Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2019, 21:01   #141
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Nochtans was de tweet van Trump vriendelijk en niet belachelijk naar haar toe.
Nee, absoluut niet. Die tweet was denigrerend en zelfs belachelijk.

Vermoedelijk voelt hij dat Greta echte en authentieke dingen te zeggen heeft terwijl hij maar dwaas gebroebel produceert.

Jaloezie dus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 21:13   #142
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Vermoedelijk voelt hij dat Greta echte en authentieke dingen te zeggen heeft terwijl hij maar dwaas gebroebel produceert.

Jaloezie dus.
Voor 50 miljoen dollar wil ik zelfs zeggen dat de aarde plat is en ook zo een boze scheve smoel trekken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 01:04   #143
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, een mongolen kut heeft een goudader ontdekt van tientallen miljoenen euro's. Gelooft gij echt die zever?
Die kritiek dat ze het voor het geld zou doen hoor je af en toe. Ik denk vooral van mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je iets niet voor het geld zou doen.

Wat zegt ze zelf over die kritieken? Dat is een vraag die hier weinig gesteld wordt.
Citaat:
Recently I’ve seen many rumors circulating about me and enormous amounts of hate. This is no surprise to me. I know that since most people are not aware of the full meaning of the climate crisis (which is understandable since it has never been treated as a crisis) a school strike for the climate would seem very strange to people in general.
So let me make some things clear about my school strike.

In may 2018 I was one of the winners in a writing competition about the environment held by Svenska Dagbladet, a Swedish newspaper. I got my article published and some people contacted me, among others was Bo Thorén from Fossil Free Dalsland. He had some kind of group with people, especially youth, who wanted to do something about the climate crisis.
I had a few phone meetings with other activists. The purpose was to come up with ideas of new projects that would bring attention to the climate crisis. Bo had a few ideas of things we could do. Everything from marches to a loose idea of some kind of a school strike (that school children would do something on the schoolyards or in the classrooms). That idea was inspired by the Parkland Students, who had refused to go to school after the school shootings.
I liked the idea of a school strike. So I developed that idea and tried to get the other young people to join me, but no one was really interested. They thought that a Swedish version of the Zero Hour march was going to have a bigger impact. So I went on planning the school strike all by myself and after that I didn’t participate in any more meetings.

When I told my parents about my plans they weren’t very fond of it. They did not support the idea of school striking and they said that if I were to do this I would have to do it completely by myself and with no support from them.
On the 20 of august I sat down outside the Swedish Parliament. I handed out fliers with a long list of facts about the climate crisis and explanations on why I was striking. The first thing I did was to post on Twitter and Instagram what I was doing and it soon went viral. Then journalists and newspapers started to come. A Swedish entrepreneur and business man active in the climate movement, Ingmar Rentzhog, was among the first to arrive. He spoke with me and took pictures that he posted on Facebook. That was the first time I had ever met or spoken with him. I had not communicated or encountered with him ever before.

Many people love to spread rumors saying that I have people ”behind me” or that I’m being ”paid” or ”used” to do what I’m doing. But there is no one ”behind” me except for myself. My parents were as far from climate activists as possible before I made them aware of the situation.
I am not part of any organization. I sometimes support and cooperate with several NGOs that work with the climate and environment. But I am absolutely independent and I only represent myself. And I do what I do completely for free, I have not received any money or any promise of future payments in any form at all. And nor has anyone linked to me or my family done so.
And of course it will stay this way. I have not met one single climate activist who is fighting for the climate for money. That idea is completely absurd.
Furthermore I only travel with permission from my school and my parents pay for tickets and accommodations.

My family has written a book together about our family and how me and my sister Beata have influenced my parents way of thinking and seeing the world, especially when it comes to the climate. And about our diagnoses.
That book was due to be released in May. But since there was a major disagreement with the book company, we ended up changing to a new publisher and so the book was released in august instead.
Before the book was released my parents made it clear that their possible profits from the book ”Scener ur hjärtat” will be going to 8 different charities working with environment, children with diagnoses and animal rights.

And yes, I write my own speeches. But since I know that what I say is going to reach many, many people I often ask for input. I also have a few scientists that I frequently ask for help on how to express certain complicated matters. I want everything to be absolutely correct so that I don’t spread incorrect facts, or things that can be misunderstood.

Some people mock me for my diagnosis. But Asperger is not a disease, it’s a gift. People also say that since I have Asperger I couldn’t possibly have put myself in this position. But that’s exactly why I did this. Because if I would have been ”normal” and social I would have organized myself in an organisation, or started an organisation by myself. But since I am not that good at socializing I did this instead. I was so frustrated that nothing was being done about the climate crisis and I felt like I had to do something, anything. And sometimes NOT doing things - like just sitting down outside the parliament - speaks much louder than doing things. Just like a whisper sometimes is louder than shouting.

Also there is one complaint that I ”sound and write like an adult”. And to that I can only say; don’t you think that a 16-year old can speak for herself? There’s also some people who say that I oversimplify things. For example when I say that "the climate crisis is a black and white issue”, ”we need to stop the emissions of greenhouse gases” and ”I want you to panic”. But that I only say because it’s true. Yes, the climate crisis is the most complex issue that we have ever faced and it’s going to take everything from our part to ”stop it”. But the solution is black and white; we need to stop the emissions of greenhouse gases.
Because either we limit the warming to 1,5 degrees C over pre industrial levels, or we don’t. Either we reach a tipping point where we start a chain reaction with events way beyond human control, or we don’t. Either we go on as a civilization, or we don’t. There are no gray areas when it comes to survival.
And when I say that I want you to panic I mean that we need to treat the crisis as a crisis. When your house is on fire you don’t sit down and talk about how nice you can rebuild it once you put out the fire. If your house is on fire you run outside and make sure that everyone is out while you call the fire department. That requires some level of panic.

There is one other argument that I can’t do anything about. And that is the fact that I’m ”just a child and we shouldn’t be listening to children.” But that is easily fixed - just start to listen to the rock solid science instead. Because if everyone listened to the scientists and the facts that I constantly refer to - then no one would have to listen to me or any of the other hundreds of thousands of school children on strike for the climate across the world. Then we could all go back to school.
I am just a messenger, and yet I get all this hate. I am not saying anything new, I am just saying what scientists have repeatedly said for decades. And I agree with you, I’m too young to do this. We children shouldn’t have to do this. But since almost no one is doing anything, and our very future is at risk, we feel like we have to continue.

And if you have any other concern or doubt about me, then you can listen to my TED talk ( https://www.ted.com/talks/greta_thun...limate/up-next ), in which I talk about how my interest for the climate and environment began.

And thank you everyone for you kind support! It brings me hope.
/Greta
Ps I was briefly a youth advisor for the board of the non profit foundation “We don’t have time”. It turns out they used my name as part of another branch of their organisation that is a start up business. They have admitted clearly that they did so without the knowledge of me or my family. I no longer have any connection to “We don’t have time”. Nor has anyone in my family. They have deeply apologised and I have accepted their apology.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2019 om 01:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 06:18   #144
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die kritiek dat ze het voor het geld zou doen hoor je af en toe. Ik denk vooral van mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je iets niet voor het geld zou doen.

Wat zegt ze zelf over die kritieken? Dat is een vraag die hier weinig gesteld wordt.
Ons Gretaatje doet dat niet voor het geld die is totaal in paniek gebracht door op geld beluste uders en anderen.
Ik citeer:

Thunberg kreeg al snel ook haar eigen coach – een bekende klimaatactiviste uit Duitsland onder de naam Luisa-Marie Neubauer. Hoe groot is de kans dat een jong meisje dat buiten het Zweedse parlement een schoolstaking begint, schoolkinderen uit de hele wereld kan krijgen om zich bij haar zaak aan te sluiten en voor het klimaat te vechten? Hoe vaak hebben 16 jarigen hun eigen coaches?
Luisa-Marie Neubauer, die samen met Greta heeft gerekend op een groot aantal beelden en films wanneer zij samen met Greta klimaatstakingen over de hele wereld organiseren, behoort tot de organisatie “one foundation” die verschillende bekende rijke financiers heeft, waaronder Bono, Bill en Melissa Gates. Een nog treffender naam is de multi-miljonair oligarch George Soros, wereldberoemd om zijn geldspeculatie en misschien nog wel bekender als de vader van het mondiale, radicale en links-liberale lobby- en activistennetwerk “Open Society”, dat duizenden NGO’s steunt.

Achter elke wereldberoemde 16 jaar oude klimaatactivist schuilt een liberale oligarch en een globalistische beweging.

Het kind kan er niet over beslissen dan doen de begeleiders en profiteurs wel:
En dan het volgende: De meeste Europese landen doen het relatief goed met het #klimaatbeleid. Als #GretaThunberg zich zo druk maakt over het #wereldklimaat waarom gaat ze dan niet naar bijv. China, India, Afrika of Zuid- Amerika i.p.v. naar New York te gaan en een hysterisch toneelstuk op te voeren?
Oud 26 september 2019, 08:01   #145
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Jaloezie dus.
voor mij was dat een vriendelijke tweet, maar ja, het komt van Trump en het is dwaas gebroebel.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 08:03   #146
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ah. Mijn post had in feite niets te maken met die ene tweet (ik had het niet eens door dat die er stond...)

Eerder een algemene observatie
Algemeen zal dat zo wel zijn, maar dat is met alles zo, je hebt voor alles voor en tegenstanders.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 08:36   #147
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ons Gretaatje doet dat niet voor het geld die is totaal in paniek gebracht door op geld beluste uders en anderen.
Ik citeer:

Thunberg kreeg al snel ook haar eigen coach – een bekende klimaatactiviste uit Duitsland onder de naam Luisa-Marie Neubauer. Hoe groot is de kans dat een jong meisje dat buiten het Zweedse parlement een schoolstaking begint, schoolkinderen uit de hele wereld kan krijgen om zich bij haar zaak aan te sluiten en voor het klimaat te vechten? Hoe vaak hebben 16 jarigen hun eigen coaches?
Luisa-Marie Neubauer, die samen met Greta heeft gerekend op een groot aantal beelden en films wanneer zij samen met Greta klimaatstakingen over de hele wereld organiseren, behoort tot de organisatie “one foundation” die verschillende bekende rijke financiers heeft, waaronder Bono, Bill en Melissa Gates. Een nog treffender naam is de multi-miljonair oligarch George Soros, wereldberoemd om zijn geldspeculatie en misschien nog wel bekender als de vader van het mondiale, radicale en links-liberale lobby- en activistennetwerk “Open Society”, dat duizenden NGO’s steunt.

Achter elke wereldberoemde 16 jaar oude klimaatactivist schuilt een liberale oligarch en een globalistische beweging.

Het kind kan er niet over beslissen dan doen de begeleiders en profiteurs wel:
En dan het volgende: De meeste Europese landen doen het relatief goed met het #klimaatbeleid. Als #GretaThunberg zich zo druk maakt over het #wereldklimaat waarom gaat ze dan niet naar bijv. China, India, Afrika of Zuid- Amerika i.p.v. naar New York te gaan en een hysterisch toneelstuk op te voeren?
Ik neem uit Greta's eigen verklaring hierboven het stuk over geld:

Many people love to spread rumors saying that I have people ”behind me” or that I’m being ”paid” or ”used” to do what I’m doing. But there is no one ”behind” me except for myself. My parents were as far from climate activists as possible before I made them aware of the situation.
I am not part of any organization. I sometimes support and cooperate with several NGOs that work with the climate and environment. But I am absolutely independent and I only represent myself. And I do what I do completely for free, I have not received any money or any promise of future payments in any form at all. And nor has anyone linked to me or my family done so.
And of course it will stay this way. I have not met one single climate activist who is fighting for the climate for money. That idea is completely absurd.
Furthermore I only travel with permission from my school and my parents pay for tickets and accommodations.

My family has written a book together about our family and how me and my sister Beata have influenced my parents way of thinking and seeing the world, especially when it comes to the climate. And about our diagnoses.
That book was due to be released in May. But since there was a major disagreement with the book company, we ended up changing to a new publisher and so the book was released in august instead.
Before the book was released my parents made it clear that their possible profits from the book ”Scener ur hjärtat” will be going to 8 different charities working with environment, children with diagnoses and animal rights.
Oud 26 september 2019, 08:38   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem uit Greta's eigen verklaring hierboven het stuk over geld:

woorden vs daden hé ... t kan zijn dat het kind het niet door heeft, maar denk jij dat jij zo'n zeilovertocht van Europa naar NY op zulk een yacht kan betalen, Bach?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 09:37   #149
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
woorden vs daden hé ... t kan zijn dat het kind het niet door heeft, maar denk jij dat jij zo'n zeilovertocht van Europa naar NY op zulk een yacht kan betalen, Bach?
Ze heeft het geld blijkbaar niet nodig aangezien ze de opbrengst van haar boek weg schenkt.

Nu klinkt ze radicaal voor sommigen. Ze spreekt van een emergentie maar de politiek wil niet mee. Een paar dagen Sahara temperaturen in België waren ook niet genoeg om de Belgische politici te bewegen iets substantieels te doen. Even later kwam er een prof in de Knack al terug kaalslag van bomen verdedigen. Maar de onrust groeit wel onder de bevolking.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2019 om 09:38.
Oud 26 september 2019, 09:40   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze heeft het geld blijkbaar niet nodig aangezien ze de opbrengst van haar boek weg schenkt.

Nu klinkt ze radicaal voor sommigen. Ze spreekt van een emergentie maar de politiek wil niet mee. Een paar dagen Sahara temperaturen in België waren ook niet genoeg om de Belgische politici te bewegen iets substantieels te doen. Even later kwam er een prof in de Knack al terug kaalslag van bomen verdedigen. Maar de onrust groeit wel onder de bevolking.
punt is dat ze schrijft onafhankelijk te zijn, maar ze laat zich of haar acties weldegelijk financieren. t is t één of t ander hé.
Oud 26 september 2019, 09:48   #151
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor 50 miljoen dollar wil ik zelfs zeggen dat de aarde plat is en ook zo een boze scheve smoel trekken.
Voor geld danst den beer, zeggen ze bij ons.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:05   #152
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Het is een klassieke truc om, wanneer men de boodschap niet smaakt, op de boodschapper te schieten in een poging om de boodschap te ondermijnen. Zeker als de boodschapper in dit geval een klein meisje is.

Wat gewoon broodnodig is, zijn extra taksen ( en bonussen ), dat is de enige manier om een massa mensen, bestaande uit slimme en domme mensen, onwetend en geleerde mensen, verstandelijk gehandicapte en intellectuele mensen, vervuilende en milieu bewuste mensen, met de meeste kans succes te sturen.
Oud 26 september 2019, 10:19   #153
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
punt is dat ze schrijft onafhankelijk te zijn, maar ze laat zich of haar acties weldegelijk financieren. t is t één of t ander hé.
Toch niet. Je laten financieren is niet hetzelfde als je laten kopen.
Oud 26 september 2019, 10:22   #154
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is een klassieke truc om, wanneer men de boodschap niet smaakt, op de boodschapper te schieten in een poging om de boodschap te ondermijnen. Zeker als de boodschapper in dit geval een klein meisje is.

Wat gewoon broodnodig is, zijn extra taksen ( en bonussen ), dat is de enige manier om een massa mensen, bestaande uit slimme en domme mensen, onwetend en geleerde mensen, verstandelijk gehandicapte en intellectuele mensen, vervuilende en milieu bewuste mensen, met de meeste kans succes te sturen.
Taksten voor de consument zijn de trage moeilijke weg. Het zijn de producenten die beter gereglementeerd dienen te worden. Dan krijg je de bevolking wel mee. Maar daarvoor is onze politieke kaste te zwak. Ook Groen eet uit de hand van de auto-industrie of de bouwsector om er een paar te noemen.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2019 om 10:23.
Oud 26 september 2019, 10:51   #155
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Taksten voor de consument zijn de trage moeilijke weg. Het zijn de producenten die beter gereglementeerd dienen te worden.
Dat laatste is uiteraard ook van fundamenteel belang. Als je bijvoorbeeld ziet welke variëteit er is in verpakkingsmateriaal dat gebruikt wordt, dit zou men veel meer moeten standaardiseren teneinde een gemakkelijke inzameling en recyclage mogelijk te maken. Zelfde met opvul materiaal waarvoor men nog steeds schuimen allerhande gebruikt enz.

Los daarvan zal gebruik van geld, een systeem van taksen / bonussen en bestraffing onontbeerlijk zijn. Statiegeld op drankblikjes en flesjes zoals men dat nu ook in Frankrijk gaat doen, is daar een voorbeeld van. Onontbeerlijk wil men een goede inzameling bekomen.
Oud 26 september 2019, 11:30   #156
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat laatste is uiteraard ook van fundamenteel belang. Als je bijvoorbeeld ziet welke variëteit er is in verpakkingsmateriaal dat gebruikt wordt, dit zou men veel meer moeten standaardiseren teneinde een gemakkelijke inzameling en recyclage mogelijk te maken. Zelfde met opvul materiaal waarvoor men nog steeds schuimen allerhande gebruikt enz.

Los daarvan zal gebruik van geld, een systeem van taksen / bonussen en bestraffing onontbeerlijk zijn. Statiegeld op drankblikjes en flesjes zoals men dat nu ook in Frankrijk gaat doen, is daar een voorbeeld van. Onontbeerlijk wil men een goede inzameling bekomen.
Grapjas, een druppel op een hete plaat.
https://twitter.com/Pog3ko1/status/1176085568645713921

https://www.knack.be/nieuws/wereld/d...ch-707887.html

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 september 2019 om 11:31.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 11:34   #157
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet. Je laten financieren is niet hetzelfde als je laten kopen.
elke media-expert zal je nochtans bevestigen dat zelfs plaatsen van reclame met een aparte redactie het einde is van de totale onafhankelijkheid van de redactie.
Oud 26 september 2019, 11:51   #158
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik herinner me nog hoe ik me 5-10j geleden ergerde aan idioten die klimaatverandering een fabeltje vonden. Ik ben toch blij dat die periode min of meer voorbij is. Behalve een paar zotten is die discussie nu toch achter de rug.

Nu erger ik mij aan de klimaatdoemdenkers die beweren dat het einde nabij is.

Net als zoveel zaken, lijkt ook in dit thema het redelijke centrum afwezig.
Ja, klimaatsverandering is een groot probleem,
Nee, we gaan er niet allemaal aan binnen de 10j
Nee, het is geen goed idee om verder te doen zoals we nu bezig zijn,
Ja, het vereist snelle ingrijpende actie om grotere schade te vermijden,
Nee, we moeten niet allemaal terug naar paard en kar, "climate action" is heus betaalbaar
...

En iedereen doet vlotjes mee; mijn fb-feed zit vol met doemberichten van slimme mensen, ja zelfs wetenschappers (!). Ook politiek: NVA & VLD en CD&V doen alsof het status quo een optie is (dat is het dus niet...) terwijl Groen, SPa en PVDA elkaar proberen te overtreffen in doemberichten...

Allez, waar is de redelijkheid?

Ik heb die emotionele speech van Greta met gemengde gevoelens bekeken. Ik begrijp de woede en wanhoop over het uitblijven van actie, maar dit is contra-productief.
Bon, let's cut her some slack, ze is uiteindelijk 16 jaar. Het ridiculiseren van een 16-jarig meisje vind ik persoonlijk een paar graden erger...
Ik geef je eigenlijk op alle vlakken gelijk. Die speech van Greta heeft me woedend gemaakt. Woedend omdat ik weet dat

1. De boodschap ondergesneeuwd raakt door dergelijk emotioneel gedoe
2. Dat meisje keihard misbruikt wordt door een lobby, die het op een heel andere manier zou moeten aanpakken
3. De klimaatnegationisten zoals Donald Trump erboven op springen en het niet nalaten om een kind met Asperger compleet de grond in te boren.

Enerzijds heb je volwassen mensen die niet op het voorplan durven treden en dan maar een kind met beperkingen gebruiken als menselijk schild en aan de andere kant heb je volwassen mensen die kinderen pesten. Op wat slaat dat eigenlijk allemaal?

Kinderen met Asperger hebben vaak specifieke talenten. In plaats van zo een kind te laten opgroeien in een veilige omgeving om die talenten ten volle te gaan benutten, gebruiken ze het als kanonnenvlees. Walgelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 11:53   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik geef je eigenlijk op alle vlakken gelijk. Die speech van Greta heeft me woedend gemaakt. Woedend omdat ik weet dat

1. De boodschap ondergesneeuwd raakt door dergelijk emotioneel gedoe
2. Dat meisje keihard misbruikt wordt door een lobby, die het op een heel andere manier zou moeten aanpakken
3. De klimaatnegationisten zoals Donald Trump erboven op springen en het niet nalaten om een kind met Asperger compleet de grond in te boren.

Enerzijds heb je volwassen mensen die niet op het voorplan durven treden en dan maar een kind met beperkingen gebruiken als menselijk schild en aan de andere kant heb je volwassen mensen die kinderen pesten. Op wat slaat dat eigenlijk allemaal?

Kinderen met Asperger hebben vaak specifieke talenten. In plaats van zo een kind te laten opgroeien in een veilige omgeving om die talenten ten volle te gaan benutten, gebruiken ze het als kanonnenvlees. Walgelijk.
²
de stijl is zo contraproductief dat ze voor jaren het democratisch draagvlak voor klimaatmaatregelen decimeert.
en nee, dat verwijt ik ook dat kind niet, maar wel de entourage.

of het is ongewild en onkunde, ... of ze plaveien de weg naar het opzijzetten van democratie ... eco-fascisme.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 september 2019 om 11:54.
Oud 26 september 2019, 13:53   #160
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

So yeah, here we are...

Ik stel met genoegen vast dat mensen van verschillende strekking elkaar vinden in de nood aan stevige climate action.

Dan zouden we het dus eindelijk over maatregelen moeten hebben. Daar valt nog veeeeeel over te discussieren

Kom, laten we Greta met rust laten en een nieuw draadje beginnen over te nemen maatregelen!

group hug!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be