Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2021, 15:47   #141
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik denk dat jurisdictie en de grondwet geen enkel belang meer hebben als de echte machtshebbers op deze wereld (EU globalisten en hun bazen uit de banksector) echt iets willen.
Het eigenaardige is dat men lang gedacht heeft dat "de wet" diende om de burger te beschermen tegen de machtshebber, terwijl de wet een uitvindsel is van diezelfde machtshebber.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 15:50   #142
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat wordt nog boeiend op juridisch vlak.

Men verwijst hier naar de verplichting die bepaalde landen opleggen aan het cabine personeel van vliegtuigmaatschappijen. Dat is op zich ook al interessant. Op welke basis kan men dit verplichten voor cabine personeel en niet voor de gewone reizigers?
Die vraag kan je evengoed stellen als het om zorgpersoneel gaat. Verplichte vaccinatie. Corona gehad hebben, of positief getest zou in theorie ook moeten volstaan.
In die zin is vaccinatie een gemakzuchtige oplossing, of toont aan dat gevaccineerd zijn hoger wordt geacht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 16:15   #143
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat die documenten uitsluitend over het bepalen van standaarden gaat. M.a.w. de vereisten waar de PKI systemen van de lidstaten aan moeten voldoen om compatibel/compliant te zijn.

Zaken zoals het organiseren van de issuers, het implementeren van een HCRL etc, dat lijkt overgelaten te worden aan de lidstaten zelf. Dat is althans mijn hypothese.

Misschien hoopte ze ook dat ze die HCRLs niet zo snel nodig zouden hebben en hebben ze dat nog niet goed kunnen uitwerken
Oud 28 september 2021, 17:12   #144
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men verwijst hier naar de verplichting die bepaalde landen opleggen aan het cabine personeel van vliegtuigmaatschappijen. Dat is op zich ook al interessant. Op welke basis kan men dit verplichten voor cabine personeel en niet voor de gewone reizigers?
Voor de gewone reizigers is het in ieder geval verplicht, je geraakt niet eens aan boord zonder covid-app. Ik ben zelfs verwonderd dat personeel kan vliegen zonder attest. In praktijk kan dat zelfs niet tenzij ze bij de landing het vliegtuig niet verlaten om terug te vliegen en dan nog.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 17:56   #145
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eigenaardige is dat men lang gedacht heeft dat "de wet" diende om de burger te beschermen tegen de machtshebber, terwijl de wet een uitvindsel is van diezelfde machtshebber.
Het klootjesvolk "gelooft" de eufemismen. Dus wat gaan we eraan kunnen doen?

De wet afschaffen, en teruggrijpen naar natuurlijk recht.
Oud 28 september 2021, 17:58   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Heb jij persoonlijke slaafjes lopen om je vuile was te doen?
Pertinente vraag, want het is het is het nazi-tuig dat anderen wil dwingen, die de ambetanterik uithangen.
Zij laten jou met rust.
Omgekeerd, jij niet.
Koop eens een spiegel en kijk naar jezelf.
Je ziet dat vanuit een volledig verkeerd perspectief.

Vergelijk: ik vind snelheidsduivels ambetanteriken en om hen "te leren" zou men a) snelheidsbeperkingen moeten invoeren, en b) controles daarop doen en c) boetes uitdelen. Via legale weg allemaal.

Dat bestaat nu dus, en mits wat gezond verstand vanwege de overheid (kuch) noemt niemand dat een werkje van nazi-tuig.

Wel, exact hetzelfde voor antivaxxers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 18:00   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De enige hinder die gij ondervindt is wat de politiek u leert als hinder te zien zonder daar vragen bij te stellen.
Ge zijt gezwicht voor fascisme, maar ge hebt dat natuurlijk niet door en ziet mensen die op hun burgerrechen staan als de vijand natuurlijk. It is by design.
Ik heb me de vraag wel gesteld, maar het antwoord is blijkbaar verschillend van het jouwe.
Nu weten jij en ik maar al te goed dat ik de slimste ben, dus ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 september 2021, 18:02   #148
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je ziet dat vanuit een volledig verkeerd perspectief.

Vergelijk: ik vind snelheidsduivels ambetanteriken en om hen "te leren" zou men a) snelheidsbeperkingen moeten invoeren, en b) controles daarop doen en c) boetes uitdelen. Via legale weg allemaal.

Dat bestaat nu dus, en mits wat gezond verstand vanwege de overheid (kuch) noemt niemand dat een werkje van nazi-tuig.

Wel, exact hetzelfde voor antivaxxers.
Alleen zijn de snelheidovertreders hier degene die KINDEREN vaccineren terwijl die geen risicopatiënt zijn.
Als je weet dat uw land bedrijven vestigt tot een miljard coronavaccins per jaar gaat produceren, dan valt die dwingerij wellicht in het juiste perspectief.

Eerst rechtvaardigheid en aansprakelijkheid, dan zullen we er eens opnieuw over praten hoe die eerste twee eruit moeten zien.
Oud 28 september 2021, 18:03   #149
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar er bestaan nu eenmaal partijen die de meningen van de burgers ventileren. Alleszins in een democratie. En iedere partij wilt zo veel mogelijk aanhangers, dito vertegenwoordigers. Dat is het spel.
De volgende verkiezingen zullen boeiende verkiezingen worden, tenminste als de burger niet te kort van geheugen is, want het duurt nog efkes.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 18:06   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Naast wie zit je het liefst: een recent geteste antivaxxer of een niet-geteste gevaccineerde?
Die antivaxxer mag het schoonste en gewilligste wijf van heel Vlaanderen zijn, ik laat anderhalve meter tussen mezelf en haar karakterieel gedrocht.

Verder ga ik om met al mijn familieleden en vrienden/buren/... die allemaal gevaccineerd zijn, maar bij mijn weten (behalve een uitzondering toen iemand me kwam bezoeken vanuit de uk) niet-getest.

Oud 28 september 2021, 18:08   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ook referenda zijn geen garantie voor democratie. Kijk maar naar de landen die tegen de Europese grondwet stemden in een referendum.
Amai. Dikke proficiat.

Oud 28 september 2021, 18:11   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als ze tegen polio gevaccineerd zijn zijn het geen antivaxxers.
Mensen moeten ophouden met dat laffe, valse woord te gebruiken. Je kan iemand die een compleet experimentele injectie weigert niet op de zelfde hoogte zetten als iemand die een veilig en gekend vaccin weigert.
Dikke leugen die ze jou wijs gemaakt hebben.

Oud 28 september 2021, 18:14   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed gij zeg !

Een airhostes en een piloot laten zich niet vaccineren, dus kunnen geen werkzaamheden verrichten naar de landen die binnenkomers verplichten om gevaccineerd te zijn.
Die personeelsleden mogen dan maar thuis blijven, en leuk doorbetaald worden?

Oud 28 september 2021, 18:19   #154
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alleen zijn de snelheidovertreders hier degene die KINDEREN vaccineren terwijl die geen risicopatiënt zijn.
Als je weet dat uw land bedrijven vestigt tot een miljard coronavaccins per jaar gaat produceren, dan valt die dwingerij wellicht in het juiste perspectief.

Eerst rechtvaardigheid en aansprakelijkheid, dan zullen we er eens opnieuw over praten hoe die eerste twee eruit moeten zien.
Helemaal verkeerd van jou.
Vaccinatie is een collectieve bescherming, net zoals snelheidslimieten.

Oud 28 september 2021, 18:21   #155
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen hebben misschien reeds groepsimmuniteit, inclusief varianten.
Wie deed een serologische test?
Oud 28 september 2021, 18:25   #156
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snelheidslimieten zijn ook ter bescherming van de chauffeur en de passagiers, idem voor gordels. Zoek eens een andere analogie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 18:37   #157
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de huidige pre-rationeel-ethische context valt een syndicaal second amendment te overwegen om meer gewenste afspraken te bekomen (onteigening als alternatief valt immers moeilijk langs parlementaire weg te bereiken).
Oud 28 september 2021, 18:47   #158
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge post hier geweldig veel onzin in het corona topic. Maar dit is wat er essentieel niet klopt aan heel uw betoog.

Die vaccinaties bieden helemaal geen collectieve bescherming. Anders waren we er vanaf geweest met een rondje vaccineren he! Vaccinaties maakt de gevaccineerde minder ziek en beschermt hem tegen ziekenhuisopname. Dit effect is niet permanent en na een periode van een aantal maanden zijn we terug bij af.

Wat betreft besmettelijkheid is het al lang duidelijk dat vaccinaties besmettingen niet tegenhouden. Het limiteert het hoogstens wat gedurende eerste periode na vaccinatie. Daarna vlakt dat volkomen uit.

Vaccineren is niet 1 of andere aan/uit knop die alles magisch oplost he! Het enige fundamenteel belangrijke is dat het zwakke personen uit het ziekenhuis kan houden. Dat is fantastisch, voor de rest moet men daar vooral niet iets proberen van te maken wat het niet is: een magische oplossing die een virus de wereld uit helpt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 18:51   #159
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gij zeg !

Een airhostes en een piloot laten zich niet vaccineren, dus kunnen geen werkzaamheden verrichten naar de landen die binnenkomers verplichten om gevaccineerd te zijn.
Die personeelsleden mogen dan maar thuis blijven, en leuk doorbetaald worden?
Er zijn 2 elementen:

1. Vanuit het standpunt van de vliegtuigmaatschappij: kan men iemand ontslaan omwille van een reden (vaccinatie) die hoogstwaarschijnlijk op geen enkele manier in dat arbeidscontract staat als noodzakelijke voorwaarde. Misschien wel, aangezien men hier kan verwijzen naar overmacht in geval van bijzondere omstandigheden --> zie punt 2.

2. De landen die vaccinatie verplichten voor inreizenden doen dat enkel voor cabinepersoneel (dat leidt ik toch af uit het artikel). Dat is toch totaal arbitrair?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 18:54   #160
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dit land gaat bedrijven vestigen die tot een miljard vaccins per jaar produceren.
Alle tam tam zal rinkelen dat ze werken. Kinderen zijn beïnvloedbaar en worden reeds gevormd via sociaal stigma en solidariteitsgevoelens.
Kinderen opzetten tegen ouders die waakzaam willen zijn, omdat kinderen geloven dat ze hun steentje kunnen bijdragen met vaccinatie. Maar de belezen ouder weet dat deze overheid reeds over lijken is gegaan en reeds vaccinatiedoden bij kinderen incalculeerden.
Wie viroloog van dienst was zal niet aan zijn proefstuk toe zijn als de waarheid hem achterhaalt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be