Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2021, 18:14   #141
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Niemand "laat" mij ruimte. Ik neem de ruimte die ik nodig acht, zonder daarbij de andere zijn ruimte binnen te dringen.

Nee, wanderer, je blijft koeterwaals uitslaan.
Ik had het niet over een persoon maar over een rationele handelingslogica die je ruimte geeft binnen haar kader. Al zal de politiek je willekeur natuurlijk eveneens begrenzen wanneer die nadelig zou dreigen uit te werken voor de sociale orde als vertrekpunt voor de zelf niet tot 'wetten' reduceerbare, zich daarnaast emergent ontvouwende rationele ethiek.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 oktober 2021 om 18:14.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 18:45   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy, zelfs de paus is een communist geworden. Hij stelt het wereldlijke boven het goddelijke. Dus wat wil je.
De indoctrinatie zit diep hoor, dat krijg je er zo maar niet 1,2,3 uit.

en een vaccin bestaat er niet voor
Toch wel, lantaarnpalen. Maar ik krijg er maar geen goedkeuring voor
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 20:25   #143
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je de "theepot-theorie" van Betrand Russell?

Ik stel dat er een theepot rond de aarde zweeft, en het feit dat jij niet kan bewijzen dat dat NIET het geval is, betekent dat er dus een theepot rond de aarde zweeft.
Inderdaad, vaxxers maken daar veelvuldig gebruik van.....dat heet dan "van de theepot gerukt"....
Oud 2 oktober 2021, 10:16   #144
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy, zelfs de paus is een communist geworden. Hij stelt het wereldlijke boven het goddelijke.
God zal hem wel beschermen tegen covid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 15:22   #145
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou je dan de lijn niet door trekken naar obese mensen, rokers, drankorgels....
Enkel wie volledig naar uw normen zo voorzichtig en gezond mogelijk leeft mag in IC?
Daar we in een dictatuur leven waar geld het enige is dat telt worden we inderdaad door deze geldwolven vergiftigd. Maar het gaat dan om mijn eigen leven. Ik kan sterven maar ik kan niemand besmetten zodat die kans loopt om te sterven. Dat is het verschil met Covid-19. Doordat mensen zich niet laten prikken lopen zij meer kans om covid-19 op te lopen (geen probleem - eigen schuld) maar de kans dat zij daarbij andere besmetten (zelfs gevaccineerden) is vele male groter dan van een gevaccineerde. En daar draait het om.
Oud 15 oktober 2021, 15:24   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Daar we in een dictatuur leven waar geld het enige is dat telt worden we inderdaad door deze geldwolven vergiftigd. Maar het gaat dan om mijn eigen leven. Ik kan sterven maar ik kan niemand besmetten zodat die kans loopt om te sterven. Dat is het verschil met Covid-19. Doordat mensen zich niet laten prikken lopen zij meer kans om covid-19 op te lopen (geen probleem - eigen schuld) maar de kans dat zij daarbij andere besmetten (zelfs gevaccineerden) is vele male groter dan van een gevaccineerde. En daar draait het om.
Ge moet ophouden met die zever. Dat is dus niet waar (tenzij de eerste paar maanden na injectie).
Oud 15 oktober 2021, 15:25   #147
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat? Bron?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 15:35   #148
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Van professor Pierre, natuurlijk.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 15:39   #149
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar de oplossing daarvoor is toch NIET van iedereen te dwingen om zich te vaccineren, maar WEL om niet-gevaccineerden niet op te nemen als plaatsen te kort zijn, zou ik denken.
Akkoord. Maar dan moet je mij het recht geven om mij tegen de mogelijkheid dragers van een betrekkelijk dodelijk virus te beschermen en deze mensen sancties op te leggen en hun verplaatsingsmogelijkheden te beperken. Net zoals iemand kan worden gestraft die ongeautoriseerd met een vuurwapen rond loopt of die dronken of zonder rijbewijs een auto bestuurd. De covid pas is dan mijn bewijs dat ik normaal gesproken voor mijn verplaatsingsbewijs ben geslaagd."

Als café of restaurant uitbater zou ik een bord uithangen met de melding
"wij beschermen onze klanten en ons personeel, zonder covid pas kom je er dus niet in."
Oud 15 oktober 2021, 15:43   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar dan moet je mij het recht geven om mij tegen de mogelijkheid dragers van een betrekkelijk dodelijk virus te beschermen en deze mensen sancties op te leggen en hun verplaatsingsmogelijkheden te beperken.
Maar die bescherming heb jij als je wil: je kan je laten vaccineren.

De mop is dat als je gevaccineerd bent, je beschermt bent voor een goed stuk van die "dodelijkheid" maar jij nog altijd even vrolijk, zoals die anderen, drager te zijn, die evengoed in zijn verplaatsingsmogelijkheden zou moeten beperkt worden he.

Het is bij U dus ook nog altijd niet doorgedrongen dat na enkele maanden, gevaccineerden quasi even grote "dragers" zijn van het virus als anderen, maar wel veel vrolijker rondlopen om die overal te verspreiden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2021 om 15:44.
Oud 15 oktober 2021, 15:44   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"wij beschermen onze klanten en ons personeel, zonder covid pas kom je er dus niet in."
Juist. En dan mag zijn buur zeggen "wij beschermen onze klanten en personeel tegen waanzin, als moslim kom je er niet in".

Maar dan moeten anderen evengoed het recht hebben om te zeggen "wie schrik heeft voor corona, kon zich laten vaccineren, wij verwelkomen dus iedereen".
Oud 15 oktober 2021, 15:45   #152
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet ophouden met die zever. Dat is dus niet waar (tenzij de eerste paar maanden na injectie).
Zolang meneer pastoor het niet op vtm gezegt heeft kan het geen waar zijn he.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 15:45   #153
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu nog altijd waar en de kans is zelfs kleiner dan oorspronkelijk gedacht. Ik ga de cijfers niet meer geven wat dat heb ik al verschillende keren gedaan en ge kent ze goed genoeg.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 15:47   #154
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar dan moet je mij het recht geven om mij tegen de mogelijkheid dragers van een betrekkelijk dodelijk virus te beschermen en deze mensen sancties op te leggen en hun verplaatsingsmogelijkheden te beperken. Net zoals iemand kan worden gestraft die ongeautoriseerd met een vuurwapen rond loopt of die dronken of zonder rijbewijs een auto bestuurd. De covid pas is dan mijn bewijs dat ik normaal gesproken voor mijn verplaatsingsbewijs ben geslaagd."

Ofwel werkt uw vaccin, en dan bent u beschermd.en dan is er geen reden om anderen iets op te leggen.
Ofwel werkt uw vaccin niet, en dan is het zinloos om anderen een niet werkend vaccin op te dringen.

Mag ik vragen hoe oud u bent?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 15:49   #155
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zolang de meerderheid denkt zoals ik zie ik daar het probleem niet van in.

probleem is, soms zit ik in de meerderheid, soms in de minderheid, hoe los je dat op?
U weet dus dat de meerderheid van de bevolking denkt zoals U. U hebt daar dus een referendum over gehouden. Of denkt u dat alleen maar? Superieur brein of pauselijke onfeilbaarheid?

Als je in de minderheid zit heb je pech. Net zoals ik zal je je dan bij de wil van de meerderheid moeten neerleggen. Alleszins beter dan beslissingen te moeten aanvaarden van op geld beluste dictators die zich geen bal van mij aantrekken.
Oud 15 oktober 2021, 15:56   #156
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar dan moet je mij het recht geven om mij tegen de mogelijkheid dragers van een betrekkelijk dodelijk virus te beschermen en deze mensen sancties op te leggen en hun verplaatsingsmogelijkheden te beperken. ...

Jij kunt je op verschillende manieren beschermen: vaccineren als je gelooft dat dat je beschermen zal...tot nu toe dus al DRIE keer prikken of gewoon in je kot blijven zitten levenslang als je denkt dat het vaccin je niet genoeg bescherming kan bieden en je zulke angst hebt van andere mensen maar gij hebt NIET het recht om andere mensen te beperken in hun bewegingsvrijheid, menen te vertellen wat zij moeten doen en denken mensen te kunnen straffen omdat zij anders kiezen dan gij.
Gij zijt helemaal niet beter of meer dan enig ander mens.

Zulk café of restaurant krijgt genoeg bakstenen om een muur te bouwen.
Oud 15 oktober 2021, 16:06   #157
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar die bescherming heb jij als je wil: je kan je laten vaccineren.

De mop is dat als je gevaccineerd bent, je beschermt bent voor een goed stuk van die "dodelijkheid" maar jij nog altijd even vrolijk, zoals die anderen, drager te zijn, die evengoed in zijn verplaatsingsmogelijkheden zou moeten beperkt worden he.

Het is bij U dus ook nog altijd niet doorgedrongen dat na enkele maanden, gevaccineerden quasi even grote "dragers" zijn van het virus als anderen, maar wel veel vrolijker rondlopen om die overal te verspreiden he.
Het is zo dat het vaccin inderdaad niet 100% beschermd maar de kans dat je mij besmet is vele malen kleiner dan een ongevaccineerde en de kans dat ik het virus dan door geef is eveneens veel kleiner. En je kan het ook doorgeven aan iemand die denkt dat hij onkwetsbaar is en dus geen vaccin nodig heeft. Maar als je het aan zo iemand door geeft , let maar op, dan schreeuwen die moord en brand.
Als ik dat even door trek. Je hoeft geen rijbewijs te hebben want zelfs als je een rijbewijs hebt kan je nog altijd iemand doodrijden zelfs als die ook een rijbewijs heeft. Anders werk je met 2 maten en gewichten. Iets wat helaas heel wat mensen doen om een stelling, die in hun kraam te pas komt, te bewijzen.
Oud 15 oktober 2021, 16:11   #158
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zulk café of restaurant krijgt genoeg bakstenen om een muur te bouwen.
Dat kan kloppen. Er zijn nu eenmaal mensen met een superieur gevoel die in woede uitbarsten als je hen verbied andere mensen schade toe te brengen. De kranten staan vol van dergelijke uitspattingen.
Oud 15 oktober 2021, 16:18   #159
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik zag onder dat artikel een link naar een interview met MVR:

Dit is Marc Van Ranst anno maart 2020.

Die corona heeft hem geen deugd gedaan...

IJsboer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 16:18   #160
edwinp
Banneling

Standaard

Wat een gemekker over wat voorheen een 'evidentie' was
-poliovaccins
-pokkenvaccins
-hepatitis B-vaccin
-tetanusvaccin

allemaal VERPLICHT (geweest) in een bepaalde context zonder gezeik over 'individuele rechten'

antivaxxers zijn een onderdeel van de woke beweging, zeiken om te zeiken

het solidariteitsprincipe dat al een 70 jaar bestaat in de sociale zekerheid, kennen jullie dat ?

Laatst gewijzigd door edwinp : 15 oktober 2021 om 16:20.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be