![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hebben ze al getoond in Mechelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Kan ook al nuttig zijn eer het zover is hoor, bij de voedselbedeling bijvoorbeeld, of als er niet genoeg medicijnen zijn? Moeilijke keuzes, dat wel, maar ja, iemand moet ze maken als we vooruit willen, niet?
Laatst gewijzigd door discuz : 19 maart 2020 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() Het was toch de markt die op alles een antwoord had en ons ging redden? Men zou economen als Noels, De Grauwe tot madame Lagarde toe beter eens de vraag voorleggen: "Waar is uw Messias nu?"
Laatst gewijzigd door discuz : 19 maart 2020 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we de lock down beetje per beetje kunnen opheffen mits een aantal maatregelen ingevoerd worden om de social distancing te behouden en de hygiëne te verbeteren. Voorbeelden zijn:
Er zullen ook nieuwe sociale aanvaarde handelingen komen en andere handelingen zullen sociaal niet meer aanvaard worden. Zo zal men niet meer opkijken van iemand die de een winkelkar ontsmet voor dat hij gaat winkelen. Iets uit de rekken nemen om eens goed te bekijken en terug te zetten zal scheef bekeken worden, enz.... Verder kunnen we hopen op nieuwe testen die de mensen zelf kunnen uitvoeren, er is daar nu al discussie over. Het zal dus een beetje zoeken zijn naar een weg uit de lockdown met mss nu en dan een nieuwe lockdown indien het opnieuw de verkeerde weg op gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was natuurlijk een propaganda stunt, want het GEBOUW is het minst belangrijke. Er zijn gebouwen genoeg, en je kan altijd tenten opzetten ook. Wat daar IN MOET is wat essentieel en schaars is: machines, dokters en verplegers. Maar het grappige is dat onze "verzorgingsstaten" zelfs geen MASKERTJES hebben om dokters en verplegers te beschermen. Ideaal gezien had men gewoon 1 maand geleden alle dokters en verplegers opzettelijk ziek gemaakt. Daar waren dan genoeg reanimatie installaties VOOR HEN. Daar zou dan 2% of zo van gestorven zijn, en de rest was nu IMMUUN en moest geen masker meer dragen of geen schrik meer hebben. Maar je kan zoveel ziekenhuizen bouwen als je wil, je kan nooit zo een epidemie "bolwerken. Vergeet het. Je kan geen 300 000 mensen in intensive care hebben tegelijkertijd. De natuur doet dan haar werk, en je moet de natuur laten doen. En wat doe je nadien met al die ziekenhuizen ? Citaat:
Het simpelste is gewoon de golf laten overgaan, de lijken op een hoop leggen, daar benzine over gieten die nu stukken goeiekoper aan het worden is, en in de fik steken, en binnen een maand zijn we allemaal oftewel immuun, oftewel dood, en kunnen we voort zonder boe of bah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn punt is gewoon "over welke tijdschaal". En dan kom je altijd uit op JAREN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe gewoon niks, laat "de markt" het probleem oplossen, en binnen een maand zijn we ervan af. 5% van het volk zal dood zijn, EN DAT IS GEEN RAMP. Dat is erg voor wie het voorheeft, zoals een auto ongeluk, en dat is een feestje voor de anderen, want er is al volk teveel. Meer nog: het zal het pensioen probleem opgelost hebben. Dus ja, de "vrije markt" lost dit op. Mensen die "slim" zijn kunnen hun spaargeld gebruiken om zichzelf gedurende een maand te isoleren, en zullen gemakkelijker kunnen overleven dan anderen, die moeten gaan werken. Op die manier hebben we ook dat de vrije markt "succesvolle mensen" een voordeeltje geeft. Dus ja, de vrije markt en de vrijheid van handelen lost dit op zonder veel problemen. Er zijn altijd al epidemieën geweest. Wij leven in de dwaze illusie dat die tijden voorbij zijn, met de illusie van een verzorgingsstaat. Die hier niks kan doen, maar het toch doet, om proberen zich niet belachelijk te maken, en, zoals gewoonlijk, de zaken veel en veel erger maakt. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2020 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, als ge over de 41 graden zit, misschien wel wat intomen. Maar voor de rest: koorts is een natuurlijke verdediging tegen virussen. Belet het lichaam niet van zich te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de economische kost? Dit is allemaal erg relatief. Economie moet groeien om de mens het gevoel van vooruitgang te geven. Nu gaan we in een zware recessie maar het is een wereldwijd probleem, dus iedereen zal er van af zien. De vraag is wat er gaat gebeuren in de VS bijvoorbeeld. Ze vieren nu de teugels maar ze gaan daar zwaar voor betalen vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op: officieel heb ik het niet gehad. Volgens mijn huisarts (vervanger) was het griep, ook al was ik ingeent. En waren mijn collega's (we zijn met z'n vieren ziek geworden) ook ingeent. "of een ander virus". Maar zeker gene corona want ik was niet in Italie geweest, dus dat kon het niet zijn. Ik had graag een test gehad. Maar nee, die moest voorbehouden worden voor "waarschijnlijke" gevallen. Nu is dus al die statistiek omzeep he. Citaat:
Nee, natuurlijk niet want wij hebben de infrastructuur nooit VOORZIEN voor zulke ontplooiing van testen. En de huidige testen zijn nogal zwaar, als ik me niet vergis (niet voor de persoon, maar voor de chemie die men moet doen). Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2020 om 08:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want mensen verarmen niet graag. En als ze armer worden, zoeken ze een zondebok. Terwijl, mocht men de epidemie zijn gang laten gaan, dit maar een heel klein economisch effectje zou hebben, dat gecompenseerd wordt door het voordeel van minder volk te hebben. Denk eens aan alle promotie voordelen als er gaten vallen in de hierarchie ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2020 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig heeft de USA een Stabiel Genie aan 't roer.
![]() |
![]() |
#154 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het kan natuurlijk ook zijn dat China onverwacht met een vaccin op de markt komt. Dan is het probleem snel opgelost. Uiteindelijk hebben zij het in hun eigen land verrassend snel onder controle gekregen. Relatief gezien zijn er in China ook veel minder besmettingen geweest en doden gevallen dan in Europa, waar maar half zoveel mensen wonen.
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En qua opportuniteiten, die zullen er sowieso komen, er zullen veel zaken veranderen en dergelijk veranderingen hebben hun impact op de power balance. Trouwens niet aan cherry picking doen hé. Verkies jij Idlib boven jouw huidige situatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een virus dat al in 2003 dodelijke slachtoffers maakte. https://nl.wikipedia.org/wiki/SARS_coronavirus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb er geen probleem mee om geen wildvreemden niet te kussen.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Technisch gezien geen enkel probleem om op een paar dagen uit de grond te stampen. Zeker niet als je aan voorbereid stuk grond hebt en prefab bouwdelen. En dat is in China geen probleem.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 maart 2020 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |