![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn mensen die dat in de wolk (cloud) gedoe weten uit te schakelen of er géén boodschap aan hebben dat hun gegevens zomaar ergens ten velde in de 'lucht' hangen misschien?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast OneDrive ook Cortana weg ermee?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik het als leek-thuisgebruiker maar ik heb er ook al aan gedacht om het er volledig af te gooien.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 november 2021 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is- en blijft opletten 'geblazen' Zelfs die filmpjes op YT waar men u met enige graagte laat zien hoe u bepaalde error's/andere zaken moet oplossen of ongedaan moet maken daar zijn er bij die u meer van de kant in de gracht helpen dan u lief is. Er zijn altijd grapjassen bij die ... ![]() p.s. Om nog even in te spelen op het nemen van back-ups HasLeo Persoonlijk ben ik meer fan van volgende software EaseUS
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 november 2021 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Genoeg proffen e.d. bij ons die met een 27" imac afkomen, om dan uiteindelijk in een remote windows desktop te werken omdat de medische software enkel daar op draait. Mijn desktop thuis is grotendeels voor gaming, daar is Windows ook de goto. Mijn macbook draait linux mint, met dat OS werk ik feitelijk het liefst.
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor backups heb ik zelf toch maar een betalende optie gekozen.
Elke week een image van mijn 2 disken en daarna een dagelijkse incrementele backup. Wordt automatisch uitgevoerd. Kost : een 110 € éénmalig maar ik kan het op 4 machines draaien. (gebruik het momenteel op 2) En over de jaren heen schrijft zich dat af. Ik heb het 1 keer in pakweg 6-7 jaar nodig gehad, omdat er iets was misgegaan tijdens een installatie en de systeemdisk voor rare problemen zorgde. Reboot van security USB, restoratie van image en alles was in een oogwenk weer in orde. Zo'n image lijkt me best om ook dingen als E-mail enz... deftig te herstellen.
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuwe console kopen, zelfde spel spelen en direct beginnen waar ge op de vorige eindigde. Maar ik heb al maanden niet meer gespeeld, Age of Empires IV is nochtans uit en die Mars colony builder ziet er amazing uit. Maar ik ben mijn beeldschermgebruik aan het verminderen en bezig aan paar andere projecten. Gamen en tv kijken hoort daar niet bij.
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet gamen? =O Geen D2, geen Rome Total War? Geen Partisans 1941? Geen Poker? Beetje rare gast gij.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bepaalde gevallen kan dat aardig wat snelheidswinst opleveren. De meeste games vragen wel een uit de kluiten gewassen PC. Laat het u niet wijsmaken dat je met een 'gewone' pc toekomt om de nieuwere games te draaien. [meeste games eisen een zware processor/graka (<- grafische kaart) alsook genoeg geheugen] Zoals ik al eerder schreef snapte ik bij de app's in Windows 10 niet dat er zoveel mensen waren die de game Tomb Raider (de laatste) niet goed vonden. Dat is- en blijft een prachtige game. Ik heb dat op CD maar na de recenties gelezen te hebben dacht ik, app even downloaden en eens kijken. Die app draait perfect beter zelfs dan de CD. p.s. Even opletten met één van de laatste 'upgrades' voor win 10 namelijk: KB 5007186 Ik had die gedaan op de Win 10 pc maar die stoorde gelijk verschillende dingen. Ligt er dus al terug af en alles draait zoals voordien. Ondanks men zoekt naar een vervangen voor cookies (<-dat zijn trackers) blijft men ze in groten getale in de mensen hun 'nek' draaien. Toch terug die 7 aangezet dan maar ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 november 2021 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De update staat nu al zeker 3 weken te wachten (Ikzelf ging wachten tot volgend jaar met installeren) en vandaag plots weg.
De PC voldoet niet aan de voorwaarden (meer?) Nog even de microsoft statuscontrole gerund. Alles in 't groen. Uw PC voldoet aan alle voorwaarden. Ze zijn weer goed bezig.
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zitten veiliger in de zogezegde “cloud” (feitelijk een aantal zeer goed beveilgde servers) dan op uw vaste schijf of op een externe drager.
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Cloud services worden van tijd tot tijd eens gehackt. Een externe harde schijf die zich in een schuif bevindt, is een stuk moeilijker om te hacken.
Laatst gewijzigd door kiko : 15 november 2021 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() ter gelegenheid van 11 juli heb ik er Windows 11 op gezet
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de rest draait ubuntu. En daar draai ik ook altijd de voorlaatste LTS versie (dus nu 20.4). Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2022 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga daar eens naar kijken want ik ben diegene die het allemaal weer zal mogen 'instellen'. Gelukkig heb ik het boek van Schoone al in bezit over Win 11 daar ik alles via 'zelfstudie' doe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die fan zijn van een RJ45 ethernet aansluiting van PC of Laptop zullen merken dat op vele nieuwe toestellen deze aansluiting niet meer aanwezig is en dat alles via WI-Fi gaat.
Mensen die geen boodschap hebben aan Wi-FI die zullen het anders moeten zien te doen. ![]() Een multiport adapter dan maar? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op deze laptop heb ik Windows 11 geïnstalleerd maar dat ga ik niet op al mijn computers doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf ga daar zeker niet aan beginnen op geen enkele pc Win 10 was al erg genoeg. Het zijn nog meer verdienmodellen geworden. En dan krijg je nog dit: Win 11 sucks big time Win 11 sucks bis Linux dan maar of zouden er spelfanaten zijn die dat dan weer niet zien zitten? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
It's Still an Excellent Operating System Ik ben niet de grootste Windows 11 fan, maar het is stabiel, toegankelijk en doet wat het moet doen. Dat is uiteindelijk wat de meeste gebruikers belangrijk vinden. |
|
![]() |
![]() |