Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 20:59   #141
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
*knip*

Niet aanzetten tot geweld.
Juist ja.. maakt gij hier reclame voor het VB?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:16   #142
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Juist ja.. maakt gij hier reclame voor het VB?
Nee de marokkanen maken reclame voor het VB.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:27   #143
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ter verduidelijking, moslims mogen niet altijd met niet-moslima's trouwen, enkel met een moslima, christene of joodse. En nee die 'worden' niet bekeerd. Vraag me af hoe jij dat in feite ziet, dat bekeerd 'worden'. Het mag natuurlijk maar dat is helemaal niet nodig, het is trouwens verboden om iemand onder dwang te bekeren.
wat een belachelijk gedoe toch allemaal hé?Bij ons trouwt men met wie men graag ziet. Voor al die zever van jou heb ik niet het minste respekt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 08:20   #144
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
*knip*
Wie is bruin? Ik heb 2 broers en die zijn blond. Mijn verloofde is blank.
Je moet wel al heel veel miserie gehad hebben om zo gefrustreerd door het leven te moeten, kop op jongen, het zal wel es beteren.

Laatst gewijzigd door Laya : 8 december 2006 om 08:22.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 08:20   #145
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
*knip*
Wie is bruin? Ik heb 2 broers en die zijn blond. Mijn verloofde is blank
Oud 8 december 2006, 08:32   #146
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat een belachelijk gedoe toch allemaal hé?Bij ons trouwt men met wie men graag ziet. Voor al die zever van jou heb ik niet het minste respekt.
Net of ik heb die regeltjes uitgevonden! Ik zeg gewoon hoe het gaat in de Islam, meer niet.
Bij ons trouwt men met wie men graag ziet? Bull shit! Moet ik es tellen hoeveel Belgische vrouwen er al met moslims getrouwd zijn voor business? En dan komen ze 10.000eur overeen en tegen dat het zover is hebben ze 20 zelfs 25.000eur uit die radeloze mannen hun zakken geklopt.
En ik ken er veel die getrouwd zijn voor het geld ze. Belgen, échte Belgen. Carlgustaaf jij zit zo vaak naast de kwestie he... soms komen er zinnige dingen uit je mond maar soms komt mijn haar omhoog van jouw gezever. En heb je nu nog niet gemerkt dat ik niet pro-islam ben? Ik ben de Koran beginnen lezen (en intussen mee gestopt want het werkt op mijn zenuwen) en ben er van overtuigd dat ik geen moslima zal worden. Op basis van wat oordeel jij over mij? Mijn verloofde is een moslim maar die valt mij daarmee niet lastig en ik merk daar niet veel van, hij gaat bidden en houd zich aan bepaalde regels en that's it, ik blijf gewoon wie ik ben.
Oud 8 december 2006, 10:36   #147
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Net of ik heb die regeltjes uitgevonden! Ik zeg gewoon hoe het gaat in de Islam, meer niet.
Bij ons trouwt men met wie men graag ziet? Bull shit! Moet ik es tellen hoeveel Belgische vrouwen er al met moslims getrouwd zijn voor business? En dan komen ze 10.000eur overeen en tegen dat het zover is hebben ze 20 zelfs 25.000eur uit die radeloze mannen hun zakken geklopt.
En ik ken er veel die getrouwd zijn voor het geld ze. Belgen, échte Belgen. Carlgustaaf jij zit zo vaak naast de kwestie he... soms komen er zinnige dingen uit je mond maar soms komt mijn haar omhoog van jouw gezever. En heb je nu nog niet gemerkt dat ik niet pro-islam ben? Ik ben de Koran beginnen lezen (en intussen mee gestopt want het werkt op mijn zenuwen) en ben er van overtuigd dat ik geen moslima zal worden. Op basis van wat oordeel jij over mij? Mijn verloofde is een moslim maar die valt mij daarmee niet lastig en ik merk daar niet veel van, hij gaat bidden en houd zich aan bepaalde regels en that's it, ik blijf gewoon wie ik ben.

Geeft u nu zelf toe dat u alleen maar met een moslim trouwt voor het geld dan nu volgens u trouwen uit liefde in ons land pure 'bullshit' is ?

Van alle gemengde moslim/niet-moslim huwelijken waar ik mee in contact ben gekomen, merkte de vrouw trouwens op dat het gedrag van haar moslimman aanzienlijk veranderde nadat het huwelijk voltrokken was.

Vanuit psychologisch opzicht, viel trouwens op te merken dat een merendeel van de vrouwen die met een moslim trouwen onbewust en bijna instinctief op zoek zijn om gedomineerd te worden. De oorzaak hiervan is vaak te vinden in de moeilijke jeugdjaren van de vrouw waarbij ze wellicht zelf totaal ondergeschikt werd gemaakt of gedomineerd door haar ouders, broers, zussen, stiefouders, school, vrienden, geloofsgemeenschap enz...
Deze vrouwen werden gans hun leven gedomineerd en blijken compleet in elkaar te storten eens ze zich al dan niet noodgedwongen in een vrijgevochten status bevinden. Vroeger was er binnen het traditioneel Christelijk huwelijk met het vaste rollenpatroon een makkelijke uitweg voor deze vrouwen. De ontkerkelijking heeft er echter voor gezorgd dat dit huwelijk en het daaraan verbonden rollenpatroon fel aan populariteit heeft ingeboet. Vandaar dat vrouwen dewelke nood hebben aan een ondergeschikte positie op zoek zijn naar een nieuw traditioneel gelovig huwelijk met rollenpatronen, hetwelk heden ten dage perfect is terug te vinden binnen een huwelijk met een moslim.

Let wel, dit is geen vaststaande regel, gewoon een observatie dewelke in meer dan het gemiddelde van de gevallen kan worden vastgesteld bij gemengde huwelijken. Dus Laya, dit is helemaal niet bedoeld als zijnde een psychoanalyse van uw persoonlijke situatie daar ik niets weet aangaande uw privé-leven dus gelieve u niet onmiddellijk aangesproken te voelen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 14:06   #148
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Geeft u nu zelf toe dat u alleen maar met een moslim trouwt voor het geld dan nu volgens u trouwen uit liefde in ons land pure 'bullshit' is ?

Van alle gemengde moslim/niet-moslim huwelijken waar ik mee in contact ben gekomen, merkte de vrouw trouwens op dat het gedrag van haar moslimman aanzienlijk veranderde nadat het huwelijk voltrokken was.

Vanuit psychologisch opzicht, viel trouwens op te merken dat een merendeel van de vrouwen die met een moslim trouwen onbewust en bijna instinctief op zoek zijn om gedomineerd te worden. De oorzaak hiervan is vaak te vinden in de moeilijke jeugdjaren van de vrouw waarbij ze wellicht zelf totaal ondergeschikt werd gemaakt of gedomineerd door haar ouders, broers, zussen, stiefouders, school, vrienden, geloofsgemeenschap enz...
Deze vrouwen werden gans hun leven gedomineerd en blijken compleet in elkaar te storten eens ze zich al dan niet noodgedwongen in een vrijgevochten status bevinden. Vroeger was er binnen het traditioneel Christelijk huwelijk met het vaste rollenpatroon een makkelijke uitweg voor deze vrouwen. De ontkerkelijking heeft er echter voor gezorgd dat dit huwelijk en het daaraan verbonden rollenpatroon fel aan populariteit heeft ingeboet. Vandaar dat vrouwen dewelke nood hebben aan een ondergeschikte positie op zoek zijn naar een nieuw traditioneel gelovig huwelijk met rollenpatronen, hetwelk heden ten dage perfect is terug te vinden binnen een huwelijk met een moslim.

Let wel, dit is geen vaststaande regel, gewoon een observatie dewelke in meer dan het gemiddelde van de gevallen kan worden vastgesteld bij gemengde huwelijken. Dus Laya, dit is helemaal niet bedoeld als zijnde een psychoanalyse van uw persoonlijke situatie daar ik niets weet aangaande uw privé-leven dus gelieve u niet onmiddellijk aangesproken te voelen.
Nee ik beweer dat het bull shit is dat wij Belgen enkel trouwen uit liefde, vraag maar es aan mijn verloofde hoeveel mannen hij kent waarmee de Belgische vrouw getrouwd is voor het geld... en nooit voor het afgesproken bedrag, als de datum nadert perst ze er steeds wat uit, ken jij geen jonge vrouwen die met oudere rijke mannen zijn getrouwd voor het geld? Ik ken er verscheidene... en nee ik ben niet onderdanig, in tegendeel, het is niet gemakkelijk om met mij samen te leven want ik ben redelijk tot erg dominant. Ik heb geen man nodig, dop mijn eigen boontjes, heb mijn eigen inkomsten, huis en auto... niet veralgemenen dus...

Als zijn gedrag na ons huwelijk verandert dan weet hij waar de deur is, ik zal ze voor hem openhouden... en dat weet hij, ik verspil mijn tijd niet aan een uitzichtloze relatie.
Oud 8 december 2006, 14:19   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de datum nadert perst ze er steeds wat uit
heb je het over bruidsschatten die betaald worden door westerse mannen aan westerse vrouwen? Graag wat meer info dan! Nog nooit van gehoord.

Dat toekomstige rijkdom een erotiserend effect kan hebben zal ik zeker niet ontkennen, maar dat er op voorhand geld wordt uitgeperst is totaal nieuw voor me.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:27   #150
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

moslim hier, moslim daar, moslim ginder, moslim overal. Misschien zijn we het gewoon beu dat er 1 religie is die altijd en overal altijd alle aandacht naar zich toe wil trekken, alle respect opeist en er zelden of nooit iets voor terug doet. Misschien is dat wel het probleem met de islam in onze gebieden.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:00   #151
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heb je het over bruidsschatten die betaald worden door westerse mannen aan westerse vrouwen? Graag wat meer info dan! Nog nooit van gehoord.

Dat toekomstige rijkdom een erotiserend effect kan hebben zal ik zeker niet ontkennen, maar dat er op voorhand geld wordt uitgeperst is totaal nieuw voor me.
Nee circe, helemaal niet, ik heb het over belgische vrouwen die trouwen met illegalen, zij voor het geld (meestal 10.000eur) hij voor zijn papieren. Hoe nader de datum komt, hoe meer geld ze vraagt, niet zelden komt het zo tot een bedrag van 20 of 25.000 eur, die man gaat dan lenen bij vrienden en betaald nog jaren af...
Volgens carlgustaaf trouwen ze hier uit liefde.... ik heb door de jaren heen veel gevallen gezien waar een oudere man zich zot laat maken door een veel jongere vrouw die enkel op zijn geld uit is... ik keur dat niet goed, ik zou het niet kunnen maar het gebeurt veel.
Oud 8 december 2006, 18:02   #152
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
moslim hier, moslim daar, moslim ginder, moslim overal. Misschien zijn we het gewoon beu dat er 1 religie is die altijd en overal altijd alle aandacht naar zich toe wil trekken, alle respect opeist en er zelden of nooit iets voor terug doet. Misschien is dat wel het probleem met de islam in onze gebieden.
voor zover ik weet zitten er hier op deze draad geen moslims die de aandacht opeisen, wel mensen die uit hun nek lullen en denken dat ze veel weten over hoe het gaat bij moslims, die denken dat het allemaal terroristen en fundamentalisten zijn zoals ze op tv zien
Oud 8 december 2006, 18:12   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee circe, helemaal niet, ik heb het over belgische vrouwen die trouwen met illegalen, zij voor het geld (meestal 10.000eur) hij voor zijn papieren. Hoe nader de datum komt, hoe meer geld ze vraagt, niet zelden komt het zo tot een bedrag van 20 of 25.000 eur, die man gaat dan lenen bij vrienden en betaald nog jaren af...
Volgens carlgustaaf trouwen ze hier uit liefde.... ik heb door de jaren heen veel gevallen gezien waar een oudere man zich zot laat maken door een veel jongere vrouw die enkel op zijn geld uit is... ik keur dat niet goed, ik zou het niet kunnen maar het gebeurt veel.
Je slaat wel twee dingen door elkaar. Wat jij beschrijft zijn schijnhuwelijken die door de wet verboden zijn.

Waar Carlgustaaf het over had was de hier heersende huwelijkscultuur waarbij standaard beide partners voor mekaar kiezen uit liefde en niet omwille van gearrangeerde familieconnecties.

Dat "oude bokken" wel een groen blaadje lusten en daar enkel in slagen als de oude bok goed voorzien is van de nodige bankrekeningen is natuurlijk ook een feit. Ik veronderstel dat die oude bok dan mans genoeg is om zelf te kunnen beslissen wat hij wil.
Terwijl het groene blaadje alvast meer zal aangetrokken zijn door het klingende geluid van de te erven goudstukken en klotsende geluid der golven tegen de boeg van zijn plezierjacht, dan door het kletsende geluid van zijn ondertussen uitgezakte klokkenspel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 19:29   #154
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.l.
Da's informatie die ik niet kende, en waar ik dus nooit iets zinnigs over zou kunnen verteld hebben. Nu heb ik tenminste concrete feiten en cijfers, en een bron.
Oud 8 december 2006, 20:24   #155
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Da's informatie die ik niet kende, en waar ik dus nooit iets zinnigs over zou kunnen verteld hebben. Nu heb ik tenminste concrete feiten en cijfers, en een bron.
Daar verschiet ik nu van zie... ik heb zo'n verhalen al veel langer gehoord, jaren geleden toen ik nog nooit in de buurt van een moslim was geweest... jij niet? weird
Oud 8 december 2006, 21:37   #156
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar verschiet ik nu van zie... ik heb zo'n verhalen al veel langer gehoord, jaren geleden toen ik nog nooit in de buurt van een moslim was geweest... jij niet? weird
Voor zo iets werd ik nooit aangesproken, Laya. Langs welke weg komen die vragen dan?
Oud 9 december 2006, 08:04   #157
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Voor zo iets werd ik nooit aangesproken, Laya. Langs welke weg komen die vragen dan?
Basy, ik ook niet, aan mij werd ook niet gevraagd om dat te doen, ik hoor er enkel over. En niet sinds kort, al jaren. Moest bijna niemand het fenomeen kennen vanwaar komt het woord 'schijnhuwelijk' dan? Nog nooit die reportage gezien waar gemengde koppels die willen huwen ondervraagd worden en elkaars naam zelfs niet deftig kunnen uitspreken?
Je moet es gaan chatten onder een vrouwennaam, gegarandeerd wordt je vroeg of laat aangeklikt door een illegaal, meestal vanuit een internetwinkel, op zoek naar een vrouw.
Oud 9 december 2006, 17:46   #158
jedi govna
Banneling

Standaard

"Wij, niet-moslims"

Simpele!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 17:48   #159
jedi govna
Banneling

Standaard

Citaat:
*knip*

Geen aanzetten tot geweld/persoonlijke aanvallen.

jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 00:23   #160
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niet pro-islam? Je zit ze gans de tijd te verdedigen...en die vrouwen waar je over bezig bent: ik had het over gewone vrouwen, niet over hoeren...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be