Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2020, 10:27   #141
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zie mijn sig.

De mensen willen geen tactische spelletjes maar goed bestuur.
Ja maar degene die je quote is in mijn ogen net de verpersoonlijking van de poltieke spelletjes en achterkamer politiek. Hij heeft ook verschrikkelijk veel boter op het hoofd. Verdenking van handel met voorkennis en zo. Zich weren als een duiveltje in een wijwatervat om maar geen inzage te krijgen in zijn rekeningen.
De vorige politieke generaties hebben het eigenlijk door hun compromissen, waar ze een staatsmodel hebben gemaakt dat onwerkbaar is, onmogelijk gemaakt om nog op een relevante en dynamische manier aan politiek te doen. De huidige generatie botst keer op keer op bevoegdheden die versnipperd zijn waardoor alles zo ingewikkeld wordt, dat het leidt tot volledige stagnatie.
En dat is wel degelijk de erfenis van de vorige politieke generaties.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:36   #142
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als het VB een ding doet dan is het onverbloemd de vinger op de wonde leggen. Zij hoeven daarvoor niet te liegen.
VB is geen anti-politiek zoals velen beweren, het is een gevolg van anti-politiek.
En ook meer en meer mensen keren de politiek de rug toe vanwege de politiek zelf. De fameuze foert stemmers. Elke VB stemmer bestempelen als Bierkellerputschvolk is bijzonder simplistisch en getuigt zelfs van een enorme bekrompenheid die zeker niet tot een oplossing zal leiden voor de problemen die zich stellen in onze maatschappij.
Men zou er beter aan doen om minder postjes pakkerij te doen, minder achter politiek, en ne keer onderzoeken wat die mensen hun problemen zijn en er iets aan doen. En dat in plaats van nieuw kiesvee te importeren dat alleen de problemen versterkt. In Antwerpen rondlopen is al voldoende om te zien dat er iets niet in de haak zit.
T'is eens iets anders dan "saucissenvolk", het stopwoordje van die andere illustere wijsgeer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:45   #143
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar als we kijken naar de periode waar het staatsmanschap van de Regering De Croo kan geëvalueerd worden, dan zien we toch een heel ander beeld.

Alsof je staatsmanschap op zo'n periode kunt beoordelen.

Citaat:
Het is MAAR een peiling.
Maar zelfs als we de 3% foutenmarge in gedachten houden kunnen we stellen dat de door de rechtse rakkers verwachte afgang van Vivaldi zeker niet de eerste 2-3 maanden van de regering De Croo heeft plaatsgevonden.

Ik concludeer dat de Vlaamse bevolking (oei en die veralgemening vanuit een peiling, dat is durven Willem) afwacht en Vivaldi nog steeds het voordeel van de twijfel geven.
Dat bij een aantal mensen er nog altijd opluchting is dat er een regering is, dat zal wel.
Dus een aantal stemmen die naar VB gingen uit protest dat er geen regering was is nu teruggekeerd naar één van de traditionele partijen, maar veel zijn dat er niet.
En dat men een regering niet op één dag beoordeelt, lijkt mij een gezond principe.
Mijn principe is echter dat ik niet voor de Vivaldi partijen stem, omdat zij de kiesuitslag in Vlaanderen niet gerespecteerd hebben, dus ze mogen mij nog persoonlijk een zak geld komen afgeven, ze krijgen mijn stem niet.

Citaat:
Ik zou persoonlijk zelfs durven besluiten dat voor het Vlaams Belang het vet van de soep is, en bij de vorige peiling deze partij haar top heeft bereikt.
Die uitspraak is compleet in tegenstelling met uw vorige uitspraak, namelijk dat de mensen afwachten.
Ze wachten af, en toch is de schommeling miniem, zelfs statistisch compleet insignificant.
Als de regering er dus een potje van maakt, kunnen er weer stemmen bijkomen.

Citaat:
Men hoeft bovendien geen politiek meerder-begaafde te zijn met zelfuitgeroepen psychologische genialiteit om te zien dat sinds 2014 de NVA "holderdebolder" de berg af stuyckt.
Niet dat ik de roeper ervan van meerbegaafdheid op het politieke vlak zou verdenken...

Citaat:
Dit betekent niet dat in 2024 de Vivaldi partijen zullen winnen. Ze zullen moeten blijven werken om de bevolking weer een klein beetje vertrouwen te laten krijgen in de politiek na de 4-5 zwarte jaren van de zweeds rechtse NVA regering.
Je bedoelt: nadat ze 40 jaar lang hun zakken gevuld hebben, en de problemen hebben laten rotten?

Citaat:
Maar hoe dan ook, de meest recente HLN peiling geeft voor het eerst sinds lange tijd de Vlamingen weer hoop dat de toekomst er niet donkerbruin rechts pessimistisch, badend in bekrompen spruitjeslucht, hoeft uit te zien.
Gelieve uw bekrompen angstdromen niet te verwarren met de realiteit.
Spruitjeslucht?
Woehaha.
Oud 13 december 2020, 10:46   #144
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar degene die je quote is in mijn ogen net de verpersoonlijking van de poltieke spelletjes en achterkamer politiek.
Inderdaad, met de eerste regering paars-groen bijv. zag hij een ideale kans om eens aan kalotenpesten te doen.
Oud 13 december 2020, 10:51   #145
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het VB een ding doet dan is het onverbloemd de vinger op de wonde leggen. Zij hoeven daarvoor niet te liegen.
VB is geen anti-politiek zoals velen beweren, het is een gevolg van anti-politiek.
Citaat:
Als je al bij het VB moet gaan om uw gelijk te halen is het al ver gekomen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 december 2020 om 10:52.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 11:12   #146
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn aan het opengaan
Dat bewees ik net in mijn vorige post.
Dus maak u geen zorgen, de laatste HLN peiling geeft de Vlaming terug een klein sprankeltje hoop op een leuke toekomst, weg van de duistere onheilsprofetiën van rechts.
Op dit ogenblik is er nog geen beleid gevoerd.
Er is enkele aan coronabestrijding gedaan.
Er zijn enkel kado's uitgedeelt geweest.
Wacht tot augustus 2021 als de mensen hun nieuwe belastingsaangifte hebben ingediend.
Wacht tot augustus 2022 als de mensen vaststellen dat zij de rekering van het coronabeleid voor de 2de keer mogen betalen.
Wacht tot mei 2024 als de gevolgen van dat beleid tot de bevolking is doorgedrongen en ze eindelijk het beleid kunnen afstraffen.

Veel van de oudere kiezers zullen tegen dan gestorven zijn en er zullen jonge kiezers stemgerechtig geworden zijn.
En laat het nu vooral jonge kiezers zijn die stemmen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 11:14   #147
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Ik ben niet gaan quoten op de site van het VB. Zoals u wel deed.
Ik zal zelden het VB gebruiken als bron omdat ik weet dat dat hier niet aanvaard wordt door fascistisch links.
Ik vertoef nooit op sceptr en zeer zelden op doorbraak.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 december 2020 om 11:17.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 11:16   #148
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op dit ogenblik is er nog geen beleid gevoerd.
Er is enkele aan coronabestrijding gedaan.
Er zijn enkel kado's uitgedeelt geweest.
Wacht tot augustus 2021 als de mensen hun nieuwe belastingsaangifte hebben ingediend.
Wacht tot augustus 2022 als de mensen vaststellen dat zij de rekering van het coronabeleid voor de 2de keer mogen betalen.
Wacht tot mei 2024 als de gevolgen van dat beleid tot de bevolking is doorgedrongen en ze eindelijk het beleid kunnen afstraffen.

Veel van de oudere kiezers zullen tegen dan gestorven zijn en er zullen jonge kiezers stemgerechtig geworden zijn.
En laat het nu vooral jonge kiezers zijn die stemmen
Ge beseft toch dat ge nu wilde toekomstvoorspellingen aan het doen zijt.

Dat kan ik ook:

Wacht maar tot in 2024 wanneer de NVA en het VB onder de 10% zitten.
Oud 13 december 2020, 11:32   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ook in Vlaanderen heb je Bierkellerputschvolk dat graag de feiten hoort zoals men ze graag hoort, niet zoals ze zijn. En dat volk stemt VB.
U bent daar dan een typische uitzondering op... U stemt voor vivaldi...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 11:34   #150
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die scoren hoog. Maar al twee peilingen op rij een schelletje eraf.
En ook voor de vivaldipartijen blijven de schelletjes eraf vliegen... Waar gaan al die schelletjes dan naartoe???
Oud 13 december 2020, 11:36   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn aan het opengaan
Dat bewees ik net in mijn vorige post.
Dus maak u geen zorgen, de laatste HLN peiling geeft de Vlaming terug een klein sprankeltje hoop op een leuke toekomst, weg van de duistere onheilsprofetiën van rechts.
U bewijst juist niets... Of toch dat de indoctrinatiemedia op volle toeren draaien en zelfs wat winst boekt...
Arm volk... dat het van zulke mensen denkt te moeten hebben...
Oud 13 december 2020, 11:37   #152
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie mijn sig.

De mensen willen geen tactische spelletjes maar goed bestuur.
En hoe meer de mensen dat willen hoe harder la Belgique met zijn tactische spelletjes afkomt het het plebs in de juiste richting te duwen...
Oud 13 december 2020, 11:39   #153
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En ook meer en meer mensen keren de politiek de rug toe vanwege de politiek zelf. De fameuze foert stemmers. Elke VB stemmer bestempelen als Bierkellerputschvolk is bijzonder simplistisch en getuigt zelfs van een enorme bekrompenheid die zeker niet tot een oplossing zal leiden voor de problemen die zich stellen in onze maatschappij.
Men zou er beter aan doen om minder postjes pakkerij te doen, minder achter politiek, en ne keer onderzoeken wat die mensen hun problemen zijn en er iets aan doen. En dat in plaats van nieuw kiesvee te importeren dat alleen de problemen versterkt. In Antwerpen rondlopen is al voldoende om te zien dat er iets niet in de haak zit.
2
Maar die waarheid willen onze bekrompen linkiewinkies niet horen...
Oud 13 december 2020, 11:43   #154
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat kan ik ook:

Oh u denkt dat de coronadificieten zo maar in de wind gaan opgaan???
Over wilde toekomstvoorspellingen gesproken...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 december 2020 om 11:44.
Oud 13 december 2020, 21:55   #155
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat kan ik ook:

Het is inderdaad een annalize van wat er in mei 2024 zou kunnen gebeuren.
Hoewel ik niet direct een groei voor de N-VA verwacht, want dat die zit in de Vlaamse coalitie.

Ik verwacht meer een groei van het VB en de pvda/ptb en als groen!/Ecolo niet te dwaas doen ook van hen, al de rest zie ik bij volgende verkiezingen zwaar verliezen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:03   #156
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is inderdaad een annalize van wat er in mei 2024 zou kunnen gebeuren.
Hoewel ik niet direct een groei voor de N-VA verwacht, want dat die zit in de Vlaamse coalitie.

Ik verwacht meer een groei van het VB en de pvda/ptb en als groen!/Ecolo niet te dwaas doen ook van hen, al de rest zie ik bij volgende verkiezingen zwaar verliezen.
Niettegenstaande de 'rest' bij de vorige verkiezingen verloor, knutselden ze toch een regering ineen.
Voor herhaling vatbaar ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:08   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we als referentiepunt de verkiezingen van 2019 nemen, moet ik u gelijk geven.
Maar als we kijken naar de periode waar het staatsmanschap van de Regering De Croo kan geëvalueerd worden, dan zien we toch een heel ander beeld.
Peiling oktober 2020 : NVA 22.2 %
Vlaams Belang : 27.1 %
Vlaamse Vivaldi : 42.5 %
bron : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201011_96413331

Peiling december2020 : NVA : 19.9 %
Vlaamse belang : 26.3 %
Vlaamse Vivaldi : 46.1 %
bron : https://www.hln.be/binnenland/de-gro...e-20~aecd914b/

Dus de Forza Utopia daalt van 49.3% naar 46.2%
En de Vivaldi-Vlaamsen gaan van 42.5 naar 46.1

Het is MAAR een peiling.
Maar zelfs als we de 3% foutenmarge in gedachten houden kunnen we stellen dat de door de rechtse rakkers verwachte afgang van Vivaldi zeker niet de eerste 2-3 maanden van de regering De Croo heeft plaatsgevonden.

Ik concludeer dat de Vlaamse bevolking (oei en die veralgemening vanuit een peiling, dat is durven Willem) afwacht en Vivaldi nog steeds het voordeel van de twijfel geven.

Ik zou persoonlijk zelfs durven besluiten dat voor het Vlaams Belang het vet van de soep is, en bij de vorige peiling deze partij haar top heeft bereikt.

Men hoeft bovendien geen politiek meerder-begaafde te zijn met zelfuitgeroepen psychologische genialiteit om te zien dat sinds 2014 de NVA "holderdebolder" de berg af stuyckt.

Dit betekent niet dat in 2024 de Vivaldi partijen zullen winnen. Ze zullen moeten blijven werken om de bevolking weer een klein beetje vertrouwen te laten krijgen in de politiek na de 4-5 zwarte jaren van de zweeds rechtse NVA regering.
Maar hoe dan ook, de meest recente HLN peiling geeft voor het eerst sinds lange tijd de Vlamingen weer hoop dat de toekomst er niet donkerbruin rechts pessimistisch, badend in bekrompen spruitjeslucht, hoeft uit te zien.
Ik ga ook in uw richting.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:12   #158
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wanneer zullen de ogen bij het domme klootjesvolk opengaan?
Ze gaan open. Besef gewoon dat niet iedereen in Vlaanderen bezig met het communautair is. 2024 is nog ver maar er zijn zeer grote kansen dat de Vivaldi partijen met de tijd nog meer stijgen en dat de N-VA en het VB daarentegen nog meer dalen.
Oud 13 december 2020, 22:15   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Dat toont aan hoe groot voor meeste hun politieke interesse is.
Ze komen niet verder dan diegene die de media als 'belangrijkste' voorschotelt.
Dat toont vooral dat niet iedereen in de communautaire richting gaat en dat er nog heel veel Vlamingen zijn die in termen van België denken.
Oud 14 december 2020, 00:22   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan ik ook:

Toch niet, want er is al aangekondigd om bepaalde belastingen te voorzien. En die kwamen en komen er weldegelijk.

Kijk, niet uit Sceptr, niet uit Doorbraak, maar uit Knack:

https://www.knack.be/nieuws/belgie/k...l-1665217.html
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be