![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want Brussel is heel erg Nederlandstalig
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je stopt ze nu ook niet, van geen kanten. Integendeel, de verfransing gaat sneller en sneller. Laat die beerput dan maar zijn plan trekken.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 november 2019 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar een ordentelijke splitsing van België
Mocht er een splitsing komen zal Vlaanderen Brussel dan in 'huis' nemen of laat Vlaanderen vreemdelingenkamp Brussel dan aan anderen over? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest is tijdverdrijf en praat tegen de vaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen moet zelf die premie instellen, compleet los van de Belgische en Brusselse instellingen. die beerput moet sowieso door Vlaanderen leeggetrokken worden, anders blijft die overlopen en verlies je binnen de kortste keren tot Vilvoorde, Meise etc etc. zeggen "hou het maar" "we moeten het niet meer hebben" gaat aan de verfransing van die Vlaamse dorpen niks tegenhouden. de Brusselse kanker zelf moet aangepakt worden, niet alleen de uitzaaiingen proberen bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn er "vet" mee, het enige wat de Vlaming mag doen, is Brussel onderhouden. En als je ergens Nederlands praat, mag je al tevreden zijn dat je niet in elkaar wordt geklopt.
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen moet de verfransing in de kern, dus in Brussel zelf aanpakken. met eigen premies die onweerstaanbaar zijn voor Brusselaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat gebeurt juist niet, gisteren niet, vandaag niet en morgen niet. Ik heb nog eventjes de tijd gekend dat er nog Vlaamse cafés (politiek geladen, maar soit) waren in Brussel. Zelfs dat is er niet meer. Vlaanderen heeft Brussel al lang geleden los gelaten. Er wonen nog hooguit 5% Vlamingen.
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, t'is allemaal uw schuld
![]() ![]() ![]() Nee, maar zowel het VB als de VU dragen er een verpletterende verantwoordelijkheid. De VU vooral gaf Brussel de doodsteek door de staatshervorming van 1989 (BHG !!) te aanvaarden, zodat Vic Anciaux Brussels minister (van cultuur ![]() En die klok kan niemand nog terugdraaien. Brussel mag dan "op papier" een "Vlaamse" stad zijn, meer dan wat sentimentele symboliek is het niet.
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() dat moet Vlaanderen niet deren. Vlaanderen kan perfect zo'n 'taalpremie' uitwerken en ter beschikking stellen van éénieder die in Brussel woont en taalexamen wil doen. Vlaanderen moet alleen wat offensiever denken en handelen. dat zit niet echt in de volksaard, hier is het altijd 'defencei defence! defence!' wat de klok slaat. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2019 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Zoals altijd moet je het hebben van leugens... Ik heb gezegd dat mijn kinderen niet volledig tweetalig Frans-Nederlands zijn maar dat wil nog niet zeggen dat ze eentalig frans zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me zelfs niet voorstellen dat wanneer ik ergens zes maand woon ik de lokale taal niet spreek.
![]() |
![]() |