![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze namiddag in de Kamer verdedigde J.M Dedecker de burgemeester met hand & tand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar dat ge de rollen omkeert, dat is in de grond wat die Aalsterse burgemeester zegt. Dat geeft echt een slechte smaak in de mond. In geval van rampen situatie, waar men toch ook de corona mag toe rekenen is het de gewoonte dat de hospitalen hun bedden verdelen. Maar voor dit provenciaals boertje gelden er andere regels. Politiek scoren op basis van wij eerst. Dat heerschap zal de eerste zijn als er ooit in Aalst een rampenscenario uitbreekt om te schoppen naar andere klinieken die niet in Aalst liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer dan dat. Psychologisch een schot, midden in de roos ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo als mijne Franstalige gebuur hier al zolang zegt.... Ik kom al bijna 20 jaar jaar bij die bakker,en nog altijd kunnen ze mij daar niet verstaan.... Dat is dan wel in Muizen hé schat.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “Cultuur” is geen exclusiviteit van het Frans hoor. Het Engels kan dat, met reden, nog meer claimen.
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moogt gerust zijn. Het zit er vergeven.
![]() |
#152 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Factcheck: Citaat:
Ge hebt lullers, en ge hebt mensen die mededelingen checken op correctheid. Besluit: Die burgemeester van Aalst doet er verstandig aan zich eerst héél goed te informeren alvorens stommiteiten uit te kramen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Medische solidariteit begint niet in het ziekenhuis. Dat begint bij preventie. En daar faalde de Brusselse overheden schaamtelijk in.
Maar geen nood: één dag na de berisping van de burgemeester van Aalst, zijn ze stevig bijgedraaid. (en verder, dat Aalstenaren in Brusselse ziekenhuizen worden verzorgd: het zou er nog aan moeten mankeren dat een grote stad als Brussel geen centrumfunctie kan vervullen voor een streek met een straal van 30 km rond haar.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: het is een goeie zaak dat de Brusselaars nu in grote getallen ziek worden. Zodat ze de overkapaciteit die er nu is, tenminste nuttig gebruiken, en niet allemaal gaan afkomen op hetzelfde moment dat d Aalstenaren beslissen van na hun uitstel, ziek te worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2020 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een psychologische voltreffer. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Talen zijn talen he. Ik zie niet in waarom een bepaalde taal cultureel meer verheven zou zijn. Dan zou ik zeggen dat Grieks cultureel meer verheven is aangezien zij aan zovele begrippen een naam gaven.
Neen, dat Frans ophemelen is iets uit Le Marriage de mlle Beulemans. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 oktober 2020 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw gedacht zeggen is niks mis mee maar het is altijd beter even na te denken alvorens uw gedacht te zeggen. En dat lijkt tegenwoordig te veel van het goede gevraagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben opgegroeid met Franse cultuur dus is het onvermijdelijk een liefde verhouding. Ik heb honderden Franse boeken gelezen en geen enkel Nederlands. Iedereen heeft een ander leven en verschillende ervaringen. Ik haal zelfs regelmatig fouten uit Le Monde of Le Figaro en vooral uit mijn emails met Franse klanten. Cultuur takelt overal af helaas en de Twitter generatie zal dat niet verbeteren. |
|
![]() |
![]() |