![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NVA is voor statiegeld --> Schoof is voor statiegeld
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen die geplet worden? Moeten die gescand worden of gaat het personeel van de drankhandel die moeten tellen? En vooral: gaan drankhandelaren gedwongen worden om blikjes te recycleren? Die hebben echt niet graag dat ze met individuele flesjes of blikjes moeten werken. En zeker niet dat ze van die gasten over de vloer krijgen die niks kopen en enkel geld voor leeggoed komen opstrijken.
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn nog niet aan de nieuw patatjes. De Vlaamse ambtenaren gaan avantgarde. Om niet alle blik en glas naar een fysiek verzamelpunt te hoeven sjouwen broeden ze op een systeem waarbij statiegelddragend blik of glas in de PMD-zak respectievelijk de glasbak kan gedeponeerd worden. Hiervoor wil men beroep doen op digitale technologie.
Aan die digitale technologie hangen echter - naast het grote voordeel geen nieuw ophaalcircuit te hoeven opzetten - ontzettend veel kleine en grote nadelen vast. Niet het minste nadeel is dat een pak mensen digitaal niet mee zijn. In ons land zullen minder gegoede mensen niet - zoals in Duitsland bvb. - een cent kunnen bijverdienen door zwerf- en sluikafval te rapen en binnen te brengen, vermits die mensen veelal deel uitmaken van de groep die digitaal niet mee is. Daarnaast stranden tal van digitaliseringsprojecten bij de overheid. De kans is groot dat ook dit project vastloopt in complexiteit en onvoorziene moeilijkheden en perverse effecten. Misschien is het best dat - zoals Testaankoop voorstelt - men van start gaat met fysieke verzamelpunten en langzaamaan de digitalisering test en invoert.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onuitgegeven combinatie van laissez-fairekapitalisme, ecologisme en een ziekelijke bedilzucht.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe blijven al die overal achtergelaten herbruikbare zakken met afval dan staan? Je zou denken, die herbruikbare zakken kosten een euro, we gaan die omkieperen en de lege zakken meenemen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En aan wie gaat ge die lege zakken verkopen?
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal wiedes hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan het nog gekker?
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tsja.....ik weet ECHT NIET wat het probleem kan zijn,het technisch probleem is al 10 jaar geleden opgelost met die automaten voor flesjes... ....en de PMD zak,zoals hij is,vangt de rest op.... Voornaamste zou moeten zijn dat het sluikstorten afneemt (ik ga er echt niet van uit dat het 100% weg gaat zijn,dat kan niet,dat zal niet,zelfs niet moest een blikje 100€ waard zijn),en de kost voor de gemeenschap dan ook. Zoals ik dat zo allemaal lees zouden sommigen de kost voor de gemeenshap VERHOGEN...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 december 2022 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Losse blikjes of pet-flesjes van de nachtwinkel om de hoek zou ik ook voor geen haar meer vertrouwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Technisch zo goed als onmogelijk als er gewerkt wordt met zogezegde slimme vuilniszakken. Inzamelpunten buiten de winkels zou kunnen, maar dan vraag ik me af wie je het statiegeld gaat terugbetalen. Ik zie de winkels als voornaamste inzamelpunt. Uiteindelijk ben je in de winkel en misschien koop je wel iets. Nogal voorspelbaar. Handelaars hebben er belang bij om zo'n automaat in huis te hebben. Het statiegeld wordt verzilverd aan de kassa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() ik ben geen voorstander van dat statiegeld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sebiet , als ge een blikske vindt , het statiegeld is voor de eigenaar van het blikske !! Stel U Voor ?? ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 1 juli 2023 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met flesjes zoeken heb ik tijdens mijn jonge jaren vaak een mooie cent bijverdiend.
Blikjes waren toen nog niet in en frisdrank werd verkocht in glazen flesjes met statiegeld. En dus vond je toen in de grachten langs de straten links en rechts wel eens wat flesjes. Die je dan bij de brouwer ging inwisselen voor wat kleingeld. Tot wij ontdekten dat bij de voetbalkantine het leeggoed gewoon buiten stond. Wreed handig, moesten wij niet meer door de grachten ploeteren. Ooit een mooie cent aan bijverdiend tot een vriend van me zijn mond voorbijpraatte bij een nonkel die in het bestuur van de voetbal zat... Soit; wat ik wil zeggen: het werkte ooit met flesjes want geef toe; je ziet amper nog flesjes in de grachten liggen. Tuurlijk is het in het begin een beetje aanpassen en zijn er, toch zeker bij de opstart, problemen die niet voorzien waren. In Nederland was zo'n probleem onlangs dat 'blikjesjagers' gewoon hele vuilbakken omkieperden om de blikjes eruit te halen maar de rommel nadien gewoon lieten liggen. Kortom; efkens wennen en dan loopt dat ook wel weer vlot.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handig. Kan je zo overal weggooien en als ze door iemand opgeraapt worden en binnengebracht worden krijg je automatisch een deel van het statiegeld gestort. Das een idee!! ![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel verschillende opinies, maar ik ga er geen publiciteit van maken. Maar als het in een draad komt, dan zal ik het wel zeggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |