![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de verfransing van België een feit? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de mand,dat gaat pijn doen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, zo kan het ons allemaal eens overkomen. Maar volgende keer beter, is een goed devies.
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() neen, neen, voor onze linkse anti-Vlaamse elite zijn dat de Vlamingen van de toekomst... Eindelijk verlost van de echte stoute autochtonen, die denken dat ze het recht hebben om een volk te zijn... Voor wat nemen die bekrompen vrijdenkers zich wel???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die in Vlaanderen komt wonen is Vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer jullie eigen Vlaamse geschiedenis eens eerst voor je dingen post. https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams..._Walloni%C3%AB Dan zal je er misschien achter komen dat in sommige Franstalige gebieden meer dan 10% van de inwoners Nederlands sprak en Vlamingen zijn. Dat er naar schatting zo’n 451.825 (2018) Italo-Belgen in België, vooral in de mijnstreken wonen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Italia...in_Belgi%C3%AB Citaat:
Citaat:
En ja, kijk maar goed. Antwerpen waar de N-VA en het VB het sterkste staan heeft meer dan 40% allochtone inwoners. Je zou haast gaan denken dat het de allochtoenen zijn die stemmen voor die partijen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je zulke zaken echt meent, flirt je met het Blok uitschot dat beweert dat bv Zuhal Demir geen Vlaamse is omdat ze ook andere roots heeft.
Iedereen die hier komt wonen is Vlaming. Ook als hij waalse roots heeft, ook als zij koerdische roots heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als je in Vlaanderen geboren bent, er opgegroeit bent, maar geen woord Nederlands spreken en weigeren op snert te eten, maakt dat je geen Vlaming bent. Al 4 generaties hier geboren zijn, maar nog steeds je kinderen een tweede nationaliteit geven, maakt dat je geen Vlaming bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van waar haal jij dat ik Nederlands zou haten ? De feiten zijn wat ze zijn. I don't like them anymore than you do. Toen er amper 5 zenders waren met Nederlandstalige TV keek ik nog naar Nederlandse TV. De generaties na mij niet meer. Kijk naar het succes van de Luizenmoeder. Het haalt hier in Vlaanderen Nederlandse versie niet eens de top 20 terwijl het in Nederland op een nummer 1 plaats scoorde ( uitgesteld kijken). Wegens groot succes is er een VTM versie van gemaakt met Vlaamse acteurs. De Vlamingen verstonden geen jota van de originele versie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2019 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 november 2019 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf de opkomst van de VTM heeft de BRT het niveau van Veronica en Tros overklast en de Vlaamse kijkers bleven weg van de Nederlandse TV.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2019 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik baseer me op de kijkcijfers. Dat deze anti-Vlaams zouden gepercipieerd worden door jou is voor mij een ongemakkelijke gegeven. Waarop baseer jij je denkbeeld ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Dat is duidelijk genoeg!
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 november 2019 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betreur het beeld dat jij hebt van mijn activiteiten hier op dit forum. Kan jij één voorbeeld geven waar ik actief "Nederlandstaligen" zou provoceren ?
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wishful thinking? En dan gaat het nog niet alleen om diegenen die het Frans hoog in het vaandel weten te dragen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 november 2019 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Iedereen die hier komt wonen is Vlaming". Neen, iedereen die hier komt wonen en zich als Vlaming identificeert, is Vlaming. Die Syrische vluchteling die hier terechtkomt, beschouwt zich hoogstwaarschijnlijk niet als Vlaming. En een Turk van de derde generatie kan zich gerust boven alles als Turk zien. Het gaat om de identificatie met een bepaalde cultuurgemeenschap, iets wat meestal gepaard gaat met assimilatie.
|
![]() |
![]() |