Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 november 2004, 13:57   #141
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

[font=Tahoma]Uit de WTO-cijfers blijkt ook dat [/font][font=Tahoma][size=-1]België in 2003 zowel voor de in- als voor de uitvoer van goederen wereldwijd op de tiende plaats staat.[/size][/font][font=Tahoma] Voor de uitvoer zat België ook al in 2002 in de toptien. Bij de invoerders springt België over Hongkong naar de tiende plaats. België voerde in 2003 voor 254,6 miljard dollar (212 miljard euro) uit en neemt daarmee 3,4 procent van de goederenuitvoer voor zijn rekening. De invoer van goederen bedroeg 234,3 miljard euro, 3 procent van de wereldwijde goedereninvoer.[/font]
[font=Tahoma][/font]

[font=Tahoma]voor Gm10.[/font]
doornroosje is offline  
Oud 27 november 2004, 14:53   #142
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Sorry hoor. Jij begint met zeggen dat alle multinationals in Brussel zitten. Tegenvoorbeelden worden afgedaan als kinderachtig. Jij bent echt zachtgekookd in je brouwsel van verderfelijk eigengelijk.
waar heb ik dat gezegd dat ze allemaal in brussel zitten?

Citaat:
Je gaat werk hebben om al je vorige berichten te verwijderen.
waar precies?

Citaat:
Sorry dat we niet aan uw enkels raken qua grootheidswaanzin.
LOL

het heeft een tijdje geduurd voor de underdogpositie werg aangenomen, maar eindelijk is het zo ver

Citaat:
Weer een ongefundeerde stelling waarvan je achteraf gaat jammeren als er tegenvoorbeelden komen om je waanzin te ontkrachten.
we'll cross that bridge when we come to it

Citaat:
provinciale filiaaltjes is weer een dappere poging om je onzin in onze strotten te rammen waarbij je weer op voorhand niet in jezelf hebt gekeken of je het geestelijk wel zal aankunnen als daar wordt op ingepikt.

Zielig gastje !
verderfelijk
grootheidswaanzin
onzin
geestelijk aankunnen
zielig gastje

heb ik een gevoelige snaar geraakt?

feit is dat Vl proportioneel veel minder hoofdkantoren (-> alwaar de vennootschapbelasting wordt geheven) heeft dan brussel
Oud 27 november 2004, 14:54   #143
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Gm10 ik heb het hier laatst gepost,je hebt er zelf nog op gereageerd.
Ik dacht dat z'on 82 % export via Vlaanderen gebeurde ,de cijfer stonden erbij en ook de bedragen.

gevonden!
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...-09_export.htm
ik ontken niet dat vl veel exporteert, ik maak er enkel de bedenking bij dat dit cijfer niet heiligmakend is
de toegevoegde waarde is van essentieel belang voor een export-economie

daarenboven moet men geen exporteconomie zijn om een sterke economie te hebben
Oud 27 november 2004, 14:57   #144
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jullie? Waar heb ik dat dan wel gezegd? U hoort weer stemmen in uw hoofd, o doorluchtige leider en voorzitter voor het leven, Hans I de Grote!
wanneer gaat het vlaams belang trouwens hun voorzitter op democratische wijze verkiezen?
Oud 27 november 2004, 15:33   #145
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
wanneer gaat het vlaams belang trouwens hun voorzitter op democratische wijze verkiezen?
wat is daar nu weer de relevantie van?

iedereen kon zich kandidaat stellen, maar enkel Van Hecke heeft zich kandidaat, en op het laatste nippertje is er nog een kandidaat naar voor geschoven, en uit beide kandidaten werd de voorzitter gekozen

triestig hoe mensen blijven leugens en halve waarheden gebruiken om hun "gelijk" te bewijzen
Oud 27 november 2004, 15:49   #146
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
wat is daar nu weer de relevantie van?

iedereen kon zich kandidaat stellen, maar enkel Van Hecke heeft zich kandidaat, en op het laatste nippertje is er nog een kandidaat naar voor geschoven, en uit beide kandidaten werd de voorzitter gekozen

triestig hoe mensen blijven leugens en halve waarheden gebruiken om hun "gelijk" te bewijzen
Neen, Karel "Arbeit Macht Frei" Dillen, voorzitter voor het leven, duidde in 1997 Frank VAnhecke aan als voorzitter.

Op 12 december wordt voor het eerst een voorzitter "verkozen". De partijraad stelt 1 van zijn eigen leden voor, en het congres kan deze kandidaat goedkeuren of afkeuren. Deden de communisten dit ook niet op deze manier?
Oud 27 november 2004, 15:52   #147
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
ja, en die zijn door onze goeie vriend Caesar goed uitgeroeid. België ontleent zijn naam idd aan een Keltische volksstam, maar heeft daar helemaal nix mee te maken, voor hetzelfde geld koos men in 1830 voor een andere naam, en waar stonden jullie dan? Vlaanderen daarentegen bestaat onafgebroken sinds ruim een millenium
Fout. De naam België leefde voort onder de benaming "Leo Belgicus" in de 16de eeuw. Dat was de naam voor de Bourgondische Nederlanden en die van Karel V.

Bij de Brabantse omwenteling in 1789 kwam de naam terug naar boven.

Bovendien kwam het territorium van de Zuidelijke Nederlanden eeuwenlang met het latere België overeen. Dat kunnen we van uw "Vlaanderen" zeker niet zeggen. Dat is een creatie van VTM en VRT en enkele "Vlaamse" schrijvers en politici van de 20ste eeuw.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 november 2004 om 15:53.
Hans1 is offline  
Oud 27 november 2004, 15:58   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Fout. De naam België leefde voort onder de benaming "Leo Belgicus" in de 16de eeuw. Dat was de naam voor de Bourgondische Nederlanden en die van Karel V.

Bij de Brabantse omwenteling in 1789 kwam de naam terug naar boven.

Bovendien kwam het territorium van de Zuidelijke Nederlanden eeuwenlang met het latere België overeen. Dat kunnen we van uw "Vlaanderen" zeker niet zeggen. Dat is een creatie van VTM en VRT en enkele "Vlaamse" schrijvers en politici van de 20ste eeuw.
Doorluchtige leider, ik weet wel dat geschiedkundige kennis niet uw sterkste kant is, maar in het vervolg zwijgt u daarover beter dan u zo hopeloos belachelijk te maken.

De naam "België" leefde niet voort in de Leo Belgicus, maar werd in de 16e eeuw door de Renaissance weer opgerakeld terwijl die heel de Middeleeuwen lang in de vergetelheid was geraakt.

Bij de Brabantse Omwenteling werd de naam niet "weer naar boven", maar "Belgium" was gewoon de Latijnse benaming voor "de Nederlanden".

Ook slaat u de bal volledig mis als u stelt dat de zuidelijke Nederlanden samenvallen met het huidige België. Ook dat is belgicistische geschiedenisvervalsing. De zuidelijke Nederlanden hadden een andere grens met Frankrijk dan de huidige (de huidige is de terugkeer naar een bepaalde, tijdelijke grens na meerdere verdragen tussen Oostenrijk en de Franse Republiek). Grote delen van het huidige Limburg, Luik, Namen... waren geen deel van de Oostenrijkse Nederlanden. In het oosten was de grens anders dan nu. Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 november 2004, 16:21   #149
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U ontkent blijkbaar de meest evidente historische feiten. Op enkele uitzonderingen na kwamen de Zuidelijke Nederlanden overeen met het huidige België sinds het einde van de Middeleeuwen.

Als u dat ontkent, bent u te kwader trouw of gewoon onwetend.
Hans1 is offline  
Oud 27 november 2004, 16:25   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ontkent blijkbaar de meest evidente historische feiten. Op enkele uitzonderingen na kwamen de Zuidelijke Nederlanden overeen met het huidige België sinds het einde van de Middeleeuwen.

Menslief, wat is u een grote nul als het op geschiedkundige kennis op aankomt.

Vooreerst strekten de zuidelijke Nederlanden zich op het einde van de Middeleeuwen zich nog uit tot aan de Somme (en die rivier ligt heus niet in België tegenwoordig).

Oud 27 november 2004, 16:26   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ook het volgende kaartje is "te kwader trouw of uit onwetend gemaakt", zeker?!

Oud 27 november 2004, 16:29   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, wel, kijk even naar het onderstaande kaartje. Ik zie wel HEEL VEEL uitzonderingen, daar NERGENS de bestaande grenzen met de toenmalige samenvalt.

Daar het kaartje niet ingekleurd kan men de indruk hebben dat heel het grondgebied tot de Nederlanden behoorde, maar het Land van Loon, het Luikse Prinsbisdom, Stavelot, Bouillon en nog enkele andere kleinere vorstendommen behoorden er niet toe, daar ze onafhankelijk waren.

Oud 27 november 2004, 16:45   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog een kaartje met zogezegd maar "enkele uitzonderingen"...

Oud 27 november 2004, 16:56   #154
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
verderfelijk
grootheidswaanzin
onzin
geestelijk aankunnen
zielig gastje

heb ik een gevoelige snaar geraakt?
Ik krijg het altijd moeilijk wanneer ivorentorenmensjes overlopen van het eigen gelijk en geen weerwoord aankunnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 27 november 2004, 17:00   #155
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik krijg het altijd moeilijk wanneer ivorentorenmensjes overlopen van het eigen gelijk en geen weerwoord aankunnen.
uiteraard
dus waar zei ik wat je zei dat ik zei?
Oud 27 november 2004, 17:15   #156
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Frankrijk had tijdens de Middeleeŭwen andere grenzen dan nu, Duitsland had in de Middeleeŭwen andere grenzen dan nu. Slovakije bestond in de Middeleeuwen niet,
Soms bestond Polen en dan weer niet (ik ken niets van geschiedenis hoor : ik ga dat allemaal niet afwaffen -sorry voor het lelijk onnederlands-) Maar als Hansje zegt dat
er een staatkundige eenheid bestaan heeft op de plaats waar nu België ongeveer ligt
en dat onze voorvaderen datzelfde gebied bewoonden heeft hij 100 % gelijk.
Het prinsbisdom Luik was staatkundig "onafhankelijk", zoals Salzburg ook een onafhankelijk gebied was en toch bij Oostenrijk hoort !

We kunnen een lange theoretische beschouwing overslaan : in de middeleeuwen golden geen volkenrechtelijke overwegingen om staatsgrenzen te trekken - in feite vind ik het "gewaagd" om van middeleeuwse "staten" te spreken in de internationaal-rechterlijke zin zoals we dat tegenwoordig bedoelen.

Je mag me gerust een nationalist die door Pirenne gebrainwasht is noemen (weer héél slecht nederlands !) als ik stel dat de deling van de .Nederlanden vanaf ca. 1585
een doorslaggevende factor was die de belgische staat deed ontstaan.

Overigens zijn je kaartjes wel héél arbitrair gekozen : op een gegeven ogenblik verwierven de Verenigde Provinciën de zgn. "Generaliteitslanden" en de begrenzing
van die landen met wat nu de provincies West en Oost-Vlaanderen en Antwerpen zijn
inclusief de enclave Baarle-Hertog stammen uit die tijd.

In Vlaanderen waren in de middeleeuwen de stadsbesturen overigens tweetalig
(alhoewel in de latere periode eerder "Nederlandstalig" voor zover men de taal in die tijd wel "Nederlands" kan noemen).

Ik wil maar zeggen : de huidige binnenlandse en zeker de communautaire politiek willen bedrijven met als basis toestanden van 1600 tot en met 1800 is een hachelijke onderneming, niet in de laatste plaats omdat men gerust kan stellen dat de
"elite" zich waarschijnlijk eerder "Europees" of wat het equivalent in die periode was
voelde, meertalig was en lak had aan "het gemeen".

Eerst met de franse revolutie ging men van "volkeren" en "naties" spreken...
Oud 27 november 2004, 17:23   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Overigens zijn je kaartjes wel héél arbitrair gekozen : op een gegeven ogenblik verwierven de Verenigde Provinciën de zgn. "Generaliteitslanden" en de begrenzing
van die landen met wat nu de provincies West en Oost-Vlaanderen en Antwerpen zijn
inclusief de enclave Baarle-Hertog stammen uit die tijd.
Mijn kaartjes zijn niet arbitrair gekozen. Maar ja, daarvoor moet u natuurijk de discussie willen volgen. De Opperbubbel, Hans I de Grote, stelt dat België samenvalt met de zuidelijke Nederlanden sedert het einde van de Middeleeuwen. Welnu, alle kaartjes die ik plaats, geven die toestand uit de 16e eeuw weer. Daar ging het over.

Welnu, de stelling van de voorzitter van de Bubbelclub is helemaal niet waar, maar een regelrechte aanfluiting van de geschiedenis.
Oud 27 november 2004, 17:26   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als Hansje zegt dat
er een staatkundige eenheid bestaan heeft op de plaats waar nu België ongeveer ligt
en dat onze voorvaderen datzelfde gebied bewoonden heeft hij 100 % gelijk.
Het prinsbisdom Luik was staatkundig "onafhankelijk", zoals Salzburg ook een onafhankelijk gebied was en toch bij Oostenrijk hoort !
"Hansje" zegt dat helemaal niet: hij stelt dat het huidige België OVEREENKOMT (dat zijn z'n woorden) met de zuidelijke Nederlanden op het einde van de Middeleeuwen, afgezien van enkele uitzonderingen. Dat beweert hij.

Hij zegt helemaal niet dat het Belgisch grondgebied ligt op de plaats van de vroegere Nederlanden.

Dat laatste is natuurlijk juist, maar het eerste - en dat waren zijn woorden - echter niet.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 november 2004 om 17:31.
Oud 27 november 2004, 17:28   #159
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Welnu, de stelling van de voorzitter van de Bubbelclub is helemaal niet waar, maar een regelrechte aanfluiting van de geschiedenis.
Jan toch... heb je niet gelezen wat Hans1 zei ?
Citaat:
Zie je nu wel ? Discussie gesloten ! Je kan niet discussieren tegen oogkleppen. Het is om krampen te krijgen dat men Vlaams-Nationalisten mag vergelijken met Hitler, maar dat in het Belgicistische kamp freako's zitten die minstens even allergisch zijn aan andere meningen als zijne monsterlijkheid zelve.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 27 november 2004, 17:29   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... de "elite" zich waarschijnlijk eerder "Europees" of wat het equivalent in die periode was voelde, meertalig was en lak had aan "het gemeen".
Of ze nu echt meertalig was, verschilde nog wel eens van persoon tot persoon. Van Willem van Oranje is nu eenmaal geweten dat hij Frans en Latijn sprak. Nederlands niet. Duits slechts op een gebrekkige manier.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be