![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit al van Warren Buffett gehoord
![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 februari 2020 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() Ik vraag me af waarom ze Maggie of Van Ranst nog niet tot baas van de WHO benoemd hebben.
België is een van de dichtst bevolkte gebieden ter wereld en de centrale ligging maakt ons tot een transport hub. En toch hebben wij hier geen infecties (op die ene na), terwijl men net over de grens in de buurlanden al prijs heeft. Geweldig toch? Aan wat kan dat liggen? Ik vind dat de virologen in China en de VS zouden moeten komen onderzoeken wat ons hier zo onkwetsbaar maakt. Is het het bier, zijn het de frieten, zijn het De Block en Van Ranst die het virus tegenhouden met wilskracht alleen? Wat het ook is het moet enorm goed helpen, geweldig beleid, ondanks dat er in Zaventem nog elke dag vluchten landen uit Milaan en dergelijke. Dit weekend slingerde de koers zich door Vlaanderen, Batibouw is open en morgen allemaal weer naar school, komt zeker goed. We zijn er helemaal klaar voor, de posters zijn verspreid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het geheim van ons geluk is simpel. Besmette personen nemen gewoon zelf het initiatief om ons land te verlaten: Spaanse toeriste (39) erg ziek nadat ze België bezocht: onderzoek moet uitwijzen hoe ze besmet raakte met coronavirus Weet je nog waarom de Spaanse Griep de "Spaanse Griep" werd genoemd? https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar nu buitenlanders hier al het virus oplopen moeten we noodgedwongen wat eerlijker zijn. Maar allée soit, de opening van het wielerseizoen is toch kunnen doorgaan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister
|
![]() In Engeland zijn de Tories nog slimmer dan de VLD en NVA samen. Laatste plan is daar om het onvermijdelijke tekort aan dokters en verplegend personeel het hoofd te bieden door gepensioneerden op te roepen.
Win-win, hoe je het ook bekijkt. Het probleem van vergrijzing en oudere mensen met complexe gezondheidsproblemen zal rap opgelost zijn. Eugenetica lijkt de toekomst te zijn. In een samenleving waar economische groei voor de rijken en competitie de enige prioriteit is en de grote bedrijven de lakens uitdelen, is er geen plaats voor zwakken en wie achterop hinkt. Die houden de anderen alleen maar tegen, nietwaar? Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overal de andere Corona besmettingen die niet ontdekt werden , zwijgt men wijselijk.Maar die zijn er wel degelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten andere, al die protocollen die nu uitgerold worden zijn jaren geleden, na Mers en Sars en dreiging van biologische oorlogsvoering op papier gezet, vooral om de effecten op de economie ervan te beperken. Daar zijn ze voor ontworpen. Zo betwijfelde het Nederlandse RIVM een paar jaar geleden of de kosten van het contactonderzoek het allemaal wel waard was om vol daar op in te zetten. Een outbreak op die manier indijken was misschien wel nuttig maar tja, het kostenplaatje ... Nee, zou het niet beter en vooral beter koop zijn om de 'weerbaarheid' van de bevolking wat aan te scherpen? ![]() En dan is Van Ranst op zijn tenen getrapt dat experts tegenwoordig soms niet meer zo serieus genomen als vroeger, man man man, hoe blind en naïef kan je zijn? Maar ik denk dat hij goed weet waar hij mee bezig is, die stunt met zijne kleine dit weekend was er wel wat over, vond ik persoonlijk. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg mannekes is het nu eens gedaan met die paniekvoetbal?
1. Ieder jaar overlijden mensen aan griep, wereldwijd, ook hier en vooral wie bejaard is, e of/ en weinig weerstand heeft of juist heel jong is loopt risico. 2. In landen zoals China - Azie overlijden vaak meer mensen omwille van grote steden, minder hygiëne, en veel mensen die samenleven op een klein oppervlak. 3. Wanneer je kijkt naar aantal zieken, valt het dodenaantal best mee. 4. Jezelf beschermen is eigenlijk niet mogelijk, dus laten we gewoon verder leven en werken en vooral je handen goed schoon houden, vaak wassen of ontsmettende gel is het enige wat helpt. Ik doe alvast niet mee aan die gekte, we zien wel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Dat is een plaatje van het verloop van een pandemie, in dit geval opgemaakt naar aanleiding van de vogelgriep 10 jaar geleden. De fazen staan erbij en die komen overeen met maatregelen door de overheid. Citaat:
Een tijdje de scholen gesloten houden, leren en werk anders organiseren, voedseldistributie organiseren en alle resources in de zorg pompen, is waar het toch gaat op uitdraaien als het zo doorgaat, en dat zal geen weken meer duren, denk ik. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
It ain't no normal flu.... Laatst gewijzigd door Tavek : 1 maart 2020 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat wat ze meenemen naar huis en doorgeven aan hun families is niet mijn verantwoordelijkheid als de overheid mij en hen tot aanwezigheid verplicht. Dat er opvang moet zijn dat is natuurlijk wat anders, maar dat kunnen gemeenten ook wat beter organiseren in kleinere groepen verspreid, niet allemaal in 1 school met 500-1000 man opeengepakt de hele dag. Als zoveel van de mensen die het krijgen ziekenhuisopname nodig hebben dan hebben we echt niet genoeg bedden hoor. Uiteindelijk, binnen een paar maanden komt het wel weel goed als het virus muteert en verzwakt, hopelijk. Dus hoe meer we de spreiding kunnen vertragen hoe minder erg en hoe minder lang de gevolgen. De keuze is aan de politiek. Gezien zij zich liever verstoppen achter regels dan die gebruiken voor het algemeen welzijn, hou ik mijn adem niet in. Laatst gewijzigd door discuz : 1 maart 2020 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Van Ranst, de gesel van de Vlaams Nationalen, doet het goed daar.
|
![]() |
![]() |