Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2019, 15:41   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wees maar zeker dat in elk van de andere partijen genoeg "dissidenten" zitten die geen vijf jaar op hun tanden zullen bijten om die "misbaksel-regering" overeind te houden.
Absurde premisse... een politieke partij heeft maar 1 doel en dat is mee aan de macht raken. Waarom zouden parlementsleden die er mee de vruchten van plukken zelf de tak willen afzagen die dat zou doen stoppen ? Denk je dat masochisme een eigenschap is die veel adepten heeft in het parlement ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 15:42   #142
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, aan de zever, dat we eerst alle begrippen en concepten waar we in praten, eerst weer even allemaal opnieuw moeten definiëren, daar doe ik niet meer aan mee.

We gebruiken de normale en universele invulling van begrippen of we laten het.
Ah en over welke normale universele invulling van begrippen hebben we het dan?

Ik krijg zo de indruk dat jij hier serieus rond de pot aan het draaien bent.
Oud 28 juni 2019, 15:48   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De financieringswet.
Onmogelijke stelling dat die anti-vlaams is : het parlement keurde die met een overweldigende meerderheid goed. 136 stemmen pro, en 37 contra

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juni 2019 om 15:52.
Oud 28 juni 2019, 15:56   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ah en over welke normale universele invulling van begrippen hebben we het dan?

Ik krijg zo de indruk dat jij hier serieus rond de pot aan het draaien bent.
Zo werkt projectie nu eenmaal, alles wat u stoort aan uzelve projecteer je op mij.

Daarom vindt je me zo'n ambetant ventje.
Oud 28 juni 2019, 15:57   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alle sociale wetten zijn anti-Vlaams omdat ze het recht geven aan de franstaligen dezelfde wetten op een totaal andere manier in te vullen dan de Vlamingen en dat totaal op kosten van de Vlamingen en zonder het minste weerwoord van de Vlamingen...
SZ is nationale materie, die dezelfde rechten en plichten geeft eender waar je woont in België. Uitzondering sinds de zesde : kinderbijslag.
Je vertelt weer pure fantasie...
Citaat:
Ofwel maak je die wetten en stelt daarbij dat degene die ze uitvoert er van a tot z alle verantwoordelijkheid voor draagt ofwel schrap je die wetten die dan alles behalve sociaal blijken te zijn...
Dat is nu al zo : het federale niveau ontwerpt de wetgeving, reguleert wie wat moet betalen, controleert en ordent het geheel. En dat met het volle akkoord en in overleg met de 2 actoren die het geheel financieren : de werknemers en werkgeversbijdragen via hun werknemers- en werkgeversorganisaties.

Je moet ooit eens een poging doen om de basis van de SZ te proberen begrijpen...
Oud 28 juni 2019, 16:38   #146
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werkt projectie nu eenmaal, alles wat u stoort aan uzelve projecteer je op mij.

Ik zou niet weten waarom ik jou een ambetant ventje zou moeten vinden?

Ik weet alleen niet goed of jij wel weet waarover jij het hebt. Je roept soms wat zonder te beseffen wat je nu in feite echt geschreven hebt.
Oud 28 juni 2019, 16:51   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom ik jou een ambetant ventje zou moeten vinden?

Ik weet alleen niet goed of jij wel weet waarover jij het hebt. Je roept soms wat zonder te beseffen wat je nu in feite echt geschreven hebt.
Ik heb het u net uitgelegd.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 juni 2019 om 17:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 17:12   #148
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt hem bij zijn teelballen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 17:18   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
die is zeker niet in het voordeel van de Nederlandstalige Gemeenschap, maar wel in het voordeel van het Vlaams Gewest.
Nonsens...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 17:27   #150
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
het VB lijkt me vooral een gevaar voor de liberale democratie. Ze willen vrijheden afnemen van bepaalde groepen mensen en staan voor een eng-conservatief Vlaanderen.

Dat is hun goed recht, maar verschiet dan niet dat een liberale partij niet met je wil samenwerken.
Hou toch op met leugens te vertellen...
Wie staat er voor een eng-conservatief Vlaanderen... Hewel onze slinkse partijen die toelaten dat vreemdelingen hier komen eisen dat wij ons aan hun middeleeuwse levensgewoonten moeten aanpassen...
En kom niet zeggen dat ik en anderen overdrijven... gewoon al hoe ze de vrouw vernederen is voor mij genoeg om iedereen die hen de hand boven het hoofd houdt uit te maken voor anti-democraten en mensen die de elementaire rechten van de mens zwaar met de voeten treedt...

De bewijzen van deze toestand stapelen zich op, maar de indoctrinerende media zwijgen in alle talen...
Oh ja, maar het VB dat is des duivels...
Hewel van zulke volksverlakkers met hun politiek correcte (totaal oncorrecte en corrupte) politiekers heb ik zeker geen lessen meer te leren...

Als je tegen racisme bent hewel dat ben je ertegen overal waar het zich voordoet en niet alleen daar waar het in het plaatje van de maffia past...

La Belgique, de hele huidige heersende Europese kultuur van politieke correctheid is gewoon de grootste volksverlakkerij die ooit bestaan heeft...
Oud 28 juni 2019, 17:28   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Inderdaad.

Xenofobie is zoals het woord het zegt, een angst.

Angst laat je niet regeren.
U heeft gelijk, stop la Belgique...
Oud 28 juni 2019, 17:41   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nonsens...
Je begrijpt echt niet wat hij je nu liet weten hee Marie ?
Oud 28 juni 2019, 17:52   #153
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Jij weeral wel zeker? Is dat niet vermoeiend om je steeds maar uit te geven voor de mens die alles ziet en begrijpt?
Ik denk te weten wat jij ziet vent en wat je hier komt doen.
Wees eerlijk. Ken je het woord eerlijkheid? Behandel dat woord niet verder als een of andere ziekte.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 17:59   #154
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis trouwens overal ter wereld zichtbaar.

Trump, Brexit, Le Pen, Salvini, Orban, Putin, FvD, Vox, PiS, AFD, enz enz....

De liberale democratie is onder aanval van een rechts conservatief front. Vreemdelingenhaat is slechts een verhicel voor hun doelstellingen, want in feite kunnen die topmannen zich geen ene drol schelen wat er gebeurt met de islam.

Het gaat er om om de vrijheden van de gewone burger af te nemen en terug te keren naar sterk conservatieve en traditionele waarden. Op alle gebied: euthanasie, gezin, huwelijk, klimaat, wetenschap, onderwijs, gelijkheid man en vrouw, enz enz....

Een tegenreactie op de vooruitgang die afgelopen decennia is gemaakt.

We moeten hier tegen vechten.
Wij moeten vechten tegen mensen die onze mensenrechten verloederen... Inderdaad, maar zij hebben zichzelf uitgeroepen tot de politiek correcte en weigeren in te binden en naar het volk te luisteren en bewerken zo dat waar wij volgens u tegen moeten vechten nl. extreem rechts...

Het kan verkeren, niet...

Laat la Belgique doen en je mag er zeker van zijn dat er een extreem rechtse dictator gaat opstaan...
Oud 28 juni 2019, 18:01   #155
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ze lijken allemaal op streng religieuzen en daar moet je niet naar mensenrechten zoeken.
Politici en religies zijn er om hun eigen grootheidswaan te bevredigen.
Waarom lopen onze slinkse betweters ze dan na???
Oud 28 juni 2019, 18:02   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
pas op schoof, zoals ik je ken, ben jij redelijk liberaal qua gedachten. ook jouw vrijheden zullen worden aangevallen, zoals ik het hier lees. ook jij gaat niet meer je ideeën mogen uiten.
Inderdaad, dat is inderdaad de grote vrees indien we la Belgique met zijn corrupte bende laten doen...
Oud 28 juni 2019, 18:03   #157
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

De Belgische Haute Finance heeft veel van haar pluimen verloren. Die tijd is voor goed voorbij.
Zit ze nu misschien helemaal in de zak van de Franse Haute Finance???
Oud 28 juni 2019, 18:06   #158
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Onmogelijke stelling dat die anti-vlaams is : het parlement keurde die met een overweldigende meerderheid goed. 136 stemmen pro, en 37 contra
Wat heeft nu het een met het ander te maken... Of waarom zou het ene een bewijs zijn van het andere...
Feit is dat die financieringswet Vlaanderen jaarlijks bakken geld kost...
Je gaat toch niet beweren dat dat in het voordeel is van Vlaanderen...
Oud 28 juni 2019, 18:08   #159
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
SZ is nationale materie, die dezelfde rechten en plichten geeft eender waar je woont in België. Uitzondering sinds de zesde : kinderbijslag.
Je vertelt weer pure fantasie...

Dat is nu al zo : het federale niveau ontwerpt de wetgeving, reguleert wie wat moet betalen, controleert en ordent het geheel. En dat met het volle akkoord en in overleg met de 2 actoren die het geheel financieren : de werknemers en werkgeversbijdragen via hun werknemers- en werkgeversorganisaties.

Je moet ooit eens een poging doen om de basis van de SZ te proberen begrijpen...
En die twee componenten gaan er akkoord mee dat die wetten in de Walen totaal anders ingevuld worden???
Lopen ze misschien allemaal met blinddoeken rond??? Of mogen ze niet weten wat er werkelijk gebeurt...
Oud 28 juni 2019, 18:12   #160
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan het in het voordeel zijn van het Vlaams gewest en niet van de Vlaamse gemeenschap als je weet dat voor Vlaanderen er maar twee gemeenschappen mogen bestaan???
Je wil dus zeggen dat ze Vlaanderen, tegen haar wil in weer bijkomende blaasjes hebben wijsgemaakt???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be