Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2019, 10:53   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat u daar schrijft, toont m.i. alleen maar aan dat jullie van "Brussel" toch wel wat minder begrijpen dan jullie lijken te denken.

Ik wil jullie graag een andere tactiek voorstellen:

grijp de macht binnen België, creëer een 'état belgo-flamand', vernederlands het héle land, en maak er dan een "Republiek der Zuid-Nederlandse Staten" van.

De kans op succes is ongeveer even groot (zijnde zo goed als nihil), maar die laatste onderneming zou op z'n minst wél van 'haar op de tanden' getuigen.

Jambon I
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 10:59   #142
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Jambon I
U vergeet dat één van de belangrijkste hefboom, nl de media volledig in handen is van la Belgique...
Hier verschijnt nu wel de hoop dat door de ontwikkeling van de sociale media die officiële media meer en meer zijn invloed verliest op de bevolking...
La Belgique en zijn Vlaamse overlopers, collaborateurs hebben er in ieder geval angst genoeg voor...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 maart 2019 om 11:00.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 11:14   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U begrijpt onze tactiek blijkbaar niet zo goed.
We gaan niets afstaan.

We gaan enkel eerst onze onafhankelijkheid uitroepen zonder Brussel ,want als we op Brussel moeten wachten geraken we nooit onafhankelijk en ondertussen gaat de verfransing verder in de Vlaamse Rand omdat we nog steeds in de Belgische staats structuur zitten;

Na de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel,stopt de verfransing van de Vlaamse Rand en zal Brussel vanzelf wegens financiële nood komen aankloppen om bij het onafhankelijk Vlaanderen aan te sluiten .
Dat zal dan kunnen,maar wel op onze voorwaarden.
Ik zou zeggen, stop met in het Belgische kader te denken.

Dan zie je o.a. dat Brussel op geen enkele basis onafhankelijkheid kan uitroepen en dat het als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen ligt.
Oud 5 maart 2019, 11:14   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Dan zie je o.a. dat Brussel op geen enkele basis onafhankelijkheid kan uitroepen en dat het als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen ligt.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 11:36   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard tweetaligheid brussel

Zo hoort het spreek uw taal.
En zoals u zelf kan zien wordt deze dame in de openbare diensten toch geholpen in het nederlands. En niet zelden door vlaamse werknemers. Buiten wat zever in een onbenullige kledingzaak is dit een duidelijke reportage

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190304_04230160

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 11:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 12:59   #146
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En wat gaan we nog allemaal afstaan?

Alle Vlaamse gemeenten waar meer dan 50% van de inwoners Frans spreken?

Of gaan we ons nog onderdaniger gedragen en staan we alle Vlaamse gemeentes af waar meer dan 30% van de inwoners Frans spreken?
Broeder Kaproen ging bijna WO 3 opstarten ivm het afschaffen van een buurtweg op Parking C in Grimbergen die al 30 jaar niet meer bestaat, maar is wel akkoord om heel Brussel los te laten.

De wegen van de Heer zijn ondoorgrondelijk...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 13:08   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Broeder Kaproen ging bijna WO 3 opstarten ivm het afschaffen van een buurtweg op Parking C in Grimbergen die al 30 jaar niet meer bestaat, maar is wel akkoord om heel Brussel los te laten.

Daar op parking C hebben ze ferm in het zand gebeten ... het doet nog altijd deugd aan mijn hartje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 13:32   #148
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U begrijpt onze tactiek blijkbaar niet zo goed.
We gaan niets afstaan.

We gaan enkel eerst onze onafhankelijkheid uitroepen zonder Brussel ,want als we op Brussel moeten wachten geraken we nooit onafhankelijk en ondertussen gaat de verfransing verder in de Vlaamse Rand omdat we nog steeds in de Belgische staats structuur zitten;

Na de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel,stopt de verfransing van de Vlaamse Rand en zal Brussel vanzelf wegens financiële nood komen aankloppen om bij het onafhankelijk Vlaanderen aan te sluiten .
Dat zal dan kunnen,maar wel op onze voorwaarden.
Oud 5 maart 2019, 13:45   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Vlaams-nationalist sluit ik me ...
En daar gaat de geloofwaardigheid van het bericht al bij de eerste woorden de lucht in...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 13:46   #150
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar zou u nu écht die mensen die het Nederlands bijna volledig weerden nog willen belonen ook?

Ze worden niet beloond ,ze zullen een inspanning moeten leveren en terug Nederlands leren willen ze nog kunnen aansluiten bij een onafhankelijk Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 maart 2019 om 13:56.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 13:48   #151
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Na de volgende verkiezing zal er vlug een Vlaamse regering gevormd worden ,maar geen federale regering meer.
Dus Vlaanderen zal de facto onafhankelijk worden,Brussel zal daar nog niet bij zijn .Die zullen later kunnen aansluiten,als ze aan onze voorwaarden voldoen.
Oud 5 maart 2019, 13:55   #152
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Parking C is ondertussen wel gered uit de klauwen van het Brussels imperialisme

En wij laten Brussel niet los,
maar kiezen eerst voor de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel,
om zo vlug mogelijk onafhankelijk te worden ,
om nadien Brussel er terug bij te nemen .

Dit is natuurlijk tegen de belangen van de Belgicisten zoals Panda ,
die willen wachten op Brussel om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen ,goed wetende dat dit de beste waarborg is tegen de Vlaamse onafhankelijkheid ,omdat wij dan eeuwig op de Vlaamse onafhankelijkheid zullen kunnen wachten.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 maart 2019 om 13:57.
Oud 5 maart 2019, 14:23   #153
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar zou u nu écht die mensen die het Nederlands bijna volledig weerden nog willen belonen ook?

Dat is voor Brussel geen beloning maar een zware financiële aderlating.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:36   #154
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De Vlamingen hebben op zeker ogenblik besloten om massaal een fermette te gaan bouwen in de rand. Dat was hun goed recht maar dan moeten ze nu niet komen bleiten dat Brussel hen is ontglipt.
Fermette of geen fermette, de werkelijke reden zal vooral te zoeken zijn in de houding van de Brusselse franstaligen tegenover alles wat met het Nederlands te maken heeft. De realiteit is zo dat de doorsnee Waal tegenover de Vlaming en het Nederlands zich hoffelijker opstelt dan de francofone blaaskaken uit "La Capitale". Je kunt dit elke dag weer vaststellen. Nog maar een tweetal weken geleden was ik in een Delhaize-vestiging in Elsene. Aan de kassa zei ik bewust tegen de kassierster "Bonjour madame. Dag mevrouw". Ik heb nog nooit bij een vrouw een meer stuurse en balorige smoel gezien dan toen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:43   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Fermette of geen fermette, de werkelijke reden zal vooral te zoeken zijn in de houding van de Brusselse franstaligen tegenover alles wat met het Nederlands te maken heeft. De realiteit is zo dat de doorsnee Waal tegenover de Vlaming en het Nederlands zich hoffelijker opstelt dan de francofone blaaskaken uit "La Capitale". Je kunt dit elke dag weer vaststellen. Nog maar een tweetal weken geleden was ik in een Delhaize-vestiging in Elsene. Aan de kassa zei ik bewust tegen de kassierster "Bonjour madame. Dag mevrouw". Ik heb nog nooit bij een vrouw een meer stuurse en balorige smoel gezien dan toen.
Een kassierster bij Delhaize ? Daar ga jij je je druk om maken? Dat mens verdient waarschijnlijk minder dan dat ze zou gaan doppen als gezinshoofd. Ze mogen al tevreden zijn dat er nog iemand wil werken aan de kassa.

Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 2 woorden moeten zeggen tegen een kassierster ....ik leg alles op de band de kassierster scant en mijn totaal bedrag komt op de terminal. Ik pak mijn betaalkaart en klaar is kees.

En in de meeste gevallen ga ik met mijn mandje gewoon langs de selfscanning kassa bij Delhaize....daar doe ik alles zelf en moet niks zeggen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 14:46.
Oud 5 maart 2019, 14:48   #156
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een kassierster bij Delhaize ? Daar ga jij je je druk om maken? Dat mens verdiend waarschijnlijk minder dan dat ze zou gaan doppen. Ze mogen al tevreden zijn dat er nog iemand wil werken aan de kassa.
Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 2 woorden moeten zeggen tegen een kassierster ....ik leg alles op de band de kassierster scant en mijn totaal bedrag komt op de terminal. Ik pak mijn betaalkaart en klaar is kees.

En in de meeste gevallen ga ik (als alleenstaande )gewoon langs de self kassa bij Delhaize....daar doe ik alles zelf en moet niks zeggen.
Jajajajaja... probeer het maar weer goed te praten.

Ik garandeer jou dat het mens de stekels recht zette van het ogenblik dat ze nog maar "Dag mevrouw" hoorde. De Brusselse francofonie is doodeenvoudig allergisch tegenover het Nederlands. Velen onder hen hebben wel ergens een Vlaamse voorouder, maar zijn er blijkbaar ergens door gefrustreerd.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:56   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jajajajaja... probeer het maar weer goed te praten.

Ik garandeer jou dat het mens de stekels recht zette van het ogenblik dat ze nog maar "Dag mevrouw" hoorde. De Brusselse francofonie is doodeenvoudig allergisch tegenover het Nederlands. Velen onder hen hebben wel ergens een Vlaamse voorouder, maar zijn er blijkbaar ergens door gefrustreerd.
In 1 ding geeft ik je gelijk. Die kant van Brussel en al zeker Elsene is een heel franskiljon nest.

Volgens deze reportage valt het eigenlijk nog allemaal goed mee in Brussel. Uiteraard is dat in één of ander onbenullig zaakje al eens minder maar in meer officiële instanties of grote bedrijven niet perfect maar niet dramatisch.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190304_04230160

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 14:58.
Oud 5 maart 2019, 15:45   #158
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar op parking C hebben ze ferm in het zand gebeten ... het doet nog altijd deugd aan mijn hartje.
Parking C ,het Waterloo van de Brusselse imperialisten
Oud 5 maart 2019, 15:55   #159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parking C is ondertussen wel gered uit de klauwen van het Brussels imperialisme

En wij laten Brussel niet los,
maar kiezen eerst voor de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel,
om zo vlug mogelijk onafhankelijk te worden ,
om nadien Brussel er terug bij te nemen .

Dit is natuurlijk tegen de belangen van de Belgicisten zoals Panda ,
die willen wachten op Brussel om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen ,goed wetende dat dit de beste waarborg is tegen de Vlaamse onafhankelijkheid ,omdat wij dan eeuwig op de Vlaamse onafhankelijkheid zullen kunnen wachten.
Je spreekt nog altijd alsof dat Brussel iets te beslissen heeft.
Oud 5 maart 2019, 15:56   #160
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Parking C ,het Waterloo van de Brusselse imperialisten
Je mag de C weg laten hoor, heel Vlaanderen is een parking.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be