![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze speelse singles zijn is waar, maar in relatie vermoed ik wel dat meer dan de helft gewoon trouw is.
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak verschillen we van elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk weten we wel beter, he?
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niks zondigs aan neuken. Make Love not War. Leve de vrije liefde ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2021 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's pas zonde !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denk je dat Jezus zijn vrouw (Maria Magdalena) geen beurt zou hebben gegeven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn honden zijn heel trouw, maar als de reu de kans ziet om op een teef te kruipen, laat hij die zeker niet liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U schrijft promisdinges met een hoofdletter. Daar zit volgens mij heel veel Freudiaans achter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dit iets met liefde te maken had weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in die liefdes nooit geloofd. Ontelbaar zijn de zeveraars die ik daar over heb horen zwanzen en drie maanden later was die liefde opeens voorbij ![]() ![]() ![]() ![]() Die zogenaamde liefdes zijn vooral een uiting van jaloezie. Zo graag zien ze die partner niet hoor maar ze zijn vooral te jaloers om te aanvaarden dat ook een derde daar is eens mee zou gaan rampetampen Maar ja en dat geldt vooral nog steeds voor vrouwen het staat veel mooier als je alleen maar neukt met iemand die je 'graag' ziet. Neuken met iemand die je niet graag ziet dan kan nog steeds niet in ons Christendom ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2021 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn punt is dat de notie van "seriële monogamie" zelf-tegensprekend is, zoals "terug maagd zijn na scheiding". Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2021 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het vrij eigenaardig dat er niets wordt gezegd over passie.
Passie is uiteindelijk de smeerolie die uiteindelijk moet, of zou kunnen, uitmonden in liefde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat die zaken veel verward worden. Ik denk dat passie grotendeels incompatiebel is met liefde. Waarschijnlijk is de sterkste vorm van liefde "uit iemand's leven totaal verdwijnen". Omdat dat waarschijnlijk de beste manier is om iemand een beter leven laten te hebben: zelf niet bestaan. In het algemeen is het bestaan, en de aanwezigheid, van anderen eerder nefast zou ik denken, behalve voor een utilitaire kant. En passie maakt deel uit van die utilitaire kant in zekere mate.
Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2021 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Los van de overdrijving is het wel zo dat wat 'liefde' genoemd wordt niet zelden egoistisch is, en dan wordt de ander nog 'ondankbaarheid' verweten als er onvoldoende op ingegaan wordt. Iets is anders is daadwerkelijke liefde, die een verhevigde vorm van vriendschap is - en dat gaat verder dan het 'utilitaire', tenzij 'utilitair' zelf een hogere betekenis krijgt -, met doorgaans een seksuele component (die echter niet de hoofdzaak kan vormen). Wat monogamie betreft, is het probleem natuurlijk dat het begrip 'huwelijk' zelf zijn betekenis verloren heeft. Het staat niet meer voor het vormen van een maatschappelijke basiseenheid met een complementariteit van man en vrouw en de gerichtheid op nageslacht. Monogamie is normaal gezien een pleonasme, 'homohuwelijk' een contradictie in terminis. De platte realiteit vandaag is die van contracten tussen atomistische (vermeende) individuen en dan kan men de poespas ook maar beter achterwege laten. Verder zie ik nog wel een zedelijk onderscheid tussen overspel tijden een relatie en het verbreken van een relatie maar als dat laatste al bijna voorgeprogrammeerd is, wordt, indien de ander dat niet beseft, dat verschil wel kleiner. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 mei 2021 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |