![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het is een fabel dat die moet rondkomen met haar minimuumloontje. Als weduwe trekt zijn en weduwepensioen. Als ik je verhaal juist volg, had dat koppel een dubbel inkomen daar ze tweeverdieners waren. 60 jaar, dus mijn leeftijd. Kostprijs van een woning was toen ik 20 jaar was +/- 1 500 000Bfr. (+/- 34 880€) Gemiddeld maandloon +/- 25 000Bfr netto.(+/- 581€) Tweeverdieners, waarvan 1 slechts halftijds +/- 40 000Bfr (+/- 930€) netto per maand. In een tijd dat er geen internet, gsm was. Maar ja, veel van mijn leeftijdgenoten gingen liever in het zwart werken. En nu staan janken dat ze niets terug krijgen voor wat ze niet bijgedragen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn pensioen is afgetobd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Cool, dan hebben jullie beiden een kleine 1900 euro netto pensioen, het gevolg van uw hele leven lang (45 jaar) boven het grensbedrag te hebben bijgedragen.
Laatst gewijzigd door Tavek : 13 oktober 2020 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat er volgens de Vivaldisten in Belgie geen zware beroepen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan niet gaan zeveren hé.
"Het" emeritaat was de regeling voor enkele bevoorrechte hooggeplaatsten om met pensioen te gaan, maar de volle wedde te blijven trekken. Dat er in sommige kringen nog gepreveld wordt dat hij emeritus is, in plaats van het volkse gepensioneerd, dat is andere koek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn proffen die gewoon een opdracht blijven houden na hun officiele pensioenleeftijd. Het komt veel meer voor dat je denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat in een globaal kader dat evolueert naar het Nederlands systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bijkomend pensioen (hetgeen de werkgever voor mij gespaard heeft, is wel ne mooie cent extra. Krijg ik na 1 november. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij verwart de begrippen "legale pensioenregeling " en "eigen vermogensbeheer". Het verwondert me dat hij er niet de levensverzekeringen bij sleurt. Ikzelf heb telkens voor de conceptie van elke kleine, een aparte bijkomende levensverzekering afgesloten, zodat in het ergste geval, mijn heksie perfeksie het nodige had om mijn misbaksels te onderhouden tot en met hun voortgezette studies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze bijverdienen, is een heel andere kwestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10015053.html Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 oktober 2020 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dus te weinig naargelang we hebben bijgedragen he. Solidariteit is oke, maar dat aftoppen is pure diefstal. U beschouwde rsz als een verzekering. En dan vindt u het normaal dat iemand die meer verdient, meer betaalt maar navenant minder krijgt. Dat is puur communisme. Straks maken we de prijs van het brood ook inkomensafhankelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb een gemengde loonbaan en jaar bijtellingen. En nog een deel bijpassingen als invalide. En die ligt voor 150% arbeidsinvalide op 31126,83€ netto/ 36509,28€ bruto per jaar. 100% 20751,22€ netto/ 24339,52€ bruto 50% 8174,53€ netto/ 9588,07€ bruto. https://fedris.be/nl/professional/ar...-basisbedragen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De toenmalige regeringspartijen gaven tijd (teveel tijd) aan de sociale partners, die er niet uitgeraakten. Bedoeling was dan dat de regering zou trancheren. Maar Kriske Peeters voerde een stellingenoorlog. En Michel II ontbrak het aan moed om te beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze geraakten er gewoon niet uit omdat het ook een zeer subjectieve zaak is.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil zeggen, hij is vrijgesteld van arbeid met behoud van loon en moet enkele nog een paar opdrachten per jaar uitvoeren. Stopt hij met die opdrachten, dan word hij op pensioen gezet en verliest hij 1/2 van zijn inkomen door de aftopping. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet wel zorgen dat je er voldoende voor bijdraagd tijdens je arbeidsperiode. En je moet niet eisen dat je met 30 jaar halftijds te werken, evenveel rechten hebt als iemand die 45 jaar voltijds heeft gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar is men nooit uitgekomen. |
|
![]() |
![]() |