![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om welke reden wilt u eigenlijk anderen dwingen? Vrijheid voor u, maar niet voor een ander... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Wij" dat zijn talloze mensen. En deze mensen verschillen onder elkaar over dit onderwerp. U en ik hebben er al een andere mening over. En ook op politiek vlak zijn er mensen met een heel andere mening. Dus, "wij als samenleving" gaat hier niet op. U veralgemeent uw eigen visie. Onterecht. En onjuist. Dat was de les. En dat is nog steeds de les. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu juist het kenmerk van onze vrijheid om als burger "die vlag van religie" in het openbare domein te mogen (uit)dragen. U ergert zich eraan, maar het is en blijft een fundamentele vrijheid binnen onze samenleving en onze wetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe u bepaalde klederdracht interpreteert, is uw zaak en engageert slechts u. Niemand anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als wij toestaan dat hier moslimas in grote getalen met hun hoofddoek rondlopen dan staan wij ook toe dat moslimmannen onze Westerse vrouwen, zonder hoofddoek, voor hoeren nemen... Want die moslimvrouwen voelen zich verplicht om een hoofddoek te dragen juist en vooral om niet als een vrouw van lage zeden beschouwd te worden... Juist en vooral omdat ze weten dat ze zo beschermd worden tegen het willekeurig zaadlozen van hunne onopgevoede mannen die zichzelf niet kunnen beheersen en die zelfs niet wensen zichzelf te beheersen... Men mag het draaien en keren zoals men wil en in hun land, ver van mijn bed doen ze wat ze willen maar hier is elke moslim, en nog meer elke hoofddoek een smaad op mijn vrouwzijn... Als je Mohamed geen pedofiel mag noemen, wat hij wel degelijk wel is, om niet te trappen op de teentjes van zijn verblinde nakomelingen... dan zie ik niet in dat men mij en met mij de hele vrouwenwereld zo maar dag in dag uit via hun haatgodsdienst mag vermorzelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dwang? Hoezo? Voor vrouwen die moeten werken met een hoofddoek? Ja, u heeft een punt, daarom draagt niemand levensbeschouwelijke tekens. Zo kan niemand hen dwingen om met hoofddoek te werken. Want wanneer het niet moet, waar zit dan het probleem? Mee nu? Goed zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om welke reden zouden christenen moeten zwijgen? Omdat u het zegt, dit terwijl ons recht op spreken juist door de Belgische grondwet wordt gewaarborgd?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens al meer dan eens onderstreept dat ik voor een strikte neutraliteit van de overheid ben, dit in combinatie met een zo breed mogelijke vrijheid voor de burgers op het openbare domein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch verschil ik van mening, het is de werkgever die beslist en niet de werknemer. Dus daar is ook geen onbeperkte vrijheid voor " levensbeschouwelijke tekens" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige zijn gedachten vrij. Uw gedachten, maar ook de gedachten van een moslima. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan weer aan de werknemer om bij die werkgever te werken, of dat niet te doen. We hebben het hier trouwens over een contractuele verhouding, niet over de vrijheid in het openbare domein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ander hadden die moslims toch al lang gedacht" nou ja als die randdebielen denken dat het moet zal ik even laten zien dat dit niet zo is, hup af die hoofddoek"... Dat zien we niet gebeuren! Wel van " ik beslis ( not) wat ik draag toch zeker".. Nou, meestal wel maar niet steeds en overal , toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U herinnert hem toch wel, niet?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mannen horen zich te gedragen, en wanneer binnen grote groepen mannen dit niet vanzelfsprekend is, dan is dat bedreigend en belemmering van onze vrijheden. Inderdaad, ik ben er klaar mee, wat die moslima denkt is ondergeschikt aan het algemene belang van vrouwen. Het onderscheid wat moslims maken is een beperking voor ons. Alle vrouwen zonder hoofddoek, dus ook die moslima's. |
|
![]() |
![]() |