Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2018, 09:22   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Ik vrees dat wagens iphones op wielen gaan worden. Fout ? Software gewoon updaten of herinstalleren...net zoals op een Iphone. Komt geen technieker meer bij te kijken.

De bandenman & de carrosier zullen nog te doen hebben. EV's crashen net zoals andere wagens en slijten banden net zoals andere wagens.

Maar de "mecanieker" en "electronicaman" gaan hetzelfde lot delen als de ICE wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 09:57   #142
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Klopt. Ik ken iemand die destijds een bandencentrale is gestart. Zelf elke dag in zijn schuur werken. Nu een kleine 15 jaar later heeft hij een gigantisch gebouw neergepoot en al -ik dacht- 7 werknemers in dienst. Privé gaat het hem ook voor de wind. Vandaag een bandencentrale starten geeft nog altijd veel kans op slagen.

Mechaniekers zullen nog wel een 20 jaar (?) meer dan voldoende werk hebben. Vandaag zelfs een knelpuntberoep. Diegenen die een kleine onafhankelijke garage hebben kunnen niet volgen in hun werk en verdienen bakken geld. Diegenen die elektronica gedaan hebben gaan meer en meer uit de boot vallen. Of ze moeten gaan voor diagnose technieker. Daar is ook steeds meer vraag voor. Vandaag een carrosserie hebben en de stiel echt kennen is kassa!

Toevallig is mijn zoon in deze sectoren actief en zelf opstartende
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 10:03   #143
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vrees dat wagens iphones op wielen gaan worden. Fout ? Software gewoon updaten of herinstalleren...net zoals op een Iphone. Komt geen technieker meer bij te kijken.

De bandenman & de carrosier zullen nog te doen hebben. EV's crashen net zoals andere wagens en slijten banden net zoals andere wagens.

Maar de "mecanieker" en "electronicaman" gaan hetzelfde lot delen als de ICE wagen.
Ik denk dat het de bandenman en de electronicaman gaan zijn die hun jobs gaan behouden.
Voertuigen bestaan immers minder en minder uit metaal.
De carrosier zul dus minder kunnen uitblutsen en herstellen, gewoon onderdeel afvijzen en nieuw plaatsen.
Langst de andere kant, men is hier wel steeds bezig over EV's, maar op de meeste plaatsen in de wereld zijn die niet bruikbaar of men moet een stroomgroep meesleuren.
Het weer van de laatste dagen heeft dan weer een ander probleem van de EV's bloot gelegd.
Eens de wegen onder water komen te staan, zijn zij niet meer bruikbaar, terwijl de oude diesel zonder electronica met verhoogde luchtinlaat gewoon hun werk kunnen blijven doen, ook al komt de motor zelf onder de waterspiegel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 10:09   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat het de bandenman en de electronicaman gaan zijn die hun jobs gaan behouden.
De carrosier zul dus minder kunnen uitblutsen en herstellen, gewoon onderdeel afvijzen en nieuw plaatsen.
Langst de andere kant, men is hier wel steeds bezig over EV's, maar op de meeste plaatsen in de wereld zijn die niet bruikbaar of men moet een stroomgroep meesleuren.
Het weer van de laatste dagen heeft dan weer een ander probleem van de EV's bloot gelegd.
Eens de wegen onder water komen te staan, zijn zij niet meer bruikbaar, terwijl de oude diesel zonder electronica met verhoogde luchtinlaat gewoon hun werk kunnen blijven doen, ook al komt de motor zelf onder de waterspiegel.
Euh ?

Teslas kunnen "varen" en als ze ondergelopen zijn is het een kwestie van wat stroom aan te leggen en ze rijden weer. Het batterijpack en de motor zijn namelijk waterdicht afgesloten....zelfs de middenconsole werkte nog perfect na een duikje.

https://electrek.co/2016/06/18/tesla...-tunnel-video/

Zelfs Teslas die gewoon in een overstroming enkele uren onder water hebben gestaan werken nog. Het interieur is naar de klote, maar als je de centen er voor wilt uitgeven kan je dat laten repareren.
Oud 31 mei 2018, 10:09   #145
Tavek
Banneling

Standaard

Als je geen defender hebt met een pijp aan de bovenkant hoef je met een gewone auto dit soort toeren niet uit te halen...de motor krijgt geen lucht meer.
Oud 31 mei 2018, 10:16   #146
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn schoonzoon doet niet anders dan;
fouten in de informatica opsporen.
stuurprogramma's controleren en aanpassen.
computers herprogrammeren.

En die werkt in een garage.
Hoewel, nee, die werkt in de afdeling electronica van een garage.
Diagnoses...standaard werk maar dat is geen programmatie in de zin van echt programmeren.
Oud 31 mei 2018, 10:23   #147
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh ?

Teslas kunnen "varen" en als ze ondergelopen zijn is het een kwestie van wat stroom aan te leggen en ze rijden weer. Het batterijpack en de motor zijn namelijk waterdicht afgesloten....zelfs de middenconsole werkte nog perfect na een duikje.

Zelfs Teslas die gewoon in een overstroming enkele uren onder water hebben gestaan werken nog. Het interieur is naar de klote, maar als je de centen er voor wilt uitgeven kan je dat laten repareren.
Niet iedereen kan zich ene Tesla veroorloven.
Daarnaast is bij overstromingen vaak de elektriciteit het eerste dat uitvalt.

Citaat:
Als je geen defender hebt met een pijp aan de bovenkant hoef je met een gewone auto dit soort toeren niet uit te halen...de motor krijgt geen lucht meer.
Had toch geschreven, oude diesels met verhoogde luchtinlaat.
Dus zeker niet testen met een BMW M7 of VW Golf.
Komt echt niet goed.
Ook de benzines kunnen dit niet, daar hun ontsteken niet tegen vocht kan.
Oud 31 mei 2018, 10:28   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Diagnoses...standaard werk maar dat is geen programmatie in de zin van echt programmeren.
Echt wel.
Nadat de mechaniekers onderdelen hebben vervangen, moeten zij vaak een deel van het oude programma verwijderen en een nieuw onderdeel uploaden.
Oud 31 mei 2018, 10:34   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mooi zo via een omweg betaal je aan je eigen pensioen.
Iets betalen via omwegen die langs staatsfinanciën passeren: altijd economisch verkeerd, altijd verlies, altijd corruptie, altijd miserie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 10:39   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt wel.
Nadat de mechaniekers onderdelen hebben vervangen, moeten zij vaak een deel van het oude programma verwijderen en een nieuw onderdeel uploaden.
Inderdaad. Maar nieuwe software installeren mag je niet zomaar programmeren noemen.
Als ik een onnozel spelletje installeer op mijn laptop, bijvoorbeeld een handigheidspelletje waarbij mits het verdienen van goede punten, een dame zich ontkleedt, dan installeer ik dat. Ik heb dat spelletje niet geprogrammeerd.

Ik twijfel zelfs of ze in garages niet gewoon de chip (of de unit met de chip in) verwijderen, en er een nieuwe insteken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 11:02   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inderdaad. Maar nieuwe software installeren mag je niet zomaar programmeren noemen.
Als ik een onnozel spelletje installeer op mijn laptop, bijvoorbeeld een handigheidspelletje waarbij mits het verdienen van goede punten, een dame zich ontkleedt, dan installeer ik dat. Ik heb dat spelletje niet geprogrammeerd.

Ik twijfel zelfs of ze in garages niet gewoon de chip (of de unit met de chip in) verwijderen, en er een nieuwe insteken.
Firmware updates zijn zodanig standaard dat ze volledig autonoom kunnen verlopen als de wagen snachts stilstaat. Mits internetverbinding.
Oud 31 mei 2018, 11:58   #152
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De carrosserie moet men nog steeds kunnen uitblutsen als carrosserie hersteller.
Maar in vele gevallen kost een nieuw onderdeel minder dan een paar uren dat extra werk van uitkloppen, plamuren, schuren en voorbereiden op schilderen.
Dus koop je maar beter dat nieuw.

Maar dat is niet altijd het geval.

En bovendien moet er ook nog dikwijls chassis gerecht worden en lapwerk en noem maar op.

Enfin het is meer dan wat vijzen dus.

Soit het probleem is dat de meeste wagens via de verzekeringen naar herstelbedrijven gaan die daar tegen vooraf ingestelde prijzen werken. Geen dikke boterham dus.

En wagens die niet onder de verzekering hersteld moeten worden gewoon te duur is meestal voor de mens en de waarde van de wagen te laag is om die extra kost te doen. Dus die gaan meestal naar opkopers en naderhand verkocht als " perfecte wagen".
Ook geen dikke boterham dus.

Dan heb je nog de herstellingen in het buitenland.
Die werken aan minder dan de helft van ons loontje.

Weeral niks op onze boterham.

En zo gaat dat maar door.
Het triestige waar weinig aan te verdienen is schiet nog over.
Oud 31 mei 2018, 20:41   #153
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets betalen via omwegen die langs staatsfinanciën passeren: altijd economisch verkeerd, altijd verlies, altijd corruptie, altijd miserie.
Zolang je maar blijft betalen is het goed.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 20:47   #154
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh ?

Tesla S stond 10 dagen volledig onder water, voor 20k opgekocht en terug functioneel gekregen:
Citaat:
https://www.teslarati.com/flooded-te...ter-turned-on/

Tesla rebuilder discovers Model S still functional after being underwater

A Tesla Model S P85D with salvage title was able to miraculously power on, despite being submerged underwater for 10 days when catastrophic Hurricane Harvey swept through Houston, Texas last year.

The discovery comes by way of hobbyist Tesla rebuilder Rich, who shares his story in his popular Rich Rebuilds YouTube channel about purchasing a severely flood-damaged Model S for $20,000 and attempting to restore it. In the video, Rich could be seen powerwashing the vehicle’s moldy interior, including the entire dashboard and 17-inch center touchscreen.

Rich then hooked up an external power source to the Model S’ front-mounted 12V battery in an attempt to “jumpstart” the vehicle to see if anything would be functional. This was when things started to become very, very interesting.

Despite once having been submerged underwater, the vehicle’s instrument cluster and infotainment system was able to miraculously boot up, and more surprisingly showed signs of being operational. Its hazard lights turned on as well. Rich and his team then attempted to unlock the vehicle, and sure enough, after a couple of tries, it did. The Model S’ door handles, fog lights, and interior dome lights all appeared to show signs of being fully operational. Despite the numerous onscreen warnings, the vehicle’s multimedia control unit was still functional, showing no signs of moisture and water intrusion despite getting powerwashed a half hour earlier.

The Model S also showed that it was still able to connect to the internet through LTE. Rich and his team tried accessing Google.com through the infotainment system’s built-in web browser, and much to their amazement, the electric car’s browser worked just fine.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 mei 2018 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 21:24   #155
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Auto's met waterschade kunnen feitelijk altijd opnieuw hersteld worden.
Maar waarom doen ze dat dan niet ?
Omdat het water overal waar mogelijk later roest vormt en dan bedoel ik hoofdzakelijk bekabeling en contacten electric.
En dat geeft bijna altijd opnieuw zware problemen na x aantal tijd.
+ de kost van zoveel te moeten vervangen natuurlijk.

De meeste gaan er af blijven als zoiets is gebeurd.
Idem brandschade...afblijven.
Oud 1 juni 2018, 08:40   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard Autogids legt het nog eens uit, voor diegene die nog altijd niet begrijpen...

Autogids suggereert dat politiekers het ook niet snappen... lol

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/b...teit-2020.html

CO2 is niet hetzelfde als vervuiling

In zijn verklaring verwijst Michel naar “de meest vervuilende voertuigen”, wat nog maar eens toont dat onze politici het onderscheid niet kunnen maken tussen CO2 en vervuiling. Broeikasgassen (zoals CO2) dragen namelijk weliswaar bij aan de klimaatverandering, maar vervuilen geenszins de luchtkwaliteit, in tegenstelling tot vervuilende gassen, die verantwoordelijk zijn voor zure regen en ademhalingsproblemen (HC, fijnstof, NOx,…). Het is jammer om te zien dat de regering zo slordig en met zo weinig kennis van zaken werkt. Het zou goed zijn om dat onderscheid duidelijker te maken, zodat de twee parameters beter kunnen worden gecontroleerd en zodat we naar een meer rechtvaardige fiscaliteit en een duurzame toekomst kunnen evolueren.

Jacht op elektrische auto’s

Een andere verandering is dat zuiver elektrische auto’s niet langer 120 procent aftrekbaar zullen zijn zoals vandaag, maar ‘slechts’ 100 procent vanaf 2020. Die maatregel zou deels retroactief werken, omdat elektrische voertuigen die al zijn ingeschreven op dezelfde manier zullen worden behandeld als nieuwe auto’s. Ook dat is teleurstellend, want dit soort aandrijving en zijn alternatieven zouden net moeten worden gestimuleerd voor een overgang naar een meer duurzaam transport met minder gevolgen voor het milieu. We wijzen er daarom graag nog eens op dat een elektrische auto (EV), in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, liefst 2,5 keer minder CO2 uitstoot tijdens zijn levenscyclus (productie, gebruik en recyclage) dan een voertuig met een verbrandingsmotor. Een EV stoot namelijk 9 ton CO2 uit in zijn hele levensloop, terwijl een klassieke auto aan 22 ton komt. Het verschil is overduidelijk, zelfs al ‘kost’ het meer om een EV te bouwen en te recycleren door de batterijen. Maar de nuluitstoot (of erg lage uitstoot, want die hangt uiteraard af van de manier waarop de stroom is opgewekt – groen, nucleair, gas, olie) compenseert meer dan genoeg voor de ‘meerkost’.
Zelfs in kolenland Polen:

https://www.transportenvironment.org...st-electricity

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2018 om 08:45.
Oud 1 juni 2018, 08:44   #157
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil mijn auto kopen zoals ik mijn gsm, laptop, iwatch, etc...koop.
Veel te duur?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 08:45   #158
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

On topic: Elektrische wagens zijn gay as fuck.

Da's de reden waarom ze voor geen meter verkopen bij échte autoliefhebbers.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 08:46   #159
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
On topic: Elektrische wagens zijn gay as fuck.

QED.

Ik wist echt niet dat échte autoliefhebbers met slakken rijden.

Ik wist ook niet dat échte autoliefhebbers het op deze manier doen: klik

Citaat:

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2018 om 09:02.
Oud 1 juni 2018, 09:04   #160
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet echt vergelijkbaar.
In voertuigen steken tegenwoordig zo veel sensoren dat men er gek van word.
En de boordcomputers moeten bij elke vervanging van een sensor de nieuwe sensor leren herkennen en leren aansturen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be