![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Yeah right... ze hebben dat inderdaad publiekelijk verklaard. Hun beurskoers laat alvast zien wat beleggers ervan denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is toch geen clubje voor gelijkgezinden of een huis van Jehova ? Als iemand zijn mening me niet interesseert of me niet boeit laat ik ze voor wat ze is. Soms post die dan 2 dagen later toch iets dat me de moeite loont om op te reageren. Respect hebben voor ieders mening en vooral beleefd blijven vind ik het belangrijkste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen ga ik er niet meer op reageren. Het is nog nooit de moeite geweest.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Farma bedrijven zijn meer dan nodig.Echter denk ik niet dat het barmhartige samaritanen zijn. Ook daar zal geld wel op de eerste plaats komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is nooit de bedoeling geweest om belangrijke ingrepen uit te stellen. Naar wat ik persoonlijk zelf gezien en meegemaakt heb is eigenlijk alles volgens het boekje verlopen. Het geval met de zus van mijn ma en met mijn moeder zelf. Ik denk eerder dat het de bevolking zelf was die de stap niet meer durfde te zetten naar een ziekenhuis met soms de spijtige gevolgen nadien en dat verklaart ook de meermaals herhaalde oproep om bij klachten zeker niet thuis te blijven. Dat er hier en daar mss foutjes gemaakt geweest zijn, of dat artsen een situatie verkeerd hebben ingeschat, dat ga ik nu ook niet ontkennen maar ik denk dat dit eerder uitzonderingen zullen geweest zijn. Wat die hartaanvallen betreft, dat heb ik nog al gehoord maar of het waar is of niet daar heb ik mijn twijfels over. In alle geval heb ik daar nog geen cijfers van gezien of een artikel mogen lezen die dit kan staven. Er gaan ook heel wat roddels de ronde hé.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten winst zijn er ook nog omzet en marktaandeel die meespelen. Gewoon ff tussendoor. ![]()
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder het te hebben over de meestal duurdere privé praktijken. Gewoon onze grote ziekhuizen zien ze genoeg langskomen. En dat heeft oa de Nederlanders in de problemen gebracht tijdens de eerste golf. Hun aanbod was veel te klein geworden tegenover de vraag. Natuurlijk zijn er ook hier uitzonderingen, die gaan er altijd zijn.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 16 oktober 2020 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de VS zijn de doden van hartaanvallen verdubbeld, hier in België zijn er normaal gezien 600 doden per maand van een hartaanval. 2-4 maanden lockdown ... reken maar uit. Why the Heart Attack Death Rate Has Doubled During COVID-19 https://www.healthline.com/health-ne...uring-covid-19 Dit is de bakkerin, ze kreeg haar operatie niet en toen bleek het een agressieve tumor te zijn. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200713_95941817 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook heel wat roddels verspreid geweest die de mensen bang gemaakt hebben. Heeft een tijdje geleden in de Standaard gestaan en nogmaals men heeft de bevolking bijna gesmeekt om zeker niet thuis te blijven als ze hulp nodig hadden. Waar ligt nu de fout ? Je eerste link is er wel eentje uit de VS. Daar kan ik nog inkomen. Zat je bij de kansarmen, dan maakte je amper een kans om geholpen te worden in een ziekenhuis wegens 'onbetaalbaar'. Begrijpelijk dat je daar een hartfalen van kan krijgen, de schrik zat er ginds een pak meer in dan bij ons het geval was. Of dat bij ons ook zo was, daar blijf ik serieus mijn twijfels over heben.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 16 oktober 2020 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de mijne. Langs de telefoon.
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik al uitgelegd in een vorige posting hé. Bepaalden zijn uitgesteld, geannuleerd geweest maar wél altijd in samenspraak met de patient. U hebben ze toch ook gebeld of niet ? Anders hadden ze dat gewoon via de post gedaan, dat zou een pak minder werk voor hen geweest zijn.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 16 oktober 2020 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn tante heeft zich laten euthanaseren deze week.
Enkele weken geleden was ik nog bij haar en klaagde ze van kort van adem te zijn. Nu blijkt (staat in haar bericht) dat ze terminale kanker had. Ze heeft geen behandeling of niks gehad of gewild, meteen euthanasie. Potverdikke zeg.
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn oprechte deelmening krijg je in alle geval.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee de dokter heeft me gewoon gebeld dat alle afspraken geannuleerd waren. Niks samen te spreken.
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dokter wou niemand meer zien, enkel telefoon. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 oktober 2020 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: doodzieke mensen kregen voorrang en dat ga je opnieuw krijgen als de IC afdelingen vol geraken.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en ?
In de zomermaanden zijn de ziekenhuizen al altijd minder bezet geweest dan in de wintermaanden. In de zomermaanden zijn er ook geen routine onderzoeken uitgesteld geweest hé, toch niet maar mijn weten, dus waar wil je nu eigenlijk naartoe ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 16 oktober 2020 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees het eerste.... 5G weet je nog ? om maar een voorbeeldje te noemen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 16 oktober 2020 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |