![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cijfers gaan nergens "terug omhoog", ze zijn nooit hoog geweest waar ze nu gevallen hebben. Jij ziet Amerika als een homogeen blok, maar als je naar individuele staten kijkt, dan merk je dat de staten waar ze nu prijs beginnen te hebben, tot nu toe niet veel gevallen hadden. Ik wil wel aannemen dat de lockdown de propagatie van de golf van oost naar west heeft afgeremd, omdat de reis mogelijkheden kleiner waren. Maar lockdowns hebben nergens de curve tegengehouden eens de epidemie er was. Zoals bij ons. Er zijn teveel gelijkenissen tussen het verloop bij de enkele landen zonder lockdown (Zweden, Brazilie) en landen met lockdown om te zeggen dat er een fundamenteel verschil is. Er zijn wel ENKELE landen geweest die met een vroege lockdown, vroeg grenzen sluiten en zo, de dans voorlopig ontsprongen zijn, zoals Griekenland bijvoorbeeld, of Noorwegen. Maar de meeste lockdown landen hebben gelijkaardige curves. Zweden en de UK zijn identiek. Brazilie en Peru zijn identiek. Mocht de lockdown een spectaculair effect hebben, dan zouden we spectaculaire verschillen gezien hebben tussen niet-lockdown landen en lockdown landen. Ik kan U een blinde curve geven van een lockdown land, en een van een niet-lockdown land, en jij kan mij niet zeggen welke wat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Moeilijk te zeggen welk onderdeel van de lockdown precies effect had natuurlijk, bovendien blijft social distancing nog steeds in voege tot op heden in heel veel situaties in binnenruimtes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, social distancing en handen wassen, dat blijft. En nog een paar dingen. Discotheken moeten inderdaad incubatoren zijn. Maar dat is niet de lockdown. De lockdown was: opgesloten worden in uw huis, en uw familie of vrienden niet mogen gaan bezoeken. En enkel naar de winkel van "noodzakelijke dinges" gaan. DAT was veruit de meest ingrijpende, traumatiserende, psychologisch beschadigende, en economisch ruïnerende maatregel, en die heeft volgens mij dus niks gedaan. DAT is ergens begin mei opgeheven, en daarvan heeft de dodencurve ook na 2 maanden geen krimp gegeven. Dus neem ik aan dat dat niks gedaan heeft (tot mijn eigen grote verbazing, trouwens, maar data zijn data). Scholen openen heeft blijkbaar ook niet veel gedaan. Hoewel ik niet weet hoeveel leerlingen en leraren echt terug voor de klas stonden. Nu, in de mate dat er wel iets gebeurd is, lijkt dat rond midden juni geweest te zijn. Ik heb weinig vertrouwen in de positieve testen, maar er lijkt inderdaad een lichtjes stijgende tendens begonnen te zijn einde juni, wat dus door een verandering van regels/gedrag midden juni of wat later zou moeten komen als zich dat bevestigt. De dodencijfers volgden niet echt, maar, hoewel we in de ruis zitten, zou er sinds midden juli wel iets kunnen van aan zijn, wat coherent is met een verandering midden juni qua besmettingen. WAT veranderde er midden juni ? Of is dat gewoon de 3 maanden durende groepsimmuniteit van de piek midden maart die aan het wegebben is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2020 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de cijfers voor de besmettingen rond Leuven de afgelopen weken in de gaten gehouden. Weken geleden waren er in praktisch alle gemeenten besmettingen. Nu geen meer. Dus ik constateer maar: terwijl er in sommige steden/gemeenten terug een stijging vast te stellen is, is er hier een daling.
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met minder dan 100 nieuwe besmettingen per dag is het risico beperkt. Eens de R boven 1 komt kan het pijlsnel gaan.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als R = 1.1 dan gaat het heel traagjes stijgen. Als R = 4 dan gaat het pijlsnel. In de mate dat het aantal besmettingen een indicatie zijn, zouden we dan een verdubbeling om de 14-20 dagen hebben ; dat komt min of meer overeen met de daling die we hadden sinds april, dat was ook een halvering om de 2 - 3 weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is krapuleus wat deze man in de ether gegooid heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En krijg je weer een boom als die terugkomen. Everyone's guess.
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zouden het gemeenten zijn zoals elke andere zonder studenten.
Maar stel dat de bevolking vermindert met de helft omdat die op vakantiereis zijn, dan is er natuurlijk ook minder drukte in de lokale winkels en supermarkten. En dat zou bijboorbeeld voor een dipje in die gemeentes kunnen zorgen.
![]() |
#152 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zonder lockdown waren de ziekenhuizen gecrasht zoals je vandaag op heel wat plaatsen in de wereld kutn vaststellen. Italie was een week te laat met z'n lockdown en het N-Italiaans gezondheidssystemen is gecrasht. Citaat:
![]() Citaat:
![]() en daar grijpt de incubatie. nu stijgen de cijfers rond besmettingen al 9 dagen. nog een dag of 5 en de ziekenhuisopnames zullen toenemen. de sterftecijfers zijn momenteel nog redelijk stabiel, die zullen binnen een dag of 10 terug beginnen toenemen. en daar zal een veiligheidsraad vandaag, om stappen terug te zetten, neits aan kunnen veranderen. terug verstrengen heeft pas impact binnen 2 weken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de randgemeenten zijn er praktisch geen kotstudenten.
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien. Volgens mij kan er een zichtbaar verschil zijn tussen de vakantiebevolkingscijfers ( ![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hebt dingen die onze wetenschappers weten, en dingen die die gasten niet weten. Maar meest van al: je hebt leken die niet eens het verschil tussen een virus en een bacterie kennen, maar die wel alle effecten en gevolgen van corona durven toeteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of zouden we gewoon niet beter stoppen met tellen?
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wer...?ocid=msedgdhp
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles meetellen was noodzakelijk om de mensen onder de knoet te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was een groter effect dan de lockdown. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() De oversterfte lijkt me toch de meeste eerlijke vergelijking, anders steunt men vooral op de interpretatie van de dokter en die worden nu ook beïnvloedt door de grote mediaheisa.
|
![]() |
![]() |