![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burger
|
![]() Citaat:
in mei 40 waren er vooral vlaamse soldaten die niet meer tegen de Duisters wilden vechten... er waren vlaamse nazis in de troepen, ze hebben alles gemaakt om problemen te creëren... het winst voor de nazis...futur collabo's..en wie nu houd van deze mensen...? vb oléolé.. ![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige periode's dat de taalwetten in dit land gerespecteerd zijn geweest, zijn '14-'18 en '40-'45. 2 periode's onder die andere bezetter dus. Er hebben trouwens relatief meer Walen dan Vlamingen gecollaboreerd. Natuurlijk zijn het wel haast alleen de vlamingen geweest die daarna de rekening gepresenteerd hebben gekregen... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 december 2004 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Djaap alleen maar verstaat wat hij wil verstaan,
en dat ligt niet aan zijn gebrekkige kennis van het Nederlands. Toch maar een vreemde toevalligheid dat uitgerekend franstaligen er dezelfde denktrant op nahouden als bijv. De Union Belqiue.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 december 2004 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"En op sommige vlakken waren ze dan nog beduidend beter af met de nieuwe bezetter"..." De enige periode's dat de taalwetten in dit land gerespecteerd zijn geweest, zijn '14-'18 en '40-'45. 2 periode's onder die andere bezetter dus. " ....nostalgie van de nazi's ?? hoe is dat mogelijk?? dat was een dictatuur, alleen het ras was belangrijk... ik denk dat dt was ons triestigste periode's... zoeken naar de verschillen, en tussen de zelfde mensen (vlamingen, walen,..) geen veschil maken : dictatuur dus, racism, geen vrijheid... sorry maar ik leef graag een periode waar men kan z'n taal overal in ons and spreken... ![]()
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En omdat het niet heel recent is moeten wij datgene vergeten wat jullie graag willen vergeten terwijl jullie mogen blijven onthouden waar wij nooit iets mee te maken hadden?
Wie is vandaag Ministre de Defense en waar in Belgique verdwenen de kazernes om naar waar te verhuizen?
![]() |
#147 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil er enkel mee zeggen dat het Nederlandsarme Franstaligen zijn die vandaag in het Belgische leger de beslissingen nemen.
Net zoals het voor het merendeel Franstalige officieren waren die het tijdens de oorlogen voor het zeggen hadden aan het front. Komen er buitenlanders Flahaut en de kazernes bezoeken dan zullen ze weer uitsluitend Frans te horen krijgen. Om een gelijkaardige reden dacht die Schot dat België uitsluitend Franstalig was. Dat veel buitenlanders nog altijd niet weten dat België voor het grootste deel uit Vlamingen bestaat is dus geen toevalligheid.
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens de franstalige klasse die in België een culturele gleichschaltung wilden doorvoeren, hoeft ons zeker de les niet te spellen in democratische waarden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
toen je zal begrijpen dat ik ben niet een fana van de franstaligen, dat ik ze niet dat we altijd gelijk hebben/hadden, zal je een punt scoren.
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind zo'n argumenten heel kneuterig. Mijn grootvader werd 87 hoewel hij een kettingroker was. Moet ik hier ook conclusies uit trekken of zou ik beter een iets globaler beeld opbouwen vooraleer ik conclusies trek?
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring met buitenlandse kennissen zijn identiek als alle voorgaande,als men hoort dat u uit Belgie komt denkt men onmiddellijk drie dingen. Ten eerste "aha een belgische sympathieke talenknobbel effe mijn taalkennis opwarmen" Ten tweede men spreekt u aan in't frans want oftewel heeft men het te maken met een eentalige waal ofwel met een vlaming die vele talen kan.Dus men denkt ik zit eender hoe met frans altijd goed. Ten derde men heeft snel zijn vergissing ingezien en moet al gapend en geeuwend een snelcursus vlaamse geschiedenis ondergaan (echt niet zo boeiend voor een buitenlander) na een paar pinten en strijdlustig geleuter over 1302, en "Schild en vriend"," onafhankelijkheid nu en walen buiten" heeft men u als definitief als een te mijden zagevent afgeschreven. Beter gewoon bescheiden Belg blijven en een mopje over Hercules Poirot vertellen dat komt veel sympathieker over! Tenzij uw buitenlandse vriend een in Argentinie ondergedoken Nazi is natuurlijk, die boeit zich waarschijnlijk wel aan uw verhaal! Laatst gewijzigd door janPieter : 14 december 2004 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |