![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() U vergeet dat één van de belangrijkste hefboom, nl de media volledig in handen is van la Belgique...
Hier verschijnt nu wel de hoop dat door de ontwikkeling van de sociale media die officiële media meer en meer zijn invloed verliest op de bevolking... La Belgique en zijn Vlaamse overlopers, collaborateurs hebben er in ieder geval angst genoeg voor... Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 maart 2019 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zie je o.a. dat Brussel op geen enkele basis onafhankelijkheid kan uitroepen en dat het als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen ligt.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo hoort het spreek uw taal.
En zoals u zelf kan zien wordt deze dame in de openbare diensten toch geholpen in het nederlands. En niet zelden door vlaamse werknemers. Buiten wat zever in een onbenullige kledingzaak is dit een duidelijke reportage https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190304_04230160 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wegen van de Heer zijn ondoorgrondelijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar op parking C hebben ze ferm in het zand gebeten ... het doet nog altijd deugd aan mijn hartje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze worden niet beloond ,ze zullen een inspanning moeten leveren en terug Nederlands leren willen ze nog kunnen aansluiten bij een onafhankelijk Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 maart 2019 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Vlaanderen zal de facto onafhankelijk worden,Brussel zal daar nog niet bij zijn .Die zullen later kunnen aansluiten,als ze aan onze voorwaarden voldoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wij laten Brussel niet los, maar kiezen eerst voor de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel, om zo vlug mogelijk onafhankelijk te worden , om nadien Brussel er terug bij te nemen . Dit is natuurlijk tegen de belangen van de Belgicisten zoals Panda , die willen wachten op Brussel om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen ,goed wetende dat dit de beste waarborg is tegen de Vlaamse onafhankelijkheid ,omdat wij dan eeuwig op de Vlaamse onafhankelijkheid zullen kunnen wachten. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 maart 2019 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fermette of geen fermette, de werkelijke reden zal vooral te zoeken zijn in de houding van de Brusselse franstaligen tegenover alles wat met het Nederlands te maken heeft. De realiteit is zo dat de doorsnee Waal tegenover de Vlaming en het Nederlands zich hoffelijker opstelt dan de francofone blaaskaken uit "La Capitale". Je kunt dit elke dag weer vaststellen. Nog maar een tweetal weken geleden was ik in een Delhaize-vestiging in Elsene. Aan de kassa zei ik bewust tegen de kassierster "Bonjour madame. Dag mevrouw". Ik heb nog nooit bij een vrouw een meer stuurse en balorige smoel gezien dan toen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 2 woorden moeten zeggen tegen een kassierster ....ik leg alles op de band de kassierster scant en mijn totaal bedrag komt op de terminal. Ik pak mijn betaalkaart en klaar is kees. En in de meeste gevallen ga ik met mijn mandje gewoon langs de selfscanning kassa bij Delhaize....daar doe ik alles zelf en moet niks zeggen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik garandeer jou dat het mens de stekels recht zette van het ogenblik dat ze nog maar "Dag mevrouw" hoorde. De Brusselse francofonie is doodeenvoudig allergisch tegenover het Nederlands. Velen onder hen hebben wel ergens een Vlaamse voorouder, maar zijn er blijkbaar ergens door gefrustreerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens deze reportage valt het eigenlijk nog allemaal goed mee in Brussel. Uiteraard is dat in één of ander onbenullig zaakje al eens minder maar in meer officiële instanties of grote bedrijven niet perfect maar niet dramatisch. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190304_04230160 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||