Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2021, 07:45   #141
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

En wat met het volgende???

Priester: “Zou fantastisch zijn” kerk in moskee veranderen

Mocht het waar zijn dat die priester het ziet dat kerken moeten worden omgebouwd tot moskeeën dan stel je u de vraag: wat zou die priester slikken?

p.s.

Even verder bij lees ook

Zweden legaliseert kindhuwelijken voor moslimimmigranten

En naast dat alles maar zagen- en zeveren over de kwetsbaarheid van kinderen/meisjes/vrouwen in deze 'duistere tijden?'

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 september 2021 om 07:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 07:51   #142
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En wat met het volgende???

Priester: “Zou fantastisch zijn” kerk in moskee veranderen

Mocht het waar zijn dat die priester het ziet dat kerken moeten worden omgebouwd tot moskeeën dan stel je u de vraag: wat zou die priester slikken?

p.s.

Even verder bij lees ook

Zweden legaliseert kindhuwelijken voor moslimimmigranten

En naast dat alles maar zagen- en zeveren over de kwetsbaarheid van kinderen/meisjes/vrouwen in deze 'duistere tijden?'
Dat heb je de democratie te danken.
Duizendtal jaren christendom maakte van Europa 1 van de rijkste en veiligste continenten (voor andere bedreigingen want intern was anders lol) ter aarde.
Onbreekbaar.

Maar Europa heeft een zwakte. Denken dat men het op eigen kracht kan, betere wetten, normen en waarden heeft dan hun voorouders, vergeten wie ze zijn.
Geen enkel Europees rijk overleefde de verloochening van Hem. Geen enkel.m
SOLUS CHRISTUS
Oud 14 september 2021, 07:55   #143
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

"Slaven, gehoorzaam uw aardse meesters met eerbied en ontzag. Dien hen met heel uw hart, zoals u Christus dient."

Efeziërs 6:5 HTB
Oud 14 september 2021, 07:55   #144
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Duizendtal jaren christendom maakte van Europa 1 van de rijkste en veiligste continenten (voor andere bedreigingen want intern was anders lol) ter aarde.
Onbreekbaar.

Maar Europa heeft een zwakte. Denken dat men het op eigen kracht kan, betere wetten, normen en waarden heeft dan hun voorouders, vergeten wie ze zijn.
SOLUS CHRISTUS
Godsdienstoorlogen vergeten zeker?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 08:07   #145
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onbreekbaar.

SOLUS CHRISTUS
Ik denk dat de EU meerdere zwaktes heeft en de cruciale vraag zal dan ook zijn of de EU de samenhang tussen de lidstaten en de sociale cohesie binnen de lidstaten kan behouden?

Naast dat alles 'leerde' een artikel de dato 7 april 2015 het volgende:

"DE WERELD WORDT STEEDS RELIGIEUZER"

p.s.

Toen ik het artikel van de priester las heb ik gelijk een 'leuk' liedje opgezet kwestie van het een beetje te ontwijken wat die clowneske priester wist te vertellen.

Soli Diaboli Gloria - The Last Blessing

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 september 2021 om 08:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 08:09   #146
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja en zonder het christendom was uw continent dat verloren.
Deze democratie is die afkomst precies vergeten en denkt als ze lang genoeg een leugen herhalen en met een meerderheid zijn, de realiteit zich daar ook naar schikt.

God is de som alle wetten waaraan geen ziel ontsnapt.
Oud 14 september 2021, 08:12   #147
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn die eigenlijk ooit al eens gestopt de Godsdienstoorlogen?
Oud 14 september 2021, 08:20   #148
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en zonder het christendom was uw continent dat verloren.
Deze democratie is die afkomst precies vergeten en denkt als ze lang genoeg een leugen herhalen en met een meerderheid zijn, de realiteit zich daar ook naar schikt.

God is de som alle wetten waaraan geen ziel ontsnapt.
Het christendom in Europa , al bij al, was een serieuze rem om de ontwikkeling van de mens in véle aspecten. Een paar voorbeelden. Op het vlak van de menselijke verhoudingen ."De maatschappelijk orde door God geschapen moeten we eerbiedigen", zo oreerde de christenen. Dit betekent dat iedereen zijn plaats moet kennen en dat er nu eenmaal meesters zijn en lijfeigenen. Want zo heeft God het gewild volgens de christelijke leer.

Maar ook op het vlak van de wetenschap brak de duisternis aan toen het christendom het in Europa voor het zeggen kreeg. En die duisternis duurde ééuwen. Moesten we op het elan van de school van Alexandrië hebben kunnen voortbouwen in plaats van op het obscurantisme van het christendom, dan zaten we al lang verre ruimtereizen te maken. En onze ruimteschepen hadden Griekse namen gedragen zoals Penelope of Odysseus.

Ik verheel niet dat het christendom ook goede aspecten hadden: zo vonden mensen troost in hun miserabel bestaan door het geloof. En dat is ook heel wat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 08:27.
Oud 14 september 2021, 08:27   #149
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het christendom in Europa , al bij al, was een serieuze rem om de ontwikkeling van de mens in véle aspecten. Een paar voorbeelden. Op het vlak van de menselijke verhoudingen ."De maatschappelijk orde door God geschapen moeten we eerbiedigen", zo oreerde de christenen. Dit betekent dat iedereen zijn plaats moet kennen en dat er nu eenmaal meesters zijn en lijfeigenen. Want zo heeft God het gewild volgens de christelijke leer.

Maar ook op het vlak van de wetenschap brak de duisternis aan toen het christendom het in Europa voor het zeggen kreeg. En die duisternis duurde ééuwen. Moesten we op het elan van de school van Alexandrië hebben kunnen voortbouwen in plaats van op het obscurantisme van het christendom, dan zaten we al lang verre ruimtereizen te maken. En onze ruimteschepen hadden Griekse namen gedragen zoals Penelope of Odysseus.
Ik heb het over welvaart binnenbrengen, handelsroutes opstellen tijdens en na de kruistochten en buitenlandse invasies afweren.
1 democratie en tis hier kapot voor het een eeuw overleefde.
Het was niet christendom, niet de islam, niet sus of zo: het was de meerderheid Europeanen die hun afkomst loochende en universele normen en waarden als een gedrocht etaleerde.
Meest walgelijke generatie mensen van alle tijden zijn deze generatie meelopende betweters van alles wat antichristelijk is en die denken dat hun narratief superieur aan alles en iedereen is.
Ze zijn er ver mee mogen komen. 1 generatie democraten en het schip is gezonken.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 september 2021 om 08:30.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 08:30   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over welvaart binnenbrengen, handelsroutes opstellen tijdens en na de kruistochten en buitenlandse invasies afweren.
1 democratie en tis hier kapot voor het eeuw haalde.
Welvaart binnen brengen? Ten koste van de inheemse bevolking dan. Kijk wat de christenen hebben aangevangen in Noord-Amerika, in Zuid-Amerika, in Azië, in Afrika: uitbuiting, slavernij, knevelarij, zweepslagen, gedwongen bekeringen, uitroeien van hele bevolkingen, en dit in naam van de christelijke god. In de ene hand de bijbel, in de andere het zwaard. Zo is het gegaan. Christenen hebben maar weinig om fier over te zijn als men de geschiedenis bestudeert. En dat bewijst alleen maar dat ze de ware leer niet bezitten, maar wel een valse leer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 08:33.
Oud 14 september 2021, 08:32   #151
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welvaart binnen brengen? Ten koste van de inheemse bevolking dan. Kijk wat de christenen hebben aangevangen in Noord-Amerika, in Zuid-Amerika, in Azië, in Afrika: uitbuiting, slavernij, knevelarij, zweepslagen, uitroeien van hele bevolkingen, en dit in naam van de christelijke god.
Leert eens geschiedenis he. (en dan geen wikipedia versie of uw eerste gebrekkige google finds, effectief de hele politiek die toen gaande was en de onderlinge strijden, hoe ze ondergronds zijn moeten duiken. De officiële versie zegt zelfs dat hooggeplaatste Tempeliers baphomet aanbeden; maar ook dat is veel te ongenuanceerd)
Zie hoe de Tempeliers de christelijke orde werden en wat daartussen aan welvaart bereikt werd.
Het is niet zo ongenuanceerd als uw autisme het ziet hoor.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 september 2021 om 08:35.
Oud 14 september 2021, 08:36   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leert eens geschiedenis he.
Zie hoe de Tempeliers de christelijke orde werden en wat daartussen aan welvaart bereikt werd.
Het is niet zo ongenuanceerd als uw autisme het ziet hoor.
Tempeliers? Dat waren 'strijders voor de paus'. Zij waren alleen aan hem gehoorzaamheid verschuldigd. En we weten wat die pausen allemaal uitspookten. Natuurlijk hebben de kruistochten ons materiele vooruitgang gebracht. Maar ten koste van hoeveel leed bij de niet-christenen? Ook de VOC bracht welstand in Holland. Maar ten koste van onnoemelijk menselijk leed. Kruisvaarders waren gewoon barbaren van het ergste soort.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 08:37.
Oud 14 september 2021, 08:42   #153
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tempeliers? Dat waren 'strijders voor de paus'. Zij waren alleen aan hem gehoorzaamheid verschuldigd. En we weten wat die pausen allemaal uitspookten. Natuurlijk hebben de kruistochten ons materiele vooruitgang gebracht. Maar ten koste van hoeveel leed bij de niet-christenen? Ook de VOC bracht welstand in Holland. Maar ten koste van onnoemelijk menselijk leed. Kruisvaarders waren gewoon barbaren van het ergste soort.
Ja gij waart erbij natuurlijk
Ik verloor interesse.

Het punt is dat duizendtal jaren christendom Europa rijk en groot maakte.
1 generatie democraten en jongens krijgen hun maandstonden wat leidt tot een positie waar de vrouw niet langer erkend wordt in haar biologie.
“Personen die menstrueren.”
Dat is vandaag.
Oud 14 september 2021, 08:45   #154
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja gij waart erbij natuurlijk
Ik verloor interesse.

Het punt is dat duizendtal jaren christendom Europa rijk en groot maakte.
1 generatie democraten en jongens krijgen hun maandstonden wat leidt tot een positie waar de vrouw niet langer erkend wordt in haar biologie.
“Personen die menstrueren.”
Dat is vandaag.
Informeer u eens wat over de kruistochten. Idem dito voor wat de tempeliers betreft. Het zou niet slecht zijn. Want dat rooskleurig beeld dat u lijkt te hebben van de tempeliers en kruisvaarders lazen de kinderen vroeger in strips.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 08:47.
Oud 14 september 2021, 08:48   #155
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Informeer u eens wat over de kruistochten. Het zou niet slecht zijn. Want dat rooskleurig beeld dat u lijkt te hebben over de tempeliers en kruisvaarders lazen de kinderen vroeger in strips.
Ik moet mij juist in niets informeren. Ik heb daarover wellicht meer dan u gelezen en niet die slappe wikipedia truut.

Blijf maar,gewoon in de context zonder er allerlei bij te betrekken.
Maar het is beter dat ik mensen als u Indomitable en Aton negeer.
Van de hak naar de tak is monkeybusiness waar ik niet meer in meega.

Job 13:5
Oud 14 september 2021, 08:52   #156
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet mij juist in niets informeren. Ik heb daarover wellicht meer dan u gelezen en niet die slappe wikipedia truut.

Blijf maar,gewoon in de context zonder er allerlei bij te betrekken.
Maar het is beter dat ik mensen als u Indomitable en Aton negeer.
Van de hak naar de tak is monkeybusiness waar ik niet meer in meega.

Job 13:5

Over de kruisvaarders heb ik niets gelezen in Wikipedia. Ik heb meer dan één historisch boek over de kruistochten. En wat ik daar gelezen heb over die massale christelijke strooptochten is alles behalve fraai voor uw kruisvaarders die u zo hoog inschat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 08:55.
Oud 14 september 2021, 08:54   #157
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de kruisvaarders heb ik niets gelezen in Wikipedia. Ik heb meer dan een aantal boeken over de kruistochten. En wat ik gelezen heb over die christelijke strooptochten is alles behalve fraai voor uw kruisvaarders die u zo hoog inschat.
Er was meer dan 1 kruistocht, als u ze allemaal over dezelfde kam scheert bent u al even geschiedkundig als u theologisch ongeletterd bent.
Schoenmaker blijf bij uw leest ofzo?

En waar staat dat ik ze hoog inschat? U leest zaken die er niet zijn en faalde meermaals in begrijpend lezen bij teksten die een student lager onderwijs wel kan samenvatten.
Wat gij gelezen hebt is dus géén referentie he

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 september 2021 om 08:58.
Oud 14 september 2021, 08:55   #158
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was meer dan 1 kruistocht, als u ze allemaal over dezelfde kam scheert bent u al even geschiedkundig als u theologisch ongeletterd bent.
Het waren allemaal strooptochten en/of massale slachtpartijen aangericht door de kruisvaarders. Vanaf de eerste tot de laatste kruistocht. Overigens, de kruisvaarders hadden daar niets te zoeken. Net als de Amerikanen niets te zoeken hadden in Afghanistan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 08:58.
Oud 14 september 2021, 09:09   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En waar staat dat ik ze hoog inschat? U leest zaken die er niet zijn en faalde meermaals in begrijpend lezen bij teksten die een student lager onderwijs wel kan samenvatten.
In plaats van zo te zitten fulmineren zou je misschien beter enkele van de betere geschiedkundige boeken kunnen citeren, waar je je op beroept ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 09:10   #160
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat ik heb gelezen over de kruistochten zijn boeken geschreven door historici van diverse pluimage. En het is duidelijk dat kruistochten uitmondden in genocide van niet-gelovigen en zelfs van andere christenen. De laatste kruistochten hadden zelfs niets meer te maken met het 'Heilig Land'. Kruisvaarders van de vierde kruistocht veroverden zelfs het christelijke (!) Constantinopel!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 09:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be