaat zal ze nog jaren moeten overleven met een Belgische pensioentje dat ze opgebouwd heeft door eerst 20 jaren in België te hebben gewerkt. Hoeveel zou dat zijn? Dat betekent voor haar dus in praktijk dat ze verplicht is om tot haar 67e door te werken.
zoals intussen voor iedereen geldt in BE hé.
Oud 17 mei 2018, 10:15   #155
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

En dan moet ze ook nog opletten dat ze met beide pensioenen niet aan haar plafond zit zoals velen die een Duits of Nederlands pensioen krijgen bovenop hun Belgisch pensioen.

Laatst gewijzigd door dpg : 17 mei 2018 om 10:15.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 10:25   #156
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zitten al die jonge gasten hier uiteindelijk te kwaken over hun Belgenlandse pensioen dat ze naar eigen zeggen toch op hun buik gaan mogen schrijven?
De boomers hebben het toch allemaal naar de Schoof & zijn kloten gestuurd, ofni ?!
De Vlonders gaan trouwens en onafhankelijk en zelfstandig worden ook nog, weldra, binnen kort, soon.
Zegta De Witte en Koo het gezeid emme.
Bende meuttes.
Oud 17 mei 2018, 10:28   #157
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zitten al die jonge gasten hier uiteindelijk te kwaken over hun Belgenlandse pensioen dat ze naar eigen zeggen toch op hun buik gaan mogen schrijven?
De boomers hebben het toch allemaal naar de Schoof & zijn kloten gestuurd, ofni ?!
De Vlonders gaan trouwens en onafhankelijk en zelfstandig worden ook nog, weldra, binnen kort, soon.
Zegta De Witte en Koo het gezeid emme.
Bende meuttes.
tja, zonder communautaire transfers heeft Vlaanderen natuurlijk geen pensioenprobleem ... ook geen probleem met onvoldoende tewerkstelling, zelfs bij een pensioengrens op 65 ...
Oud 17 mei 2018, 10:29   #158
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, zonder communautaire transfers heeft Vlaanderen natuurlijk geen pensioenprobleem ... ook geen probleem met onvoldoende tewerkstelling, zelfs bij een pensioengrens op 65 ...
Awel, voelt dat niet OK? Het hart op de juiste plaats enzo?
Oud 17 mei 2018, 10:31   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men moet inderdaad het totale plaatje maken, de som van alle bijdragen enerzijds en de som van alle baten anderzijds.
Wel is zeker dat Nederland het bij de start spaarzaam heeft gedaan, en iedereen zijn eigen pensioen heeft laten opbouwen (werkenden betalen voor hun eigen pensioen), terwijl Belgie bij de start nogal losjes omgesprongen is met de toekenningen. Hopende dat het systeem (werkenden betalen voor het pensioen van de gepensioneerden) het zou houden, wat duidelijk niet het geval is.
Ook is zeker dat in Belgie niet iedereen aangesloten is bij een groepsverzekering, en zeker de minstbetaalden niet. Gevolg is dat degenen met een laag pensioen in de kou staan.
Oud 17 mei 2018, 10:33   #160
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, voelt dat niet OK? Het hart op de juiste plaats enzo?
1% van het BBP aan ontwikkelingshulp, zoiets voelt OK. ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be