Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2004, 14:28   #141
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
In tegenstelling tot jouw bullshit wel wetenschappelijk bewezen!
welke bullshit van mij ?

nergens is er enig causaal verband aangetoond. Het is toch niet OMDAT ze weed roken dat ze meer geneigd zijn tot déviant behavior of meerdere seksuele relaties of weet ik wat er nog allemaal voor bullshit werd aangehaald.. Er staat niet dat Cannabis leidt tot die dingen. Alleen dat het meer voorkomt bij mensen die cannabis gebruiken..
Oud 14 december 2004, 14:30   #142
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Meer nog: die hele tekst is bullshit!
daar ben ik het niet mee eens Raf, dat eerste deel over de verslavende aspecten en de gevolgen voor longen edm daar kan ik volgen. Maar in het middelste deel gaan ze wel véél te kort door de bocht.
Oud 14 december 2004, 14:32   #143
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Idd.

Nog één vraagje over dat links-rechts, is het je nog nooit overkomen dat je mensen bent tegengekomen die over drugs een genuanceerde mening hebben? Vallen die dan links of rechts?
Het erge aan de situatie is dat ik mijzelf links vind. Maar ik wordt steevast in het rechtse kamp geplaatst door diegenen die het niet met mij akkoord zijn. Aldus moet ik mij wel ongenuanceerd verdedigen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 14:33   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
daar ben ik het niet mee eens Raf, dat eerste deel over de verslavende aspecten en de gevolgen voor longen edm daar kan ik volgen. Maar in het middelste deel gaan ze wel véél te kort door de bocht.
Afhankelijkheid
Veruit de meeste cannabisgebruikers hebben hun gebruik onder controle en kunnen dit relatief gemakkelijk opgeven. Epidemiologische gegevens wijzen erop dat slechts een minderheid (8,8%) van de mensen die ooit cannabis gebruikten, dit op regelmatige basis en over een lange periode blijven doen.
In vergelijking met andere middelen die een afhankelijksrisico inhouden, zoals bijvoorbeeld nicotine, is dit risico bij cannabis relatief beperkt. Wanneer men abrupt stopt met zwaar cannabisgebruik doen zich geen fysieke ontwenningsverschijnselen voor. Verschillende studies tonen evenwel aan dat stoppen met cannabisgebruik een aantal fysieke ontwenningsverschijnselen met zich meebrengen die eerder mild zijn en van korte duur. Vooral mensen met een individuele gevoeligheid, die gedurende een lange periode intensief cannabis gebruiken, lopen een reëel risico om afhankelijk te worden.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=845
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 14:36   #145
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het erge aan de situatie is dat ik mijzelf links vind. Maar ik wordt steevast in het rechtse kamp geplaatst door diegenen die het niet met mij akkoord zijn. Aldus moet ik mij wel ongenuanceerd verdedigen.
Ik geloof niet dat er zoiets is als een "links" of "rechts"-kamp. Ik hou mezelf het recht voor om over elk onderwerp een eigen mening te formuleren en eventueel te wijzigen als ik door anderen of door nieuwe informatie overtuigd word of tot andere inzichten kom. Ik heb helemaal niet de indruk dat ik telkens voor het "linkse kamp" kies.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 14:59   #146
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
De negatieve effecten van tabak, alcohol, drugs - of vallen die eerste twee gewoon onder dat laatste - moeten m.i. duidelijk worden vermeld en er moet duidelijke wetgeving komen die gebaseerd is op gezondheidsrisico's en verslavingseffecten en niet op "dat is wiet dat is drugs, zuip liever nog eentje en rook je een longkanker".
Citaat:
Ik geloof niet dat er zoiets is als een "links" of "rechts"-kamp. Ik hou mezelf het recht voor om over elk onderwerp een eigen mening te formuleren en eventueel te wijzigen als ik door anderen of door nieuwe informatie overtuigd word of tot andere inzichten kom. Ik heb helemaal niet de indruk dat ik telkens voor het "linkse kamp" kies.
Ik heb je mening over dit onderwerp even teruggelezen.

Er moet duidelijk vermeld worden wat de gezondheidsrisico's zijn. En wat impliceert dit voor de gebruiker ? Mag deze gewoon verder doen zonder zich er iets van aan te trekken of moet deze harder aangepakt worden of moet hij voor zichzelf maar de gevolgen dragen (minder verzorging of duurdere verzorging bvb.).
Oud 14 december 2004, 15:08   #147
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik heb je mening over dit onderwerp even teruggelezen.

Er moet duidelijk vermeld worden wat de gezondheidsrisico's zijn. En wat impliceert dit voor de gebruiker ? Mag deze gewoon verder doen zonder zich er iets van aan te trekken of moet deze harder aangepakt worden of moet hij voor zichzelf maar de gevolgen dragen (minder verzorging of duurdere verzorging bvb.).
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Als iemand evenveel bijdraagt aan de sociale zekerheid maar er later meer van terugvraagt omdat hij zichzelf schade heeft toegebracht door drugs-, alcohol- of tabaksgebruik, dan kun je daar misschien iets tegen doen al is het op dat moment al te laat voor die persoon. De maatregel zou alleen financieel goed uitkomen voor de overheid (en de rest van de maatschappij, mits die regelgeving eenduidig en controleerbaar is). In bepaalde gevallen kan het vooruitzicht op minder goede verzorging misschien preventief werken, maar ik geloof niet zozeer in het feit dat mensen zich zorgen maken om hun eventuele verre toekomst. Er moeten m.i. duidelijke wetten komen adhv de gezondheidsrisico's. Wetten die het verbruik aan banden leggen en er straffen op zetten die zouden kunnen helpen om de gebruiker van zijn verslaving af te helpen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 14 december 2004 om 15:09.
Oud 14 december 2004, 15:18   #148
Geertje

Standaard

Citaat:
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Als iemand evenveel bijdraagt aan de sociale zekerheid maar er later meer van terugvraagt omdat hij zichzelf schade heeft toegebracht door drugs-, alcohol- of tabaksgebruik, dan kun je daar misschien iets tegen doen al is het op dat moment al te laat voor die persoon. De maatregel zou alleen financieel goed uitkomen voor de overheid (en de rest van de maatschappij, mits die regelgeving eenduidig en controleerbaar is). In bepaalde gevallen kan het vooruitzicht op minder goede verzorging misschien preventief werken, maar ik geloof niet zozeer in het feit dat mensen zich zorgen maken om hun eventuele verre toekomst. Er moeten m.i. duidelijke wetten komen adhv de gezondheidsrisico's. Wetten die het verbruik aan banden leggen en er straffen op zetten die zouden kunnen helpen om de gebruiker van zijn verslaving af te helpen.
Persoonlijk ben ik er voor dat iedereen na goed geïnformeerd te zijn, voor zijn eigen daden verantwoordelijk moet zijn, bij overdadig gebruik. Hoe dit te doen, is een ander paar mouwen, ik zie in de praktijk niet direct een praktische werkbare oplossing. Zodus ben ik voor een absoluut verbod op nieuwe producten zoals de drugs.
Oud 14 december 2004, 15:22   #149
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Afhankelijkheid
Veruit de meeste cannabisgebruikers hebben hun gebruik onder controle en kunnen dit relatief gemakkelijk opgeven. Epidemiologische gegevens wijzen erop dat slechts een minderheid (8,8%) van de mensen die ooit cannabis gebruikten, dit op regelmatige basis en over een lange periode blijven doen.
In vergelijking met andere middelen die een afhankelijksrisico inhouden, zoals bijvoorbeeld nicotine, is dit risico bij cannabis relatief beperkt. Wanneer men abrupt stopt met zwaar cannabisgebruik doen zich geen fysieke ontwenningsverschijnselen voor. Verschillende studies tonen evenwel aan dat stoppen met cannabisgebruik een aantal fysieke ontwenningsverschijnselen met zich meebrengen die eerder mild zijn en van korte duur. Vooral mensen met een individuele gevoeligheid, die gedurende een lange periode intensief cannabis gebruiken, lopen een reëel risico om afhankelijk te worden.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=845
nu ik de titel opnieuw bekijkt, geef ik je gelijk (Marihuana is Addictive). .Dat komt niet volledig overeen met de puntjes die erin staan..

Ik ken nochtans genoeg mensen die eraan verslaafd zijn, daar niet van, maar het is een kleine fractie op het geheel van mensen die het gebruikt hebben, dat klopt
Oud 14 december 2004, 15:25   #150
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
de overheid zou het zwaar moeten belasten en legaliseren... Op die manier int ze met dat geld genoeg middelen om later de gevolgen voor de volksgezondheid op te vangen..
Oud 14 december 2004, 15:29   #151
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de overheid zou het zwaar moeten belasten en legaliseren... Op die manier int ze met dat geld genoeg middelen om later de gevolgen voor de volksgezondheid op te vangen..
maw je mag vervuilen, uw kapot paffen of zuipen,... als het maar genoeg opbrengt om de gevolgen op te vangen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 15:37   #152
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Kapot paffen kan niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 15:39   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Superboetes? Bij alcoholgebruik? Dat is iets nieuws... Heb je daar wat meer informatie over? Het is voor het eerst dat ik daar iets van hoor...
Houden zo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 15:47   #154
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
maw je mag vervuilen, uw kapot paffen of zuipen,... als het maar genoeg opbrengt om de gevolgen op te vangen!
vervuilen ? wat heeft dat er mee te maken..

we gaan er wel vanuit dat het slechts een kleine fractie is die haar eigen gebruik niet in hand heeft.

Het merendeel der gebruikers heeft geen problemen daarmee.

zij die het te bont maken mogen voor mijn part zeker begeleid worden vanuit de sociale sector.

zoals de zaken nu staan betaalt de maatschappij.. Ik stel voor om de gebruikers zelf te laten betalen (door middel van taxatie)
Oud 14 december 2004, 16:17   #155
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

En wat van een voorstel om gebruik en promotie en verkoop van drugs onder de 18 jaar zeer zwaar te bestraffen?

Nu zijn de meeste minderjarigen hier als ze 18 zijn reeds met meerdere van die spullen in aanraking geweest als waren het snoepjes.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 16:26   #156
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zolang je daarmee alleen jezelf schade berokkent moet dat kunnen. Zoiets heet persoonlijke vrijheid...
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 16:30   #157
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door jan hyoens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Inderdaad, zolang je daarmee alleen jezelf schade berokkent moet dat kunnen. Zoiets heet persoonlijke vrijheid...
Kunt U niet lezen? "V E V U I L E N" Dit gaat verder dan de persoonlijke vrijheid. Je vervuilt de maatschappij / samenleving.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 16:31   #158
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Probleem daarmee is dat je het dan weer gewoon in de illegaliteit duwt. Veel zin om het te legaliseren heeft het in dat geval dan ook niet volgens mij.

Het voorstel om druggebruik bij minderjarigen "streng" te bestraffen zou moeten uitgebreid worden naar tabak en overmatig alcoholgebruik en de straf zou er eentje moeten zijn die de gebruiker sensibiliseert en een ontradend effect heeft. Want dat is de bedoeling dan toch van zo'n straf, zeker als het voor 18+ legaal zou zijn.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 14 december 2004, 16:34   #159
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
En wat van een voorstel om gebruik en promotie en verkoop van drugs onder de 18 jaar zeer zwaar te bestraffen?

Nu zijn de meeste minderjarigen hier als ze 18 zijn reeds met meerdere van die spullen in aanraking geweest als waren het snoepjes.
Drugs verkopen aan minderjarigen vind ik persoonlijk één van de zwaarste misdaden die er bestaan. Je kan je jeugd verliezen, je toekomst, je vrienden en je familie. Hierbij wordt je familie en vrienden op zijn beurt ook nog eens getroffen. Je kan hen eigenlijk tot de klasse van de massamoordenaars en folteraars rekenen. Mensen hun leven kapot maken uit winstbejag en in naam van de vrijheid en stoere zelfstandigheid van de jeugd. Tot hun scha en shande beseffen deze later dat deze drugverkoper hen fabeltjes verteld heeft en gewoon geld verdiend heeft op hun naieve rug en hierdoor nu de zieke gevolgen van dragen.
Oud 14 december 2004, 16:48   #160
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Amai, dan ben ik een stuk krapul. Ik koop zelfs van minderjarigen...
Jawatte, gij ziet de wereld echt vanuit dat veilige burgertrutten visie; echt naief.
Ik hoop dat uw soort verstikt in dat soort redeneringen.
Minderjarig is een nummer en meer ni.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be