Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2019, 19:21   #141
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa heeft eerst een jaar praten nodig om tot actie over te gaan.
Zeer snel hebben de Koerden de hulp van Assad ingeroepen en nu voert Syrië samen met de Koerden
de oorlog tegen Turkije.
Voor de Koeren is dit nog de beste oplossing.

Syrische staatsmedia meldden dat de troepenverplaatsing van het leger bedoeld is om de confrontatie aan te gaan met het oprukkende Turkse leger. De Koerden zeggen op deze manier een etnische zuivering te willen voorkomen.[/i]

https://www.topics.nl/leger-syrie-ga...text=brand/ad/
Het is meer dan logies Dat Assad Syrische leger hun land verdedigen en zijn “Syrische burgers” tegen de agressieve moslimbroeder sultan Erdogan die vooral op zoek is naar Olie rijke gronden om te Klemen ….. Middellandse zee grond gebied Grieks Cyprus, Syrië en Irak ( waar ze ook Koerden Grond/terrein bezetten als uitvalbasis…..).

De Vriend VS is duidelijk een Utopie! De VS heeft ook hier overeenkomsten verbroken, en de koerden laten stikken. Wat ze onder demagoog Trump stelsel matig doen.Al is het Simplisties alleen Trump aan te duiden... de rest in de VS doet mee!!!!

Om te overleven vroegen ze dan maar hulp aan Assad die tenslotte Syriër is!

De Koerden willen op deze manier een etnische zuivering voorkomen.
Assad en zijn regime heeft bovendien ( voor de oorlog toestanden in zijn land) in het verleden nooit christenen, koerden of anders denkende het leven onmogelijk gemaakt of hen systematisch opgejaagd of vermoord.

Wat de agressieve extreme moslimbroeder sultan Erdogan met de Turkse Koerden wel deed, ganse families opjagen, hun inkomen vernietigen of hun gronden en bedrijven inpikken en overleveren aan de Vriendjes van extreme moslimbroeder sultan Erdogan , hen opsluiten en zelfs vermoorden, de bewijzen vernietigen door ganse steden te vernietigen in Turks Koeren gebied is al decennia aan de gang.

Dat er dan verzet kwam van de Turkse Koeren om te overleven lijkt nogal logies, alleen werden de koerden nooit door de wereld gesteund toen ze schreeuwden om hulp. In tegendeel ze werden door de giftige preken van Turkije van bij de geboorte “getatoeëerd” als terroristen! En de wereld stond er bij en keek er naar!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 oktober 2019 om 19:23.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 19:27   #142
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het is meer dan logies Dat Assad Syrische leger hun land verdedigen en zijn “Syrische burgers” tegen de agressieve moslimbroeder sultan Erdogan die vooral op zoek is naar Olie rijke gronden om te Klemen ….. Middellandse zee grond gebied Grieks Cyprus, Syrië en Irak ( waar ze ook Koerden Grond/terrein bezetten als uitvalbasis…..).

De Vriend VS is duidelijk een Utopie! De VS heeft ook hier overeenkomsten verbroken, en de koerden laten stikken. Wat ze onder demagoog Trump stelsel matig doen.Al is het Simplisties alleen Trump aan te duiden... de rest in de VS doet mee!!!!

Om te overleven vroegen ze dan maar hulp aan Assad die tenslotte Syriër is!

De Koerden willen op deze manier een etnische zuivering voorkomen.
Assad en zijn regime heeft bovendien ( voor de oorlog toestanden in zijn land) in het verleden nooit christenen, koerden of anders denkende het leven onmogelijk gemaakt of hen systematisch opgejaagd of vermoord.

Wat de agressieve extreme moslimbroeder sultan Erdogan met de Turkse Koerden wel deed, ganse families opjagen, hun inkomen vernietigen of hun gronden en bedrijven inpikken en overleveren aan de Vriendjes van extreme moslimbroeder sultan Erdogan , hen opsluiten en zelfs vermoorden, de bewijzen vernietigen door ganse steden te vernietigen in Turks Koeren gebied is al decennia aan de gang.

Dat er dan verzet kwam van de Turkse Koeren om te overleven lijkt nogal logies, alleen werden de koerden nooit door de wereld gesteund toen ze schreeuwden om hulp. In tegendeel ze werden door de giftige preken van Turkije van bij de geboorte “getatoeëerd” als terroristen! En de wereld stond er bij en keek er naar!
Assad stuurt enkel en alleen maar zijn troepen omdat hij de steun van Poetin heeft gekregen. Voor de rest heeft de familie Assad 60.000 mensen vermoord in hun gevangenissen omdat ze er een andere mening op nahielden, namelijk meer democratie. En in die 60.000 zit geen enkele IS-terrorist.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 19:39   #143
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, jij noemt de Europese Commissie links. Dat is dijenkletsen.
Mit Lederhosen sogar!

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 oktober 2019 om 19:47.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 19:46   #144
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De EU heeft dan ook geen enkele ervaring in het leiden van een oorlog. Enkel in het geven van beperkte steun aan Amerika. Zelfs de Balkanoorlog kon de EU niet beeindigen zonder Amerikaanse steun. Cameron en Sarkozy begonnen de campagne tegen Libie maar weerom de Amerikanen moesten het afmaken.

Als Europa ooit in een grootschalige oorlog betrokken raakt kunnen we enkel hopen dat de juiste mensen zullen opstaan.
Oud 14 oktober 2019, 19:48   #145
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Assad stuurt enkel en alleen maar zijn troepen omdat hij de steun van Poetin heeft gekregen. Voor de rest heeft de familie Assad 60.000 mensen vermoord in hun gevangenissen omdat ze er een andere mening op nahielden, namelijk meer democratie. En in die 60.000 zit geen enkele IS-terrorist.
Kan zijn maar dat doen alle landen met islam achtergrond al 1400 jaar!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 14 oktober 2019, 19:49   #146
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mit Lederhosen sogar!

Die in het midden is een Ariër. De twee anderen zijn vuile Linkse undercover agenten.
Oud 14 oktober 2019, 19:51   #147
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die in het midden is een Ariër. De twee anderen zijn vuile Linkse undercover agenten.
Neen, dat zijn rechtsen die zich als linkse overheidstietzuiger hebben vermomd.
Oud 14 oktober 2019, 19:52   #148
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar dat doen alle landen met islam achtergrond al 1400 jaar!
Assad is een Aleviet. In Syrië hebben die 60.000 doden op conto van de familie Assad niets met de Islam te maken. Wel met het gedrag van een dictator, die jij verdedigt.
Oud 14 oktober 2019, 19:55   #149
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Als Europa ooit in een grootschalige oorlog betrokken raakt kunnen we enkel hopen dat de juiste mensen zullen opstaan.
De juiste mensen in de EU zullen alleen opstaan als aan hun portemonnee geraakt word, dan pas zal hun wekker afgaan!. Zolang slapen ze liever rustig verder. Laten ze het theater gedijen, pers maar reutelen en het gepeupel kibbelen.
Zelfs onze "Brave" Boudewijn was niet bang om Moïse Kapenda Tshombe te laten vermoorden toen die Congo wou los rukken van België!

Dus opnieuw....
Oud 14 oktober 2019, 20:06   #150
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Assad is een Aleviet. In Syrië hebben die 60.000 doden op conto van de familie Assad niets met de Islam te maken. Wel met het gedrag van een dictator, die jij verdedigt.
Ik verdedig niets... feit is dat onder gans het gebied dat ooit Ottomaans was men al 1400 met haat en wraak elkaar uitmoord hoofdzakelijk door met hun bloeddorstig boekje te wuiven om zo hun bloede handen te wassen in onschuld.

Ik verdedig democratie, diplomatiek onderhandelen geen enkele repressie zelfs niet deze dat de Spaanse regering nu toepast op Catalanen!
Noord Ierland is en voorbeeld dat na jaren van haat en Wraak vrede kan....vrees echter dat via opgedrongen Brexit de kans op bloedvergieten ook daar weer toe neemt! Want jarenlange onderdrukking vergeet men niet snel!
Oud 14 oktober 2019, 20:08   #151
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik verdedig niets... feit is dat onder gans het gebied dat ooit Ottomaans was men al 1400 met haat en wraak elkaar uitmoord hoofdzakelijk door met hun bloeddorstig boekje te wuiven om zo hun bloede handen te wassen in onschuld.

Ik verdedig democratie, diplomatiek onderhandelen geen enkele repressie zelfs niet deze dat de Spaanse regering nu toepast op Catalanen!
Noord Ierland is en voorbeeld dat na jaren van haat en Wraak vrede kan....vrees echter dat via opgedrongen Brexit de kans op bloedvergieten ook daar weer toe neemt! Want jarenlange onderdrukking vergeet men niet snel!
Assad heeft geen boekje nodig om mensen uit te moorden. 60.000 moorden zonder boekje.
Oud 14 oktober 2019, 20:23   #152
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De juiste mensen in de EU zullen alleen opstaan als aan hun portemonnee geraakt word, dan pas zal hun wekker afgaan!.
Natuurlijk zullen ze dat. Oorlog en vrede bepalen wie in de geschiedenisboekjes zal verschijnen. Zonder WO II zou Petain nog steeds een held uit WO I zijn geweest, zou Neville Chamberlain niet de geschiedenis zijn ingegaan als mossel en Josip Bros Tito zou allicht een nobele onbekende zijn gebleven. Sommigen, zoals Churchill, gaan zich onderscheiden en anderen, zoals Vidkun Quisling, zullen gebrandmerkt worden.
Oud 14 oktober 2019, 20:35   #153
cato

Standaard

Citaat:
De EU heeft dan ook geen enkele ervaring in het leiden van een oorlog. Enkel in het geven van beperkte steun aan Amerika. Zelfs de Balkanoorlog kon de EU niet beeindigen zonder Amerikaanse steun. Cameron en Sarkozy begonnen de campagne tegen Libie maar weerom de Amerikanen moesten het afmaken.

Europa mag en moet geen oorlog voeren buiten haar grensgebied.
Ze kan alleen met sancties druk uitoefenen op oorlogvoerende buren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 21:47   #154
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Op Dailymail is een filmpje verschenen van Turkse soldaten die rustig met IS'ers staan te keuvelen.
En Rudi Vrankx vangt hun vrouwen en kinderen daar wel op als ze vluchten zodat ze veilig in België geraken......
Oud 14 oktober 2019, 21:52   #155
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Bij de Koerden hebben vrouwen gelijke rechten.
Wat nog altijd niet wil zeggen dat ze geen 100 jaar achter staan.
Oud 14 oktober 2019, 21:55   #156
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij toevallig een islamitische dictator/leider/president die géén x-doden op z'n conto heeft ?
Oud 14 oktober 2019, 22:01   #157
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ken jij toevallig een islamitische dictator/leider/president die géén x-doden op z'n conto heeft ?
Ken jij toevallig een Amerikaanse/leider/president die géén x-doden op z'n conto heeft ?

Ken jij toevallig een Russische/leider/president die géén x-doden op z'n conto heeft ?

Of Engelse, of Franse, of Duitse, ....

Laatst gewijzigd door kojak : 14 oktober 2019 om 22:02.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 22:04   #158
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Te veel landen en partijen in Europa willen hun belangen niet schaden door een handelsboycot tegen Turkije.
Te veel landen in Europa willen geen sterke defensie om vechtende buren tot de orde te roepen.
Te veel landen en partijen in Europa zijn het niet eens over de grens bewaking en de opvangt van vluchtelingen.
Ook België doet hier aan mee en is niet beter dan de anderen.
Alleen een sterk Europa economisch , militair en politiek , kan de de problemen bij de buren binnen de perken houden.
We kunnen niet meer rekenen op de VS , maar zullen het zelf moeten doen.
Laat ons eerst onze problmen oplossen en onze grenzen verdedigen ook tegen wat er nu allemaal op ons afkomt.
Wat de buren als je ze al buren kunt noemen uitsteken dat is hun zaak zolang het geen bedreiging voor ons is..
De Amerikanen gingen het in Irak ook eens oplossen en gans het Midden Oosten staat ondertussen op zijn kop.
Oud 14 oktober 2019, 22:10   #159
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeer snel hebben de Koerden de hulp van Assad ingeroepen en nu voert Syrië samen met de Koerden
de oorlog tegen Turkije.
Voor de Koeren is dit nog de beste oplossing.

Citaat Topics:
Na geheim overleg op een Russische legerbasis hebben de door de Koerden geleide Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF) en het Syrische regeringsleger besloten de krachten te bundelen. Langs de gehele grens met Turkije gaan de troepen van Assad de Koerden ondersteunen.

Zondagavond werd meteen een begin gemaakt met de uitvoering van het akkoord. Syrische troepen trokken naar het noorden en nestelden zich onder meer in de stad Manbij, die door de Koerden gecontroleerd wordt. Naar verwachting volgen andere steden snel. Ook de stad Kobani, die door de Koerden na een felle strijd werd veroverd op IS, gaat naar het Syrische leger.

Syrische staatsmedia meldden dat de troepenverplaatsing van het leger bedoeld is om de confrontatie aan te gaan met het oprukkende Turkse leger. De Koerden zeggen op deze manier een etnische zuivering te willen voorkomen.

https://www.topics.nl/leger-syrie-ga...text=brand/ad/
Ik had de indruk dat Erdogan nogal groen uitsloeg als hij vertelde dat hij lid van de Navo was en wij moesten helpen .....
Hij zou zich wel eens lelijk vergaloppeerd kunnen hebben daar in Koerdistan.
Oud 14 oktober 2019, 22:14   #160
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Daar zal ik niet op rekenen want die zijn er niet en als ik de kans nog krijg maken dat ik ver weg ben dan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be