![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oke, zou kunnen.
Mijn fout. En mijn excuses.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat systeem heeft Amerika jaar en dag toegepast. Dat is de reden dat ik naar Amerika verwijs. Je kan er perfect zien waartoe uw systeem zou leiden.
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Corona is er een akkefietje tegenover ![]() Persoonlijk zou ik daar geen reclame meer rond maken of promotie rond voeren. Maar dat gaat me niet tegenhouden om binnen een uurtje mijne blauwe Chimay uit te schenken......wie gebruikt sterft wie niet gebruikt ook. Proost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lol, typisch eh, als er afgekomen wordt met wetenschappelijke feiten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat noemt men reguleren. Portugal heeft bijvoorbeeld alle drugs gedecriminaliseerd en de resultaten op het terrein zijn lovend. Ik heb altijd geschreven dat harddrugs een andere aanpak vergen dan softdrugs. Als je mijn quotes zou nagaan zou je zeker terugvinden dat ik inzake harddrugs niet direct een waterdichte mening heb. Ik heb altijd gepleit om te beginnen met het decriminaliseren van deze drugs. Softdrugs ben ik voor legaliseren. Probleem is dikwijls dat er op dit forum als er een draad wordt gestart over Cocaïne alle andere drugs op dezelfde hoop worden gegooid. Alle drugs vergen een specifieke aanpak. Vergeten we ook niet de drugs die den doktoor ons voorschrijft ...dat is weer een ander verhaal.En allesbehalve een onschuldig verhaaltje..Neem maar eens wat rohypnol of wat prozac om dat te begrijpen...Opiaten Benzo's.... ![]() Ook zware wapens zijn toegelaten en niet illegaal maar dat wil niet zeggen dat men een riot gun zomaar in de nachtwinkel moet kunnen kopen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 mei 2020 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten er cijfers op? Gebruik van illegale drugs : 5 jaar effectief Dealen van illegale drugs : 20 jaar effectief Productie van illegale drugs : levenslang Dwangarbeid, om zelf in eigen onderhoud te voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Canada is cannabis legaal, en hier zou je daar dwangarbeid voor moeten krijgen.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja, je ziet waar we met de zachte aanpak gekomen zijn, en dat is voor elke vorm van criminaliteit geldig. Laat ons dan nu maar eens repressie proberen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België 20 jaar straf voor wat cannabis te dealen en in Nederland gezellig met zijn allen naar de coffeeshop. T'ja....gelukkig is de wereld iets groter dan Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
300 jaar geleden werd je éénmaal na zonsondergang de keel overgesneden voor een paar centen wanneer je je buiten de stadsmuren waagde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ...levenslang voor een cannabisplantje in uwen hof vind ik toch redelijk overdreven. En dan te bedenken dat het gauw legaal wordt in Luxemburg. Ik zou levensbelang eerder voorbehouden voor moord. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 mei 2020 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() https://www.hln.be/in-de-buurt/lierd...pakt~a076fd1a/
En dan willen de drugsgebruikers ons wijsmaken dat eens hun drugs legaal is er geen criminaliteit meer zal zijn. Tabak is vrij en legaal verkrijgbaar. Daarom zal legalisatie niks helpen, dat is gewoon spinnenvoer voor drugsgebruikers |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat dan een soort criminaliteit waar jij persoonlijk last van hebt ? Is dat een gevaarlijke criminaliteit ? Voor de fiscus misschien wel maar voor de burgers ?? Voor zover ik weet wordt zowat alles nagemaakt....gaan we dan uw Nike schoenen Adidas trainer Ray ban bril Boss kostuum en Rolex horloge ook illegaal maken ? Volgens mij worden zelfs paspoorten geld en facturen nagemaakt misschien kunnen we uw paspoort en uw geld dan ook maar beter illegaal maken en facturen verbieden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 mei 2020 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |