![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gasten deden dat duidelijk zonder toestemming Het handelen van die flikken is in eerste instantie gericht op het voorkomen van erger ik weet niet of daar verder nog gevolg aan gegeven is. maw wat ge aanhaalt is een specifieke anekdote van hoe bepaalde geloofsgeleiders zich niet aan het wettelijke hielden. ( allez daar ga ik nu even vanuit ) Ik ben de grootste voorstander om dan 'hard' op te treden Uw voorbeeld bewijst net m'n punt De grens is het wettelijke niet meer maar ook niet minder ps. zoals ik al dacht : "De politie van Schaarbeek, die te maken had met een voldongen feit, sloot de straat tijdens het gebed af. " gelieve een volgende keer in context te citeren en niks bewust weg te laten Laatst gewijzigd door praha : 24 april 2020 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Benieuwd, als u of ik morgen een straat in beslag neem in functie van wat dan ook (dat niets met religie te maken heeft), of de de politie dan ook de straat gaat afsluiten omdat ze 'voor een voldongen feit staan' ... Mijn voorbeeld, weerlegt net uw punt; immers u stelde dat religie nooit boven de wet komt te staan. Hier zien we het tegendeel. Een groepering (hier gelovigen) neemt (zonder toestemming) een straat in beslag; en de politie (ocharme ...) staat voor een voldongen feit en sluit dan maar de straat af. De wet heeft hier niet gewonnen hoor, wel de overtreder ... En de gevolgen? Wel, de burgemeester heeft een boze brief gestuurd. Dat zal hen leren!
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 24 april 2020 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo mag men onder het mom van Goddienst vrijheid nog altijd wettelijk verboden oproepen publiceren die oproepen tot vervolging, geweld en moord. Laatst gewijzigd door daiwa : 24 april 2020 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=68404 ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij wel natuurlijk...
Denk je dat je Christus bent misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Xeno heeft een boontje voor Anke!
Hoe lief... |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit lijkt hard op een blunderdraad.
![]() |
#148 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ontken dat toch niet ?
Citaat:
Als ge daar met 100 man staat en iets doet waarvan op voorhand al geweten is dat het beperkt is in tijd en geen verder gevolgen heeft...dan hou ik dat voor mogelijk De politie kiest op dat moment voor de 'beste' oplossing om erger te voorkomen. (Dat staat trouwens letterlijk te lezen in dat artikel) Citaat:
...zo niet moet ge het desbetreffende artikel maar eens bovenhalen waarin dat zou staan Citaat:
We zien hier een voorbeeld van daar waar mensen over dat wettelijke zijn gegaan en de flikken dat ergens gedoogd (toch al zeker op dat moment) hebben om erger te voorkomen..dat is geen voorbeeld dat religie boven de wet zou komen staan Er zijn 1001 ander voorbeelden tegenover te stellen...vooral protesten betogingen, vakbondsacties ed De gemeenschappelijke factor is steeds : spontaan en de flikken waren niet op voorhand op de hoogte noch werd er een expliciet verbod uitgeschreven Citaat:
Die heeft dat in de minne geregeld. Gevolg : is het nog voorgevallen ? Burgermeester is het hoofd van de flikken en is bevoegd voor de orde en veiligheid van een gemeente of een stad Die kan en mag dat dus besluiten sorry maar da's dus geen voorbeeld of een argumentie hé Da's enkel een voorbeeld van enkele heethoofden die over het wettelijke gingen Zo ga je er duizenden vinden zowel van moslims als van anderen al dan niet met gevolg Maar ik begrijp je punt en je bezorgdheid hoor. Waar begint zoiets en waar eindigt zoiets Seponeren is leuk voor mineure zaken die ge in de minne kunt oplossen maar dat moet natuurlijk geen sfeertje van straffeloosheid creëren |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Compleet van de pot gerukt en heeft zelfs niks te maken met 'onder het mom van de godsdienst' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hilarisch.
Dit is zelfs 't gepamper en de waanzin voorbij. 100 Man op straat, politie sluit de straat af, om erger te voorkomen, burgemeester sluit minnelijke schikking en 't is opgelost. Voldongen feit... Zet daar 100 gewone Vlamen en ik ben er vrij zeker van dat ze allemaal opgepakt/beboet worden, uitgebreid in elke nieuwsuitzending wordt je er mee om de oren geslagen, kwestie van aan te tonen hoe ongehoorzaam de inboorlingen toch wel zijn, (voorbeeld stellen, maatregelen mogen nu eenmaal niet zomaar aan de laars gelapt worden, volksgezondheid weetjewel). Als't moet zijn wordt zelfs 't waterkanon bovengehaald. Bewijs maar eens dat ik ongelijk heb. Ga daar maar eens staan met 100 man, aan 'n kerk ofzo, met Pasen ll. bvb... Voldongen feit...en dan is't goed. Als 't maar aanhangers vd beschermde "religie" zijn.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder tenenkrullend dan hilarisch, SDX.
Plus, mij geeft 't ietwat hetzelfde gevoel als mijn maag na een nachtje stappen. Blijft de vraag of men in feite niet beter verdiend in regios waar men het verkozen leiderschap democratisch kan moet kiezen. Of waar datzelfde kiesvee zich zo gedwee en apatisch gedraagt? Blijkbaar dan toch ook hun eigen beslissing? Het is wel klote dat ik me als Luxembourgeois moet blijven voordoen hier.
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, het gaat dan ook over helden hé en niet over rebellerend crapuul dat combi's staat af te breken in Brussel of die staan te spuwen naar de politie. Had het daar over gehandeld zouden er geen witmensen op voorkomen.
Laatst gewijzigd door Garry : 25 april 2020 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is vrijheid van religie in dit land. De overheid moet ze niet "sponsoren", dat is zeker, maar iedereen mag geloven in wat hij wil.
Vuil Belang kan daar niks aan veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al komen kakelen in de media als politiecommissaris zijnde zonder grondig onderzoek is ook voor een witmens niet wenselijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien u toch die mening bent toegedaan (aldus dat Vlaams Belang stelt dat mensen niet mogen geloven in wat ze willen), moet u daar maar een bron voor geven. Hierbij een link naar het 'volledige' programma. https://www.vlaamsbelang.org/wp-cont...gramma2019.pdf Het is tevens veelzeggend om het over 'Vuil' Belang te hebben, in de plaats van Vlaams Belang. Dat soort 'persiflages' komt op mij over als een tekort aan argumenten terzake.
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus moet dit allemaal kunnen ?????
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Wat mij betreft moet dit op zich kunnen, weliswaar (en daar zit hem de nuance), indien dat wel op voorhand is aangevraagd én goedgekeurd door het lokaal bestuur.
Eveneens, binnen een context waarin gelovigen zelf moeten instaan voor de kosten die dit soort festiviteiten/aangelegenheden met zich meebrengen. Wanneer een wielerclub een criterium wil organiseren, moeten ze dat immers ook aanvragen; én moeten ze zelf voor de kosten instaan. Dus ja, mogen moslims (of eender welke andere religie) op straat bidden? Uiteraard. Maar volg de procedure. Vraag het op tijd aan, zodat een lokaal bestuur zich kan schikken en zich tijdig kan organiseren om het verkeer in goede banen te leiden. Het voorbeeld hierboven voldoet daar echter niet aan. Ongevraagd; en zonder respect voor de omwonenden. Dat de politie in deze verklaarde 'voor een voldongen feit te staan' is je puurste larie. U en ik zouden vlug mogen stoppen met ons criterium ...
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 25 april 2020 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 april 2020 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |