Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2014, 01:45   #141
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als dat 70-puntenplan de mening van een derde van onze bevolking moet voorstellen, dan schaam ik mij diep om tot die bevolking te moeten horen.

Dat één derde is natuurlijk erg misleidend, omdat het merendeel van de mensen die VB stemmen eigenlijk geen flauwe notie hebben waar die partij werkelijk voor staat. Ze worden ongelukkigerwijs ingepakt door de mooie slogans die hen naar het hoofd geslingerd worden. Dat is niet iets wat ik hier ter plaatse uit mijn mouw schudt; eerbiedwaardige professoren van de verschillende universiteiten in ons land hebben hier al omstandig onderzoek naar gevoerd. Prof. Mark Elchardus, Prof. Kris Deschouwer, Prof. Luc Huysse, om er maar eens een paar te noemen...
Ik kan iedereen de werken van hun hand warm aanbevelen.

Het 70-puntenplan is netjes en doordacht opgesteld en alleen wie tussen de regels leest, ontwaart het gelaat van het beest.

Wat mij betreft: opdoeken die handel!

Is er geen partij die de deportatie van de harde kern van het VB naar één of ander onbewond eiland in haar programma voorziet? Zo ja, op mijn stem mogen ze rekenen!
Dat is nogal een vreemde stelling gezien het kapitaal dat het inmiddels opgeheven Blok investeerde om dit plan kenbaar te maken aan haar kiezers en aan alle geïntereseerden buiten haar partij.
Om nog maar te zwijgen over de aandacht dat dit plan kreeg door de negatieve aandacht die de andere partijen er aan besteden.

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 07:09   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Nee, daar hebben ze hun kiesvee voor.
Gevaarlijke beschuldiging die hoogstwaarschijnlijk wordt geuit vanuit uw onderbuik dan op basis van feiten. M.a.w. de zoveelste goedkope laster.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:21   #143
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ongeloofelijk al dat gezwam voor iets dat doodnormal is!
2
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 30 juni 2014, 08:29   #144
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Vraagje aan Raf en Co:
Aangezien het puntenplan op dit moment voor het overgrote deel in België in wet werd gegoten, de enkele resterende punten in andere Westerse landen nu als wet gelden...
Wil dat, volgens jullie denken, dus zeggen dat al de regeringen en partijen die daar aan meewerkten dus vieze racisten zijn.
Gezien jullie omwille van deze punten niet op het VB stemmen en dus logischerwijze omwille van deze punten ook niet meer op SPA, PS, ECOLO, GROEN, CDH, CD&V, MR, VLD en alle andere partijen die aan de regeringen deelnamen die voor deze wetten stemden... Op welke partijen kan je dan nog wel stemmen?

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 30 juni 2014 om 08:30.
Oud 30 juni 2014, 21:16   #145
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Vraagje aan Raf en Co:
Aangezien het puntenplan op dit moment voor het overgrote deel in België in wet werd gegoten, de enkele resterende punten in andere Westerse landen nu als wet gelden...
Wil dat, volgens jullie denken, dus zeggen dat al de regeringen en partijen die daar aan meewerkten dus vieze racisten zijn.
Gezien jullie omwille van deze punten niet op het VB stemmen en dus logischerwijze omwille van deze punten ook niet meer op SPA, PS, ECOLO, GROEN, CDH, CD&V, MR, VLD en alle andere partijen die aan de regeringen deelnamen die voor deze wetten stemden... Op welke partijen kan je dan nog wel stemmen?
Man toch wat spreken jullie, multifoobjes elkaar toch tegen. Je collega circe beweert dat het plan al lang is afgevoerd en jij zit hier grijnzend (wat een mongoloïde avatar is me dat) het tegengestelde te prevelen.
Komt heel inconsistent over, beter jullie complotjes smeden
Oud 30 juni 2014, 21:25   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Man toch wat spreken jullie, multifoobjes elkaar toch tegen. Je collega circe beweert dat het plan al lang is afgevoerd en jij zit hier grijnzend (wat een mongoloïde avatar is me dat) het tegengestelde te prevelen.
Goede raad aan uw adres: eerst een bericht lezen vooraleer u reageert. Uw reactie bewijst dat u evenwel een beetje in het ijle aan het molenwieken bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 21:30   #147
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Leve het 70-puntenplan!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 21:34   #148
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je collega c.
Zit bij de N-VA.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 09:44   #149
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Blijkbaar slaat 'vreemdelingen' bij het Vlaams Blok per definitie al direct op moslims. Wat dan met joden die ook niet aan aanpassen denken (onlangs stond hier op het forum nog een mooi voorbeeld daaromtrent), of de Chinezen die hun eigen wijk in Antwerpen mogen hebben (eveneens op dit forum gestaan)?
En wat dan met de moslims die wel 'bijdragen'? Die zich wel aanpassen en gaan werken? En wat met de luie Belgen die liever hun kont verslijten op 'den dop' dan te gaan werken?
De oplossing van het Blok lijkt zo simpel, maar is het dat wel? ALLE moslims via een 'terugkeerprocedure' (mooiere term voor deportatie)... Maar wat met zij die hier geboren zijn en dus de Belgische nationaliteit hebben?
Neen, het Vlaams Blok stelt het allemaal te simplistisch voor, veel blabla en uiteindelijk toch weer niks. Ik blijf erbij: perfect voor de oppositie, maar een pest voor de meerderheid.
Puur opportunisme, profiteren van de slehte kantjes om ze uit te smeren, aan te kaarten en er een oplossing voor uit te dokteren die enkel geloofd wordt door islamofobe, bekrompen mensen of mensen die enkel afgaan op het mooie woordje (geleide terugkeer) en niet nadenken over de kern van de zaak...
Bovendien is er niks, maar dan ook niks dat ons garandeert dat het Blok echt komaf maakt met de corruptie, dat ze niet in hetzelfde straatje verzeilt raken.
Nog nooit zonder reden lastig gevallen door een groep moslimtuig zeker, ik heb er mijn buik van vol, dan ben ik maar een racist. Met mijn 67 jaar heb ik al wat meegemaakt in het leven en het stoort mij de onzin van vele jongeren die blijkbaar een hersenspoeling hebben gekregen te aanhoren.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 09:55   #150
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt, is dit uw niveau ?
Het bewijst in alle geval wel dat U niet op een discussieforum thuis hoort.
Maar niet getreurd, in deze vakantieperiode zijn er vast wel voldoende speelpleinen waar men U kan bezig houden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 11:40   #151
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Klink en klaar:

Citaat:
Vraagje aan Raf en Co:
Klinkklare onzin. Vertelt u eens welke punten hier allemaal wet werden en welke punten in andere Westerse landen wet zijn.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 12:09   #152
Benny1
Partijlid

Standaard BBP: de Bloklimmetjes Buiten Partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
… Het 70-puntenplan is netjes en doordacht opgesteld en alleen wie tussen de regels leest, ontwaart het gelaat van het beest.

Wat mij betreft: opdoeken die handel!

Is er geen partij die de deportatie van de harde kern van het VB naar één of ander onbewoond eiland in haar programma voorziet? Zo ja, op mijn stem mogen ze rekenen!
Wat een schitterend idee. We zouden dat kunnen doen via uitkeringen uit een verdwijnfonds waardoor er op relatief korte termijn heel wat naar Blokland zullen verhuizen. Het juiste bedrag van hun premie kunnen we laten afhangen van criteria zoals de duur van hun tewerkstelling en het aantal kinderen die ze meenemen. En we kennen de Bloklimmetjes ondertussen, dus de uitbetaling van de premie zal natuurlijk pas gebeuren nadat zij samen met hun familieleden naar Blokland verhuisd zijn. Echt arme Blokkertjes kunnen echter over een voorschot beschikken om de reiskosten te betalen.

Voor degenen die zich niet willen assimileren, wordt onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de verhuis naar Blokland. Door jongeren hier zo'n specifieke opleiding te geven, bewijzen we dat land een grote dienst. Bovendien kadert het perfect in de ontwikkelingshulp die we aan Blokland willen geven. Voor de opleiding kunnen leden aangetrokken worden van o.a. VMO en NSV met gastoptredens van de Gouden Dageraad.

Verder moeten we werk en sociale huisvesting voornamelijk voorbehouden voor ongeblokt eigen volk. Aangezien in 2014 Blokstemmer 'slechts' iets meer dan 5% van de totale bevolking in Vlaanderen uitmaken, is dat het maximum. En als zij vaker arm zijn omdat we werk voorbehouden voor ongeblokten, is dat niet ons probleem. Bovendien kan het een extra stimulans zijn om te verhuizen.

Daarom is het misschien ook een goed idee om een algemene ontmoedigingspolitiek te voeren door o.a. de sociale zekerheid te splitsen in één voor Blokkers en één voor ons, een extra belasting op de tewerkstelling van Blokkertjes in te voeren, hun eigendomsrechten te beperken, hun kindergeld af te schaffen, hen lagere werkloosheidsuitkeringen toe te kennen en werkloze Blokkers te verbieden werk te zoeken buiten de beroepssector waarin ze zaten.

Ik ben het eens met Raf. Leve de BBL!
Oud 1 juli 2014, 12:16   #153
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Wat een schitterend idee. We zouden dat kunnen doen via uitkeringen uit een verdwijnfonds waardoor er op relatief korte termijn heel wat naar Blokland zullen verhuizen. Het juiste bedrag van hun premie kunnen we laten afhangen van criteria zoals de duur van hun tewerkstelling en het aantal kinderen die ze meenemen. En we kennen de Bloklimmetjes ondertussen, dus de uitbetaling van de premie zal natuurlijk pas gebeuren nadat zij samen met hun familieleden naar Blokland verhuisd zijn. Echt arme Blokkertjes kunnen echter over een voorschot beschikken om de reiskosten te betalen.

Voor degenen die zich niet willen assimileren, wordt onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de verhuis naar Blokland. Door jongeren hier zo'n specifieke opleiding te geven, bewijzen we dat land een grote dienst. Bovendien kadert het perfect in de ontwikkelingshulp die we aan Blokland willen geven. Voor de opleiding kunnen leden aangetrokken worden van o.a. VMO en NSV met gastoptredens van de Gouden Dageraad.

Verder moeten we werk en sociale huisvesting voornamelijk voorbehouden voor ongeblokt eigen volk. Aangezien in 2014 Blokstemmer 'slechts' iets meer dan 5% van de totale bevolking in Vlaanderen uitmaken, is dat het maximum. En als zij vaker arm zijn omdat we werk voorbehouden voor ongeblokten, is dat niet ons probleem. Bovendien kan het een extra stimulans zijn om te verhuizen.

Daarom is het misschien ook een goed idee om een algemene ontmoedigingspolitiek te voeren door o.a. de sociale zekerheid te splitsen in één voor Blokkers en één voor ons, een extra belasting op de tewerkstelling van Blokkertjes in te voeren, hun eigendomsrechten te beperken, hun kindergeld af te schaffen, hen lagere werkloosheidsuitkeringen toe te kennen en werkloze Blokkers te verbieden werk te zoeken buiten de beroepssector waarin ze zaten.

Ik ben het eens met Raf. Leve de BBL!
Hebt U eigenlijk al wel eens nagedacht over wat U hier allemaal uitkraamt ?
Democratie is duidelijk niet aan U besteed.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 1 juli 2014, 12:55   #154
Benny1
Partijlid

Standaard Ironiet:

En ironie niet aan u, dat is duidelijk.
Oud 1 juli 2014, 13:03   #155
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
En ironie niet aan u, dat is duidelijk.
Oeps
Oud 2 juli 2014, 10:39   #156
Benny1
Partijlid

Standaard Pro memorie

Voor dit draadje zover wegzakt dat het onvindbaar wordt, neem ik de vrijheid de heer CLAESSENS Joris aan deze vraag te herinneren.

Uw antwoord met belangstelling tegemoet ziende,

Hoogachtend,

DEVRAGER Benny
Oud 2 juli 2014, 13:36   #157
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Piano, je hebt gelijk gehad om het 70-puntenplan niet te posten.

Na lezing van hoofdstuk IX "de terugkeer organiseren", moet ik me inderdaad inhouden om niet onmiddellijk een lidmaatschap van het Vlaams Blok aan te vragen.

Wat ik hier lees stemt wonderwel overeen met de ideeën en voorstellen die ik hieromtrent zelf al heb voorgesteld in mijn project Europa Humana.

Op de geciteerde link kan de commentator niet veel zinnigs meer inbrengen als de punten van dit laatste hoofdstuk worden aangebracht.

Hoed af voor het Vlaams Blok.

Lap zè, weer één 'racist': en ik die dacht, voor een enkele keer: de enige te zijn!
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2014, 00:03   #158
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het vb heeft het plan afgevoerd onder dwang van justitie, of wat daarvoor moest doorgaan.
De traditionele partijen voerden zowat alle punten uit onder dwang van de publieke opinie...

Waar zie jij hier een tegenspraak?

Oud 5 juli 2014, 11:02   #159
Benny1
Partijlid

Standaard Blokdromen:

Citaat:
Het vb heeft het plan afgevoerd onder dwang van justitie, of wat daarvoor moest doorgaan.
De traditionele partijen voerden zowat alle punten uit onder dwang van de publieke opinie...

Waar zie jij hier een tegenspraak?
Welke punten precies? We overlopen een paar belangrijke die alvast niet uitgevoerd werden:

Opdoeken van het CGKR, het afwijzen van integratie, gescheiden onderwijs invoeren, de sociale zekerheid splitsen, werk voor eigen volk eerst, sociale huisvesting voor eigen volk eerst, algemene sociale voorzieningen voor eigen volk eerst, extra belasting op de tewerkstelling van vreemdelingen, intrekken van de erkenning van de islamitische eredienst, minder kinderbijslag voor niet-Europeanen, minder werkloosheidsvergoedingen voor niet-Europeanen, beperken van het eigendomsrecht van niet-Europese vreemdelingen, invoeren van de 'bloedafstamming', politieke vluchtelingen alleen aanvaarden als ze Europees zijn, afschaffing van het recht op arbeid voor kandidaat-politieke vluchtelingen, …

en 'last but not least': zowel de eerste als de tweede en derde generatie vreemdelingen worden teruggestuurd.

In feite is het heel simpel: van dat simplistische, vaak stompzinnige en zichzelf tegensprekende plan is niets uitgevoerd.
Oud 5 juli 2014, 14:02   #160
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Het "ontmaskeren en ontmantelen van de vreemdelingenlobby", "de multiculturele indoctrinatie in scholen afschaffen", "de non-discriminatiecode afwijzen", de sinds 1974 toegekende naturalisaties evalueren", "verbod op ritueel slachten", enz. enz. enz. zijn ook niet uitgevoerd.

Mij lijkt dat het enige punt van hun plan dat de traditionele partijen min of meer hebben aangepakt, het strenger optreden tegen schijnhuwelijken is. Dat is dan ook de logica zelve, daar hoef je geen racist voor te zijn.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be