Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2019, 16:12   #141
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met 70 % werkzaamheidsgraad is Vlaanderen trouwens ook geen kampioen: hier kan het ook een pak beter.
In vergelijking met veel landen in de wereld zijn ook wij geen harde werkers. In vergelijking met bv Japan en Singapore zijn we dikke luilakken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:12   #142
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U drukt zich wat te zacht uit. Alle anderen zijn slecht. En als er geen anderen meer zijn dan vinden ze elkander wel slecht.
Er is geen tussenweg. U bent voor hun of tegen hun.
Het leven kan simpel zijn
Voor hen of tegen hen.

U weet wel, hen, zoals in kieken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:13   #143
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u ervan uitgaat dat iedereen die een baan heeft effectief ook hard of veel werkt kan ik uw standpunt begrijpen.
Ik ken er heel wat die liever op hun werk zitten te zitten dan dat ze tuis zouden moeten blijven
Er zijn heel wat bedrijfsleiders die controleren of hun mensen zitten of werken.
Zeker weten !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:16   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord.
Dus U bent akkoord of U gaat er op zijn minst van uit dat de banen in Wallonië voor het rapen liggen ?
Oud 10 januari 2019, 16:17   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zijn heel wat bedrijfsleiders die controleren of hun mensen zitten of werken.
Zeker weten !
Ik zie er tegenwoordig anders heel wat op hun telefoontje tokkelen. Het ligt anders nooit ver weg
Ze zijn wat met van alles bezig behalve met hun werk. Maar goed we mogen nu ook niet gaan veralgemenen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2019 om 16:17.
Oud 10 januari 2019, 16:22   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat in ieder geval flink bijdraagt tot de ergerlijke inertie van de Waalse samenleving is de Belgische sociale zekerheid die uitzonderlijk royaal is (vergeleken met de overige EU-staten). Misschien zal er wat beweging in komen wanneer (tja, wanneer?) onze arbeidsmarkt grondig (en niet op zijn Belgisch met muizenstapjes) wordt hervormd. Federale minister van arbeid Kris Peeters zowel als N-VA zijn zinnens elk een wetsontwerp in te dienen om de duur van werkloosheidsvergoedingen drastisch in te korten. Maar ja, onze mekkerende Kris Peeters zal eerst weer "het sociaal overleg" moeten afwachten vooraleer hij een poot durft te verzetten. Als er iets op dat vlak moet beslist worden is dit land een echt moeras.
Het is toch schrijnend dat er in Wallonië regelmatig situaties voorkomen van gezinnen (op actieve leeftijd) waar nog niemand ooit gewerkt heeft en dat dergelijke toestand gewoon levenslang blijft doorgaan. Dat in een tijd dat er vele duizenden vacatures openstaan. Een schrijnend geval is de streek rond Doornik met een hoge werkloosheid en gelegen op een boogscheut van de dynamische regio Kortrijk. Vanuit die Doornikse regio komt er praktisch geen reactie op de vele vacatures in de Kortrijkse regio. Een taalkwestie is geen plausibele uitleg want nu doen de Kortrijkse ondernemingen beroep op Fransen die er met belangstelling op afkomen. De harde realiteit is dat Wallonië via de gulle Belgische sociale wetgeving en de lakse werkloosheidsreglementering schandalig misbruik maakt van het Vlaamse dynamisme. De Club-Med mentaliteit reikt tot onze taalgrens.
Juist gezegd, maar is het de Waalse bevolking als geheel die dat zo wil of wordt hen die toestanden door de media, de PS en andere corrupte mensen zo opgedragen???
Willen we het weer hebben over la capitale francofone die zijn kolonies, zowel Vlaanderen als Wallonië uitzuigt...

Vroeger dacht ik dat, er van uitgaande dat het water altijd naar de zee vloeit en dat dus ondernemers die kapitaal vergaren op het einde altijd aan het langste eind zouden trekken...
Tot ik kwam in te zien dat kleine of middelgrote Vlaamse en andere ondernemers altijd in het zand zouden moeten bijten tegenover de enorme aantrek van de geldbron die het belasten van de bevolking is en dat het veel en veel winstgevender is om die bron zo groot mogelijk te maken en eraan te laven...

Dus werkzuchtig Vlaanderen mocht op nationaal vlak werken zoveel het wou... de profiterende PS en zijn linkse Vlaamse trawantjes zouden steeds weer en opnieuw het laken naar zich toetrekken want als er iemand het kapitaal boven la Belgique spijst dan zijn het wel die twee laatsten...
Dat de bevolking er tot in de verre toekomst de dupe van zou en zal zijn is wel de laatste van de bekommernissen van die struikrovers die alleen hun eigen hebzucht kennen... onze Belgische elite zonder verhullende ceremonie en politiek errond gezien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:23   #147
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus U bent akkoord of U gaat er op zijn minst van uit dat de banen in Wallonië voor het rapen liggen ?
Tja,Vlaanderen,dat ligt zó ver hé,doemme toch....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:25   #148
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ondanks de reusachtige jaarlijkse Vlaamse transfers blijf de toestand dramatisch in Wallonië.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...e-1414303.html

"Wallonië blijft alleen overeind dankzij geldstromen uit Europa en Vlaanderen', constateert Philippe Destatte, directeur van de Waalse denktank Institut Destrée.
'Dat kan niet blijven duren'. Maar wat is het alternatief?"

De Vlaamse onafhankelijkheid natuurlijk
Witte Kaproen, u bent ook nog de jaarlijkse miljarden van Europa vergeten die richting Wallonkije vloeien......ik weet niet hoe ze het opkrijgen, miljarden uit Vlaanderen en miljarden uit Europa, zeg ,nu zelf, als ze het geld zo in je schoot zouden gooien, zou jij dan nog geneigd zijn van veel te werken???
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:28   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja,Vlaanderen,dat ligt zó ver hé,doemme toch....
Ja, maar daar moet je werken.
Oud 10 januari 2019, 16:30   #150
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben vragende partij maar dan komen alle vakbonden op straat en we hebben geen overheid met kloten aan haar lijf. Het is niet omdat het in Wallonië nog slechter is dat de Walen continu moeten gestigmatiseerd worden. Iedereen die contact heeft met Walen of bv Vlamingen die samenwerken met Walen weet dat Walen ook even hard werken er bestaat niet zoiets als DE Walen. Ik heb 2 Walen in dienst die de Franstalige klanten bezoeken. Die mensen werken hard en er zijn zelden problemen. Van een paar van mijn Vlaamse vertegenwoordigers heb ik wel in het verleden problemen gehad en ontslagen ( valse rapporten en onwettig afwezig etc) maar ik veralgemeen dat niet daar tegenover staan zéér competente mensen waar ik nooit problemen met heb.

Het is zoals een Amerikaanse film waar Fransen worden afgebeeld met een brood onder de arm en een baret op het hoofd, dat zijn dan DE Fransen. Dit doet men hier figuurlijk ook met DE Walen.
Dat men dat in dit apenland enkel met de Walen??? Men zegt dat de Walen lui zijn en de politiek van Walenland moedigt dat inderdaad aan, maar voor de rest laat men de Walen met rust...

Hoe kijken de Walen tegen de Vlamingen aan... durf je daar ook over het stereotype spreken en kun jij mij aanhalen of zij naast dat stereotype beeld van de Vlamingen überhaupt nog een ander beeld hebben van de Vlamingen of zitten ze totaal, maar dan ook totaal vast aan dat stereotype beeld door hun elite in leven geroepen???
Oud 10 januari 2019, 16:31   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Moet jij eigenlijk nooit werken ?
Oud 10 januari 2019, 16:31   #152
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
idd, 4600 € per Vlaming, per jaar.

het is niet genoeg dat t uit onze zakken geklopt wordt mss? we moeten er nog zedig over zwijgen ook?
2
Oud 10 januari 2019, 16:32   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet jij eigenlijk nooit werken ?
Zelden of nooit, en indien wel, zo weinig mogelijk.
Problemen mee mss?
Ik voorzie in eigen middelen en heb geen enkele uitkering, mocht je je zorgen maken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2019 om 16:33.
Oud 10 januari 2019, 16:33   #154
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie er tegenwoordig anders heel wat op hun telefoontje tokkelen. Het ligt anders nooit ver weg
Ze zijn wat met van alles bezig behalve met hun werk. Maar goed we mogen nu ook niet gaan veralgemenen.
Het is allemaal zo simpel maar je moet het ZIEN.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:35   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat men dat in dit apenland enkel met de Walen??? Men zegt dat de Walen lui zijn en de politiek van Walenland moedigt dat inderdaad aan, maar voor de rest laat men de Walen met rust...

Hoe kijken de Walen tegen de Vlamingen aan... durf je daar ook over het stereotype spreken en kun jij mij aanhalen of zij naast dat stereotype beeld van de Vlamingen überhaupt nog een ander beeld hebben van de Vlamingen of zitten ze totaal, maar dan ook totaal vast aan dat stereotype beeld door hun elite in leven geroepen???
Ik dacht dat men de Vlamingen meer met rust liet

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181018_03855069
Oud 10 januari 2019, 16:36   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze het zullen begrijpen. Voor hen zijn Walen zowiezo slecht enkel en alleen omdat ze Walen zijn.
Everytime kijkt in eigen hart een beetje alvorens je hier je haatdragende racistische taal komt vertellen...
Als de Walen voor iemand maar Walen waren en maar Walen blijven dan is en was het wel voor de Brusselse francofone middens... Oei, het is gemakkelijker weer met een beschuldigde vinger naar Vlamingen te wijzen, niet...

Door en door racistisch volk dat jullie zijn...
Oud 10 januari 2019, 16:37   #157
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als iemand zegt dat Walen lui zijn omdat ze Walen zijn, dan is dat in mijn ogen idd racisme.

hetzelfde geldt voor mensen die zeggen dat Vlamingen nazi's zijn omdat ze Vlaming zijn.
2
En daar draait het meestal niet alleen om een paar mensen, maar om heel een volk dat dat van hogerhand ingelepeld krijgt.
Oud 10 januari 2019, 16:38   #158
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar worden ze moe van hé...

Uit eigen ervaring,bij elke evaluatie bleek er op mijn werk significante verschillen te bestaan tussen de taalgroepen wat werken betreft...

De meerderheid der Vlamingen haalden hun quota's of overschreden ze zelfs...

Bij de Franstaligen was het nét andersom...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:38   #159
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelden of nooit, en indien wel, zo weinig mogelijk.
Problemen mee mss?
Ik voorzie in eigen middelen en heb geen enkele uitkering, mocht je je zorgen maken.
Of anders gezegd jij werkt (ook) niet.Maar voor de rest niks mis mee groot gelijk. Zo moesten er meer zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2019 om 16:49.
Oud 10 januari 2019, 16:40   #160
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Jamaar Anna,dat werkt ook maar in één richting ....

En tevens een voorrecht van de minderheid...
Zoals Unia en de franstaligen zich verstoppen achter het regeltje dat de meerderheid niet gediscrimineerd kan worden en de mond vol hebben van de tirannie van de meerderheid als die meerderheid de eisen van de minderheid niet wil inwilligen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be