![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er op aan nog veel mensen aan te zetten om hun toiletten op regenwater te zetten. In mijn ogen is trouwens te gek dat we drinkbaar water gebruiken om het toilet te spoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Ik heb u hier een antwoord op gegeven. Als het grondwaterpeil op twee maanden zo hard zakt door verbruik, gaan alle planten kapot binnen enkele maanden. Daar mag je mij aan houden, als dit niet zou zijn. Maar je zal van een kale reis terug komen. Daar moet je niet voor in het nieuws komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U snapt het niet. Anders moet u mij maar eens verwijzen naar een studie waarin gesteld wordt dat we onbeperkt water kunnen halen uit de grondlagen. Ik ben benieuwd welke expert u vindt die het met u eens is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin zo stilaan te geloven dat u thuis een groot zwembad hebt en dat u daarom u zich wentelt in onzekere theorieën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het ging over ofwel die taks, ofwel wat je kan doen om te zorgen dan er voldoende water uit de kraan blijft komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat weegt niet op tegen het zakken van het grondwaterpeil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook vorig jaar heeft men het al gehad om oververbruik bijkomend te belasten. U gaat er schijnbaar van uit dat er geen gemiddeld waterverbruik bestaat en dat er consumenten zijn die er ferm bovenuit steken. Niet essentieel gebruik. Wie drinkbaar water uit het leidingnet haalt om een zwembad te vullen mag gerust bijkomend belast worden. De druk op de waterwinning wordt daardoor immers groter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Ik zeg nergens dat dit onbeperkt is. Het zorgt er wel voor dat die schommelingen van het waterpeil in de grondlagen waar we het nu uithalen minder zullen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag mij één studie aanhalen waarin aanbevolen wordt om dieper en dieper te boren om grondwater te winnen als oplossing voor de problemen waarmee we nu geconfronteerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je dat moest vertellen aan de landen aan de middellandse zee lachen ze zich een breuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga niet zeggen dat er veder ook nog niks is gedaan om het water beter op te vangen. Maar blijkbaar is het maar een druppel op een hete plaat. Die waterputten dienen (nogmaals) in de meeste gevallen om overstromingen in de straten tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik ben benieuwd naar uw laatste alinea. Toon mij eens aan dat er in het gebied van het Middellandse Zee echt geen problemen zijn op vlak van waterwinning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als eens gekeken hoeveel een gemiddeld gezin anders wegspoelt door het toilet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus men zal de vraag pas krijgen wanneer het niet anders kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht nog steeds op die studie die aantoont wat u beweert over de waterwinning uit de grondlagen. U beweert immers dat het is als de zee proberen leeg te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat men eens goed zal lachen alles onze watervoorziening in het gedrang komt door het vullen van zwembadjes Dat is niet zeggen dat er daar geen problemen zijn hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |