Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2020, 09:29   #141
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En daar gaan we weer : vroeger was alles beter.
Ik raad u een bezoek aan Bokrijk aan. U gaat het daar fantastisch vinden.
Ik raad U een cursus begrijpend lezen aan. Vroeger was alles niet beter maar anders.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:34   #142
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar gaan we weer : vroeger was alles beter.
Ik raad u een bezoek aan Bokrijk aan. U gaat het daar fantastisch vinden.
Wat is er in hemelsnaam beter aan met twee een supermarkt bezoeken?

Heb jij de input van je partner nodig om te kunnen beslissen welke bus melk je neemt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:38   #143
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Heb jij de input van je partner nodig om te kunnen beslissen welke bus melk je neemt?
Zeg btw is het geen tijd om te werken ipv hier te chatten over 'stomme boodschappen'
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:40   #144
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Zeg btw is het geen tijd om te werken ipv hier te chatten over 'stomme boodschappen'
Ik ben zelfstandige. Ik kies mijn uren zelf.

En - in tegenstelling tot u - word ik niet betaald met geld van de gemeenschap. In mijn geval hoeft de belastingbetaler zich dus geen zorgen te maken dat zijn belastinggeld wordt verspild.
Oud 13 november 2020, 09:42   #145
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En - in tegenstelling tot u - word ik niet betaald met geld van de gemeenschap. In mijn geval hoeft de belastingbetaler zich dus geen zorgen te maken dat zijn belastinggeld wordt verspild.
Dan is het goed.
Oud 13 november 2020, 09:49   #146
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben ook zelfstandige.
Echter door de onbezonnen maatregelen van de overheid kies ik mijn uren niet meer zelf.
Ze hebben er nl. voor gezorgd dat er geen uren meer zijn en dat voor de 2de maal dit jaar mijn werk opgedroogd is.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:51   #147
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is nu éénmaal iets dat ieder voor zich uitmaakt en wasr een ander zich niet met te moeien heeft.
Dat heet nl. vrijheid.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:53   #148
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu éénmaal iets dat ieder voor zich uitmaakt en wasr een ander zich niet met te moeien heeft.
Dat heet nl. vrijheid.
Ik pleit ook niet voor een verbod hoor.

Net zoals ik niet voor een verbod pleit om met een gigantische roze hoed rond te lopen.

In beide gevallen vraag ik me wel af waarom men dat in hemelsnaam zou doen.
Oud 13 november 2020, 12:19   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp dat wel. De meeste mensen zijn allesbehalve avonturiers.

De zaterdag samen naar de Delhaize slenteren is niet zelden hun meest avontuurlijke bezigheid
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 12:20   #150
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

De zaterdag samen naar de Delhaize slenteren is niet zelden hun meest avontuurlijke bezigheid
Oud 13 november 2020, 16:10   #151
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dikke zever.
Je had het over een boerderij.
Nu spring je plots naar een centrum.
Lees jij met je voeten?
Ik vermeldde twee plaatsen, een gemeente en een stad, wannabe Sherlock.
Citaat:
Verder heb ik met je nieuwste nieuws (patrouilles die mensen thuis controleren ...) al even grote vraagtekens. Tenzij je omfloerst wil zeggen dat de flikken afkwamen na tips van buren wegens nachtlawaai.
Banee, gewoon flikken die door straat rijden, rondkijken, af en toe eens stoppen, uitstappen, kijken (geval boerderij).
In stadscentrum hetzelfde scenario, andere omgeving, en minder uitstappen. Traag sluipend rijden als nazi's met antennewagens speurend naar de VERBOTEN radiozenders's. In dit geval de radiozenders's zijnde mensen die bij elkaar staan, die geen vod hebben voor hun gezicht, en meer van die waanzinnigheden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 16:14   #152
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Online bestellen en afhalen mag. Dat is niet abnormaal.
Ja, ik vraag mij af waarom het niet gewoonweg in de rekken mag liggen, en wat het verschil is.
Wat is het verschil tussen mensen die buiten op elkaar zitten aan te schuiven om aan het zeep of zoiets pompje te kunnen met een servetje om de greep van de gedwongen winkelkar te ontsmetten, en binnen aan de kassa staan aanschuiven zonder winkelkar?
Op vlak van besmetting, ook niks.
Vandaag door broden weest kopen, heb niet zitten aanschuiven voor 't pompke, gewoon kar achterstevoren zo winkel binnen en door, met de doos broden in mijn hand.
Oud 13 november 2020, 20:23   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soms moet ge eens iets doen om het terug goed te maken hé. Boeten dus.

Vb. ge weet dat uwe maat gaat bellen voor een ritje met de moto. Dan gaat ge eerst mee naar het warenhuis, dan belt die maat ... en ze zal niet zagen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 20:33   #154
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Morgen ga ik naar den Abattoir dan zit ik in Marokko zonder het vliegtuig te nemen. Ik heb daar mijn maten die als ze me zien vragen, ça va mon ami? En mijn vrouw is content ze kan al het fruit en de groenten betasten. De vishandelaars minder, het is haar verloren gezegd dat ze niet zelf alle vis mag betasten en keuren vooraleer te kopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 22:19   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen mensen die buiten op elkaar zitten aan te schuiven om aan het zeep of zoiets pompje te kunnen met een servetje om de greep van de gedwongen winkelkar te ontsmetten, en binnen aan de kassa staan aanschuiven zonder winkelkar?
Vandaag door broden weest kopen, heb niet zitten aanschuiven voor 't pompke, gewoon kar achterstevoren zo winkel binnen en door, met de doos broden in mijn hand.
't Zit diep hé maat, jouw frustratie voor de winkelkar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 22:37   #156
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms moet ge eens iets doen om het terug goed te maken hé. Boeten dus.

Vb. ge weet dat uwe maat gaat bellen voor een ritje met de moto. Dan gaat ge eerst mee naar het warenhuis, dan belt die maat ... en ze zal niet zagen.
Ik ga nooit mee winkelen, of ik ga alleen.
Behalve naar de vogeltjesmarkt, als de cafés open zijn tenminste, en dan zet ik mij op een terras.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 22:40   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het vervelend om eerst die gel te moeten gebruiken in de Spar en dan kort nadien een brood te moeten vastpakken om het te snijden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 09:31   #158
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Zit diep hé maat, jouw frustratie voor de winkelkar.
Ik verklooi er mijn tijd mee en ik loop er meer risico door.
De kosten/baten is een deling door 0
Misschien dat dat voor ambtenaren tijdens werktijd anders is, "hé maat"..
Oud 14 november 2020, 10:01   #159
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind het vervelend om eerst die gel te moeten gebruiken in de Spar en dan kort nadien een brood te moeten vastpakken om het te snijden.
Daar heb je nog enige keuze en dus uitwijkingsgelegenheden in, de broden die ik koop zitten voorgesneden in plastiekzakken en in dozen per 6.
Normaal kan ik winkel in en uit en raak alleen doos en wisselgeld + ticket aan.

Nu moet ik een filter voor mijn ademen houden, die ik om enig sanitair nut te hebben almaar zou moeten vervangen, me zo kosten en geloop geven, of wassen onder nazi parameters.
Daar ik besloot een lap enkelgazige rekbare stof te gebruiken - als ik het geld buiten gereed neem en bewaardatum zou negeren, kan er genoeg doorheen zien om de hele passage door de winkel te maken zonder calamiteiten.
De "bescherming" tegen besmetting of besmetten die het geeft is allicht totaal niks, zelfs integendeel, daar het zelfs geen voor of achterkant verschil heeft en ik dus willekeurig aanheb. Als het wat tegenhoudt in de ene richting blaas ik het bij de volgende uit/aan er weer van weg.
En zelfs negatief want wat erin blijft zitten blijft erin zitten, ik heb het op 4 maanden tijd misschien 3 keer met koud water gewassen en uitgewrongen.

Nu moet ik ook een kar meenemen voor noppes, gaan de kassa's soms maar half zo snel als vroeger, door de gaten op de lopende band als er meer klanten zijn die zich als makke schapen gedragen om de 150 cm doctrine te handhaven.

En tenslotte moet ik me ook telkens wurmen doorheen de mensen die zich buiten met dat gedoe pompke, afwrijven bezig houden.

Van op 5 min winkel in en uit, is het nu een kwartier geworden, zelfde uur en zelfde zender. En daar het vaak voorkomt dat ik (nog) geen doos brood kan kopen omdat de bewaartijd te weinig vooruit is, en ik dus andere Aldi's langs mijn baan moet binnengaan om telkens nog eens te pogen, wordt die verloren tijd telkens vermenigvuldigd.

Bvb de eerste keer, toen die waanzin begon dit jaar, vertrok ik om 1500 van
't werk om pas 1900 thuis te zijn, ZONDER de normale doelen die ik stel zelfs te hebben kunnen bezoeken. 4 Aldi's en 2 Colruyts meen ik, en nog niet gevonden wat ik als altijd wilde kopen, me nopende tot een zaterdag repeat.

Dus ja, die terreur, nu al 7+ maandenlang, zit me "diep" en graaft zich elke dag verder diep. En ik ben op vlak van met klooierij omgaan een erg gemakkelijke mens - ik ben constructief en kan me plaatsen in andermans situaties, maar dit is er VER over gegaan, in de mate dat ik het tegenovergestelde van jezus' ( ) principe gedrag begin aan te nemen.
Ik had al weinig respect overgehouden voor dat asociale deserteurstuig dat zich "overheid" noemt, het is nu de andere richting ingeslagen: het hen betaald zetten. "Wraakneming". Oog om oog tand om tand.
Niet dat ik gewelddadig ben of ooit zal worden, in de plaats "pak" ik hen terug door hun smeerlapperij zo breed mogelijk open te smeren.
En ik zie dat ik veel kornuiten heb in die "boeven zonder bende".

Laatst gewijzigd door Erw : 14 november 2020 om 10:05.
Oud 14 november 2020, 10:45   #160
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je nog enige keuze en dus uitwijkingsgelegenheden in, de broden die ik koop zitten voorgesneden in plastiekzakken en in dozen per 6.
Normaal kan ik winkel in en uit en raak alleen doos en wisselgeld + ticket aan.

Nu moet ik een filter voor mijn ademen houden, die ik om enig sanitair nut te hebben almaar zou moeten vervangen, me zo kosten en geloop geven, of wassen onder nazi parameters.
Daar ik besloot een lap enkelgazige rekbare stof te gebruiken - als ik het geld buiten gereed neem en bewaardatum zou negeren, kan er genoeg doorheen zien om de hele passage door de winkel te maken zonder calamiteiten.
De "bescherming" tegen besmetting of besmetten die het geeft is allicht totaal niks, zelfs integendeel, daar het zelfs geen voor of achterkant verschil heeft en ik dus willekeurig aanheb. Als het wat tegenhoudt in de ene richting blaas ik het bij de volgende uit/aan er weer van weg.
En zelfs negatief want wat erin blijft zitten blijft erin zitten, ik heb het op 4 maanden tijd misschien 3 keer met koud water gewassen en uitgewrongen.

Nu moet ik ook een kar meenemen voor noppes, gaan de kassa's soms maar half zo snel als vroeger, door de gaten op de lopende band als er meer klanten zijn die zich als makke schapen gedragen om de 150 cm doctrine te handhaven.

En tenslotte moet ik me ook telkens wurmen doorheen de mensen die zich buiten met dat gedoe pompke, afwrijven bezig houden.

Van op 5 min winkel in en uit, is het nu een kwartier geworden, zelfde uur en zelfde zender. En daar het vaak voorkomt dat ik (nog) geen doos brood kan kopen omdat de bewaartijd te weinig vooruit is, en ik dus andere Aldi's langs mijn baan moet binnengaan om telkens nog eens te pogen, wordt die verloren tijd telkens vermenigvuldigd.

Bvb de eerste keer, toen die waanzin begon dit jaar, vertrok ik om 1500 van
't werk om pas 1900 thuis te zijn, ZONDER de normale doelen die ik stel zelfs te hebben kunnen bezoeken. 4 Aldi's en 2 Colruyts meen ik, en nog niet gevonden wat ik als altijd wilde kopen, me nopende tot een zaterdag repeat.

Dus ja, die terreur, nu al 7+ maandenlang, zit me "diep" en graaft zich elke dag verder diep. En ik ben op vlak van met klooierij omgaan een erg gemakkelijke mens - ik ben constructief en kan me plaatsen in andermans situaties, maar dit is er VER over gegaan, in de mate dat ik het tegenovergestelde van jezus' ( ) principe gedrag begin aan te nemen.
Ik had al weinig respect overgehouden voor dat asociale deserteurstuig dat zich "overheid" noemt, het is nu de andere richting ingeslagen: het hen betaald zetten. "Wraakneming". Oog om oog tand om tand.
Niet dat ik gewelddadig ben of ooit zal worden, in de plaats "pak" ik hen terug door hun smeerlapperij zo breed mogelijk open te smeren.
En ik zie dat ik veel kornuiten heb in die "boeven zonder bende".
Erw je bent niet de enige, ik vind dat ook niet leuk met die winkelkarren.... (wat ik zoveel mglk probeer te doen is met papieren zakdoekjes kar vast te pakken, na ze dus ontsmet te hebben.. vermits ik ze toch maar liever zo min mglk vastpak).

Maar euh, 6 broden? Vries je die dan in ofzo... ?
ps me I got a broodbakmachine, ik koop nog wel brood id winkel daar niet van, maar moest er iets voorvallen kan ik altijd zonder + ik ben nooit erg brood geweest, eet het slechts sporadisch in fases xD

Laatst gewijzigd door bembem : 14 november 2020 om 10:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be