Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2020, 21:10   #141
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat wil ik wel geloven. Allemaal de pot op ja.
Kutmiljaar , ik pis dus weeral neffe de pot !!

Citaat:
Als ge die lullen hun gezever wil door trekken dan moet iedere werkloze die van zijn stempelgeld niet op vakantie kan gaan gratis mogen verblijven op campings en hotels. En de garagist moet gratis het onderhoud doen van hun veel te dure auto Kleerwinkels en schoenwinkels moeten minstens de helft van de som laten vallen, alleen zij zelf, zij moeten niets.
He he , da's nu zo schoon extra voorstelleke er bovenop ; joepie !!
Wij kunnen echt zaken doen , dus hup hup ,
ik verkoop het aan u , en ik huur van u !!

Citaat:
Ze kunnen dik mijne zak op blazen, betalen of er uit, simpel als dat. Verhuurders zijn geen OCMW hé , dat ze daar wat gaan bedelen voor extra geld voor hun huur te kunnen betalen.
Serieus: Ge hebt inderdaad gelijk !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 22:27   #142
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Klein verschil, garagisten en winkelbedienden werken, huisbazen niet.

Ah nee? De gemiddelde verhuurder werkt nochtans evenveel als de ocmw ganger, namelijk niet.
Ik weet niet of ik hierbij moet lachen, of ronduit kwaad worden.

Als het zo gemakkelijk is om verhuurder / eigenaar te zijn, waarom is niet iedereen verhuurder / eigenaar?

Juist...

En u geeft zelf het antwoord onderstaand - zonder dat u het beseft.
Citaat:
U mag gerust een huis in 1990 stijl aan mij verkopen voor 45 000 euro. Ik neem alle kosten van de nieuwe verplichte voorzieningen op mijn rekening.
En hoe komt u aan die 45000 Euro + het geld voor de nieuwe verplichtingen?
Misschien voor gewerkt?
Juist...
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 22:42   #143
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat werd ook gezegd in de 2008 vastgoed crisis, maar ondanks alle zogenaamde rampscenarios die men toen opsomde zijn boomers toch extra huisjes blijven kopen. Blijkbaar gaat het toch allemaal nog zo slecht niet voor huisbazen.

Ah nee? De gemiddelde verhuurder werkt nochtans evenveel als de ocmw ganger, namelijk niet.

U mag gerust een huis in 1990 stijl aan mij verkopen voor 45 000 euro. Ik neem alle kosten van de nieuwe verplichte voorzieningen op mijn rekening.
Wat een gezever.

Toen ik, jaren terug, met mijn vriendin ging samenwonen en alles was betaald hadden we nog 2500€ over op onze rekeningen. Vandaag hebben we, zonder hulp van ouders of familie, onze vrijstaande woning op een kleine hectare gebouwd en verhuren er. Denk je echt dat dat van niet te werken is gekomen? Heeft uw moeke geen visjes gebakken?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2020 om 22:43.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 22:52   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat een gezever.

Toen ik, jaren terug, met mijn vriendin ging samenwonen en alles was betaald hadden we nog 2500€ over op onze rekeningen. Vandaag hebben we, zonder hulp van ouders of familie, onze vrijstaande woning op een kleine hectare gebouwd en verhuren er. Denk je echt dat dat van niet te werken is gekomen? Heeft uw moeke geen visjes gebakken?
Probeer dat nu nog eens.

Lukt je niet. Die hectare alleen kost u al 500-600k euro.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 22:54   #145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat werd ook gezegd in de 2008 vastgoed crisis, maar ondanks alle zogenaamde rampscenarios die men toen opsomde zijn boomers toch extra huisjes blijven kopen. Blijkbaar gaat het toch allemaal nog zo slecht niet voor huisbazen.

Huisbazen werken ook en heel hard zelfs of dacht gij misschien dat de huizen en appartementen uit de lucht komen vallen.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 22:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 22:56   #146
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

U verkoopt hier infantiele, opruiende praat dat net geen getrol is en verwacht van ernstig te worden genomen?

Technische werkloosheid is a bitch.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 22:56   #147
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Probeer dat nu nog eens.

'k zal ze aan sterke steven verkopen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 23:00   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer dat nu nog eens.

hangt er vanaf. 't Kan ook landbouwgrond zijn waar nog van vóór 1969 een huis op gebouwd is. Dan breken ze dat af, laten hier en daar een muur staan en bouwen het nieuw op.
Oud 27 maart 2020, 23:03   #149
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U verkoopt hier infantiele, opruiende praat dat net geen getrol is en verwacht van ernstig te worden genomen?

Technische werkloosheid is a bitch.
Daarbij, als ze te wijnig vervangloon hebben om hun huur te betalen dan zijn er OCMW's om bij gaan te bedelen. Huisbazen zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé. Die mens heeft één ding nooit geleerd;

De mens verzorgt de koe voor haar melk, niet voor 't welzijn van de koe.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 23:06.
Oud 27 maart 2020, 23:05   #150
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Als het zo gemakkelijk is om verhuurder / eigenaar te zijn, waarom is niet iedereen verhuurder / eigenaar?
Misschien omdat minstens 2 eigendommen vereist? Een prijskaartje van een half miljoen euro om eraan te beginnen? 20 miljoen frank?

Citaat:
En u geeft zelf het antwoord onderstaand - zonder dat u het beseft.
Misschien voor gewerkt?
Klein verschil, je moet nu dubbel werken voor hetzelfde huis als 30 jaar geleden.

Citaat:
Toen ik, jaren terug, met mijn vriendin ging samenwonen en alles was betaald hadden we nog 2500€ over op onze rekeningen. Vandaag hebben we, zonder hulp van ouders of familie, onze vrijstaande woning op een kleine hectare gebouwd en verhuren er.
Leuk verhaaltje, alleen zal ik dubbel zoveel moeten werken als jullie "jaren terug" om een vrijstaande woning te kunnen kopen.

Citaat:
Huisbazen werken ook en heel hard zelfs of dacht gij misschien dat de huizen en appartementen uit de lucht komen vallen.
We zouden eens camera's moeten zetten in de gemiddelde huisbaas op "zijn werkdag". Om te zien wat er precies bedoelt wordt met "hun harde werk"

Huisbazen bouwen geen huizen, arbeiders bouwen huizen. Of misschien leeft u nog in boomerwereld waar het gemiddelde huis is op de handen gebouwd door grootvader zaliger.

Klein vraagje voor u, als ik al de concerttickets opkoop met een computerprogramma en ze vervolgens doorverkoop aan woekerprijzen, telt dat voor u ook als hard werken? Ben ik dan een provider van bioscooptickets?

Laatst gewijzigd door stevensterk : 27 maart 2020 om 23:18.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 23:11   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k zal ze aan sterke steven verkopen.
Feit blijft dat het een foute redenering is van "ik heb in mijnen tijd dat wel gekund".

Vooral grond is veel, veel duurder geworden. En voor jan modaal zo goed als onbereikbaar geworden. Of je moet van ma en pa een stevig pakket meekrijgen.

Ik heb recent een architect een (ruw) plan laten maken met schatting, want we hadden een grond op oog en wilden budget weten.

Ik viel van mijne stoel. We zijn gewoon blijven wonen waar we nu wonen en hebben verbouwd.

1) Een stuk grond vergelijkbaar met wat ik nu heb, op de rustige locatie waar ik nu woon, kost gemakkelijk 200k en meer.
2) Huizen bouwen is peperduur geworden. Beetje afgewerkt 2000 euro/m2. Als ge van basic houdt 1500euro/m2.

Dan spreken we over 500-600k voor een huisje van 200 m2.....
Oud 27 maart 2020, 23:18   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Misschien omdat minstens 2 eigendommen vereist? Een prijskaartje van een half miljoen euro om eraan te beginnen?
Of de ouderlijke woning erven. Bovenop de eigen woning die na 25 jaar eindelijk afbetaald was. (25 jaar geleden, een fermette.. 400 000BEF voor een bouwperceel en 2 000 000bef voor een nieuwe snelbouw sleutel op de deur fermette met 2 slaapkamers 1 badkamer en een garage.)
maar niet getreurd, er zijn regelmatig nog woningen te koop voor minder dan dat, inclusief de bouwgrond. Maar dan ben je in Henegouwen of in't midden van Limbabwe aan't kijken.
Citaat:
Klein verschil, je moet nu dubbel werken voor hetzelfde huis als 30 jaar geleden.
De bakstenen en dakpannen zijn hetzelfde, de rest, da's een ander verhaal.
Of was 30 jaar geleden het standaard van 20cm dikke isolatie te moeten steken, of een geforceerde ventilatie aan te leggen?
Enig idee hoeveel er veranderd is kwa elektrische installatie? 30 jaar geleden kon je wegkomen met een zekeringkast met 6 automaten. Nu heb je al minstens 1 zekering per kamer nodig om te voldoen aan de moderne vereisten.
Citaat:
Leuk verhaaltje, alleen zal ik dubbel zoveel moeten werken als jullie "jaren terug" om een vrijstaande woning te kunnen kopen.
Of een goeie partner vinden die ook wil en kan werken. 2 doppers zullen het moeten doen met een sociale woning of een piepklein appartemente gekocht met een hypotheek "verkregen" van een minder dan goed menende bank. (beobank of soortgelijke woekeraars)
Citaat:
We zouden eens camera's moeten zetten in de gemiddelde huisbaas op "zijn werkdag".
Ik zou graag weten wat u uw fantasie is over een gemiddelde huisbaas.
Oud 27 maart 2020, 23:23   #153
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat het een foute redenering is van "ik heb in mijnen tijd dat wel gekund".

Vooral grond is veel, veel duurder geworden. En voor jan modaal zo goed als onbereikbaar geworden. Of je moet van ma en pa een stevig pakket meekrijgen.

Ik heb recent een architect een (ruw) plan laten maken met schatting, want we hadden een grond op oog en wilden budget weten.

Ik viel van mijne stoel. We zijn gewoon blijven wonen waar we nu wonen en hebben verbouwd.

1) Een stuk grond vergelijkbaar met wat ik nu heb, op de rustige locatie waar ik nu woon, kost gemakkelijk 200k en meer.
2) Huizen bouwen is peperduur geworden. Beetje afgewerkt 2000 euro/m2. Als ge van basic houdt 1500euro/m2.

Dan spreken we over 500-600k voor een huisje van 200 m2.....
Of het zelf neerzetten. Zoals een paar familieleden hebben gedaan (genoeg staalwerk voor supports en dragers gemaakt voor die woningen).
Och ja, dat gaat niet zo gemakkelijk meer. Vrienden en familie die komen helpen, oompje overheid komt wel langs met graaiende handen.

Zijn woningen en bouwgrond duurder geworden door schaarste? Waarschijnlijk wel, met een aangroei van de Belgische bevolking van een stad per jaar.
Of door overheidsingrijpen? De nieuwe normen maken de bouw ervan niet goedkoper.
Bij elke verkoop van een bestaande woning graait die overheid vrolijk mee hoor. En de verkopers willen geen verlies maken, en iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Wil iemand de middelen niet vrijmaken voor een eigen woning, niemand die het verplicht nietwaar.
Oud 27 maart 2020, 23:27   #154
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of het zelf neerzetten. Zoals een paar familieleden hebben gedaan (genoeg staalwerk voor supports en dragers gemaakt voor die woningen).
Och ja, dat gaat niet zo gemakkelijk meer. Vrienden en familie die komen helpen, oompje overheid komt wel langs met graaiende handen.

Zijn woningen en bouwgrond duurder geworden door schaarste? Waarschijnlijk wel, met een aangroei van de Belgische bevolking van een stad per jaar.
Of door overheidsingrijpen? De nieuwe normen maken de bouw ervan niet goedkoper.
Bij elke verkoop van een bestaande woning graait die overheid vrolijk mee hoor. En de verkopers willen geen verlies maken, en iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Wil iemand de middelen niet vrijmaken voor een eigen woning, niemand die het verplicht nietwaar.
De btw bij een nieuwbouwwoning is belachelijk.
Oud 27 maart 2020, 23:28   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De btw bij een nieuwbouwwoning is belachelijk.
Nieuwbouw zou 6% moeten zijn, een goed "thuis" is een basis voor een goed leven.
Oud 27 maart 2020, 23:31   #156
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Huizen zijn duurder geworden door de enorme huur opbrengsten.
Oud 27 maart 2020, 23:33   #157
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de ouderlijke woning erven.
Zeer juist, ge begint et te snappen

Citaat:
maar niet getreurd, er zijn regelmatig nog woningen te koop voor minder dan dat, inclusief de bouwgrond. Maar dan ben je in Henegouwen of in't midden van Limbabwe aan't kijken.
Leuk voor de ouwerdjes maar ik moet ook nog op mijn werk geraken

Citaat:
De bakstenen en dakpannen zijn hetzelfde, de rest, da's een ander verhaal.
Of was 30 jaar geleden het standaard van 20cm dikke isolatie te moeten steken, of een geforceerde ventilatie aan te leggen?
Enig idee hoeveel er veranderd is kwa elektrische installatie? 30 jaar geleden kon je wegkomen met een zekeringkast met 6 automaten. Nu heb je al minstens 1 zekering per kamer nodig om te voldoen aan de moderne vereisten.
Opnieuw vriend, als die verplichtingen echt allemaal zo duur zijn, verkoop me dan een huis uit 1990 voor 45 000 euro en ik bekostig deze o zo verschikkelijke voorzieningen zelf wel.

Citaat:
Of een goeie partner vinden die ook wil en kan werken.)
Ooit was er een tijd dat de partner niet eens hoefde te werken om een huis te voorloven, maar daar brachten de boomers een einde aan door woekerprijzen te vragen aan de generatie van hun kinderen.

Citaat:
Ik zou graag weten wat u uw fantasie is over een gemiddelde huisbaas.
Tja het ding aan fantasien is dat de werkelijkheid vaak een stuk saaier is. Ik hoor hier verhalen van de mythische "hardwerkende huisbazen", dus ik zou graag horen waar ze zich 40 uur per week mee bezig houden.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 23:36   #158
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

20 en 25 jaar betaalde je minder voor een villa dan nu voor een piepklein rijhuisje dat op instorten staat.

Echt waar.
Oud 27 maart 2020, 23:37   #159
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Huizen zijn duurder geworden door de enorme huur opbrengsten.
Effe kijken. In Vilvoorde is het huren van een gewoon appartementje rond €750 per maand.

Er zijn nieuwbouw appartementjes verkocht aan €120K (1 slaapkamer, geen garage, dat wel). Dan is dat appartementje afbetaald op 16 jaar als men €750 per maand afbetaald. Kies zelf. Kopen of huren.
Oud 27 maart 2020, 23:38   #160
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien omdat minstens 2 eigendommen vereist? Een prijskaartje van een half miljoen euro om eraan te beginnen? 20 miljoen frank?
...
Enerzijds bent u verhuurders / eigenaars aan het beledigen dat zij niet werken - en dus het geld zomaar is komen gevlogen waarmee er dan een eigendom werd gekocht.

Anderzijds schijft u dat men dubbel moet werken voor hetzelfde huis.

Staat u me toe dat ik u niet kan volgen wat uw standpunt tegenover verhuurders / eigenaars is.
Zijn deze nu lui, of moeten ook zij dubbel zo veel werken?
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be