Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2021, 09:51   #141
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hebt ge gene cloud? Die slaat dat allemaal online op en synched alles.
Als ge dan een nieuwe pc koopt, dan zou normaliter hetzelfde bureaublad moeten verschijnen als op uwe vorige.

Maar na een update dus ook.
Er zijn mensen die dat in de wolk (cloud) gedoe weten uit te schakelen of er géén boodschap aan hebben dat hun gegevens zomaar ergens ten velde in de 'lucht' hangen misschien?
Oud 9 november 2021, 09:53   #142
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wie nog win 8.1 of vroeger draait zal volgend jaar geen OneDrive meer hebben. Wordt afgezet voor alles onder win10 verneem ik juist.
Meeste mensen stuurden OnDrive dan ook vrij snel naar de eeuwige jachtvelden op hun PC.

Naast OneDrive ook Cortana weg ermee?
Oud 9 november 2021, 09:54   #143
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De dag dat ik Windows het "Window" uitgegooid heb was wellicht de mooiste dag van mijn leven.
Ik gebruik het als leek-thuisgebruiker maar ik heb er ook al aan gedacht om het er volledig af te gooien.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 november 2021 om 09:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 09:59   #144
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En toch, als er tools zijn die uw pc om zeep kunnen helpen zijn het die wel, gewoon door de manier waarop ze zich inhaken op uw installatie.
Als ik dat al eens gebruik, is het eens eenmalig erop, cleanen, en dan terug desinstalleren. Zelfs een aparte antivirus draai ik niet.
Maar ik let wel op wat ik draai (als ik iets niet vertrouw start ik wel effe een vm), en ik log niet in als administrator op mijnen bak.
Die zijn er inderdaad, tools die uw PC meer op zeep helpen dan je lief is.

Het is- en blijft opletten 'geblazen'

Zelfs die filmpjes op YT waar men u met enige graagte laat zien hoe u bepaalde error's/andere zaken moet oplossen of ongedaan moet maken daar zijn er bij die u meer van de kant in de gracht helpen dan u lief is.

Er zijn altijd grapjassen bij die ...

p.s.

Om nog even in te spelen op het nemen van back-ups

HasLeo

Persoonlijk ben ik meer fan van volgende software EaseUS

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 november 2021 om 10:03.
Oud 9 november 2021, 11:57   #145
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik gebruik het als leek-thuisgebruiker maar ik heb er ook al aan gedacht om het er volledig af te gooien.
Veelal is er gewoon geen alternatief.
Genoeg proffen e.d. bij ons die met een 27" imac afkomen, om dan uiteindelijk in een remote windows desktop te werken omdat de medische software enkel daar op draait.
Mijn desktop thuis is grotendeels voor gaming, daar is Windows ook de goto.
Mijn macbook draait linux mint, met dat OS werk ik feitelijk het liefst.
Oud 9 november 2021, 15:57   #146
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Voor backups heb ik zelf toch maar een betalende optie gekozen.
Elke week een image van mijn 2 disken en daarna een dagelijkse incrementele backup. Wordt automatisch uitgevoerd.
Kost : een 110 € éénmalig maar ik kan het op 4 machines draaien. (gebruik het momenteel op 2) En over de jaren heen schrijft zich dat af.
Ik heb het 1 keer in pakweg 6-7 jaar nodig gehad, omdat er iets was misgegaan tijdens een installatie en de systeemdisk voor rare problemen zorgde.
Reboot van security USB, restoratie van image en alles was in een oogwenk weer in orde.

Zo'n image lijkt me best om ook dingen als E-mail enz... deftig te herstellen.
Oud 9 november 2021, 18:06   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik géén weet van dat het deel back-ups maken niet werkt of niet meer werkt.

Ik maak af- en toe wel eens een herstelpunt op de Win10 pc omdat daar eigenlijk, op wat spellen na, niet veel anders opstaat.

Bepaalde zaken die u niet wil zien verdwijnen doorsluizen naar een externe usb schijf mocht u bepaalde zaken niet verloren willen zien gaan.

p.s.

Stof om er even op na te lezen, toch niet echt gaan 'prutsen' op PC.

Windows backup not working, failed or did not complete successfully

Om eens te kijken of de Windows wel alles in huis heeft en er géén fouten zijn sfc/scannow als administrator in de opdrachtprompt even laten lopen.

How to use

Daar ik fan ben van de man zijn site en boeken (binnenkort boek over Win 11) toch nog even dit.

SyncBack: back-up maken van persoonlijke gegevens:
wat te doen en hoe dat ook automatisch kan
Bedankt voor de links !!
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 09:46   #148
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die dat in de wolk (cloud) gedoe weten uit te schakelen of er géén boodschap aan hebben dat hun gegevens zomaar ergens ten velde in de 'lucht' hangen misschien?
Ik gebruikte dat voor mijn games, enkele bestanden en wat foto’s. Ik wist pas dat ik een cloud had toen ik een game pc kocht en zag alzo alles van mijn vorige telefoons. Was op een paar foto’s wel huiveringwekkend om te weten dat dat online stond lol.
Nieuwe console kopen, zelfde spel spelen en direct beginnen waar ge op de vorige eindigde.

Maar ik heb al maanden niet meer gespeeld, Age of Empires IV is nochtans uit en die Mars colony builder ziet er amazing uit. Maar ik ben mijn beeldschermgebruik aan het verminderen en bezig aan paar andere projecten. Gamen en tv kijken hoort daar niet bij.
Oud 10 november 2021, 10:20   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruikte dat voor mijn games, enkele bestanden en wat foto’s. Ik wist pas dat ik een cloud had toen ik een game pc kocht en zag alzo alles van mijn vorige telefoons. Was op een paar foto’s wel huiveringwekkend om te weten dat dat online stond lol.
Nieuwe console kopen, zelfde spel spelen en direct beginnen waar ge op de vorige eindigde.

Maar ik heb al maanden niet meer gespeeld, Age of Empires IV is nochtans uit en die Mars colony builder ziet er amazing uit. Maar ik ben mijn beeldschermgebruik aan het verminderen en bezig aan paar andere projecten. Gamen en tv kijken hoort daar niet bij.
Weinig tot geen TV kijken dat begrijp ik, en dan alleen nog een opgenomen selectie.

Maar niet gamen? =O

Geen D2, geen Rome Total War? Geen Partisans 1941? Geen Poker?

Beetje rare gast gij.
Oud 11 november 2021, 10:28   #150
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Games naar een externe SSD of een tweede interne SSD 'versluizen?' als het moederbord het toelaat tenminste.

In bepaalde gevallen kan dat aardig wat snelheidswinst opleveren.

De meeste games vragen wel een uit de kluiten gewassen PC.

Laat het u niet wijsmaken dat je met een 'gewone' pc toekomt om de nieuwere games te draaien. [meeste games eisen een zware processor/graka (<- grafische kaart) alsook genoeg geheugen]

Zoals ik al eerder schreef snapte ik bij de app's in Windows 10 niet dat er zoveel mensen waren die de game Tomb Raider (de laatste) niet goed vonden.

Dat is- en blijft een prachtige game.

Ik heb dat op CD maar na de recenties gelezen te hebben dacht ik, app even downloaden en eens kijken.

Die app draait perfect beter zelfs dan de CD.

p.s.

Even opletten met één van de laatste 'upgrades' voor win 10 namelijk: KB 5007186

Ik had die gedaan op de Win 10 pc maar die stoorde gelijk verschillende dingen.

Ligt er dus al terug af en alles draait zoals voordien.

Ondanks men zoekt naar een vervangen voor cookies (<-dat zijn trackers) blijft men ze in groten getale in de mensen hun 'nek' draaien.

Toch terug die 7 aangezet dan maar

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 november 2021 om 10:29.
Oud 15 november 2021, 13:16   #151
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De update staat nu al zeker 3 weken te wachten (Ikzelf ging wachten tot volgend jaar met installeren) en vandaag plots weg.
De PC voldoet niet aan de voorwaarden (meer?)
Nog even de microsoft statuscontrole gerund. Alles in 't groen. Uw PC voldoet aan alle voorwaarden.
Ze zijn weer goed bezig.
Oud 15 november 2021, 13:49   #152
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zitten veiliger in de zogezegde “cloud” (feitelijk een aantal zeer goed beveilgde servers) dan op uw vaste schijf of op een externe drager.
Oud 15 november 2021, 14:26   #153
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die zitten veiliger in de zogezegde “cloud” (feitelijk een aantal zeer goed beveilgde servers) dan op uw vaste schijf of op een externe drager.
Cloud services worden van tijd tot tijd eens gehackt. Een externe harde schijf die zich in een schuif bevindt, is een stuk moeilijker om te hacken.

Laatst gewijzigd door kiko : 15 november 2021 om 14:27.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 09:56   #154
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

ter gelegenheid van 11 juli heb ik er Windows 11 op gezet
Oud 11 juli 2022, 10:03   #155
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
ter gelegenheid van 11 juli heb ik er Windows 11 op gezet
Ik ga daar een paar jaar mee wachten op de game computers.

Op de rest draait ubuntu. En daar draai ik ook altijd de voorlaatste LTS versie (dus nu 20.4).

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2022 om 10:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 07:51   #156
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ga daar een paar jaar mee wachten op de game computers.

Op de rest draait ubuntu. En daar draai ik ook altijd de voorlaatste LTS versie (dus nu 20.4).
Vrij recent een laptop gekocht waar Win 11 opstaat. (niet voor mijzelf)

Ik ga daar eens naar kijken want ik ben diegene die het allemaal weer zal mogen 'instellen'.

Gelukkig heb ik het boek van Schoone al in bezit over Win 11 daar ik alles via 'zelfstudie' doe.
Oud 14 juli 2022, 06:05   #157
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen die fan zijn van een RJ45 ethernet aansluiting van PC of Laptop zullen merken dat op vele nieuwe toestellen deze aansluiting niet meer aanwezig is en dat alles via WI-Fi gaat.

Mensen die geen boodschap hebben aan Wi-FI die zullen het anders moeten zien te doen.

Een multiport adapter dan maar?

Oud 14 juli 2022, 15:28   #158
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Op deze laptop heb ik Windows 11 geïnstalleerd maar dat ga ik niet op al mijn computers doen.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 17:07   #159
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Op deze laptop heb ik Windows 11 geïnstalleerd maar dat ga ik niet op al mijn computers doen.
Die laptop waar het (Win11) opstond was eigenlijk voor mijn moeder.

Ikzelf ga daar zeker niet aan beginnen op geen enkele pc Win 10 was al erg genoeg.

Het zijn nog meer verdienmodellen geworden.

En dan krijg je nog dit:

Win 11 sucks big time

Win 11 sucks bis

Linux dan maar of zouden er spelfanaten zijn die dat dan weer niet zien zitten?
Oud 14 juli 2022, 20:22   #160
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die laptop waar het (Win11) opstond was eigenlijk voor mijn moeder.

Ikzelf ga daar zeker niet aan beginnen op geen enkele pc Win 10 was al erg genoeg.

Het zijn nog meer verdienmodellen geworden.

En dan krijg je nog dit:

Win 11 sucks big time

Win 11 sucks bis

Linux dan maar of zouden er spelfanaten zijn die dat dan weer niet zien zitten?
Conclusie uit je eigen link:

It's Still an Excellent Operating System

Ik ben niet de grootste Windows 11 fan, maar het is stabiel, toegankelijk en doet wat het moet doen. Dat is uiteindelijk wat de meeste gebruikers belangrijk vinden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be