![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men de Oerknal als een religie wil beschouwen is toch wel een teken dat de wetenschappers jaloers zijn op de religie.
Maar de ware hogere synthese van beide is mijn atoomtheorie, de enig wetenschappelijke theorie die het bestaan van God kan bewijzen.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we ons ontdoen van die wetenschap, en naief doen alsof algemene relativiteit volledig geldig zou zijn, DAN is het zo dat de beschrijving waarin we vertrouwen hebben tot op een zeker punt in het verleden, nog verder doorgetrokken kan worden tot in een singulariteit, die een beginpunt voorstelt. In die WISKUNDIGE beschrijving heeft de vraag "wat gebeurt er daarvoor ?" gewoon geen zin, niet meer dan dat de vraag "wat is er ten noorden van de noordpool" op een wiskundige sfeer enige zin heeft. MOCHTEN wij denken dat wij de natuurkunde van ruimtetijd goed beschrijven met algemene relativiteit in alle omstandigheden, DAN zouden we daaruit kunnen besluiten dat die wiskundige beschrijving daar ook de werkelijkheid beschrijft. Maar we WETEN dat algemene relativiteit "vloekt" met de rest van de natuurkunde in extreme omstandigheden. Er moet dus IETS anders zijn in de wiskundige beschrijving van de natuur in die omstandigheden, dan de theorieen die wij kennen. Als dusdanig hebben we totaal geen idee wat "daarvoor" gebeurt. We weten niet of die vraag een zin heeft of niet. We weten dat die vraag geen zin heeft in algemene relativiteit. Het kan zijn dat in de "goeie natuurkunde" die we niet kennen, die vraag nog altijd "zinloos" blijft, maar het kan ook helemaal anders zijn. De huidige stand van de wetenschap doet dus geen enkele sterke uitspraak daarover. De big bang theorie beperkt zich tot de beschrijving van het heel jonge universum, maar niet van het "beginpunt". De wiskunde van algemene relativiteit doet dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op welk punt in hun ontwikkeling zou dan die terugval te situeren zijn en waarom is dat proces blijkbaar niet omkeerbaar ? Ah, questions… ![]()
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Weet je, soms wordt ik qua uiterlijk wel eens vergeleken met een bepaalde acteur, ‘dat ik daar goed op lijk’. Ik antwoord dan steeds dat dat niet klopt, want dat die persoon eerder op mij lijkt dan andersom. ’t Is maar hoe je ’t bekijkt, eh. ![]()
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dat duidelijk is. Al die beschavingen komen op een punt waar er een onnozel virus rondgaat, en hun "wetenschappers" daarvoor uit de bol gaan en de ganse maatschappij opblazen. Na het ineenstorten van hun sociale structuren vanwege die paniek reactie, maar met de beschikking over voldoende kennis over vernietiging, blaast wat er uit de virologische puinhoop opstaat, de rest wat er overblijft op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik denk niet dat Diego of ik wikipedia nodig hebben als de bloedlijn van de Nephilim vernoemd wordt. Hij weet perfect wat ik bedoel, Genesis 6 is de referentie (en zelfs dat is beknopt maar ik volg voor de grootste lijn de visie van predikant Charles Lawson op)
Als je niet kunt meedoen zonder wikipedia of google, kan je beter de tijd nemen een goede bijbelstudie te volgen. Edit: ik sprak trouwens van nephilim a like creatures. Dat vergroot de betekenis er aanzienlijk van. Als zulke details je ontgaan, misschien beginnen met begrijpend lezen voor dummies, maar een tip.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 28 juni 2021 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar miljard jaren van de aarde is slechts een fractie van een moment tegenover onze toekomst in de ruimte, die in de eerste fase 10^33 jaar zal duren.
![]() |
#150 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap gaat uit van een evolutie als van laag en minder naar hoog en meer. Ik beweer dat het precies andersom is als van hoog en meer naar laag en minder in de eerste plaats. Maar nog beter als eenheid van beide visies. Te vergelijken met de ouders die de kinderen voortbrengen. Het is een emanatie van hoog naar laag, maar de kinderen zelf ontwikkelen zich daarna als van laag naar hoog. De ouders zijn dan de microwezentjes en de kinderen zijn wij. Citaat:
Citaat:
Als je meent beter te zijn dan die auteur, maar het lijkt mij meer op jaloersigheid. En dat is dan ook zo met jou visie op Charon ten opzichte van mij als zou ik op hem lijken. Maar het is precies andersom: de visie van Charon stelt helemaal niks voor. Het is zelfs kinderlijk eenvoudig en en is bovendien ook niet waar. De kiem van de mens is niet het atoom, maar de Geest die God is. Niet minder, maar veel meer. Maar als minder (als je dat zou willen) is het Niets.
![]() |
![]() |
#151 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dat maak je mij niet wijs. Zulks is wel mogelijk in de hemel der fantasie. Citaat:
En de ware hogere dimensie is de hemel, waarin alles mogelijk is. Citaat:
Het is fantasie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit alles verklaart de wetenschap niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er geen daarvoor is als in zichzelf gesloten dan wordt het een zinloze herhaling van hetzelfde. Dan is mijn atoomtheorie veel beter als een eeuwige evolutie. Citaat:
Citaat:
De wetenschap kan alleen in formules denken en is doof en luistert niet. Niet de wetenschap noch enige formule, noch de relativiteit, die tegenstrijdig is. Maar de filosofie en met name de theologie omtrent het bestaan van God heeft het raadsel van het heelal opgelost.
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() nl.wikipedia.org/wiki/Atrahasis-epos nl.wikipedia.org/wiki/Gilgamesj-epos Laatst gewijzigd door Aton : 28 juni 2021 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Right.
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vroegere beschavingen hadden hun hogepriesters, die als een soort van semi-goddelijke adviesraden hun farao’s, koningen en keizers van strategische beleidsplannen voorzagen, zelfs als daar een deel van de bevolking voor moest opgeofferd worden. Vandaag zijn de hogepriesters vervangen door virologe kwakzalvers, met dezelfde pretentie tov het klootjesvolk als de windhanen van destijds en hanteren een mediatieke censuurdrang op elke vorm van gefundeerde beleidskritiek, waardoor er nu wsl 500% meer doden zijn gevallen en een onherstelbaar vernietigd maatschappelijk deel, dan wanneer we met échte wetenschappers te maken hadden gehad. Dus ja, er zijn de laatste 15 maanden een pak ‘beschavingscomponenten’ vernietigd of minstens zwaar gehavend, als gevolg van de kwakzalverraad der virologe hogepriesters, aan de farao’s, koningen en keizers nitwitregering van dienst. Als deze beschaving het wil overleven, zal ze al die hogepriesters vakkundig moeten elimineren, op dezelfde hardnekkige wijze als de virloge raad ‘het virus uitroeien’ tot heilige mantra uitriep, totdat de kwakkerscurve er dan heel heel flat gaat uitzien. Pas dan gaan we onze beschaving en bijhorende componenten verder kunnen opbouwen. Als ze echter faalt in deze queeste naar vrijheid, zal die neergang de aanzet worden tot finale afbraak van alles wat onze beschaving nog de moeite maakt om in te leven. We krijgen maar één kans.
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Wat echter weinigen zich kunnen voorstellen, is het feit dat er vandaag de dag bloedlijnen bestaan die duizenden jaren oud zijn en teruggaan tot de tijd toen er nog zelfs geen pyramides waren. Die oude families hebben over de millennia heen een enorme financiële, politieke, mediatieke en – last but not least - spiritueel/esoterische macht en ervaring opgebouwd en omringen zich met de meest intelligente en bekwame mensen uit alle windhoeken, om – by all means – hun wereldse machtsstructuur verder uit te breiden. Wie denkt dat de wereld geleid wordt door de internationale tv-politiekers en hun poesjenellen, die heeft een ring door z’n neus steken.
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoiets? Citaat:
![]() Anyway, my life matters. Citaat:
Zonder atomen, geen manifestatie en geen emanatie in de stof. Synthese dus.
![]() |