![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kutmiljaar , ik pis dus weeral neffe de pot !!
![]() Citaat:
![]() Wij kunnen echt zaken doen , dus hup hup , ik verkoop het aan u , en ik huur van u !! ![]() Serieus: Ge hebt inderdaad gelijk !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het zo gemakkelijk is om verhuurder / eigenaar te zijn, waarom is niet iedereen verhuurder / eigenaar? Juist... En u geeft zelf het antwoord onderstaand - zonder dat u het beseft. Citaat:
Misschien voor gewerkt? Juist... .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik, jaren terug, met mijn vriendin ging samenwonen en alles was betaald hadden we nog 2500€ over op onze rekeningen. Vandaag hebben we, zonder hulp van ouders of familie, onze vrijstaande woning op een kleine hectare gebouwd en verhuren er. Denk je echt dat dat van niet te werken is gekomen? Heeft uw moeke geen visjes gebakken? Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2020 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lukt je niet. Die hectare alleen kost u al 500-600k euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Technische werkloosheid is a bitch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens verzorgt de koe voor haar melk, niet voor 't welzijn van de koe. Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Huisbazen bouwen geen huizen, arbeiders bouwen huizen. Of misschien leeft u nog in boomerwereld waar het gemiddelde huis is op de handen gebouwd door grootvader zaliger. Klein vraagje voor u, als ik al de concerttickets opkoop met een computerprogramma en ze vervolgens doorverkoop aan woekerprijzen, telt dat voor u ook als hard werken? Ben ik dan een provider van bioscooptickets? Laatst gewijzigd door stevensterk : 27 maart 2020 om 23:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Feit blijft dat het een foute redenering is van "ik heb in mijnen tijd dat wel gekund".
Vooral grond is veel, veel duurder geworden. En voor jan modaal zo goed als onbereikbaar geworden. Of je moet van ma en pa een stevig pakket meekrijgen. Ik heb recent een architect een (ruw) plan laten maken met schatting, want we hadden een grond op oog en wilden budget weten. Ik viel van mijne stoel. We zijn gewoon blijven wonen waar we nu wonen en hebben verbouwd. 1) Een stuk grond vergelijkbaar met wat ik nu heb, op de rustige locatie waar ik nu woon, kost gemakkelijk 200k en meer. 2) Huizen bouwen is peperduur geworden. Beetje afgewerkt 2000 euro/m2. Als ge van basic houdt 1500euro/m2. Dan spreken we over 500-600k voor een huisje van 200 m2..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar niet getreurd, er zijn regelmatig nog woningen te koop voor minder dan dat, inclusief de bouwgrond. Maar dan ben je in Henegouwen of in't midden van Limbabwe aan't kijken. Citaat:
Of was 30 jaar geleden het standaard van 20cm dikke isolatie te moeten steken, of een geforceerde ventilatie aan te leggen? Enig idee hoeveel er veranderd is kwa elektrische installatie? 30 jaar geleden kon je wegkomen met een zekeringkast met 6 automaten. Nu heb je al minstens 1 zekering per kamer nodig om te voldoen aan de moderne vereisten. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Och ja, dat gaat niet zo gemakkelijk meer. Vrienden en familie die komen helpen, oompje overheid komt wel langs met graaiende handen. Zijn woningen en bouwgrond duurder geworden door schaarste? Waarschijnlijk wel, met een aangroei van de Belgische bevolking van een stad per jaar. Of door overheidsingrijpen? De nieuwe normen maken de bouw ervan niet goedkoper. Bij elke verkoop van een bestaande woning graait die overheid vrolijk mee hoor. En de verkopers willen geen verlies maken, en iets is waard wat de gek ervoor geeft. Wil iemand de middelen niet vrijmaken voor een eigen woning, niemand die het verplicht nietwaar.
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwbouw zou 6% moeten zijn, een goed "thuis" is een basis voor een goed leven.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Zeer juist, ge begint et te snappen
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 20 en 25 jaar betaalde je minder voor een villa dan nu voor een piepklein rijhuisje dat op instorten staat.
Echt waar.
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nieuwbouw appartementjes verkocht aan €120K (1 slaapkamer, geen garage, dat wel). Dan is dat appartementje afbetaald op 16 jaar als men €750 per maand afbetaald. Kies zelf. Kopen of huren.
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anderzijds schijft u dat men dubbel moet werken voor hetzelfde huis. Staat u me toe dat ik u niet kan volgen wat uw standpunt tegenover verhuurders / eigenaars is. Zijn deze nu lui, of moeten ook zij dubbel zo veel werken? .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |