Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2021, 15:00   #141
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het taboe maken van bepaalde meningen is wel degelijk een bedreiging voor onze democratie.

Hetzelfde is gebeurd bij corona. Uiteraard zijn er echte idioten die terecht kunnen worden bestempeld als 'corona-ontkenners'.

Problematischer zijn de gevallen waarbij een persoon kritiek geeft op bepaalde maatregelen omdat ze strijdig met onze vrijheden, niet werkzaam zijn, contraproductief zijn,... wordt bestempeld als iemand die spuwt op de mensen die in de zorg werken, geen respect heeft voor de overleden personen,...

Iemand die dan toch zo'n mening heeft of kritiek heeft op de maatregelen, wordt de laatste maanden al heel snel iemand die 'beschaamd' zou moeten zijn om zijn standpunt.

En zulke dingen zie ik precies toch meer en meer gebeuren. Dat bepaalde meningen gewoon als 'not done' of onaanvaardbaar worden bestempeld, terwijl men voordien gewoon een meningsverschil had dat kon worden bediscussieerd met argumenten.

Nu komt men zelden tot die discussie want men wordt gewoon meteen weggezet als iemand met een onaanvaardbare mening. Iemand aan wie men geen tijd of energie moet verspillen want zijn mening is sowieso taboe.

Als men louter kijkt naar één concreet voorbeeld zoals Zwarte Piet, maakt dat niet zo enorm veel uit. Maar het is veel ruimer dan dat. Het is echt een tendens waarbij men enerzijds een groep aanvaardbare meningen heeft en anderzijds een groep onaanvaardbare, verwerpelijke meningen. De Zwarte Piet problematiek is niet het probleem. Het is één van de symptomen van een veel ruimer probleem.
2
Oud 7 januari 2021, 15:01   #142
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoe ondermijnen ze dan de democratie?

Die wokertjes hebben er wel voor gezorgd dat omroepen hun aanbod wijzigen, dat bepaalde bekendheden openlijk beklad werden of zich verplicht zagen hun excuses aan te bieden voor stomme futiliteiten. Om maar te zwijgen over die zwarte piet heisa. Je kunt zwarte piet iets onnozels vinden maar als het dan zo onnozel is kun je oofk afvragen waarom het zo'n gedoe is geworden en universiteiten studneten gaan verplichten om zich er van te distancieren.

Stel je er daar geen vragen bij? Zet eens eventjes je natuurlijke angstreflex voor alt-right eens uit. We gaan echt geen fascistisch-nationalistische samenleving meer hebben hoor. Daar zullen de almachtige wokegroepjes wel voor zorgen.
2
Oud 7 januari 2021, 15:06   #143
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het feit dat je mijn commentaar over de Roetpiet wel vernoemt maar die over Trump (alt-right, Qanon) niet betreur ik.

Er wordt hier nu al pagina’s lang over het non-event Grease gesproken.

Dat Trump de USA verkiezingen openlijk wil vervalsen is zelfs geen post waard. Waar bijft de verontwaardiging hiervoor?

Ik probeer prioriteiten te leggen. Negeer die onnozele wokes met hun Grease. Door er ellenlange overdreven klaagdraden over te maken maak je ze belangrijker dan ze zijn. Je speelt in hun kaarten.
Ik zou zeggen start een draadje over Trump of Qanon. Dit is hier een draad over hoe een relatief kleine groep luide roepers om censuur stilaan onaanvaardbaar veel invloed krijgt.
Oud 7 januari 2021, 15:24   #144
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met fascisme/nazisme had je tenminste nog het voordeel dat je er een gezicht op kon kleven. Dit is echter een haast volledig anonieme beweging die beetje bij beetje en haast geruisloos de samneleving aan het overnemen is en gaat dicteren wat de fatsoensnormen zijn.

Gezichtsloze griezels die eens dringend moeten uitgerookt worden als ratten en eens de duimschroeven moeten worden aangedraaid om te komen verklaren wat het precies is dat ze willen en hoever het moet gaan. Nu heeft men schrik van een anonieme vijand die de publieke opinie bespeelt. Dit gaat al een stuk minder zijn als die anonimiteit verdwijnt. Ze willen ook bewust gezichtsloos blijven.
Op sociale media pak ik die wokes af en toe aan wanneer ze weer eens met een idiote eis afkomen. Niet met schelden of harde taal, maar met ironische humor. In hun replieken voel ik vaak dat dit hen raakt. Ze weten niet goed hoe ze met humor moeten omgaan. Ik weet het, dat maakt hun maatschappelijke invloed niet ongedaan, maar het is toch een kleine persoonlijke genoegdoening.
Oud 7 januari 2021, 15:36   #145
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven hé: Grease is niet gebannen, het zijn gewoon wat aandachtshoeren op Twitter die onnozel doen en die wat aandacht kregen van Britse tabloids.
Ze hebben weinig bijval gekend.

En zoals ik al zei: dergelijke mensen zijn inderdaad wokes. Negéren die troep.

Qanon is veel gevaarlijker, dat zien we nu in de US: de democratie ondermijnen.
Semantics. Ik heb met de ombudsman van de VRT gecorrespondeerd over het in de ban slaan van enkele FC De Kampioenen afleveringen. Ik noemde het censuur. Dat woord steekt natuurlijk. Ik mocht het geen censuur noemen. De bewuste afleveringen waren niet vernietigd, ze liggen in het archief en worden niet meer 'aangeboden' aan het publiek. Ik wil met je wedden dat het heel lang zal duren eer de BBC Grease nog eens zal uitzenden (if ever). Ik vermoed ook dat de VRT in zware tweestrijd zal staan mbt het uitzenden van die Kampioenenfilm die in Afrika is opgenomen. Bezwijken ze voor de terreur van de kijkcijfers of voor die van de wokes. Ik hoop alvast dat ze bij de VRT aan dat getwijfel hoe dan ook een flinke koppijn overhouden.
Oud 7 januari 2021, 15:47   #146
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Op sociale media pak ik die wokes af en toe aan wanneer ze weer eens met een idiote eis afkomen. Niet met schelden of harde taal, maar met ironische humor. In hun replieken voel ik vaak dat dit hen raakt. Ze weten niet goed hoe ze met humor moeten omgaan. Ik weet het, dat maakt hun maatschappelijke invloed niet ongedaan, maar het is toch een kleine persoonlijke genoegdoening.
Ik bied wel eens weerstand op het forum van DeviantArt. Er zitten daar nogal wat excentrieke, artistieke figuren op zowel ter linker- als rechterzijde.

ALs je iets schrijft wat hen niet aanstaat krijg je te maken met mobbing. Er wordt wel gemodereerd maar grve beledigingen worden wel getolereerd. Ik ging ooit eens in tegen een linkse militante uit Engeland die uit de losse pols beweerde dat de VS het meest racistische land ter wereld zijn. Ik poste een link waaruit bleek dat volgens bestaande wetgeving en hun discriminatoir karakter, India eigenlijk het meest racistische land is. De VS scoorde eigenlijk beter dan bv Mexico.

Dit schoot bij haar in het verkeerde keelgat en ze repliceerde met "Fuck off, you filthy Nazi. Everyone knows I'm right". Ik blokkeerde haar zodat ze niet meer kon reageren op mijn postings. Maar dat was niet genoeg voor haar. Ze ging een van mijn inzendingen in mijn gallery vlaggen bij de moderatie. Dat werkje stond er al een paar jaren in maar ineens liet de moderatie weten dat het hun reglement overtrad en dat ze het gingen verwijderen.

Vrije meningsuiting volgens wokertjes. Censuur en taboe zijn hun wapens. Argumentatie en intelligentie minder.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 januari 2021 om 15:50.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 15:54   #147
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat je mijn commentaar over de Roetpiet wel vernoemt maar die over Trump (alt-right, Qanon) niet betreur ik.

Er wordt hier nu al pagina’s lang over het non-event Grease gesproken.

Dat Trump de USA verkiezingen openlijk wil vervalsen is zelfs geen post waard. Waar bijft de verontwaardiging hiervoor?

Ik probeer prioriteiten te leggen. Negeer die onnozele wokes met hun Grease. Door er ellenlange overdreven klaagdraden over te maken maak je ze belangrijker dan ze zijn. Je speelt in hun kaarten.
Achter alt-right en Qanon zitten wat extremisten en gekken zonder macht. Achter woke zit een hele ideologie, invloedrijke intellectuelen en in de angelsaksische wereld zijn de universiteiten, media en multinationals er hoe langer hoe meer van doordrongen. Er valt naar mijn mening ook veel minder een scheidingslijn te trekken tussen de wokes en gewoon 'links' dan tussen qanon of alt-right en gewoon 'rechts'. De wokes zijns veel meer in 'links' geïnfiltreerd dan Qanon of all-right in 'rechts'. Op 'rechts' zijn de extremisten een last aan de zijlijn, op 'links' zijn de wokes de drijvende activistische kracht. Ik heb nog nooit een 'linkse' partij leden weten buiten stampen omdat ze racistische wokepraat of andere extremistische praat verkopen terwijl dat bij 'rechts' wel geregeld het geval is.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 januari 2021 om 15:55.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 16:31   #148
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Achter alt-right en Qanon zitten wat extremisten en gekken zonder macht. Achter woke zit een hele ideologie, invloedrijke intellectuelen en in de angelsaksische wereld zijn de universiteiten, media en multinationals er hoe langer hoe meer van doordrongen. Er valt naar mijn mening ook veel minder een scheidingslijn te trekken tussen de wokes en gewoon 'links' dan tussen qanon of alt-right en gewoon 'rechts'. De wokes zijns veel meer in 'links' geïnfiltreerd dan Qanon of all-right in 'rechts'. Op 'rechts' zijn de extremisten een last aan de zijlijn, op 'links' zijn de wokes de drijvende activistische kracht. Ik heb nog nooit een 'linkse' partij leden weten buiten stampen omdat ze racistische wokepraat of andere extremistische praat verkopen terwijl dat bij 'rechts' wel geregeld het geval is.
Het is zelfs net andersom. De wokes zullen zonder schroom meer gematigde progressieven proberen het zwijgen op te leggen of te cancelen. (cf. J.K. Rowling bijv.)
Oud 8 januari 2021, 03:11   #149
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In Engeland ligt de BBC onder vuur wegens het uitzenden van de musical 'Grease'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och zwijg, zelfs Dad's Army ligt onder vuur vanwege "discriminatory language"
Oh boy , wat een gezellige bende die wokies !!
Gewoon zeiken om te zeiken , om op te kunnen vallen !!
Sebiet kakken ze ook nog op bv: Keeping Up Appearance of 'Allo 'Allo !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dan heb je nog de eigenaardigheden die opvallen
Je vergeet toch nog 1 HEEL belangrijk ding , iets wat je bijna nooit ziet:
40 - De kleinste kamer , want zelden moet ze gaan schijten !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Friends is ook onder vuur, de beste komische serie ooit.
Zelfs nooit naar gekeken !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 03:36   #150
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
't Ja, je word dan ook geen lid van een linkse partij als je voor vrijmeningsuiting bent.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 07:03   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De slinger van de klok gaat totaal de verkeerde richting uit.
Ergo, de klok is doorgeslagen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 09:44   #152
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De slinger van de klok gaat totaal de verkeerde richting uit.
Ergo, de klok is doorgeslagen.
Om correct te zijn komt de koekoek straks met zijn gat eerst uit de klok al roepend "koekoek! koekoek!"
Oud 8 januari 2021, 10:05   #153
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Om correct te zijn komt de koekoek straks met zijn gat eerst uit de klok al roepend "koekoek! koekoek!"
Ik vrees dat dat ook al niet meer mag op de BBC
Frank Skinner and Mr Methane - Banned BBC Performance
https://www.youtube.com/watch?v=E0bcIWvE-3g

Waar is de tijd ?
https://www.youtube.com/watch?v=_I0dElr-LP8

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 10:38   #154
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Of het nu gaat over oorlog, staatsgreep, epidemie of natuurramp (ik herinner me dat sommige media ons zelfs een schuldgevoel voor de tsunami in Azie in 2004 probeerden aan te praten); telkens opnieuw zijn er strekkingen/media/mensen die ons met een schuldgevoel willen steken. Ik walg daarvan.
De Thai zeiden nochtans dat al die hulp niet hoefde,ze vroegen alleen dat mensen terug bij hun op reis zouden komen.
Oud 8 januari 2021, 10:42   #155
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Het gaat zelfs zo ver dat je kan worden geband van facebook voor het vertonen van een Zwarte Piet foto.
Ik hoorde het verhaal van een zwarte die hier geboren is en achterover viel van het verhaal dat zwarte piet racistisch zou zijn.Als protest verklede hij zich als zwarte Piet en poste een foto op facebook,de foto werd gecensureerd wegens jawel "racisme".
Oud 8 januari 2021, 10:43   #156
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik hoorde het verhaal van een zwarte die hier geboren is en achterover viel van het verhaal dat zwarte piet racistisch zou zijn.Als protest verklede hij zich als zwarte Piet en poste een foto op facebook,de foto werd gecensureerd wegens jawel "racisme".
Men zou verwachten dat zwarten dit wel zouden mogen hé. Zij zijn om onbegrijpelijke reden ook de enigen die elkaar mogen aanspreken met nigger.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 11:48   #157
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Felle kritiek = geneut op twitter.
Tsjah.

En dan nog door een parodie account
Oud 8 januari 2021, 11:51   #158
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
En dan nog door een parodie account
Het Nieuwsblad heeft het bericht uit de op zelfs verwijderd. Waarschijnlijk omdat het te onnozel was.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_96857117

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 januari 2021 om 11:51.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 14:14   #159
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bied wel eens weerstand op het forum van DeviantArt. Er zitten daar nogal wat excentrieke, artistieke figuren op zowel ter linker- als rechterzijde.

ALs je iets schrijft wat hen niet aanstaat krijg je te maken met mobbing. Er wordt wel gemodereerd maar grve beledigingen worden wel getolereerd. Ik ging ooit eens in tegen een linkse militante uit Engeland die uit de losse pols beweerde dat de VS het meest racistische land ter wereld zijn. Ik poste een link waaruit bleek dat volgens bestaande wetgeving en hun discriminatoir karakter, India eigenlijk het meest racistische land is. De VS scoorde eigenlijk beter dan bv Mexico.

Dit schoot bij haar in het verkeerde keelgat en ze repliceerde met "Fuck off, you filthy Nazi. Everyone knows I'm right". Ik blokkeerde haar zodat ze niet meer kon reageren op mijn postings. Maar dat was niet genoeg voor haar. Ze ging een van mijn inzendingen in mijn gallery vlaggen bij de moderatie. Dat werkje stond er al een paar jaren in maar ineens liet de moderatie weten dat het hun reglement overtrad en dat ze het gingen verwijderen.

Vrije meningsuiting volgens wokertjes. Censuur en taboe zijn hun wapens. Argumentatie en intelligentie minder.
DeviantArt. Bizarre figuren uit die hoek ben ik zo ook al tegengekomen op de sociale media. Om één of andere reden lijkt het daar bij die DeviantArters ook vol te zitten van transgenders. Nu haat ik die mensen niet of zo, maar hun veelvuldige gezaag over onbegrip tegenover hen, valt toch wel op. Soms uiten ze zelfs haat tegenover mensen die het maar raar vinden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 januari 2021 om 14:31.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 15:06   #160
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
DeviantArt. Bizarre figuren uit die hoek ben ik zo ook al tegengekomen op de sociale media. Om één of andere reden lijkt het daar bij die DeviantArters ook vol te zitten van transgenders. Nu haat ik die mensen niet of zo, maar hun veelvuldige gezaag over onbegrip tegenover hen, valt toch wel op. Soms uiten ze zelfs haat tegenover mensen die het maar raar vinden.
Er heeft daar eens iemand een draad gepost op hun politiek subforum. Het ging er over dat in Amerika aan zwarten die konden aantonen dat ze afstamden van slaven een schadevergoeding dient te worden betaald. hij/zij beraamde die vergoeding op zo'n $44000/persoon. In totaal diende er $44 miljard te worden betaald.

Aangezien hij Brit is vroeg ik hem of hij beter niet eerst zou beramen hoeveel schadevergoeding het VK aan Ierland dient te betalen wegens de great famine alvorens hij zich met mijn belastingsgeld gaat bemoeien. Hij zei dat er niet zoiets bestaat als "mijn" belastingsgeld en dat hij ook te vinden was voor herstelbetalingen aan Ierland.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be