![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Een taks op zwembaden zou ook welkom zijn.
Ecologisch en sociaal te verantwoorden bovendien.
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat maar zitten: dan komen we in Vlaanderen aan een belastingruk van 150% van het BBP.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk vreemd dat er nog geen zwembadtaks is. Misschien is men gewoon nog niet op het idee gekomen.
Gezien de hoeveelheid water die in zo'n zwembad gaat en de waterproblematiek in Vlaanderen, gezien de energieverspilling die het met zich meebrengt zou het dus zeker een goed idee zijn om hierop bijkomende taksen te heffen. Hetzij door een verhoging van het KI, hetzij door een taks van zo'n € 1000 per jaar - variabel naar gelang de grootte. Bovendien kan men zwembaden ook eenvoudigweg opsporen vanuit de lucht.
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de cheapo wegwerpzwembaden zou ik gewoon een "milieutaks" van €12 per m² bij aankoop gebruiken. Als die 3 jaar meegaan, dan hebben de gebruikers het goed aangepakt. Voor vaste zwembaden is het eerder een m³ taks. En met een verschil tussen indoor en outdoor. Outdoor is verspillender, doordat daar de verdamping meer proper water vergt. Een basistaks van €100 per jaar voor indoor en €150 outdoor, met een toevoeging van €7,5 per m³
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Creëer dan eens wat vakantiegevoel thuis.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maw, dat zou in de prijs van de liter water moeten zitten. Wat je nadien met dat water doet, heeft geen belang, he. Je gaat mij niet zeggen dat het "lozen van water uit een zwembad" een grotere externality veroorzaakt dan het "lozen van water waar ge uw auto mee gewassen hebt", of erger nog, dat ge gedronken hebt en uitgepist ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschouw een liter water. Je zou denken dat alle kosten om die liter water ergens uit een waterloop te halen en schoon te maken, dus de waterzuivering, in de prijs zitten, he. Wat gebeurt er nu als je een liter water NIET consommeert ? Het is een liter water die *in de rivier blijft* en dus oftewel zal verdampen voor een stuk, en voor een groot deel in de zee zal vloeien. Maw, wat winnen ANDEREN eraan dat je die liter water NIET gebruikt ? Die gaat toch verloren ! En vergelijk nu "een liter water in een zwembad" met "een liter water, opgedronken en uitgepist", of een liter water waar ik mijn bloemen mee water gegeven heb, of de kat heb laten drinken. Of een bad mee heb genomen. In welke mate is die liter water in een zwembad een grotere kost voor anderen, dan die liter water die ik opgedronken heb, of die ik aan mijn bloemen of aan de kat heb gegeven ? Of een bad mee heb genomen ? Als men gaat zeggen: jamaar er gaat MEER water in dat zwembad, OK, maar dan heb ik ook MEER liters betaald. Dus ik heb de kost al gemaakt voor elke van die liters. Welke EXTRA KOST is er veroorzaakt door het feit dat al die liters in een zwembad kwamen, en niet in een bloembak, een glas water, of een douche ? Nee, de enige ECHTE reden om een taks op zwembaden te leggen, is dat mensen die een zwembad hebben, dus nog wat "financiele ruimte" hebben, dat een zwembad niet van de ene op de andere dag kan weggedaan worden, en dat dat dus ideale slachtoffers zijn om gaan te bestelen. En dat anderen daar niks op tegen hebben, want toch een beetje jaloers. Dus de IDEALE taks. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 mei 2019 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je ziet daar vandaag nog steeds hier en daar het resultaat van in oude panden. dichtgemetste ramen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een taks op verkiezingsbeloften die de staatsschuld vergroten. Te betalen uit de partijdotaties en de lonen van de mensen die zich verkiesbaar stellen.
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heb je liever dat de eigenaar die centen liever spendeert aan een (tweede of nog groter) zwembad in zijn buitenlands vakantie-eigendommetje?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edit: ik heb een kameraad die wegens ouderdom bezig is aan de aankoop en vervolgens verhuis van zijn villaatje met zwembad naar een appartement.
Hij klaagt dat zijn zwembad een negatief element is voor veel kandidaat-kopers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en net het omgekeerde van wat jij denkt. De bourgeoisie betaalde destijds graag belastingen, "om te kunnen stoefen" en om in aanmerking te komen voor het cijnskiesrecht. Die ramen waren fake ramen, maar bedoeld om toch mee te tellen voor de belastingen. Nu weet ik niet of dat nu nog verf zou pakken: de belastingen (op het inkomen) in die mate verlagen, dat mensen niet meer opzien tegen de betaling er van, of tegen foefelen er mee. Een zeer vette taks-shift: van inkomstenbelasting naar wegentaks????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betalen we hier echt nog niet genoeg taksen en lasten?
![]() Breng ze verdomme niet op ideeën. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Naargelang het doel heeft het gebruik van water een bepaalde prioriteit; zo heeft iemand die drinkwater nodig heeft om te drinken ( en dus te overleven ) een hogere prioriteit dan iemand die de sierplantjes in zijn tuin wil besproeien of iemand die in tijden van drinkwatertekort zijn zwembadwater wil verversen. Dat lijkt me vrij logisch. Vandaar dat men thans een afschakelplan aan het opmaken is voor watergebruik. De energie die het kost om een overbodig luxe artikel als een zwembad te verwarmen is eveneens een argument om zwembaden te taxeren.
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 punt was dat dit al zwaar getaxeerd wordt door verbruik water en vooral energie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat laatste is een retorische vraag. Voor mijn part mogen ze gerust zwembaden maken in andere regio's ( met een minder grote drinkwater problematiek ). Het is aan de lokale overheden om dat op te lossen.
![]() |