Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2019, 23:05   #141
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar Xeno, wil je nu zeggen dat het niet de schuld is van de Collaborateurs maar van de Joden?
Dus het is duidelijk dat de Belgische staat mee schuldig was en is... En zeker in die tijd was de Belgische staat alles behalve hoofdzakelijk een Vlaamse zaak... Dus waarom steeds weer en opnieuw de Vlamingen daarover aanspreken en niet la Belgique zelf???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 23:05   #142
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik wist niet dat er regeltjes en voorschriftjes voor humor waren. Heb je er nog zo een paar beste weldenker?
Lees bijdrage 131 waar men opnieuw het forum in het struikgewas trekt.
Wat nadien volgt zijn weer de klassieke nonsens volwassenen onwaardig.
Of zever in pakskes zeggen ze bij ons. En het zijn bijna altijd dezelfden die graag meedoen aan idioterie.
Zeveren, zeveren en nog eens zeveren is hun hobby.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 23:25   #143
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Lees bijdrage 131 waar men opnieuw het forum in het struikgewas trekt.
Wat nadien volgt zijn weer de klassieke nonsens volwassenen onwaardig.
Of zever in pakskes zeggen ze bij ons. En het zijn bijna altijd dezelfden die graag meedoen aan idioterie.
Zeveren, zeveren en nog eens zeveren is hun hobby.
Omdat je niet inhoudelijk kan reageren op de posts erachter mss...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 08:37   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik niet.

Er valt hier niets te lachen!
Zuurpruim.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 08:38   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mensen die Auschwitz hebben overleefd zijn zwaar getraumatiseerd voor hun hele leven. Uw lichtvaardig minimaliseren en banaliseren van de holocaust is niet uw mooiste post.
Dat is juist, het ware beter geweest dat ze er ginder ingebleven waren. Zo zouden ze niet met dat trauma moeten leven hebben.
Oud 3 maart 2019, 08:39   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt niets te lachen met de holocaust. Toen niet, nu niet, en in de toekomst niet. Als u dit niet inziet, laat dan maar alle hoop varen op een betere wereld. U zo te horen, is die betere wereld nog niet voor morgen.
Uiteraard. Kinderpraat, dat gedoe met een 'betere wereld'. Trouwens, de holocaust was georganiseerd in naam van een betere wereld ook.
Oud 3 maart 2019, 08:48   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is 'diep' anti semitisch? Is er dan ook een ondiep anti semitisch? En dat is ok voor u?
Er is een beetje ondiep "meeloop antisemitisme". Het is soms leuk in groep om af te geven op joden en zo. Er zit geen fundamenteel principe achter, gewoon maar meelopen en na-apen. Maar ik heb de indruk dat dat bij autochtone bevolking is geminderd. Ik zou zeggen dat je nog maar weinig "intellectueel westers anti-semitisme" terugvindt, zoals het anti-semitisme van de nazi's. Er is er wel nog wat, als men over joden en bankiers begint en over geheime wereld orde en dergelijke. Maar het is heel minoritair tegenwoordig. Je hebt meestal gewoon wat groepseffect bij wat skinheads, meer niet.

Ik herinner mij, toen ik klein was, dat, in de familie, en overal waar ik kwam, er geregeld veel met de gaskamers werd gelachen, en er heel veel jodenmoppen werden verteld, maar ik heb daar nooit iets "kwaadaardigs" bij opgemerkt. Dat is eigenlijk grotendeels verdwenen, en nu komen dat soort moppen als "schandalig" over in Pano reportages. Wat daar getoond werd als "anti-semitisme" was, in mijn jonge jaren, normaal aan tafel bij familie en zo.

Daarentegen, salafistisch anti-semitisme is fundamenteel anti-semitisme. Je kan onmogelijk een goeie salafist zijn, en een Jodenvriend.

Citaat:
Bij extreem rechts zit dat er nog steeds in, kijk maar naar die schild&vriend memes.
Dat is juist dat oppervlakkig meeloop anti-semitisme. Er werden daar geen grote anti-jodentheorieen op serieuze manier verdedigd. Moppen tappen over de holocaust is geen anti-semitisme, trouwens, maar (galgen) humor. Ik denk niet dat Schild en Vriend serieuze anti-semitistische theorieen verdedigt, hoewel ik er het fijne niet van weet. Je bent geen anti-semiet als je goed kan lachen met gaskamers, noch als je niet speciaal een jodenvriend bent he. Anders was mijn ganse familie en kennissenkring een nest van nazi's he. Nochtans moesten ze niet hebben van de Duitsers of van Hitler of zo ook niet.

Je bent een anti-semiet als je hen haat, en hen meer zou willen vernietigen dan een willekeurig ander volk.

Citaat:
En in centraal Europa is het zelfs nog onverhuld openlijk. In Polen is er de 'death camp' law; en Orban is geen haar beter.
Om nog maar te zwijgen over de openlijke medewerking van de Delwaide om de politie in te zetten om Joden op te pakken.
In welke mate is dat "fundamenteel" anti-semitisme, of gewoon wat nostalgisch meeloop anti semitisme ?

Citaat:
Maar uw laatste zin, daar zit een deel waarheid in. Islam en extreem rechts zijn op meerdere vlakken bondgenoten, niet alleen qua anti semitisme, maar ook qua vrouwenhaat.
De islam kent geen vrouwenhaat, he. De islam kent wel een ondergeschikte plaats toe aan de vrouw, maar haat ze niet, op dezelfde wijze dat de islam, en dan zekere strekkingen zoals het salafisme, wel degelijk joden fundamenteel haten.
Dat is een veel dieper anti-semitisme, want het is essentieel. Als zij hun zin krijgen, gaan alle joden eraan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 maart 2019 om 08:56.
Oud 3 maart 2019, 09:53   #148
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Kinderpraat, dat gedoe met een 'betere wereld'. Trouwens, de holocaust was georganiseerd in naam van een betere wereld ook.
Alleen was die zogenaamde 'betere' wereld gebaseerd op über- en 'unter' menschen met als criterium het 'Germaanse ras' (=??). Niet alleen zeer immorele mensen die nazi's maar minstens evenzeer zeer domme mensen.

En dan hadden die nazi's pech ook nog. Mensen zoals Oppenheimer, Einstein, medevaders van de atoombom, waren toevallig Joden. En Niels Bohr die ook meer dan één steentje bijdroeg aan de kernsplitsing, had een Joodse grootmoeder.

Enrico Fermi deed dan weer -volgens de nazi's- aan nestbevuiling. Want die had een Joodse vrouw.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 maart 2019 om 10:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 10:28   #149
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alleen was die zogenaamde 'betere' wereld gebaseerd op über- en 'unter' menschen met als criterium het 'Germaanse ras' (=??). Niet alleen zeer immorele mensen die nazi's maar minstens evenzeer zeer domme mensen.

En dan hadden die nazi's pech ook nog. Mensen zoals Oppenheimer, Einstein, en nog een paar anderen, medevaders van de atoombom, waren toevallig Joden. Zelfs Niels Bohr die ook meer dan één steentje bijdroeg tot de kernsplitsing, had een Joodse grootmoeder.

Enrico Fermi die een grote bijdrage leverde tot de ontwikkeling van de atoombom, deed dan weer -volgens de nazi's- aan nestbevuiling. Want die had een Joodse vrouw. Daarom week hij ook uit naar Amerika en werkte met de Amerikanen mee aan de ontwikkeling van de atoombom en gaf de nazi's het nakijken op dit vlak.

Zeer domme mensen die nazi's. Als er dan al zogenaamde 'untermenschen' waren in dit verhaal, dan waren het wel de nazi's en hun verderfelijke, weinig intelligente botte ideologie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 maart 2019 om 10:46.
Oud 3 maart 2019, 10:47   #150
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vele huidige generatie vlaamse rakkertjes vinden wat er gebeurt is tijdens WOII normaal. Ook dat er en Antwerpen mensen op transport werden gezet richting vernietigingskamp.
Vele hielpen ook de Nazis bij het ”oppakken” van die mensen.
Dat leid je af uit de ongezien massale opkomst bij iedere betoging van rechtse extremisten in Vlaanderen, of wat?
Oud 3 maart 2019, 10:51   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dat leid je af uit de ongezien massale opkomst bij iedere betoging van rechtse extremisten in Vlaanderen, of wat?
Neen hij zuigt dat uit de dikke duim van de grote francofonie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:15   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rechts ?
Links ?
Jongeren willen altijd DUIDELIJKE TAAL.
Rechts & links spreken meestal klare taal.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:23   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rechts ?
Links ?
Jongeren willen altijd DUIDELIJKE TAAL.
Rechts & links spreken meestal klare taal.
Dat klopt. Zo een soort internet taaltje. Ja is goed maar neen kan ook. Het zou kunnen dat ik later kom maar misschien ook vroeger.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:36   #154
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er is een beetje ondiep "meeloop antisemitisme". Het is soms leuk in groep om af te geven op joden en zo.
In wat een raar milieu leeft gij?
Citaat:
Ik herinner mij, toen ik klein was, dat, in de familie, en overal waar ik kwam, er geregeld veel met de gaskamers werd gelachen,
rare familie.
Citaat:
De islam kent geen vrouwenhaat, he.
Gij schrijft zo een vreemde zaken, Dit spant weer de kroon...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:39   #155
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rare familie. Gij schrijft zo een vreemde zaken, Dit spant weer de kroon...
Wellcome back, SchaLulleke. Lauf joe!
Oud 3 maart 2019, 17:41   #156
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
rare familie.

Ow is dat foei? Lachen met Joden en holocaust?
Oud 3 maart 2019, 17:50   #157
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
rare familie.

In sommige VB-families is dit de normaalste zaak van de wereld.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 maart 2019 om 17:52.
Oud 3 maart 2019, 17:53   #158
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In sommige VB-families is dit de normaalste zaak van de wereld.
In sommige Joodse families ook

https://youtu.be/j8z5wBwY5Zw

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 maart 2019 om 17:54.
Oud 3 maart 2019, 18:00   #159
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
In sommige Joodse families ook

https://youtu.be/j8z5wBwY5Zw
Uit het Antwerpse Joodse blad Joods Actueel:

"Joden zijn niet ook helemaal niet ‘boos’ zoals Vlaamse media ononderbroken verkondigden na een reeks wansmakelijke voorvallen maar we vinden het wel schokkend en we kunnen met de beste wil van de wereld niet begrijpen wat er grappig is aan de deportatie en vergassing van bijna 23.000 joden – de grootste misdaad die ooit op het Belgisch grondgebied gepleegd werd. We zouden het eveneens choquerend vinden als de openbare omroep een cabaretier of stand-upcomedian zou opvoeren om grappen te maken over de slachtoffers van Marc Dutroux of over de kleine kindjes die vermoord werden in een crèche in Dendermonde. Persoonlijk zeg ik steeds: met ons mag er zeker gelachen worden. Lach met onze ‘rare’ feesten of eetgewoonten, maak grapjes over de bijbel, over Abraham of Mozes, ja, lach zelfs met onze rare kledij of om mijn keppeltje. Maar lach niet met miljoenen onschuldige mannen, vrouwen en kleine kinderen die op een beestachtige manier werden gedeporteerd en vermoord, enkel omdat ze joods waren."
(November 2018)

En zo is het maar net.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 maart 2019 om 18:03.
Oud 3 maart 2019, 18:06   #160
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het Antwerpse Joodse blad Joods Actueel:

"Joden zijn niet ook helemaal niet ‘boos’ zoals Vlaamse media ononderbroken verkondigden na een reeks wansmakelijke voorvallen maar we vinden het wel schokkend en we kunnen met de beste wil van de wereld niet begrijpen wat er grappig is aan de deportatie en vergassing van bijna 23.000 joden – de grootste misdaad die ooit op het Belgisch grondgebied gepleegd werd. We zouden het eveneens choquerend vinden als de openbare omroep een cabaretier of stand-upcomedian zou opvoeren om grappen te maken over de slachtoffers van Marc Dutroux of over de kleine kindjes die vermoord werden in een crèche in Dendermonde. Persoonlijk zeg ik steeds: met ons mag er zeker gelachen worden. Lach met onze ‘rare’ feesten of eetgewoonten, maak grapjes over de bijbel, over Abraham of Mozes, ja, lach zelfs met onze rare kledij of om mijn keppeltje. Maar lach niet met miljoenen onschuldige mannen, vrouwen en kleine kinderen die op een beestachtige manier werden gedeporteerd en vermoord, enkel omdat ze joods waren."
(November 2018)

En zo is het maar net.
"Joods Actueel", de klaagmuur en speeltuin van Freilich

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 maart 2019 om 18:06.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be