![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik heb mijn post ondertussen even aangepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is toch werkelijk godgeklaagd zoals de grote filosoof JP Van Rossem zou zeggen.
Die Vlaams nationalisten weten zelfs niks van Bruegel! Zo achterlijk dom)))) Bruegel was trouwens een Brabander. Rubens een Duitser of een Brabander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat de regering zeer gerust per kunstrichting en per subsidie aan zus of aan zo, mag uitrekenen en publiek maken hoeveel percent de genieter betaalt, en hoeveel de belastingbetaler.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/de-krant/320-000-...film~af6c6d68/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De subsidies worden niet volledige afgeschaft, Duck.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ging het geld dan ineens naar toe??? Dikke Trol??? Hewel naar bijkomende onaanvaarbare uitgaven voor de francofonie en voor de immigratie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar de Vlamingen weten wat kunst is; en als ik hen hoor, betwijfel ik of zij het weten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat, factureten? Is dat de linksche manier om prestaties aan te rekenen waarbij er iets gedaan wordt ter hoogte van de reet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Nog een beetje subsidies toegekend aan N-VA coryfee Jan Verheyen: 590.000 € toegekend in juni 2019 voor zijn project Red Sandra.
https://fr.slideshare.net/thierrydeb...ro-van-het-vaf |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kom er maar eens uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunst zou zo goed als mogelijk onafhankelijk moeten kunnen blijven van commerciële of ideologische invloeden buitenaf. Dat maakt de financiering natuurlijk altijd wat problematisch. Kunstenaars zelf zouden hier iets aan kunnen doen. Ik denk aan Andy Warhol, die zelf veel bekendheid en populariteit verwierf, en met zijn inkomsten zijn "factory" oprichtte waar een heel pak kunstenaars konden experimenteren en hun ding doen, hetgeen leidde tot dingen die waarschijnlijk alleen de kunstenaar zelf boeide. (Een film als Sleeper bijvoorbeeld) of andere die in de kunstgeschiedenis zullen blijven als meesterwerken. (Velvet Underground) Het was trouwens ook een haven voor allerhande rare kwieten, hetgeen ik ook een nuttige investering vind.
Er zijn heel wat superrijke "kunstenaars" die Warhol's voorbeeld zouden kunnen volgen en zo andere kunstenaars in alle vrijheid hun ding laten doen. Wat doet een Banksy bijvoorbeeld eigenlijk ? Geen idee, maar volgens mij heeft die genoeg financiële middelen om heel wat kunstenaars te steunen. Overigens vind ik dat een maatschappij ook wel kunst moet faciliteren, maar ik denk dan voornamelijk aan het opzetten van culturele centra, theatergebouwen en dergelijke. Of de organisatie van bepaalde festivals die gratis zijn om het publiek kennis te laten maken met minder bekende kunstvormen, als dans. Ook subsidies voor kunstenaarsopleiding zou de staat kunnen mee financieren. Het subsidiëren van 1 bepaalde kunstenaar of ensemble is misschien minder haar taak. Eventueel een jaarlijkse prijs, zoals de Elizabeth wedstrijd.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We schaffen de subsidies ook (nog niet) helemaal af hé. En de regering bepaald hoeveel euro's er naar het culturele gaan, anderen beslissen over de toewijzing ervan. |
|
![]() |
![]() |