Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2019, 11:08   #141
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ge hebt het niet door he. De Bruine Horde IS AAN DE MACHT en het gaat enkel erger worden. De jaren dertig komen terug met rasse schreden (aan de snelheid van 365 dagen per jaar ongeveer), en daar is niks aan te doen. Ze zijn er. En ze gaan nog meer komen.

Alle hysterische gekrijs gaat daar niks aan veranderen: als een pletwals komen de leren botten terug. De dijk die ze heeft willen tegenhouden gedurende 70 jaar is lek geslagen, en of er nu gekrijst wordt of niet gaat daar niks aan veranderen. Wie slim is, opent een handel in gas !
De bruine orde verkleed als linkiewinkies wil je zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 11:10   #142
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het wijveke Laurette richt zich enkel op Theo. En op de nva.

Dan zal ze wel even verschoten zijn, toen ze naar deze Franstalige tv-uitzending keek:

https://www.rtl.be/info/belgique/pol....aspx?dt=11:54

Titel: Le CD&V, allié secret de la N-VA et du Vlaams Belang pour l'indépendance de la Flandre ?
De normaliteit zelve, niets nieuws onder de zon... met of zonder de CD&V.
Oud 7 oktober 2019, 11:12   #143
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Met paars-groen worden de botinnes ervantussen gewerkt.
Wil je zeggen dat de Waalse botten de kast in gaan???
Oud 7 oktober 2019, 12:18   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ho maar! Dat moet je hen dan maar eens pogen diets te maken. Je zult gegarandeerd vanuit het gezamenlijk verenigd links front een gemekker en geblaat horen opstijgen over het "hardvochtig" beleid.
Ik weet niet of er veel geblaat bij zal zijn. Tenslotte houden ze van onverdoofd slachten, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 13:55   #145
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even uw “informatie” aanvullen Panda. Sedert ettelijke maanden reeds is Landinvest de facto overgenomen door een andere Antwerpse vatgoedontwikkaar met een veel meer bonafide reputatie dan Van der Paal. Ook dat is door de Tijd uitvoerig vermeld. Vraag mij niet de publicatiedatum want ik weet het niet meer (mijn vrouw zit om de 14 dagen achter mij aan om de oude kranten aan de ophaaldienst toe te vertrouwen). Van der Paal & Co zijn dus “out”. De reden: Landinvest barstte van de schulden en de banken hebben het signaal op rood gezet.
Misschien aan uw aandacht ontsnapt? Of was het soms “an inconvenient news-item?”
Ik heb ondertussen het artikel teruggevonden op de website van De Tijd. Het was van 18 april 2019.
https://www.tijd.be/ondernemen/vastg.../10006225.html
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 14:10   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het Belang is veel gevaarlijker voor Laurette.
De CD&V is nog altijd uitdrukkelijk tegen splitsing van de politieke partijen.
Het is juist de eenheid van die hoop geschiften aan beide zijden van de taalgrens die hen de macht verleent om alles nog tegen te werken wat hun niet zint. Want splitsen is macht kwijt spelen. Splitsen is zelfs de aanzet tot de opdeling van dit land. Splitsen is bijgevolg eigen verantwoordelijkheid voor het misbaksel Walbanië bij de PS leggen.
Zowel het Belang en de NV-A kunnen niet splitsen.
Dus ze zoeken alle twee overlopers.
Feit is wel dat de haring van de CD&V niet meer braadt in beide landsgedeelten wat de interne rompslomp binnen die partij verklaart.
Ze zoeken een uitweg en vinden deze voorlopig niet.
Zal de Witte misschien ooit gelijk krijgen met zijn voorspellingen?
De nood is hoog. Wie krijgt het gelijk naar zijn kant? De gezochte overlopers
of de anderen? Ik verschiet van niks meer.
Toen de VU op de fles ging werd de top van de partij ontvangen met open armen bij de andere partijen. Herhaling is dus mogelijk.
Koeien zonder gras breken gemakkelijk door een afspanning.
Alleszins...… . Politiek is spannend in dit landje. Ik begin spijt te krijgen dat ik er ooit ben uitgestapt.
Na jouw tweede zin in een lachkramp geschoten en niet meer verder kunnen lezen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 17:22   #147
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even uw “informatie” aanvullen Panda. Sedert ettelijke maanden reeds is Landinvest de facto overgenomen door een andere Antwerpse vatgoedontwikkaar met een veel meer bonafide reputatie dan Van der Paal. Ook dat is door de Tijd uitvoerig vermeld. Vraag mij niet de publicatiedatum want ik weet het niet meer (mijn vrouw zit om de 14 dagen achter mij aan om de oude kranten aan de ophaaldienst toe te vertrouwen). Van der Paal & Co zijn dus “out”. De reden: Landinvest barstte van de schulden en de banken hebben het signaal op rood gezet.
Misschien aan uw aandacht ontsnapt? Of was het soms “an inconvenient news-item?”
En is daardoor het jarenlange gefoefel 'verdwenen' misschien ? Moet het nu onder de mat, omdat Van der Paal op een faillissement afstevende en de boel noodgedwongen heeft verkocht ? Is de jarenlange as tussen het antwerps stadsbestuur en de Ogeo-kliek uit luik daarmee plots weg ? (en de gentse connectie via Optima real estate, waar er ook stront aan de knikker was)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 17:24   #148
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bewonder uw lenigheid. Om mijn achterste te aanschouwen moet ik van een spiegel gebruik maken...
dit draadje krijgt plots een heel hoog BemBem gehalte...
Oud 7 oktober 2019, 17:36   #149
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
dit draadje krijgt plots een heel hoog BemBem gehalte...
Mjaaa, het wordt inderdaad een beetje “pikant”.
Oud 7 oktober 2019, 17:43   #150
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
En is daardoor het jarenlange gefoefel 'verdwenen' misschien ? Moet het nu onder de mat, omdat Van der Paal op een faillissement afstevende en de boel noodgedwongen heeft verkocht ? Is de jarenlange as tussen het antwerps stadsbestuur en de Ogeo-kliek uit luik daarmee plots weg ? (en de gentse connectie via Optima real estate, waar er ook stront aan de knikker was)
Het artikel is trouwens van 26 april 2018 20:21. Iets meer dan enkele maanden geleden.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 17:44   #151
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mjaaa, het wordt inderdaad een beetje “pikant”.
Bem heeft geen jarretellen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 oktober 2019 om 17:45.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 17:58   #152
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het Belang is veel gevaarlijker voor Laurette.
De CD&V is nog altijd uitdrukkelijk tegen splitsing van de politieke partijen.
Het is juist de eenheid van die hoop geschiften aan beide zijden van de taalgrens die hen de macht verleent om alles nog tegen te werken wat hun niet zint. Want splitsen is macht kwijt spelen. Splitsen is zelfs de aanzet tot de opdeling van dit land. Splitsen is bijgevolg eigen verantwoordelijkheid voor het misbaksel Walbanië bij de PS leggen.
Zowel het Belang en de NV-A kunnen niet splitsen.
Dus ze zoeken alle twee overlopers.
Feit is wel dat de haring van de CD&V niet meer braadt in beide landsgedeelten wat de interne rompslomp binnen die partij verklaart.
Ze zoeken een uitweg en vinden deze voorlopig niet.
Zal de Witte misschien ooit gelijk krijgen met zijn voorspellingen?
De nood is hoog. Wie krijgt het gelijk naar zijn kant? De gezochte overlopers
of de anderen? Ik verschiet van niks meer.
Toen de VU op de fles ging werd de top van de partij ontvangen met open armen bij de andere partijen. Herhaling is dus mogelijk.
Koeien zonder gras breken gemakkelijk door een afspanning.
Alleszins...… . Politiek is spannend in dit landje. Ik begin spijt te krijgent dat ik er ooit ben uitgestapt.
CD&V is toch zelf ook het resultaat van een splitsing? Zowat dertig jaar geleden.
Oud 7 oktober 2019, 18:47   #153
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mooi he ! groot bakkes
Dat is zo, het is een eigenschap die ik enorm waardeer.

Maar niet in aanloop van moeilijke onderhandelingen... Nu, veel belang heeft dit allicht niet, zowel bij PS als bij N-VA weten ze maar al te goed dat het manische getwitter van Theo en de onnozele 'bruits des bottes' uitspraken van Laurette Mitraillette enkel zever is om de eigen achterban een pleziertje te gunnen. Met echt onderhandelen heeft dat geen kloten van de Schoof te maken.
Oud 7 oktober 2019, 18:56   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In het kort en zonder achtergrond, want ik ben in het uitleggen niet zo onderlegt...
In Wallonië heeft hoofdzakelijk de PS diensten, intercommunales o.a., opgericht die met het geld van de burgers maar zonder de minste controles van diezelfde burgers het vies en schoon weer uitmaken en die op die manier de vrije economie in de verdringing concureren... Aan de top allemaal vriendjes die zich een meer dan koninklijk loon toeeigenen...

En dan kwam men in het Luikse tot de ontdekking dat er een bepaalde persoon het toch wel echt te bont maakte...
Maar ze wisten de aandacht van het echte maffieuze probleem af te leiden door uit te brengen dat heel wat politieke vriendjes geld, veel geld opstreken voor zogezegde bijeenkomsten waar ze zelf nooit geweest waren; bijeenkomsten waar zij zogezegd op uitgenodigd waren om de werking van zulke half openbare, half privé instellingen te controleren...
Oké, ze streken geld op voor postjes die ze niet uitgevoerd hadden... schandalig... Maar veel schandaliger en met opzet ondergesneeuwd onder het voorgaande was en is dat die instelling, die zij voor de burgers moesten controleren, gewoonweg niet gecontroleerd werden en dat daar regelrechte in die instellingen sprake was van overdonderend machtsmisbruik...

De spilfiguur die alles deed draaien was Moreau en hij heeft zich wel moeten terugtrekken als burgemeester en trok zich zogezegd wel terug uit de PS... maar hij bleef vast zitten aan het hoofd van die instelling met een maandelijkse bezoldiging van meer dan 900 duizend euro...
Kan zijn dat dat loon ook wel wat afgeslankt werd; maar het was dan ook niet zijn allergrootste inkomstenbron...
Hij bleef zitten, men kreeg hem niet buiten, want, en daar wringt het schoentje, Moreau deed niets dat onwettelijk was, want heel die maffiatoestanden waren door de PS ingevoerd...

Oké, op de achtergrond werd er toch wat nieuwe instellingen in het leven geroepen die zogezegd een einde moesten maken aan de al te grote macht van Moreau... Die instellingen zouden in juni van dit jaar van kracht worden...

En wat is nu gebeurd??? De week voor het van kracht worden van die nieuwe controlesystemen, de week voor de vorige verkiezingen van 26 mei en in het grootste geheim heeft diezelfde Moreau verschillende van die onderdelen, dochtermaatschappijen verkocht aan het privé, vele voor slechts een symbolische euro maar wel met het overnemen van de schulden... en vreemd, hij staat opnieuw aan het hoofd van die privébedrijven...

Gisteren, vertelde mijn man, ik heb het zelf niet gehoord,
zijn intercommunales bevreesd dat veel van het geknoei van Moreau (Wallonië wil namelijk die verkopen terugschroeven) op het dak van de gemeentens zullen vallen... en dat zij zullen moeten opkomen voor contractbreuken en wat weet ik meer... Maar Moreau zit nog altijd in zijn zetel...

En dan komt Panda hier af met zijn zogenaamd degelijk onderzoek... een degelijk onderzoek dat enkel en vooral wou aantonen dat de NVa erin betrokken zou zijn...
Weet je, ik denk dat het hoog tijd is dat de NVa zich overal, de smerigste feiten het eerste, inkoopt in la Belgique en eindelijk zullen we dan op de hoogte komen van al het geschoemel van het merk la Belgique...

Voila zie ! De grote francofonie dicteert ons Marie wat ze moet komen vertellen !

Nu, ons Marie krijgt dan wel duidelijke consignes van de grote francofonie maar ze loopt wel wat achter op de realiteit : de door haar beschreven transacties zijn momenteel in Wallonië het voorwerp van een heuse controverse waarbij zelfs de geldschieter van Moreau zijn poulain aan het laten vallen is.
Zoiets weet je natuurlijk altijd als je het gedegen onderzoek van enkele journalisten in de kwaliteitspers volgt, en niet enkel aan de keukentafel je licht gaat opsteken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 oktober 2019 om 18:56.
Oud 7 oktober 2019, 19:48   #155
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila zie ! De grote francofonie dicteert ons Marie wat ze moet komen vertellen !

Nu, ons Marie krijgt dan wel duidelijke consignes van de grote francofonie maar ze loopt wel wat achter op de realiteit : de door haar beschreven transacties zijn momenteel in Wallonië het voorwerp van een heuse controverse waarbij zelfs de geldschieter van Moreau zijn poulain aan het laten vallen is.
Zoiets weet je natuurlijk altijd als je het gedegen onderzoek van enkele journalisten in de kwaliteitspers volgt, en niet enkel aan de keukentafel je licht gaat opsteken.
Allé, dat komt weer hoog van de toren blazen... Moreau hadden ze al moeten kaltstellen bij het begin en niet nu nadat hij het nog zoveel erger gemaakt heeft... en de belastingbetaler zal het geweten hebben, zelfs als Di Rupo nu alles teruggedraaid zou hebben... Denk je nu echt dat die kopers dat zo maar gaan aanvaarden en niet naar het gerecht gaan gaan om compensaties te krijgen... En zelfs op TV deze avond kwamen ze zeggen... Zelfs als ze Moreau buiten krijgen zal dat alleen zijn met een reuzegrote gouden handdruk... en dat werd allemaal heel legaal op voorhand vastgelegd...
Di Ruppo die zich nu voordoet als de held... waar is de tijd dat het gedaan moest zijn met de parvenu's... als jarenlange president van de PS is hij meer dan meeverantwoordelijk voor al dat geknoei daar in Luik, maar hij keek liever de andere kant op...

Maar ja, ze moeten het Waalse publiek vooral kalmeren, want de hele politieke bende komt er maar heel bekaaid vanaf en in feiten zouden ze nu allemaal hun ontslag mogen aanbieden...

En dan maar vanuit de hoogte doen omdat hij dossierkennis heeft (en natuurlijk dan alleen maar van de totaal gecorrumpeerde media) en de puntjes op bepaalde i's kan zetten, iets dat ik wel mankeer, maar er ook niets wil aan doen omdat het zuiver tijdverlies is met als enig doel de mensen braaf bezig te houden zodat ze het nalaten om de echte vragen te stellen...
Oud 7 oktober 2019, 20:23   #156
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik probeer mij daar liefst zo weinig mogelijk van voor te stellen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 20:46   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
PS klotewijf Onckellinks gaat mee onderhandelen federaal en daar hoort natuurlijk een interview bij waarin forse uitspraken niet geschuwd worden:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rden~acc055ae/

De Walen moeten ten slotte de indruk krijgen dat hun vel duur verkocht zal worden door de PS...
hln...
Sensatie troef !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 21:06   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De mensen zouden wel eens wat beter kunnen gaan nagaan wat de huidige politiekers hier in dit land allemaal voor maffieuze praktijken erop nahouden...
Inderdaad !

Citaat:
De grootste schandalen van de PS: van André Cools tot Charleroi en Publifin.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...DmEIijSzsUh2Lg
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 07:05   #159
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met echt onderhandelen heeft dat geen kloten van de Schoof te maken.
Absoluut. Het is gewoon de show die ze nu eenmaal moeten geven om te doen alsof ze aan hun achterban denken
Oud 8 oktober 2019, 07:05   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Meertouwen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be