Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2019, 10:20   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En wat vind je ervan?
niet te onderscheiden van DS, zelfde oppervlakkige non diepgang en sensatie. samen onze vlaamse kwaliteitsmedia. maar van N-VA vriendelijkheid kan je ze toch allebei echt niet verdenken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2019 om 10:21.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 10:27   #142
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet te onderscheiden van DS, zelfde oppervlakkige non diepgang en sensatie. samen onze vlaamse kwaliteitsmedia.
Ja inderdaad, en het ergste is dat ze geen smoel meer hebben.
Ze durven niet meer voor hun mening uitkomen. Als ik de opiniestukken lees dan is het een beetje van dit en een beetje van dat. Je voelt dat ze eigenlijk kritiek willen geven (oa op NVA), maar ze durven het niet.

En ik denk dat het is uit vrees voor het facebook en twitter gebral (cfr Vranckx) en de aanvallen van sommige politici op de Pers.

Het ergste voorbeeld: ze gaan mee in het sossen gebash. Nu, mij kunnen de sossen gestolen worden hé (sorry sossen). Maar waarom is dat nodig? Dat begint op bullying te lijken en kranten doen daaraan mee.

Edit: Zaza is wel goed

https://www.demorgen.be/fotografie/o...-ons-f9fde964/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 januari 2019 om 10:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 10:38   #143
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze durven niet meer voor hun mening uitkomen. Als ik de opiniestukken lees dan is het een beetje van dit en een beetje van dat. Je voelt dat ze eigenlijk kritiek willen geven (oa op NVA), maar ze durven het niet.

En ik denk dat het is uit vrees voor het facebook en twitter gebral (cfr Vranckx) en de aanvallen van sommige politici op de Pers.

Het ergste voorbeeld: ze gaan mee in het sossen gebash. Nu, mij kunnen de sossen gestolen worden hé (sorry sossen). Maar waarom is dat nodig? Dat begint op bullying te lijken en kranten doen daaraan mee.

Zaza is idd meestal steengoed.
hij was t wel die compleet ondeontologisch de roddel instuurde van de scheiding van BDW ook hé ... waar we intussen niks meer van hoorden.
Oud 9 januari 2019, 11:38   #144
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zaza is idd meestal steengoed.
hij was t wel die compleet ondeontologisch de roddel instuurde van de scheiding van BDW ook hé ... waar we intussen niks meer van hoorden.
Ik merk hier vooral dat de inhoud van dit artikel nergens weerlegd wordt. Het is dus een beetje jammer dat je je laat meeslepen in dit offtopic getrol van Dadameetje
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 januari 2019 om 11:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 11:40   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik merk hier vooral dat de inhoud van dit artikel nergens weerlegd wordt. Het is dus een beetje jammer dat je je laat meeslepen in dit offtopic getrol van Dadameetje
gewoon teken dat het schot compleet in de roos was. man down, geniet ervan.

slachtoffers :

de dalibors, panda's, dadeemelee's en fredjes en alle andere pro belgica relikwieën die beweren dat de B-staat nog werkt.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2019 om 11:42.
Oud 9 januari 2019, 12:00   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Morgen is stilaan (allang) de spreekbuis van de NVA aan het worden.
Oei; zo lang ze linkse politiek correcte zever brengen, geen probleem... maar oh wee als ze af en toe ook naar de kern van de zaken durven gaan... dan ineens staan onze links correcte anti-Vlaamse forumleden op hun achterse poten...
De media zou niet meer objectief zijn... en inderdaad dat is ze decennialang al niet meer en met de dag minder... maar zeker niet om wille van de ene keer dat ze de waarheid durven zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 12:04   #147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Veel meer dan gewoon een bijkomende investering : het zou echt een soort 'Marshall plan' moeten worden. Dit puur vanuit de bestaande budgetten onderwijs realiseren is totale fictie. Vraag is : wat wil de Vlaamse regering investeren in een gedeeltelijke taal reconquista van de hoofdstad waar ze nu eigenlijk in terminale status zijn gekomen ?
reconquista
Als ze overgaan naar het facistisch Spaans zouden ze er nog eerder in kunnen slagen dan in dat anti-Vlaams hol de Vlamingen terug op het podium te krijgen...

Elke Vlaamse euro in Bruxelles door Vlaanderen geinvesteerd zal door de francofonie tegen Vlaanderen worden uitgewerkt...

Je moet oerdom zijn om dat nog niet in te zien... Liever heel Bruxelles laten vollopen met djihadisten dan de rechten van de Vlamingen te waarborgen... en ze dus de hoofdstad uitkijken...
Oud 9 januari 2019, 12:06   #148
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Zou het kunnen dat ze het eerder doen uit vrees van de overblijvende klanten die ze nog hebben ook allemaal te verliezen...?
Oud 9 januari 2019, 12:17   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, fake press. Ik geloof er nu ook in.
Oud 9 januari 2019, 12:20   #150
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar doen we het voor
Oud 9 januari 2019, 16:59   #151
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gaat een beetje je petje te boven hee boduo ? Heb je wat meer uitleg nodig ?
Panda, wij, gewone burgers kunnen onmogelijk zo slim zijn als jij.
Hou daar rekening mee.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 17:03   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het systeem laten plaatsvinden in Vlaanderen uitgezonderd Brussel is geen optie?
Dat vraag ik me ook af.
Vlaanderen & Brussel zijn toch 2 afzonderlijke deelstaten?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 17:10   #153
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat vraag ik me ook af.
Vlaanderen & Brussel zijn toch 2 afzonderlijke deelstaten?
Zal te maken hebben met betrekking tot de begrippen Gewesten en Gemeenschappen.
Oud 9 januari 2019, 17:11   #154
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DM als spreekbuis van N-VA ? nee, dat is idd al te belachelijk voor woorden.
Het wordt inderdaad met de dag belachelijker hoe zogenaamde linksen de meest gekke standpunten innemen alleen maar omdat ze tegen pro-Vlaamse maatregelen moeten zijn, zoals : "55% Thuis-Nederlandstalige leerlingen moet de max zijn in het Vlaams onderwjs want zo kunnen we Brussel opnieuw vervlaamsen."
Hoe kan je nu nog serieus onderwijs geven met 45% niet-Nederlandstaligen ?
Door die wanhopige anti-Vlaamsheid en obsessie met N-VA doen ze gewoon zichzelf de das om.

Laatst zat ik op café, en daar kwam koning Filip, een kardinaal, een imam, een bankier en een linkse belgicist binnen om een pint te drinken.
Filip zei : proost, op België, het mooiste land ter wereld.
De kardinaal zei : België, het meest menslievende land ter wereld...
De imam : Op België, het meest multiculturele land ter wereld...
De bankier : België, het meest ondernemende land ter wereld.
De linkse : 't is de schuld van de N-VA.

Laatst gewijzigd door Zucht : 9 januari 2019 om 17:15.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 18:26   #155
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Juist.

Maar in dat nieuwe Vlaamse decreet staat:

Dat betekent dat het aantal kinderen dat thuis Franstalige ouders heeft beperkt wordt door dat nieuwe decreet. Waardoor minder kinderen meertalig zouden zijn in Brussel. En dus minder kansen o de arbeidsmarkt krijgen. De Franstaligen roepen terecht een belangenconflict in.
Al wie gelukkig zou zijn als meer Franstaligen Nederlands zouden leren, zouden dit belangenconflict van de Franstaligen moeten toejuichen.

Maar een klein beetje verder kijken dan hun neus lang is blijkt voor flaminganten uiterst moeilijk te zijn.

Witte kaproen die hier komt reclameren omdat Franstaligen de mogelijkheid om goed Nederlands te leren in het Vlaamse onderwijs niet willen beperkt zien. Mijn Waalse collega vroeger noemde zo iemand in zijn (beperkt) Nederlands 'kind van koe'
Heb jij, sinds heel wat jaren terug, ooit de indruk gehad dat men in de Franstalige scholen evenveel moeite deed om Nederlands aan te leren dan dat men in de Vlaamse scholen deed om de leerlingen Frans aan te leren?
Het is wel zo dat de opkomst van het Engels er voor iets tussen zit en men de huidige leerlingen van huize uit niet meer zo op het hart drukt dat Frans kennen toch zo belangrijk is!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 18:33   #156
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De 'hervlaamsing' van Brussel is m.i. alleen mogelijk indien Vlaanderen een onafhankelijk land wordt met een Brussel dat er integraal deel van uitmaakt; science fiction, dus.

Véél realistischer lijkt mij een geleidelijke 'verengelsing' van het 'Gewest'.
Hoe ver zou het ondertussen staan met de kennis van de Franstaligen betreffende het Engels? Misschien is het nu wat beter, maar wanneer Franstaligen op tv of zo een Engels zinnetje moesten zeggen was het om te gieren! Een beetje zoals in een van de films met Louis de Funès waar hij naar Amerika of zo trok... My taylor is rich enz

Laatst gewijzigd door andev : 9 januari 2019 om 18:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 19:09   #157
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe ver zou het ondertussen staan met de kennis van de Franstaligen betreffende het Engels? Misschien is het nu wat beter, maar wanneer Franstaligen op tv of zo een Engels zinnetje moesten zeggen was het om te gieren! Een beetje zoals in een van de films met Louis de Funès waar hij naar Amerika of zo trok... My taylor is rich enz
Die vraag is een bekentenis dat je nooit met Belgische Franstaligen in contact komt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 20:17   #158
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik al eerder wist te schrijven kan men misschien beter afzien van het als warme broodjes uit de grond laten te rijzen van gevangenissen & asielcentra & psychiatrisch forensische centra of andere 'kampen' om mensen in op te vangen en op die plaatsen een volwaardig scholencomplex/campus of ziekenhuiscampus te bouwen.
Oud 9 januari 2019, 21:20   #159
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het wordt inderdaad met de dag belachelijker hoe zogenaamde linksen de meest gekke standpunten innemen alleen maar omdat ze tegen pro-Vlaamse maatregelen moeten zijn, zoals : "55% Thuis-Nederlandstalige leerlingen moet de max zijn in het Vlaams onderwjs want zo kunnen we Brussel opnieuw vervlaamsen."
Hoe kan je nu nog serieus onderwijs geven met 45% niet-Nederlandstaligen ?
Door die wanhopige anti-Vlaamsheid en obsessie met N-VA doen ze gewoon zichzelf de das om.

Laatst zat ik op café, en daar kwam koning Filip, een kardinaal, een imam, een bankier en een linkse belgicist binnen om een pint te drinken.
Filip zei : proost, op België, het mooiste land ter wereld.
De kardinaal zei : België, het meest menslievende land ter wereld...
De imam : Op België, het meest multiculturele land ter wereld...
De bankier : België, het meest ondernemende land ter wereld.
De linkse : 't is de schuld van de N-VA.
µ
Nog een aanhanger van de enclavegedachte. Als je er constant over klaagt dat zo weinig Brusselaars Nederlands kennen en je tegelijk een bult verschiet als de anderstaligen naar uw onderwijs komen, ben je gewoon schizofreen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 21:29   #160
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
µ
Nog een aanhanger van de enclavegedachte. Als je er constant over klaagt dat zo weinig Brusselaars Nederlands kennen en je tegelijk een bult verschiet als de anderstaligen naar uw onderwijs komen, ben je gewoon schizofreen.
Man man, jij dnekt echt DE waarheid in pacht te hebben hé. Natuurlijk ben ik niet voor een enclave, maar het onderwijs is er in de eerste plaats om te onderwijzen, en niet om te koloniseren of een politiek instrument. Een klas die bestaat uit 45% leerlingen die last hebben met de taal en/of waar de ouders niet met de school kunnen communiceren kan m.i. niet echt optimaal functioneren. Dus die quota zijn helemaal niet zo dom. En zelfs min. 65% voor leerlingen die ook thuis Nederlands gebruiken lijkt me niet overdreven als quota.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be