![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Vandaag weer drie betogers doodgeschoten door de politie in El Alto. Het is elke dag van dat. Morales bewees dat het anders kan nochtans. Maar ja, Morales was een 'dictator' en nu zijn het 'democraten' die de macht hebben als je de pers dient te geloven. Het nieuws van deze laatste doden werd zelfs verbannen naar de sectie economie door de Boliviaanse pers zoals El Deber. Moest het onder Morales gebeurd zijn zou het voorpagina nieuws zijn om het dictator discours wat kracht bij te zetten.
Laatst gewijzigd door Bach : 19 november 2019 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloofwaardigheid van zichzelf herleid tot zero.
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Tienanmen was ook een "noodzakelijk kwaad". En dan maar verontwaardigd doen als hun rode broeders in Z-Amerika vd wapenstok krijgen. Hasta la victoria siempre zeker en "no pasaran".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je kunt niet beweren dat het hooggerechtshof vol Morales aanhangers zit, dat argument is nu ontkracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het. Ik denk niet dat alle verwezenlijkingen van Morales zomaar ongedaan kunnen gemaakt worden. En de mobilisatie van de boeren, die kunnen ze niet meer terugdraaien. Alleen met veel geweld en repressie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een propaganda tool waar het Westen ook graag gebruikt van maken. Meer zelfs die de Russen geleerd hebben van het Westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Hong Kong is er bij mijn weten nog geen enkele dode gevallen, in Bolivia al tientallen. Toch krijgt Hong Kong meer aandacht in de westerse pers dan Bolivia. Ze moeten er wel iets over zeggen want anders zullen mensen die ook naar RT en zo kijken merken dat er iets niet klopt. (bad, bad Russians) Maar verbannen naar ergens een rubriekje achteraan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, Morales had beter veel harder geweest, hij hield zich aan de mensenrechten, democratie en vrijheid van meningsuiting, in tegenstelling tot zijn tegenstanders. Toch zijn er weinigen in het Westen die het nu voor hem opnemen, of het bloedbad veroordelen. Dus, de conclusie, niets aantrekken van westerse kritiek, en de zogenaamde oppositie een koekje van eigen deeg geven, zoals nu gebeurt in bvb. Nicaragua. Zoals de Chinezen en de Russen daar nooit een jota van aangetrokken hebben. Nu in Hong Kong zie je dat China en de regering van Hong Kong hun geduld met de zogenaamde betogers aan het verliezen zijn. Democratie, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, dat zijn handige woorden om de tegenstanders in een slecht daglicht te plaatsen, maar eenmaal "de juiste" aan de macht zijn, hoor je daar niets meer van. Wat nu gebeurt in Bolivia (maar bvb. ook de legitimatie van de nederzettingen in de bezette gebieden door de VS, of het feit dat ze weer volop zaken doen met de persoon die journalisten in stukken snijdt in ambassades) bewijst dat eens te meer. Laatst gewijzigd door tomm : 20 november 2019 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Er is nu een (sociale) media campagne bezig om de Bolivianen warm te maken voor een terugkeer van VS militairen in de straten van Bolivia onder het mom van de strijd tegen de drugs, maar in feite om de fascistische coup te steunen. Hoe vernederend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Ik keur daar ook politiegeweld af. Maar tevens keur ik af de eenzijdigheid waarmee de westerse pers bericht over Hong Kong en de evidente kleuren revolutie component die in de protesten aanwezig is. Protesten die op zich legitiem zijn maar geostrategisch misbruikt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Op sociale media grotendeels onderdrukt. Ik krijg berichten van een virulente EVO haatgroep vol fake news op facebook. Ontkracht een van berichten met feiten.en nu kan ik er niet meer posten maar ik kan ook niet verhinderen dat ik de berichten van die groep blijf krijgen. Anderzijds klagen pro Morales mensen er over dat hun berichten niet of zeer beperkt opduiken in de feed.
Bijna alle Boliviaanse media zijn in handen van de oppositie verder. Het gevolg van persvrijheid daar waar je geld nodig hebt om überhaupt een krant of tv kanaal te kunnen bezitten. De media zijn de stem van de elite in feite. Persvrijheid op zijn westers in feite. Een illusie. De objectiefste berichten komen van buitenlandse journalisten (Argentinië bv). Die worden zelfs het land uitgezet. Maar hey...daar gaan de faacime fans en de westerse MSM niet veel spel van maken. Men mag zelfs ongestraft tot klopjacht op journalisten aanzetten. Als het erop aankomt merk je hoe 'vrij' de pers eigenlijk is. Vrijer onder 'dictator' Morales dan nu. Het is Orwell 180 graden realiteit. Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2019 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Zelfs anti Morales buurlanden beginnen zich zorgen te maken over de gevolgen van het geweld dat de fascisten in Bolivia gebruiken en het totale gebrek aan respect voor instituties of wetten. MSM krant uit Peru beseft dat het geen democraten zijn die de macht hebben overgenomen. Maar dat waren ze ook niet in Brazilië en toch krijgen ze steun vanuit de VS.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |