Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2004, 09:00   #141
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ok, jij bent verontwaardigd over Soedan. Er is niemand in de hele wereld die zo verontwaardigd is over Soedan als jij. Je bent het stralend epicentrum van verontwaardiging en compassie. Je bent een zeldzame heilige in een wereld van linkse onverschilligheid en corrupte VN-diplomaten.

Hi Runderende Flipper,

U maakt een prachtige analyse:
  • linkse onverschilligheid
  • corrupte VN-diplomaten
Spijtig genoeg vergeet U de schrikbarende onmacht van de EU te vermelden:
  • het zwaarste middel van de EU is een bezoek van de ambassadeurs ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NRC
[size=4]EU hekelt Iran om schending mensenrechten[/size]

De Europese Unie (EU) heeft scherpe kritiek geuit op de schending van mensenrechten in Iran. In een vanochtend in Teheran afgegeven diplomatieke boodschap worden onder andere de recente arrestaties van journalisten, internettechnici en webloggers gehekeld.
De EU en Iran besloten twee jaar geleden tot een dialoog over de mensenrechten. Sinsdien is in Europese ogen volstrekt onvoldoende vooruitgang geboekt, en vanochtend werd die waarschuwing door een delegatie van de EU, onder leiding van de Nederlandse ambassadeur De Vries, overgebracht op het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
,,We hebben al een paar keer onze zorgen geuit, nu maken we die ook openbaar om te laten zien dat het ons ernst is'', zei een Europese diplomaat die anoniem wilde blijven. ,,Het bezoek van de ambassadeurs is het zwaarste middel dat we hebben.''
De demarche komt op een moment dat de drie grootste EU-lidstaten, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië, toenadering hebben gevonden met Iran over zijn nucleaire programma.
Vanochtend overhandigde de EU een lijst met de namen van 19 gevangenen van wie de vrijlating wordt gevraagd. Zo werd de vader van een naar Nederland gevluchte Iraanse weblogger in gijzeling genomen om zijn zoon te laten stoppen met schrijven. Enkele activisten hebben een reisverbod opgelegd gekregen, onder wie dissident Emaeddin Baghi die een toespraak zou houden op een congres in Nederland. Ook wordt gevraagd om vrijlating van onder anderen een pastoor die in een militaire gevangenis zit.
(www.nrc.nl)

Tja, als de wereld het moet gaan hebben van
  • de onverschillige slinkies
  • de VN, waarvan zelfs de 'leider' door het personeel wordt gecontesteerd
  • en/of de EU, die wel pretentie en arrogantie genoeg heeft, maar waarvan het zwaarste middel van de EU een bezoek van de ambassadeurs is ...
ja, dan heb ik geen reden om bezorgd te zijn!... Voor uw verontwaardiging zijn weinig woorden... Enkel uw hoofd in de bevroren grond proberen te boren, zou U momenteel passen (maar dat zal voor U, superslinkie wel te lastig zijn; U kunt het misschien eens proberen eerst uw kop met een paar verwarmde pampers te omwikkelen )?!

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 november 2004 om 09:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 09:35   #142
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Runderende Flipper,

U maakt een prachtige analyse:
  • linkse onverschilligheid
  • corrupte VN-diplomaten
Spijtig genoeg vergeet U de schrikbarende onmacht van de EU te vermelden:
  • het zwaarste middel van de EU is een bezoek van de ambassadeurs ...
[/b]
Tja, als de wereld het moet gaan hebben van
  • de onverschillige slinkies
  • de VN, waarvan zelfs de 'leider' door het personeel wordt gecontesteerd
  • en/of de EU, die wel pretentie en arrogantie genoeg heeft, maar waarvan het zwaarste middel van de EU een bezoek van de ambassadeurs is ...
ja, dan heb ik geen reden om bezorgd te zijn!... Voor uw verontwaardiging zijn weinig woorden... Enkel uw hoofd in de bevroren grond proberen te boren, zou U momenteel passen (maar dat zal voor U, superslinkie wel te lastig zijn; U kunt het misschien eens proberen eerst uw kop met een paar verwarmde pampers te omwikkelen )?!
[/b]

U bent dus, ongetwijfeld vanuit uw diep-menselijke vredelievendheid, de mening toegedaan dat diplomatie geen nut heeft en dat oorlog en militair geweld de aangewezen methode is om problemen op te lossen.

Oud 25 november 2004, 09:59   #143
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
U bent dus, ongetwijfeld vanuit uw diep-menselijke vredelievendheid, de mening toegedaan dat diplomatie geen nut heeft en dat oorlog en militair geweld de aangewezen methode is om problemen op te lossen.

Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil? (Openbaringen van dUSK, 001) Soms moeten er gewoon andere middelen aangewend worden. Sommige dingen los je niet op met praten alleen. Soms is er meer overtuigingskracht nodig.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 10:04   #144
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil? (Openbaringen van dUSK, 001) Soms moeten er gewoon andere middelen aangewend worden. Sommige dingen los je niet op met praten alleen. Soms is er meer overtuigingskracht nodig.
Heb je die ideolgie ook al toegepast in je eigen leven? Heb je er al eens flink op losgemept toen bleek dat praten de zaak niet oploste?

Oud 25 november 2004, 10:24   #145
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk moet de diplomatie zo veel mogelijk worden toegepast... Wie verlangt er nu naar oolog en al die ellende die daarmee gepaard gaat?
Maar soms helpt 'gewone' diplomatie niet meer, zoals ook dUSK, U weet te vertellen? Of heeft U dat in uw leven nog nooit meegemaakt?

U, als linkse superintellectueel , kent ongetwijfeld de stelling van Carl von Clausewitz, grondlegger van de moderne militaire strategie, in zijn befaamde boek "Vom Kriege".
De stelling luidt: "oorlog is slechts de voortzetting van diplomatie met andere middelen".

Waarschijnlijk is die stelling reeds opgenomen in "De Openbaringen van Flippend Rund", maar is me dat ontgaan
Oud 25 november 2004, 10:31   #146
Jolle
Burgemeester

Standaard

Mag ik eens vragen : waar wil je Iran eigenlijk van overtuigen?
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 10:38   #147
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk moet de diplomatie zo veel mogelijk worden toegepast... Wie verlangt er nu naar oolog en al die ellende die daarmee gepaard gaat?
Nou, dan zijn we het eigenlijk in principe eens.

Citaat:
Maar soms helpt 'gewone' diplomatie niet meer, zoals ook dUSK, U weet te vertellen? Of heeft U dat in uw leven nog nooit meegemaakt?
Ten strijde trekken is m.i. enkel te rechtvaardigen als je zelf wordt aangevallen. Wanneer heeft Iran ons aangevallen?

Citaat:
U, als linkse superintellectueel , kent ongetwijfeld de stelling van Carl von Clausewitz, grondlegger van de moderne militaire strategie, in zijn befaamde boek "Vom Kriege".
De stelling luidt: "oorlog is slechts de voortzetting van diplomatie met andere middelen".

Waarschijnlijk is die stelling reeds opgenomen in "De Openbaringen van Flippend Rund", maar is me dat ontgaan
Clausewitz zit stevig verankerd in de Duitse militaire traditie, een traditie waar Europa vorige eeuw veel plezier aan heeft beleefd.

Hoe kom je er trouwens bij dat ik links ben.

Oud 25 november 2004, 10:59   #148
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Van zondags de winkels te sluiten
Oud 25 november 2004, 11:14   #149
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Van zondags de winkels te sluiten
En daarvoor wil jij dan ons belastingsgeld gaan gebruiken om die mensen daar respect voor de zondag in hun vege lijven te schieten?

En dan maar klagen dat de Walen met ons geld gaan lopen...

Oud 25 november 2004, 11:15   #150
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je die ideolgie ook al toegepast in je eigen leven? Heb je er al eens flink op losgemept toen bleek dat praten de zaak niet oploste?

Moest mijn leven of dat van mijn vrouw, kind of vriend in gevaar zijn? Ik zou niet twijfelen. (Jij zou natuurlijk een kruisteken slaan en denken dat God het zo gewild heeft.) Een nuclinaire dreiging vanuit een fundamentalistisch land als Iran is voor mij hetzelfde.
Oud 25 november 2004, 11:22   #151
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten strijde trekken is m.i. enkel te rechtvaardigen als je zelf wordt aangevallen. Wanneer heeft Iran ons aangevallen?

Een ernstige bedreiging van mijn leven is voldoende. Jij gaat ook pas de frietketel verzetten als hij al eens een keertje over je kleuter is uitgekieperd ofwat?
Oud 25 november 2004, 11:22   #152
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Moest mijn leven of dat van mijn vrouw, kind of vriend in gevaar zijn? Ik zou niet twijfelen. (Jij zou natuurlijk een kruisteken slaan en denken dat God het zo gewild heeft.) Een nuclinaire dreiging vanuit een fundamentalistisch land als Iran is voor mij hetzelfde.
Nu goed. Jij rijdt rond met een tank. Met die tank scheur je rond in de achtertuin van je buurman. Je buurman wil ook een tank. Jij voelt je niet veilig omdat je buurman met die tank in jouw achtertuin kan komen rijden. Dus je schiet zijn huis plat.

Hoe logisch is dat jong?

Goed dat je pleit voor het tegengaan van een nucleaire dreiging vanuit Iran. Maar wat me die nucleaire dingen die hier in onze achtertuin staan opgesteld door "de grote democratie?" Waarom moeten die daar dan staan? En als die daar mogen staan, waarom Iran dan niet? En kom niet af "omdat ze niet democratisch zijn". Ook in een democratie kan een zot op de knop duwen...
Oud 25 november 2004, 11:24   #153
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Hun kernwapenprogramma stop te zetten. De wereld is beter af zonder hun kernarsenaal. Wij kunnen het niet op onze kop krijgen, zij zullen geen oorlog moeten voeren met 'den bange Amerikaan'.
Oud 25 november 2004, 11:28   #154
Jolle
Burgemeester

Standaard

En om ze te overtuigen hun "verdediging" niet op te voeren, wil je ze gaan aanvallen?

Da's even logisch als "stop met die cursus karate, of ik sla op je bakkes!"
Oud 25 november 2004, 12:04   #155
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat je pleit voor het tegengaan van een nucleaire dreiging vanuit Iran. Maar wat me die nucleaire dingen die hier in onze achtertuin staan opgesteld door "de grote democratie?" Waarom moeten die daar dan staan? En als die daar mogen staan, waarom Iran dan niet? En kom niet af "omdat ze niet democratisch zijn". Ook in een democratie kan een zot op de knop duwen...
Tja, die Russische nucleaire wapens, dat is inderdaad nog een ander paar mouwen ... en ze hebben er nog een paar in ontwikkeling, die zelfs de Grote Satan niet heeft...

Maar allez, nogal een geluk dat we de Russen nooit zo durven schofferen als we met de Amerikanen doen...
Oud 25 november 2004, 12:23   #156
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Tja, die Russische nucleaire wapens, dat is inderdaad nog een ander paar mouwen ... en ze hebben er nog een paar in ontwikkeling, die zelfs de Grote Satan niet heeft...

Maar allez, nogal een geluk dat we de Russen nooit zo durven schofferen als we met de Amerikanen doen...
U antwoordt niet : Ik vraag U waarom Iran geen kernwapens zou mogen hebben terwijl andere landen die wel hebben. De Russen bijvoorbeeld. Of de Amerikanen. Of Israel. Of Pakistan. Waarom zij wel en Iran niet?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Jolle : 25 november 2004 om 12:25.
Oud 25 november 2004, 12:44   #157
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu goed. Jij rijdt rond met een tank. Met die tank scheur je rond in de achtertuin van je buurman. Je buurman wil ook een tank. Jij voelt je niet veilig omdat je buurman met die tank in jouw achtertuin kan komen rijden. Dus je schiet zijn huis plat.

Hoe logisch is dat jong?

In je buurman zijn tuin rijden mag niet, dat zou je moeten weten, en dat doen de Amerikanen ook niet. Tot zo ver die rare vergelijking die je maakt.

De kans dat in Iran een maffe moslimfundamentalist op een knoppe is immens veel groter dan in een democratische maatschappij als de onze waar de leiders uit het volk komen en deze vertegenwoordigen en dienen verantwoording af te leggen.

Het probleem is gewoon dat wij die maffe moslimfundamentalisten niet vertrouwen. Hun cultuur is gebaseerd op een achterlijk en geweldpredikend boek.
Oud 25 november 2004, 12:46   #158
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En om ze te overtuigen hun "verdediging" niet op te voeren, wil je ze gaan aanvallen?

Da's even logisch als "stop met die cursus karate, of ik sla op je bakkes!"
Da's even logisch als je "mag geen wapen bezitten of je krijgt een serieuze boete". Of sta je achter die wetgeving ook niet? Dan ben je veel gevaarlijker dan ik.
Oud 25 november 2004, 12:50   #159
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet : Ik vraag U waarom Iran geen kernwapens zou mogen hebben terwijl andere landen die wel hebben. De Russen bijvoorbeeld. Of de Amerikanen. Of Israel. Of Pakistan. Waarom zij wel en Iran niet?
Ik heb die zaak eens vlug opgelost (hoop ik toch)...
Ik heb vlug tussen de soep en de patatten een e-mailtje gestuurd naar Barosso met het dwingende verzoek de 'onderhandelingen' die de drie grootste EU-lidstaten, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië, voeren met Iran over zijn nucleaire programma stop te zetten... Als Frankrijk en GB die wapens mogen bezitten, waarom Iran dan niet?

Het moet gedaan zijn met Iran te schofferen en de schrik op het lijf te jagen met het zwaarste middel dat de EU heeft: ,,Het bezoek van de ambassadeurs is het zwaarste middel dat we hebben.'' [size=1]http://forum.politics.be/showthread....7&page=8&pp=20[/size]

Waarom zouden we trouwens Iran niet vragen om tot de EU te willen toetreden?
Maar wat ik me plots afvraag is "Waarom mag ik (en anderen) me niet bezorgd maken om de nucleaire wapens van Iran, als de drie grootste EU-lidstaten, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië, dat WEL mogen doen?"...
U gaat me toch niet vertellen dat de leiders van die drie landen (die dan de hele EU nog vertegenwoordigen) minder verstand hebben als een spitsmuis?

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 november 2004 om 13:05.
Oud 25 november 2004, 12:52   #160
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De kans dat in Iran een maffe moslimfundamentalist op een knoppe is immens veel groter dan in een democratische maatschappij als de onze waar de leiders uit het volk komen en deze vertegenwoordigen en dienen verantwoording af te leggen.
De Russen waar ook niet democratisch en hebben ook nooit op de knop geduwd.

Het westen levert op dit moment de meest krachtige, creatieve en relevante ideeën, is superieur op het gebied van militaire processen, technologie en beschikt over de meeste economische bronnen. Het westen domineert de financiële instituties en alle informatienetwerken. Alleen als Moslims deze realiteit erkennen kunnen zij de noden van de moderne tijden werkelijk te lijf gaan.
-- Mohammed Khatami, president van Iran sinds 1997

Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be