Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2020, 07:47   #141
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
België volgt altijd Frankrijk ,dat zal nu ook zo gaan.
Correctie:

De walen kijken richting Frankrijk en leggen dan hun wil op aan België.
Zo zal dat nu ook gaan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 09:28   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Correctie:

De walen kijken richting Frankrijk en leggen dan hun wil op aan België.
Zo zal dat nu ook gaan.
En de belgicisten staan erbij....en zwijgen als vermoord.
Oud 17 maart 2020, 09:36   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe verraad en bedrog de regering Wilmès een tweede leven gaf.

Wouter Verschelden

Citaat:
De vergadering van het einde: Uiteindelijk valt zo op het kantoor van de Kamervoorzitter het doek.

De vergadering van twee uur gaat door, maar het plan van een noodcoalitie ligt aan diggelen. Toch zitten De Wever, Coens, Rutten en Rousseau terug samen met Magnette en Bouchez.
De Wever komt toe en vraagt het woord, als de vergadering start. Hij wil twee vragen stellen: ‘Is hier iemand die wil beweren dat ik het premierschap heb opgeëist? En is hier iemand die wil beweren dat ik onze regeringsdeelname aan een staatshervorming heb gekoppeld? Want als dat het geval is, dan ben ik meteen weg. Stop met te liegen in de media’, stelt De Wever.
Niemand reageert, niemand spreekt het tegen. ‘Mensen zonder eer, zonder code, zonder respect, daar kan je niet mee werken. Dan is het wel heel moeilijk’, zo zegt De Wever. Maar hij stapt niet op: het is er de situatie niet naar weg te lopen, op zo’n lastige momenten voor het land.
Maar De Wever verheft z’n stem niet, terwijl Rousseau wel in crescendo gaat. De sp.a-voorzitter is gedegouteerd. Hij was nog volop aan een regeerverklaring aan het werken, en moet plots vaststellen dat z’n eigen politieke familie met de groenen in zee is gegaan, achter z’n rug nog wel. Het is een hard ontwaken, waarbij hij in plenaire sessie Magnette allerminst spaart. Woorden als ‘leugenaar‘ komen op tafel, terwijl de rest het aanhoort. Magnette blijft stil.
Want nog steeds staat de deur open voor regeringsdeelname voor N-VA. Die koppelen hun steun voor het kabinet Wilmès aan een vicepremier voor N-VA en een klein, afgeslankt kabinet. Hij wil dat ‘de grote partijen de kans krijgen erin te stappen’. Het is niet ‘omdat de Franstalige kant dat weigert, dat de Vlaamse kant ons dan niet mag opnemen’.
PS-voorzitter Magnette weigert carrément om N-VA erin te laten, Georges-Louis Bouchez niet. Hij heeft al lang alles gewonnen, de N-VA er dan bij, waarom niet?
Maar Magnette wil niet weten van wijken. De PS biedt al haar stemmen, én die van de groenen aan, om de actuele regering volmachten te geven. Een heel straf aanbod, met maar één voorwaarde: de N-VA mag en zal niet opgenomen worden in dat kabinet.
Magnette komt ook tussen met een opmerkelijke lofzang: ‘de krachtige manier waarop de crisis door Wilmès wordt aangepakt’ en ‘het risico om nu kabinetten te gaan wisselen’. Er wordt hier en daar met de ogen gerold over zoveel theater. Magnette heeft niet bepaald veel vrienden erbij aan tafel. Maar hij heeft wel z’n slag thuis.
Magnette dwingt daarop af dat Ecolo en Groen erbij geroepen worden. En ook cdH komt erbij. Al die linkse partijen zitten op de lijn van de PS: een regering die bijzondere machten krijgt, met liefst 13 liberale ministers erin, maar die eigenlijk een blanco cheque krijgt. Het spel is gespeeld: tegen zo’n aanbod kan N-VA niet op.
‘Groen is toegekomen in de meeting, en heeft eigenlijk maar één eis gesteld: is er zeker geen N-VA in die regering? Dat was duidelijk de enige voorwaarde. Wie nu nog afkomt met ‘constructieve opstelling’, die moet toch eens goed nadenken wat hij zegt’, zo is bij twee Vlaamse partijvoorzitters te horen.
Er wordt een afspraak gemaakt: iedereen mag langs bij de premier straks, om de ‘volmachten’ te komen bespreken. De groenen vragen nog of ze elke week een soort ‘overleg’ krijgen met de regering: een magere troostprijs, in ruil voor onvoorwaardelijke steun. De Wever laat de woorden ‘muppetshow‘ vallen. ‘Moet je dan niet DéFI en PTB ook gaan halen? Als PTB komt, dan vraag ik het Vlaams Belang er hier ook bij.’
Dewael voert de forcing: hij wil mooi afsluiten, en laat weten dat er een persconferentie zit aan te komen. Daarop kondigen hij en Laruelle hun ‘succes’ aan. Een dolle rit eindigt, met hier en daar ook bochten waar beiden totaal niet van op de hoogte waren, met een triomf voor het duo: de boodschap dat er een ‘regering’ is, gaat erin als zoete koek.
En nu? De kater blijft, bij N-VA, sp.a ook, maar ook bij CD&V.

Niet bij Groen, dat bijzonder blij als ‘redders van het land’ mee aanschoof, maar verder niets in handen heeft.
En bij Open Vld, dat nog minstens zes maanden boven haar gewicht bokst.
Dat N-VA zwaar verloor, terwijl ze dicht bij een regeringsdeelname en verantwoordelijkheid opnemen zaten, is wel duidelijk.
De sp.a komt er beschadigd uit: de PS zette hen weg als ‘vriendjes van de N-VA’, en vooral, hun voorzitter, die z’n nek ver had uitgestoken, werd koudweg verraden door z’n ‘kameraad’ Magnette.
CD&V pleitte er gisterenavond al voor om toch maar een kleiner kabinet te krijgen. Voorzitter Coens had het over een ‘technisch kabinet’, waarbij het aantal ministers zou worden afgeslankt. Op die manier worden minstens een paar overbodige ministers uit de regering gegooid.
N-VA sprong daar dadelijk op. Op Radio 1 haalde De Wever uit naar de overbodige ministers in de restregering: ‘Ik heb de indruk dat men die crisis wel kan bestrijden zonder pakweg een minister François Bellot (MR), en zonder een minister Daniel Bacquelaine (MR).’
Binnen de regering, en daarbuiten, was meteen al irritatie over het compleet gebrek aan tekst van bij de premier. De volmachten die men bedacht zondag, daarvan is nog niets concreet gemaakt: het is blijkbaar niet zo dat er al een pakket maatregelen klaarlag.
‘We zijn toch nog een democratie, ik teken toch geen blanco cheque. Ik heb nog altijd niets gezien’, zo stelde De Wever. ‘We zullen iemand naar de premier sturen om eens te luisteren. (…) Maar waarom hebben wij bijzondere macht nodig? Iedere partij gaat straks in het Parlement de noodmaatregelen steunen.’

Citaat:
Tot slot: Alweer lijkt zo, na een dolle rit van vier dagen, een unieke kans gemist om een krachtige regering te vormen, maar meteen ook de kiem te leggen om een duurzame oplossing voor het land te verzinnen. Dat daarbij verraad en leugens de rode draad vormen in het geheel, is niet iets om vrolijk over te worden, voor de toekomst van dit land. Zouden ze op het Paleis gelukkig zijn, nu er eindelijk een regering is?
https://businessam.be/hoe-verraad-en...ede-leven-gaf/
Oud 17 maart 2020, 09:39   #144
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs de MR en de PS zijn gezworen vijanden, maar onder het motto:

"De vijand van mijn vijand is mijn vriend"

trokken ze nu aan hetzelfde zeel.

Maar beweren dat dit een regering van nationale eenheid is ...
De Walen beseffen dat beter dan de Vlamingen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 09:43   #145
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar om dat toe te geven …

Dan liever Devos in een bepaald hoekje drummen.
Gisterenavond in De Afspraak spuwde hij z'n gal als nooit tevoren over het GANSE politieke circus.
Indrukwekkend voor een man die altijd zo bedaard is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 09:49   #146
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gisterenavond in De Afspraak spuwde hij z'n gal als nooit tevoren over het GANSE politieke circus.
Indrukwekkend voor een man die altijd zo bedaard is.
De grote winnaar hier gaat VB zijn. Ik denk dat er heel wat proteststemmen gaan bijkomen na dit spektakel van Magnette. Maar dat zal hem worst wezen, die zitten toch in het cordon...

De naieve Vlaamse partijen laten zich volledig rollen hier. Beschamend hoe VLD en CD&V zich aan de postjes vastklampen. En ook Rousseau toont dat hij geen ballen heeft als het erop aan komt...
Oud 17 maart 2020, 09:54   #147
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Walen beseffen dat beter dan de Vlamingen.
De Vlamingen hebben zich weer in het pak laten naaien.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 09:55   #148
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En voor dit maneuvre van deheer Magnette hebben Tavek en co onwaarschijnlijk veel respect. Dat zegt veel, heel veel over hoe ze in elkaar zitten als mens.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 09:59   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En voor dit maneuvre van deheer Magnette hebben Tavek en co onwaarschijnlijk veel respect. Dat zegt veel, heel veel over hoe ze in elkaar zitten als mens.
Moest je mij tot co rekenen: ik heb gezegd dat ik de noodregering met NVA en PS een goede zaak vond. Overwinning van de redelijkheid. Het heeft niet mogen zijn.

Wat men nu doet is zowat het enige redelijke dat nog overblijft.
Oud 17 maart 2020, 10:03   #150
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest je mij tot co rekenen: ik heb gezegd dat ik de noodregering met NVA en PS een goede zaak vond. Overwinning van de redelijkheid. Het heeft niet mogen zijn.

Redelijkheid ?????????
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  schaamteloos.png‎
Bekeken: 352
Grootte:  894,1 KB
ID: 112005  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 10:03   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de MR en de PS zijn gezworen vijanden, maar onder het motto:

"De vijand van mijn vijand is mijn vriend"

trokken ze nu aan hetzelfde zeel.

Maar beweren dat dit een regering van nationale eenheid is ...
BDW in het cordon.

Hij had nooit gedacht dat hij, als potentiële redder van Belgie alleszins, daar terecht zou komen.

Misschien moet hij nog eens roepen dat hij geen separatist is en dat hij nooit met het VB zal samenwerken.
Oud 17 maart 2020, 10:04   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De grote winnaar hier gaat VB zijn. Ik denk dat er heel wat proteststemmen gaan bijkomen na dit spektakel van Magnette. Maar dat zal hem worst wezen, die zitten toch in het cordon...

De naieve Vlaamse partijen laten zich volledig rollen hier. Beschamend hoe VLD en CD&V zich aan de postjes vastklampen. En ook Rousseau toont dat hij geen ballen heeft als het erop aan komt...
Rousseau is op zijn plaats gewezen.
Oud 17 maart 2020, 10:05   #153
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Redelijkheid ?????????
De liefde gaat door de maag en de redelijkheid draait om de postjes.
Oud 17 maart 2020, 10:07   #154
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwak, zeer zwak.
Zowel Magnette als Bart zijn goei politiekers als je de job-ambities bekijkt van diegenen die zulk een carrière professioneel kozen.
Sneu voor Bart dat hij in deze slag ten onder ging. Beterschap gewenst voor hem bij een volgende ontmoeting in de ring.
Mocht Bart van A. het sacoche-gevecht gewonnen hebben zou het een meesterlijke zet geweest zijn die alle respect verdiende?
Dat zegt evenveel over die denkwijze dan, ja?
Oud 17 maart 2020, 10:09   #155
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Zo dacht Erdogan ook en Poetin heeft er ook een handje van door zijn termijn te verlengen.
De zogenaamde redelijkheid van de helden van het land, gaat door stinkende poelen.
Oud 17 maart 2020, 10:10   #156
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Rousseau is op zijn plaats gewezen.
Inderdaad, gewogen en te licht bevonden...
Oud 17 maart 2020, 10:12   #157
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zwak, zeer zwak.
Zowel Magnette als Bart zijn goei politiekers als je de job-ambities bekijkt van diegenen die zulk een carrière professioneel kozen.
Sneu voor Bart dat hij in deze slag ten onder ging. Beterschap gewenst voor hem bij een volgende ontmoeting in de ring.
Mocht Bart van A. het sacoche-gevecht gewonnen hebben zou het een meesterlijke zet geweest zijn die alle respect verdiende?
Magnette is een heel slechte politieker. Zeker als hij denkt dat hij gaat blijven wegkomen met het beliegen en bedriegen van zijn concullega's. Je kan veel zeggen van Dirupo, maar die is altijd eerlijk geweest tov zijn tegenstanders. Dat kan je van de huidige voorzitter niet zeggen.Dat is een achterbaks sujet dat nu definitief elk krediet verloren heeft in Vlaanderen. Serieuze pyrrusoverwinning.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 10:13   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zwak, zeer zwak.
Zwak, zeer zwak.
De Wever heeft NIET gelogen.
Oud 17 maart 2020, 10:15   #159
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Magnette is een heel slechte politieker. Zeker als hij denkt dat hij gaat blijven wegkomen met het beliegen en bedriegen van zijn concullega's. Je kan veel zeggen van Dirupo, maar die is altijd eerlijk geweest tov zijn tegenstanders. Dat kan je van de huidige voorzitter niet zeggen.Dat is een achterbaks sujet dat nu definitief elk krediet verloren heeft in Vlaanderen. Serieuze pyrrusoverwinning.
Lol. Arme Bart dan! Verloren van een slechte politieker.
Hoe goed maakt HEM dat dan, als politieker?
Oud 17 maart 2020, 10:15   #160
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En een regering die in noodsituaties goed regeert wordt meestal beloond door de kiezer.
Het is nog maar de vraag of die 'regering' goed gaat regeren in deze noodsituatie. Tot hiertoe oogt haar parcours in ieder geval niet bepaald indrukwekkend.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be