Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 30 november 2004, 22:18   #141
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ach ja, ik met belgicisten te doen dus moet alles extra duidelijk en aandachtig benaderd worden.
Uw reactie slaat dus nergens op. Ik reageer op de dwaze klap van die belgicist (zoals gewoonlijk) die stelt dat nationalisme = racisme, terwijl hij er zelf een fervent Belgisch nationalisme op na houdt, net zoals jij overigens. Een staatsnationalisme dan nog wel dat al vele oorlogen heeft veroorzaakt.
Tja, je kan moeilijk zeggen dat Vlaams-nationalisme en oorlogen niet samengaan
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 30 november 2004, 22:18   #142
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek.
1. Filip doet zijn uitspraken over het VB uit lijfsbehoud; wat hij nu zegt, komt eigenlijk neer op "Ik laat me m'n vetbetaald postje niet afpakken!".

2. Hoe kan hij nu nog koning worden, als hij zich distantieert van 10% van zijn onderdanen?

Citaat:
Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!
En dan maar zeuren dat die VB'ers zo'n enge nationalisten zijn... Dit kan ook wel tellen als staaltje van domdenkende verdwazing!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 30 november 2004, 22:20   #143
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
1. Filip doet zijn uitspraken over het VB uit lijfsbehoud; wat hij nu zegt, komt eigenlijk neer op "Ik laat me m'n vetbetaald postje niet afpakken!".

2. Hoe kan hij nu nog koning worden, als hij zich distantieert van 10% van zijn onderdanen?

En dan maar zeuren dat die VB'ers zo'n enge nationalisten zijn... Dit kan ook wel tellen als staaltje van domdenkende verdwazing!
1.Waar distantieert hij zich van zijn medeburgers?
2. Sinds wanneer zijn hier "onderdanen"?
3.Hoe moét hij dan over het VB oordelen?
Oud 30 november 2004, 22:20   #144
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Tja, je kan moeilijk zeggen dat Vlaams-nationalisme en oorlogen niet samengaan
Ik denk niet dat het 'Vlaams-Nationalisme' in tegenstelling tot de Belgische variant zich ooit aan expansionistische of kolonialistische waanbeelden heeft laten verleiden... en wat dan met de jaarlijkse militaristische opvoering op 21 juli?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 30 november 2004, 22:24   #145
Gargamel
Banneling

Standaard

Indien jij tevreden bent met het discriminerende onderdaan,mij goed.
Mij niet gezien,ik ben onderdaan van geen enkele artist,vooral niet van de poppenkast uit Laken.De middeleeuwen zijn al lang achter de rug

Laatst gewijzigd door Gargamel : 30 november 2004 om 22:25.
Gargamel is offline  
Oud 30 november 2004, 22:25   #146
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
1.Waar distantieert hij zich van zijn medeburgers?
2. Sinds wanneer zijn hier "onderdanen"?
3.Hoe moét hij dan over het VB oordelen?
1. Als hij zich tegen het VB keert, keert hij zich tegen 1.000.000 kiezers, ergo 10% van de Belgische, ruim 20% van de Vlaamse bevolking.

2. Technisch gezien zijn wij allemaal onderdanen, tenminste als hij koning is / zal zijn... Zou je echt geloven dat wij zijn 'waarde landgenoten' zijn, en hij een 'primus inter pares'? Nee hoor, de Coburgs zitten vanboven op de hoop en zijn meer dan gepriviligeerd, en wij, wij kunnen enkel braaf knikken.

3. Hij is constitutioneel monarch, wat wil zeggen dat hij, in ruil voor zijn privileges, zich niet in de politieke discussies mag mengen. Hij mag een mening hebben zoals iedereen (ook over het VB), maar hij moet zijn mond houden. Voor wat hoort wat, niet?

4. Trouwens, denk eens aan de implicaties: uit zijn uitspraken kan je opmaken dat hij zich, mocht het ooit zo ver komen (hout vasthouden), tegen elke republikeinse hervorming zou verzetten. Als hij nu zijn mond opentrekt, zal hij dat dan zeker doen. Democratie iemand?
ossaert is offline  
Oud 30 november 2004, 22:27   #147
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Indien jij tevreden bent met het discriminerende onderdaan,mij goed.
Mij niet gezien,ik ben onderdaan van geen enkele artist,vooral niet van de poppenkast uit Laken.De middeleeuwen zijn al lang achter de rug
Denk je dan dat ik mijzelf als onderdaan beschouw? Ik zou begot zelfs vlieglessen nemen om ze persoonlijk op Sint-Helena te kunnen droppen...
ossaert is offline  
Oud 30 november 2004, 22:29   #148
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
1. Waarom? Is de VLD dan ook tegen één miljoen potentiële kiezers?

2. Waar vindt u wettelijke basis voor die bewering?

3. Heeft Albert II dan een uitspraak gedaan?

4. U antwoordt niet op mijn vraag: hoe moet een kroonprins dan wél denken over een partij die het land wil kapotmaken?
Oud 30 november 2004, 22:36   #149
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
1. Waarom? Is de VLD dan ook tegen één miljoen potentiële kiezers?

2. Waar vindt u wettelijke basis voor die bewering?

3. Heeft Albert II dan een uitspraak gedaan?

4. U antwoordt niet op mijn vraag: hoe moet een kroonprins dan wél denken over een partij die het land wil kapotmaken?
1. De VLD is een politieke partij, net als het VB, die worden geacht elkaar de duvel aan te doen (op een, ahem, beschaafde manier althans). Prins Filip en de hele koninklijke familie met hem, worden geacht boven die politieke discussies te staan en het hele land te representeren, niet enkel wie achter hem aanholt. Is dat net niet één van de hoekstenen van het royalisme? Een vorst die boven alle gekrakeel staat, een rots in de politieke branding?

2. De vorst moet met zijn politieke uitspraken steeds gedekt worden door de regering. Ook als is Filip nog geen koning en was dit geen 'officieel' interview (flauw argument trouwens), dit is een duidelijke politieke uitspraak die ernstige gevolgen kan hebben.

3. Zeg, mierenneuker, dit argument is ook maar een zwaktebod... Cf. supra.

4. Hij mag denken wat hij wil, hoe hij over het VB denkt zal me worst wezen, maar in dit soort (partij)politieke discussies moet hij zijn mond houden, punt aan de lijn.
ossaert is offline  
Oud 30 november 2004, 23:20   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek.

uw laatste zin doet mij sterk denken aan die gestoorde moslimextremisten die ook willen sterven voor Allah
daiwa is offline  
Oud 30 november 2004, 23:22   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
uw laatste zin doet mij sterk denken aan die gestoorde moslimextremisten die ook willen sterven voor Allah
Maar de moslims willen dan nog sterver voor een hogere macht, voor iets dat de mens overstijgt, terwijl de Bubbels blijkbaar hun leven willen geven voor een autocratisch vorst.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 november 2004, 23:22   #152
Jack Bauer
Schepen

Standaard

[size=6]HAHAHAHAHAHAHA[/size]
Oud 30 november 2004, 23:53   #153
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Dit krijgt zeker nog een staartje.
Verhofstadt heeft al gereageerd.
De Prins verkeerde in een emotioneel moment zij hij.

Ook FDW reageerde verbolgen.
De premier is voor de uitspraken van de prins verantwoordelijk.
Hij zal het mogen komen uitleggen in het parlement.
Dit is de democratie onwaardig, de Prins en vooral de kroonprins kan het zich niet veroorloven om één miljoen Vlamingen te negeren.

Hij verliest zen neutraliteit, en kan zo nooit Koning van ALLE Belgen worden.

De politicoloog in het nieuws vond zen uitspraak ook gevaarlijk.
De Waalse politici kunnen van deze stelling misbruik maken, om verdere regionalisering te vermoeilijken.
Om zen beurt kan dit dan weer werken tegen ALLE Vlaamse partijen.
Wat een gezever !
Dorian is offline  
Oud 30 november 2004, 23:54   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Wat een gezever !
Ondertussen beperken de bijdragen van de belgicisten zich tot dergelijke nietszeggende berichten...
Oud 30 november 2004, 23:59   #155
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ondertussen beperken de bijdragen van de belgicisten zich tot dergelijke nietszeggende berichten...
Zij blijven tenminste kort ! Niet zoals de stomme teksten van Flaminganten !
Dorian is offline  
Oud 1 december 2004, 00:02   #156
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Morel heeft precies op zijn systeem gewerkt... volledig de kluts kwijt die jonge prins...

zij heeft hem toch niet gehypnotiseerd ? of toch dichter dan 50 meter geweest ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 1 december 2004, 00:05   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Morel heeft precies op zijn systeem gewerkt... volledig de kluts kwijt die jonge prins...

zij heeft hem toch niet gehypnotiseerd ? of toch dichter dan 50 meter geweest ?!
Ja, het is duidelijk: het is een complot waar het Vlaams Belang/Blok achter zit om het koninklijk Hof in diskrediet te brengen! Ja, zoveel is duidelijk!
Oud 1 december 2004, 00:09   #158
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

Misschien stinkt zij te veel of heeft zij hem met een Flamingante virus besmet, die stomme truut !
Dorian is offline  
Oud 1 december 2004, 00:12   #159
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wanneer kom je terug op aarde...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 1 december 2004, 00:14   #160
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?
hij mag geen politieke uitspraken doen !! hij moet neutraal zijn als lid van het hof !

dus zijn gekanker eerst op Morel... en nu op het Vlaams Belang, mag dus niet !
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be