![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Persoonlijk maak ik gebruik van een Electromotor voor mijn Rib, krijg ik regelmatige de kans om een EV te testen dankzij mijn dochter en schoonzoon, heb zelf lang aan de haven van Antwerpen gewerkt, waar regelmatige Baan en andere EV's toekomen en waar elektrische hijstoestellen gebruikt worden. Heb dus een klein beetje persoonlijke ervaring met elektrische voertuigen, geen boekjes kennis. Als technicus heb ik ook nog eens ervaring met de benodigde infrastuctuur en de problemen daarrond. Welke eigen ervaring heb jij eigenlijk met elektrische voertuigen? Of komt al je ervaring zuiver uit de boekjes? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Electromotoren en sturing waren daar natuurlijk ook inbegrepen. Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat je andere zaken met oogkleppen bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele, er zijn enkele belangrijke zaken waar jij totaal geen rekening mee houd.
En die zaken hebben weinig te maken met het type voertuig tijdens het gebruik, maar de beschikbaarheid en mogelijkheid om een type voertuig gebruiksklaar te houden. En ik heb je dat al verschillende malen proberen uit te leggen. In Noorwegen ondervinden ze vandaag zaken die al meer dan 50 jaar geweten zijn door technici. Als je onze maatschappij mobiel wil houden met enkel elektriciteit, moet je onze maatschappij volledig hervormen. Niet alleen de mentalitiet, maar ook de infrastructuur moet dan volledig anders. Je mag dan beginnen met te zorgen dat er aan elke parkeerplaats een oplaadpaal staat. Je mag dan gaan zorgen dat elke oplaadpaal zijn eigen zekering heeft in de zekeringskast. Daarna mag je nog eens gaan zorgen dat elk stroomkring zijn eigen zekering heeft. Enkel de kosten voor die zaken zijn maatschappelijk niet te verantwoorden of te dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Noorwegen hebben ze nu al wat ervaring.
Het steekt hun dik tegen alvast. Er zijn daar wel superchargers maar het land is zo uitgestrekt dat je er een uur nodig voor hebt om er een te vinden. Thuisladen dus. Een ganse nacht opladen geeft circa 100 km bereik aan. Dat is nipt om aan de supercharge mee te geraken. Geen sprintje onderweg of je haalt ze niet. Maar er zijn daar voordelen in Noorwegen. Geen taks en gratis op de veerboten met een EV. En daar zijn veel veerboten. Alleen al daarom hebben ze een EV. Maar toch kieperen ze die EV liever in de zee mocht het kunnen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 november 2019 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Behalve dat ze sneller EVs verkopen dat er openbare en private laadpalen bijkomen. Tesla heeft dat probleem niet door hun groot rijbereik en superchargers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben in het verleden daar overal parkeermeters gezet. Zou hier en daar een laadpaal een probleem kunnen zijn in 2025? Is er geen 230 V straatverlichting in de steden die daar ligt voor piet snot bij moderne ledverlichting die veel minder vermogen nodig heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 16:21. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
...en het kapitaal laten rijden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de straten van die oude stadsdelen kan je dus niet parkeren, als je er al doorgeraakt met een auto. Thuis opladen mag je dus vergeten, je moet dus naar een openbare parking. Maar geen probleem, je kan op het bedrijf ook opladen. Wel onder voorwaarden dat je niet als contractor werkt, want de parkings met oplaadpunt zijn voorbehouden voor eigen personeel. Dus opladen aan een publiekelijke oplaadpunt. Als er al 1 vrij is en dan mag je na de oplaadperiode je voertuig nog eens gaan verzetten of je kan een deftige boete krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben immers geen EV aan de laadkabel hangen die het stroomnet gaat stabiliseren, of overdag (op werk) als oplaadbuffer dient voor wind- en zonne-pieken. wat leesplezier voor de nabije toekomst: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 16:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij schrijft dat. Fake berichten posten zoals gewoonte.
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor.
Hierdoor rijden er daar veel ; Stimuleringsmaatregelen Noorwegen In Noorwegen is het wel erg aantrekkelijk om een elektrische auto te kopen. Je hoeft nergens tol of parkeergeld te betalen en je mag ook gratis gebruik maken van laadpalen. Je hebt ook geen last meer van files, want je mag onbeperkt met je elektrische auto op de busstroken rijden. Ideaal, toch? Maar het echte grote voordeel ligt bij de aanschaf. In dit Scandinavische land profiteer je van de vrijstelling van BTW en van autobelastingen, die in Noorwegen hoog kunnen oplopen. Deze maatregelen zijn zo succesvol, dat er inmiddels 32.000 elektrische auto’s rondrijden. In Noorwegen rijden wereldwijd gezien de meeste EV’s rond, en deze trend lijkt nog wel even aan te houden. De stimuleringsmaatregelen duren nog tot 2017 of totdat er 50.000 stuks rondrijden. In dit huidige tempo wordt dit aantal begin volgend jaar al bereikt. Alleen in 2014 is dertien procent van de nieuw gekochte auto’s in Noorwegen elektrisch. Klagen over elektrische auto Of de overheid kan wachten tot het aantal van 50.000 stuks is bereikt is nog onduidelijk. Hoewel ze de uitstoot van broeikasgassen door het verkeer op deze manier proberen te verminderen -tien procent van de totale uitstoot van het land wordt veroorzaakt door het verkeer – zorgen de elektrische auto’s wel steeds meer voor problemen. Ondertussen klagen veel buschauffeurs over het oponthoud op ‘hun’ stroken, waardoor de reistijd van passagiers vertraagd. In de spits zou 85 procent van de voertuigen op de busstroken bestaan uit elektrische auto’s. Een groot probleem. Maar nog niet de grootste. De vrijstelling van belastingen hakt er flink in bij de overheid. De schatkist zou al 500 miljoen euro zijn misgelopen. De overheid wordt gedwongen om hun beleid te herzien, aangezien de maatregelen voor de overheid erg duur worden. Minder belastingvoordeel? De Noorse overheid benadrukt dat de fiscale voordelen niet verdwijnen, aangezien bijna de helft van de bezitters een EV kochten om geld te besparen. Zouden de fiscale voordelen verwijden, dan is de kans dat de markt voor elektrische auto’s ineenstort. Dan wordt het wel erg lastig voor Noorwegen om aan de strengere milieueisen te voldoen. De kans is wel groot dat het belastingvoordeel naar beneden wordt bijgesteld. En dat voordeel is de enige reden dat ze er eentje kopen. Op busstrokjes rijden. Geen parkeermeters betalen. Gratis op de boot. Etc... Maar van de wagen houden ze niet.
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als elektronicus, zou je moeten weten dat je elke stroomkring moet afzekeren ook al hebben de aangesloten installaties een eigen zekeringsysteem. Je zou moeten weten dat je geen stekeraansluitingen mag op een verlichtingskring mag hebben. Je zou moeten weten dat de oude parkeermeters mechanische toestellen waren. Basiskennis elektriciteit. En heb nooit in de olieïndustrie gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt weldegelijk. Maar de Noren zijn niet te vreden met de prijs aan levenscomfort dat ze daarvoor moeten inboeten. En dat zijn twee totaal andere zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.voordewereldvanmorgen.nl...ische-autos-op Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat is uw bedoeling eigenlijk? Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 16:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ganse delen van de wereld zijn ze evenzeer ongelofelijk tevreden met hun zware 4x4 3.0 liter pick-up trucks Voor U lijkt gans de wereld alleen maar te bestaan uit een paar miljoen Noren terwijl in gans de wereld de dikke diesels als broodjes de deur uitvliegen De Ford F 150 pick -up was tot verleden jaar de meest verkochte auto ter wereld.....dat beest is zowat in alles het tegengestelde van een EV Als morgen de Noren niet meer kunnen genieten van dezelfde fiscale voordelen als nu op een EV kopen er nog geen 10 % nog een EV maar ook een Chevrolet Edorado. Begin eens over de situatie in de USA de grootste automarkt ter wereld ....hoe ver staat het daar met de EV ? Al eens zo een RAM van dichtbij bekeken ? https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...e-staten-2018/ In de top 10 niks elektrisch integendeel alleen mastodonten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2019 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg nergens dat EV's slecht zijn, ik zeg enkel dat ze geen wonderoplossingen zijn en dat ze andere problemen met zich meebrengen. Ik zeg enkel dat EV's opgeladen met stroom opgewekt door middel van fossiele brandstoffen, geen verbetering zijn voor het klimaat, wel voor de directe leefomgeving. Jou Skoda benzine is zelfs beter voor het klimaat dan een EV, onder voorwaarden dat je Skoda word getankt met 100% bio-brandstof. Voor de leefomgeving moet zelfs dan je Skoda het afleggen tegen een Tesla. Maar als je dan eens even gaat kijken naar de stad Brugge. Dan stel je een heel groot probleem vast. De mensen kunnen niet voor hun deur, parkeren, ze hebben geen mogelijkheid voor een oprit en geen mogelijkheid voor zonnepanelen om hun EV op te landen. Zij zijn dus afhankelijk van de infrastuctuur die door de overheid terbeschikking word gesteld. En die infrastructuur aanleggen kost miljoenen, zo niet miljarden. En ik wil daar niet voor opdraaien. |
|
![]() |
![]() |